MiG-23MLD-k, extra farkasfoggal, de infrakivetők nélkül.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
MiG-23BN Flogger F
Volt NDK-s MiG-23ML
Konkrétan a 4-es sz. tüzelőanyagtartály a maga 400kg-jával hiányzik az ML-ből. De az MF és az ML között összesen kb 1200 kg szerkezeti tömegcsökkenés és emellé a jóval erősebb hajtómű az igazi különbség.Hogyhogy ilyen egyenesen áll?
Az ML ennyivel könnyebb, mármint ilyen látványosan, vagy hiányozhat belőle ez-az?
Kisebb lett a hatótávolság?Konkrétan a 4-es sz. tüzelőanyagtartály a maga 400kg-jával hiányzik az ML-ből. De az MF és az ML között összesen kb 1200 kg szerkezeti tömegcsökkenés és emellé a jóval erősebb hajtómű az igazi különbség.
Az R-35-300-as ugyanis nyers tolóerőben bár csak pár százalékkal jobb, de a karakterisztika sokkal komolyabb, minden magasságon és sebességen.
Az MLD-nél pedig az extra örvénygenerátor, az extra farkasfogak a LERX tövében, az újabb, 36 fokos műrepülő szárnynyilazás és az automatikus vezérlésű belépőél, illetve a módosított kormányvezérlő rendszer mégtovább javította a manőverjellemzőket.
Ha neked ez eddig nem volt meg, akkor érdemes ezt a videót meglesni, mert hiába amerikai, ennél jobban elmagyarzni az ML család sajátossságait más se fogja.
Meg is lepődtem, hogy egy amerikai ennyire alázattal és ilyen jól magyaráz el egy szovjet típust. Ráadásul a közkeletű tévhiteket is kijavítja.
Nem csökkent a hatótáv.Kisebb lett a hatótávolság?
Ez a MiG-23 - F-35 vegyes kötelék egészen hihetetlen/elképzelhetetlen gépkombináció...
A végán az utolsó áthúzás, amiből a katpultálás történt. Bár ez már lemaradt a videóról. Gondolom, később meglesz.
Ezt a kérdést 1977-ben kellett volna feltenned.Akkor mi értelme volt a 29-esnek főleg az ekkor már létező MLD tükrében?
Hibáztam, bocsánat! Többé nem fordul elő!Ezt a kérdést 1977-ben kellett volna feltenned.
Amúgy, ha megnézzük a fajlagos mutatókat, pl azt, hogy a MiG-29M-nél a dizájn újraértelmezésével a felszállótömegből mekkorára növelték a kerozinhányadot (3600kg helyett 4500kg belső kerókészlet, egy helyett három póttartály, plusz légi utántölthetőség), ha megnézzük, hogy egy darab VSz Szu-22M4-es mekkora lábra tesz szert négy póttartállyal, vagy hány darab MiG-23-as kell egy USAF F-15-ös ellenében, csakhamar kiderül, hogy a fenti három típus helyett csak és kizárólag a Szu-27-est kellett volna rendszeresíteni.
Tíz rakéta, maximálisan 6 tonna bomba, 9.6 tonna kerozin csak belülre, a két hajtóműve kb a 3/4-ét fogyasztja el békeidőben, mint két MiG-23-as, vagy két Szu-22-es, de mindet felülmúlja fegyverzetben.
Szerintem nem lett volna baj a 29-essel, ha azt az idióta kopoltyút kihagyják (amit utólag meg is tettek, tehát gyakorlatilag feleslegesen foglalta a helyet) és alapból szárnyanként 4-4 felfüggesztővel készül a gép amiből a belsők (ahol alapból az R-27 van) póttanknak lett volna fenntartva, emellé ment volna 1-1 R-27 és utána a 2-2 R-73. Nekem senki ne mondja azt, hogy nem tudott volna már alapból így készülni a 9.12.Szerintem nem ez lett volna a helyes út.
A MiG-29 egyhajtóműves gép kellett volna hogy legyen, relatív olcsó, könnyebben üzemben tartható. A sisakcélzó + R-73 pont alkalmas lenne arra, hogy egy közepes teljesítményű gépet veszélyessé tegyen.
Alkottak egy csodálatos gépet, de...
A MiG-23 is variaszárny nélkül valószínűleg sikeresebb karriert fut be. Nekem úgy tűnik, hogy a 21-es után elfelejtették, hogy továbbra is kéne egy igásló frontvadász, ami tudja a kötelezőt az adott kor szintjén, de nincs túlgondolva.
Légiharc szempontból szerintem az ACEVAL/AIMVAL eredménye jó támpont, minél nagyobb az összecsapás, annál inkább közelít a veszteség arány az 1:1-hez, nem érdemes csak méregdrága szupervadászokra alapozni.
Levegő-föld viszonylatban, úgy tűnik nem jellemző, hogy a gyakorlatban nagy bombaterheléssel közlekednének. (Ukrajna/COIN).
Egy valódi szovjet F-16 kellett volna.