MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
Dudi, lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha törzselemek is lettek volna régiek. Szerintem Algériának igaza volt, ők 100 %-ban új gépeket rendeltek, azokat fizették ki. Elég hülyének nézték Algériát a Mig-nél. De lehet, hogy nem volt választásuk.
Viszont minden tiszteletem az orosz logisztikusoké, piszok nehéz lehet levegőben tartani ennyi repülőégtípus ennyi különböző változatát.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Terminator

Semmi olyat nem tud amit egy SZU-35Sz ne tudna(az SzM szériában már nem vagyok biztos mert ott igen nagy a szórás a képességekben)csak éppen azt amit tud sokkal olcsóbban tudja mint a Szuholy ami nagy előny ráadásul ezek az SZMT-k ma a legmodernebb vadászbombázók az Orosz Légierőben a SZU-27 SzM3 mellett így igen is van létjogosultságuk.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.
 
M

molnibalage

Guest
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.

Csakhogy az említett gépek közül az egyik csak egyhajtóműves, ami üzemeltetési költségben egészen más tényező.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.

Szerintem jobb amerikai hasonlat hogy van-e szükség az F-18C/D-re az F-18E/F mellett?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Dudi érti a lényeget. Igen az F-16 egy hajtóműves, míg az F-15 kettő.
De tehetek én róla, hogy annó elvetették a Mig-33 programot? Most milyen jól jönne. De helyette jó lesz a Mig-35 is, mint a high/low kialakítás alsó ága.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
<i>És ez pontosan ugyanolyan SMT változat, mint amit 7-8 éve eladtak Algériának vagy csak ugyanúgy jelölik?</i>

Természetesen amíg átvette az orosz légiero az "algériai" gépeket átestek egy modernizácion , adaptálták az orosz légiero igényeinek....
Egyébként az SMT-ére már lehet szerelni kulso uzemanyag tartájokat( 2020l), utántoltheto, modern pilotafulke, elektronika, 4000 kg fegyvert vihet(irányított rakéták) , csokkentett észlelhetoségu....kb. ezeket tudja. Potens kis gép, és univerzális, tehát ugyanúgy lehet bele szerelni nyugati vagy orosz elektronikát..
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Mig29 sose készült igazi LO gépnek ahogy az meghatározó volt az F-16nál azaz sokkal kissebb az üzemeltetési költségbeli difi márha egyaltalán van ekkora mennyiségnél mint F-15 F-16nál.
Ugyanez érvényes a gyártási árra is.

A legföbb rendelési oknak én is azt látom, hogy életben akarják tartani a gyártósort alá C-17.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Szerintem ezek az okok nem zárják ki egymást. Nem tudom a különbségeket árban és üzemeltetési költségekben, majd jön valaki és megmondja.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 043
113
1 gép ára 30 millio USD, uzemeltetési koltsége 40%-al keveseb az elso 29-es példányokétol...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Terminator

Ebben semmi elképzelhetetlen nincs már azzal,hogy elektronikus diagnosztikai rendszert raksz a gépbe nagy mértékben csökkented az üzemeltetés költségeit hisz célirányosan kezdesz neki a karbantartásnak.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Én se értem miért kellene annyira új MiG-29 az oroszoknak(azon kívül, hogy mentsék a gyárat). A tengerészetnél még talán érthető mert jobban elfér a hordozón, de hogy a légierőnek minek kell? Az eredeti 29-es üzemeltetési költsége a legmagasabbak között volt (hiába lehet olcsón megvenni ha rövid az élettartama mind a gépnek mind a hajtóműnek amiből ráadásul 2 kell) Történt valami nagy változás a hajtóművekkel? A hatótávja se valami nagy főleg ha az orosz távolságokat vesszük figyelembe. A különböző Szu típusok és a MiG-31 mellett szerintem "feleslegesek".
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
therob

Olvass utána a MIG-35-nek és rájössz,hogy még külsőre is csak hasonló az eredeti MIG-29-hez.Az SZmT már közelebb van a 9.12-höz de ott is ég és föld a különbség pl jóval nagyobb a kerozinkészlet.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 213
81 111
113
Terminator
Ebben semmi elképzelhetetlen nincs már azzal,hogy elektronikus diagnosztikai rendszert raksz a gépbe nagy mértékben csökkented az üzemeltetés költségeit hisz célirányosan kezdesz neki a karbantartásnak.

Nem inkább az üzemeltetési filozófia váltása (állapot szerintire) hozza a nagy megtakarítást?
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
therob

Olvass utána a MIG-35-nek és rájössz,hogy még külsőre is csak hasonló az eredeti MIG-29-hez.Az SZmT már közelebb van a 9.12-höz de ott is ég és föld a különbség pl jóval nagyobb a kerozinkészlet.

Olvastam már róla és nem látok hatalmas előnyöket az új Szu-30 vagy 35-höz képest. Eddig úgy tűnt, hogy kikopnak az orosz légierőből az szmt-hez is jutottak hozzá ahogy... Ez nem szól másról mint a MiG dolgozóinak munkát adni.
Aki komoly keleti gépek akar venni az a Szuhojok közül választ aki olcsót annak jobb lehet a JF-17.