Nos van a gyári szám, és van a széria szám az RSK MiG-nél. Valószínűleg te az előbbiről, míg én az utóbbiról beszélek, ami okozhat félreértést.Azt is jó volna tudni, hogy mi volt előbb meg, a konkrét, befejezett, berepült, majd így-úgy letárolt repülőgép, vagy a szériaszám, amit a készregyártáskor ráfestettek a különféle elemeire, vagy a futóaknába, vagy akárhova.
Értem ezalatt, hogy attól még, hogy a szériaszámok 1990-91-esek, még simán lehet, hogy hozzájuk a gépeket csak 1993-ban szerelték készre.
A sárkány fő elemeit persze már előszerelhették korábban, de függően attól, hogy milyen alváltozatot hoznak ki belőle (9.12 export, vagy akár 9.13-as) a gépeket később fejezik be. Így a gépek szériaszáma igenis lehet korábbi, mint a tényleges elkészültük.
Nem adódik önmagában az, hogy az oroszok minden korábbi esetben is szimplán csak újradátumozták a régebb óta a gyárudvaron dekkoló gépeket, mint tették azt 2006-ban.
A gyáriszámot, valóban az összeszerelés során ütötték be az adott alkatrészbe. Míg a szériában határozták meg, az azonos gyártási verziók alapján legyártott gépeket. (Érdekes módon egy szérián belül, egyaránt található 9.12A és 9.12B gép is.)
Míg a szériaszámok folytatólagosak, addig a gyáriszámok – ugyan növekvőek, de itt-ott kihagyásokkal. (Ezért terjesztik sokan, hogy mennyi plusz gép volt, mert azt hiszik, hogy a kihagyások is konkrét gépeket takarnak.)
1991-ig – míg folyt a gyártás – nem fordult elő olyan, hogy egy-egy szériát nem egyszerre szállítottak volna le. Egy-egy széria vagy teljes mértékben egy alakulathoz, vagy max két-három alakulat/ország között lett egy időben(!) elosztva. Aztán jött a kilencvenes évek, a hamisítás, legózás és a káosz...
De most nézem, hogy rossz helyre mennek ezek a posztok.