MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Mire kellene a szerbeknek utántöltés? Mi a baj a franciák merev rendszerével? Mire kell az egyipteknek utántöltés? Ez a MAWS a KOLS? Ha tízszer áttervezték a gépet fölöslegesen, a szárny áttervezése már nem tünik nagy feladatnak. Az egyipsünöknek nagy szüksége lenne viszont AESA radarra. A zsidók ellen még az is kevés lenne. Most eladnák nekik az oroszok a legjobb MiGet. Az nekik nem prioritás. Mondjuk az egyipteknek Szuhojokra lenne szükségük. Az utóbbi évtized légi harcai azt mutatják, hogy az nyer, akinek több a kerója.
 
Nem az első megrendelő, tudtommal a szerbek is 6 db Mig-29M2 beszerzése mellett döntöttek (Orosz kölcsönből Orosz fegyvert).
Szerződés van már ? Keresem, de nem találom, hogy aláírták volna. Addig a Mig hozzá se fog szagolni, és legalább 2-3 év mire leszállítják. Náluk sincs dohány, és jelen állás szerint be fogja őket szippantani a globális gazdasági szivattyú ..
 
Nincs szerzodés még aláírva. Kedden-szerdán tárgyalt Belgrádban Sojgu. Ami nyilvánosságra kerult, hogy aláírtak egy kozos katonai-technikai egyuttmukodési szerzodést. (Mig-rol semmi info)
 
A KOLSz vagy újabbal OLSz egy infravörös képalkotó és detektor, lézeres távmérővel és célmegjelölővel egybeépítve. tehát egy komplex elektrooptikia felderítő és célzókészülék, elsősorban légi célok elfogásához. Az OLSz egy ororsz rövidítés. A nyugati FLIR-ekhez hasonló rendszer.
A MAWS egy angol rövidítés, Missile Approach Warning System, ami annyit tesz, hogy ez a rendszer az infravörös tartományban, körköresen, a lehető legnagyobb lefedettségre törekedve a már indított rakéták helyzetét és távolságát észleli és követi. Ezzel együttműködő passzív és aktív zavarórendszerek hatékonyabban, irányhelyesen tudnak védekezni. A MAWS szenzorait külön-külön telepítik, kabin elé, orr alá előre, kabin mögé, törzs alá hátrafelé néző módokon.
 
Politikai értelemben nem butaság a MIG-ek beszerzése.
Ha Egyiptom valamire való középhatalomnak tartja magát, akkor gondoskodnia kell arról, hogy a nagyhatalmaktól függetlenül is legyen védelmi képessége.
Ezt vagy saját termékkel lehet megoldani, vagy úgy, hogy 1 terméktípusból 2 külön fajta áll rendelkezésre. (jó példa Lengyelország)
Ugyanis a nagyhatalmi nyomásgyakorlás egyik eszköze lehet a terméktámogatás megvonása. Viszont ha 2 nagyhatalom különböző terméke van rendszerben, akkor kicsi az esély arra, hogy mindkettő megvonja a támogatást. Így a védelmi képességek részben mindig fenntarthatóak.
 
Jó kérdés, hogy ilyen kis látószögeltérésből képes-e. Elképzelhető, hogy távolságot nem képes észlelni, csak az infrasugárzás intenzitását, bár az meg relatív. Amit a rendszer biztosan tud, az az indítás pillanata és ennek konkrét ténye illetve az azóta eltelt idő, ami komoly segítség.
 
Lehet, hogy már egyszer kérdeztem...
Egy MiG-29M2 elektronikai rendszereinek a képességeiben/tudásában hogyan viszonyulhat pl. egy F-16 Block 52-eshez?
Mint anno egy MiG-21 MF egy pl. 80-as évekbeli F-4-hez, F-14-hez? Vagy ezen a téren van előrelépés?

Kérdésem feltevésekor természetesen nyilvánvaló számomra, hogy ha erre konkrét ismerete lenne valakinek, s ezt meg is osztaná, akkor jó esetben mehetne Hodorkovszkij cellatársának...
 
Az orosz honvédelmi minisztériumhoz kozel állo forrás szerint az oroszok 2 milliárd USd értéku fegyveruzletrol tárgyaltak az egyiptomiakkal . A csomagban Mig-29M2, kis hatotávolságu légvédelmi rendszerek(Tor-M2E?) és Kornet-E tankeleháríto rakéták vannak.
 
Az orosz RSK Mig átadta az elso 4 Mig-29K/KUB (2+2) gépet az orosz haditengerészeti légieronek.
 
Nagyon úgy néz ki, hogy nem lesz az orosz-egyiptomi fegyveruzletbol semmi. Mai sajtohírek szerint a Dubai Airshow keretében meg volt beszélve egy talákozó az egyiptomi légiero parancsnoka és az orosz légiero parancsnoka kozott. De hiába várta Bondarev egyiptomi kollégáját 1,5 h át, az nem jott ell. Az USA meg az angolok valosz. megint megkeverték a szart.
 
The Russian navy has taken delivery of its first four series-produced MiG-29K/KUB carrier based fighter jets

http://en.ria.ru/military_news/20131125/184968381/Russian-Navy-Gets-New-Carrier-Based-Fighters.html
 
Mig-29K
125405.jpg
 
Ez valami kiállítás lehet. Még nem láttam fényképet, ahol R77esek élesben repültek volna vele.
 
Se a gép se a kép nem mai darab. A fotón látható 312-es proto a közelmultig a Vikramaditya fedélzetén kibelezve helydublőrködött a fedélzeti mozgásokhoz. Igencsak ramaty állapotban.
Ez a kép még a dicsőséges korszakából való, amikor még a különféle kiállításokon fegyvermakettekkel felaggatva mutogatták. Ezután át is alakították, megkapta a későbbi 9.41/47-es új MiG-29K/KUB gépek fékszárnyát és Krüger lapjait is.

Fontos tudni, hogy az R-60-ast már semelyik új gépre nem fogják integrálni, míg az R-77-est egyetlen jelenleg üzemelő régi, majdnem régi vagy épp vadonat új gépre se rakták fel, mivel ilyen eszköz egyetlen orosz alakulatnál sincs készletezve.
 
Azt se felejtsük el, hogy mostantól ilyen fajta együléses MiG-29-es vagy 35-ös nem lesz, mert ezeknek a gépeknek az együléses verziói is a kétüléses hoszabb kabintetejét kapják meg, legnagyobb sajnálatomra.
 
A 312 volt a második repulo prototípus. A kép még 1992 augusztusábol van Zsukovszkijbol. Jól látszodik az eltérés az akkori (prototípus)és mai Mig-29K gépek kozott.
 
Nagy kupac (kb 15) rohadófélben levő R77est láttam egy képen. Akkor az hol fényképezhették?
 
Gondolom a célzókonténer az a Mig-29M2-ről ismert szerkezet. Bár STOBAR hordozónál inkább hátrány az alkalmazása mint előny a súlygyarapodás miatt. Bár képen még nem láttam, hogy 29K-n lett volna felfüggesztve.
 
Azt se felejtsük el, hogy mostantól ilyen fajta együléses MiG-29-es vagy 35-ös nem lesz, mert ezeknek a gépeknek az együléses verziói is a kétüléses hoszabb kabintetejét kapják meg, legnagyobb sajnálatomra.

Az ne megy hatalmas öngól a részükről? Mert több üzemanyag férne a gépbe.