MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

Most látom , ezt elnéztem, elfér 3 pótos meg két rakéta. De ez akkor sem egy repülő lőszeresvagon.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
Szia savaz.

"A belinkelt másik HTKA cikkben azt írják, hogy 1 ezred az csak 16 gép plusz a kétülésesek, azaz valójában inkább század."

Így van. Én írtam. Az elmúlt években további infókkal gazdagodtam. Itt írtam le ezeket:
http://htka.hu/2012/01/14/repuloter-atszervezesek-a-plaaf-nal/
A régi J7, Q5-ös alakulatoknál valamivel több gép van. Mint a linkelt cikkben említett J10, J11-eseknél.

A J7, J7I, J7B, J7H változatoknál mindig csak egy-egy fegyver felfüggesztőt használtak a PLAAF-nál, függetlenül attól hogy a késői szériáknál meg volt a lehetőség a kettő-kettőre. Mindez az aktív alakulatokra vonatkozik. A protok és az export gépek más tészta.

A J7C/D/E/G-től használják a dupla felfüggesztőt a PLAAF-nál.
 
Összeszedtem pár családfát, meg képet amin egymás mellett állnak különböző változatok. Bangladeshnek egyedül három alváltozatot gyártottak.

j7family1.jpg


j7family4.jpg


j7family5.jpg


j7family6.jpg


j7family7.jpg
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
Akkor némi gyártási szám:

A Shenjangi és a Csengdui üzemek gyártási adatai (ami nem export) publikusak. A kínai haderőnemek számára az alábbi mennyiségeket gyártották:

Shenjang
1967-70 39 db J-7 (ebből 12 db-ot átadtak Albániának)
Csengdu-Shenjang
1970 5 db proto J-7I
Csengdu
1970-7x 34 db J-7I nem átvéve, későbbi sorsuk ismeretlen
1978-81 153 db J-7I (ebből a 80s évek elején 40-es átadtak Észak-Koreának)
1980-85 375 db J-7II(B)
1985-93 221 db J-7H
1993-01 263 db J-7E
majd a J-7G. Ebből eredetileg négy ezred volt, így becsülhető a számuk.
(A J-7C/D és a FT-7 külön téma.)

A J7B-k még nagy mennyiségben állnak hadrendben. Illetve (J7C kivételével) minden később gyártott változat.
 
Lehet tévedek, e azt hiszem India is tart szolgálatban elég szép számban Mig-21-eseket.
 
Mackensen said
Lehet tévedek, e azt hiszem India is tart szolgálatban elég szép számban Mig-21-eseket.
Azonban amellett elég sokat költ új, nyugati gépek és fegyverrendszerek beszerzésére is.
 
J-10, J-11B, J-15, J-16, JH-7A

Azért a másik oldalon is van pár potensebb típus. Mondjuk a J-8-ast sem írnám le, habár 3 gen.
 
Plussz hozzátenném mire a Francia vasmadarak megérkeznek Indiába addigra Kína nagy valószínűséggel már szolgáltba állítja valamelyik 5 genest de hogy 4++ osokból verni fogja Indiát addigra az 100 (amúgy most is több 4genes gépe van mint a hinduknak(és potensebb is)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
Valaki felvilágosíthatna a katonai GPS-sel kapcsolatban. Hogyan oldják meg, hogy az ellenség/kínai konkurencia ne tudja használni a jeleket?
Amikor még geodéziával (is) kerestem a kenyeremet, elég sokat használtunk professzionális mérőeszközöket GPS-sel kiegészítve. Mind a Navstar, mind pedig a Glonass-holdak jeleit felhasználtuk. A pontosság attól függött, hány hold jeleit tudjuk fogni. Emellett persze kellett a FŐMI-től vásárolt pontosító jel mobilhálózaton keresztül. Lényeg, hogy (igazoltan) fél méteren belüli pontossággal mértünk.
Másik kérdésem: honnan vannak meg pl. az amerikaiaknak a 3D-s tereppontok és az ebből felépített térképek? Radaros technikával tapogatták le az egyes országokat? Gondolom a kínaiaknál nem úgy van, hogy bemegyek a földhivatalba, és kicsengetve az árát CAD-állományokat viszek haza.
 
Jó kérdés. Egyszer volt valami balhé mert a kínaiak letartóztattak valami térképész amerikaiakat és kémkedéssel vádolták őket. Lehet nem elég csak aradaros feltérképezés. Szügség lehet terepmunkára is pontosítás végett.
 
Horvát MiG-21 felújítás: Az ukrán ajánlat kedvezőbb a románnál

 

http://www.defender.hr/republika-hrvatska/oruzane-snage/ukrajinska-ponuda-za-3-milijuna-eur-jeftinija-od-ponude-rumunjskog-aerostara.php
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrán céggel végezteti MiG-21-eseinek modernizációját Horvátország
Vegyük figyelembe, hogy horvát barátaink nem szenvednek alzheimer-kórban, és nem felejtették el, hogy a függetlenségi háború során az ukránok voltak a legnagyobb fegyverszállítók... ez is egy ok, hogy Kijev nyerte el a felújítást. Az összeg gondolom csak nagyjavítást takar, max némi kis ráncfelvarrással.
 
laverda said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
Valaki felvilágosíthatna a katonai GPS-sel kapcsolatban. Hogyan oldják meg, hogy az ellenség/kínai konkurencia ne tudja használni a jeleket?
Amikor még geodéziával (is) kerestem a kenyeremet, elég sokat használtunk professzionális mérőeszközöket GPS-sel kiegészítve. Mind a Navstar, mind pedig a Glonass-holdak jeleit felhasználtuk. A pontosság attól függött, hány hold jeleit tudjuk fogni. Emellett persze kellett a FŐMI-től vásárolt pontosító jel mobilhálózaton keresztül. Lényeg, hogy (igazoltan) fél méteren belüli pontossággal mértünk.
Másik kérdésem: honnan vannak meg pl. az amerikaiaknak a 3D-s tereppontok és az ebből felépített térképek? Radaros technikával tapogatták le az egyes országokat? Gondolom a kínaiaknál nem úgy van, hogy bemegyek a földhivatalba, és kicsengetve az árát CAD-állományokat viszek haza.
http://htka.hu/2012/12/09/kozlemeny-gripen-faq-frissites/#comments
 
Július 8.-án aláírták a szerzodést az ukrán Ukrspecexport és a horvát honvédelmi minisztérium képviseloi Zágrábban 7 horvát Mig-21 -es gép modernizáciojárol és 5 ukrán gép beszerzésérol. A munkálatokat 2014 junius végéig kell elvégezni.
 
Kínában ekkoriban a legpotensebb gép az egyiptomi MiG-23 volt, ha nem tévedek? Nem valami félelmetes, talán a 90-es évekre kezdtek felzárkózni ahogy látom.
 
Gondolom amint meglátták,hogy mint tud az akkori kínai technika visszavették 3,5 grammra..