A MiG-23-as pontosan abba a magától értetődő irányba vitte el a frontvadász kialakítást, ami a kor szellemében elvárt volt. Ami leginkább a lényege, hogy a BVR képesség miatt már közel addig el tudott lőni, mint amilyen messziről a gép felderíthető volt, ami a 21-esek egyik verziójáról sem volt elmondható.A MiG-23 is variaszárny nélkül valószínűleg sikeresebb karriert fut be. Nekem úgy tűnik, hogy a 21-es után elfelejtették, hogy továbbra is kéne egy igásló frontvadász, ami tudja a kötelezőt az adott kor szintjén, de nincs túlgondolva.
A MiG-29-es elődtanulmányai a Szuhoj és a Jakovlev terveihez hasonlóan nehéz, kéthajtóműves alternatívák voltak, ezekbő leskálázni a gépet a későbbi közepes méretre egyszerűbb volt, mint egyhajtóművessé átkonvertálni. Pláne úgy, hogy maga a légierő is kéthajtóműves kialakítást akart. Ők sem bíztak az YF-16-osban, az YF-17-es Cobra volt az, amit életképessebb Lightweight Fighternek reméltek a szovjetek. Magyarán, akkoriban élő ember nem akadt, aki az egyhajtóműves dizájnt relevánsnak tartotta volna a Szovjetúnióban. Pedig igazad van, az AL-31F-re simán alapozhattak volna.
Szerintem nem lett volna baj a 29-essel, ha azt az idióta kopoltyút kihagyják (amit utólag meg is tettek, tehát gyakorlatilag feleslegesen foglalta a helyet) és alapból szárnyanként 4-4 felfüggesztővel készül a gép amiből a belsők (ahol alapból az R-27 van) póttanknak lett volna fenntartva, emellé ment volna 1-1 R-27 és utána a 2-2 R-73. Nekem senki ne mondja azt, hogy nem tudott volna már alapból így készülni a 9.12.
Igen. Utólag a 9.15-ös egy szép mentés volt a MiG részéről, csak elkésett. Minden téren jobb volt. Még arra is ügyeltek, hogy az orrkúp profilját is áttervezzék, mivel a Zsuk radar már nem igényelte azt az aerodinamikailag nem olyan kedvező kettős törésű kúp profilt, mint ami a Cassegrain antennás 9.12/9.13-as gépeken még megvolt.