MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

Két napja az Odesszai repülőtér felett:

0000091386_large.jpeg


Tudtommal 133-as oldalszámú gépe eddig a horvátoknak nem volt, tehát valószínű, hogy ez egy ex. algériai-jemeni vadász.
 
Ebben a kamionban vitték a horvát Mig-21-et (szétszedve)Magyarországon keresztul.
migovi_12042014_v.jpg
 
Elekyronikailag fegyverzetileg mit tudnak ezek a 21 sek ?
Mert az eredeti radar egy kalap kaka volt es szinte csak az R-60 as ert valamit de az meg eszmeletlen kis hatotavolsagu.

Kapott ez valami komolyabb modernizaciot ?
 
A horvát légiero elutasította az ukrajnában nagyjavításon átesett Mig-21bisz gépeket. A 12 gépbol már 7-et leszállítottak Horvátországba. A gépek ellenorzése kozben a horvát szakemberek tobb hibát fedeztek fel: nem mukodnek a radarok, ellenség felismerési rendszer, szivárog az uzemanyag. A 7 gépbol mindossze 1-et vett át a horvát légiero.
Az osszes gép, tehát 12 darab nagyjavítását június 30-ig kellett volna befejezni az ukrán Odesszaviaremszerviznek, de az 5 gép befejezése még messze van. Természetesen a horvátok nem fizették ki a munkákat az ukránoknak. 2,5 honapja ukrán mérnokok gyozkodik a horvátokat, hogy minden rendben a gépekkel, a foldi teszteken minden rendszer mukodott(repulési teszteket nem végeztek)
Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.
 
Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.

Mintha az Aranysasban lett volna egy cikk az egyetlen még létező Mig-21-re specializálódott javítócégről, ami pont náluk található.
Már akkor (5 éve) se voltak idilliek az állapotok ott (kiöregedett felszerelés/munkások, csökkenő megrendelések miatti pénzhiány...), azóta gondolom sokat javult a helyzet.
 
<blockquote rel="boki">Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.

Mintha az Aranysasban lett volna egy cikk az egyetlen még létező Mig-21-re specializálódott javítócégről, ami pont náluk található.
Már akkor (5 éve) se voltak idilliek az állapotok ott (kiöregedett felszerelés/munkások, csökkenő megrendelések miatti pénzhiány...), azóta gondolom sokat javult a helyzet.</blockquote>

Románoknak is van egy céguk, az Aerostar , amelyik javít Mig-21-seket. Jelenleg a mozambiki légiero gépeinek javítását fejezik be.
 
Arról nincs hír, hogy mi a horvátok terve ezután? Mégiscsak jönnek majd a magyar grippenek? Vagy bepróbálkoznak a románoknál?
 
ukrán mérnokok gyozkodik a horvátokat, hogy minden rendben a gépekkel, a foldi teszteken minden rendszer mukodott(repulési teszteket nem végeztek)
Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.

Elég hülye hozzáállás csak a földi tesztekre hivatkozni, egy vadászgépnek nem a földön, hanem a levegőben kell üzemképesnek és harcképesnek lenni. Egy MiG-21-ben meg enyhén szólva túl kevés a fedélzeti computer ahhoz (konkrétan 0), hogy kizárólag földi tesztek alapján légi üzem és harcképességet lehetne bizonygatni. Annak idején a PG-ben egy öt feladatból álló berepülési programot kellett végrehajtani mindaddig, míg a gép mind az ötféle tesztet sikeresen teljesítette. Volt olyan gép, aminek huszonvalahány felszállás kellett, mire minden rendszert sikerült tökéletesen beszabályozni!!
ML