MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Dudi, lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha törzselemek is lettek volna régiek. Szerintem Algériának igaza volt, ők 100 %-ban új gépeket rendeltek, azokat fizették ki. Elég hülyének nézték Algériát a Mig-nél. De lehet, hogy nem volt választásuk.
Viszont minden tiszteletem az orosz logisztikusoké, piszok nehéz lehet levegőben tartani ennyi repülőégtípus ennyi különböző változatát.
 
Terminator

Semmi olyat nem tud amit egy SZU-35Sz ne tudna(az SzM szériában már nem vagyok biztos mert ott igen nagy a szórás a képességekben)csak éppen azt amit tud sokkal olcsóbban tudja mint a Szuholy ami nagy előny ráadásul ezek az SZMT-k ma a legmodernebb vadászbombázók az Orosz Légierőben a SZU-27 SzM3 mellett így igen is van létjogosultságuk.
 
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.
 
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.

Csakhogy az említett gépek közül az egyik csak egyhajtóműves, ami üzemeltetési költségben egészen más tényező.
 
Ennyi erővel azt a kérdést is feltehetnénk, hogy mit tud az F-16, amit az F-15 ne tudna?
Szerintem is szükség van egy olcsóbb multiffunkci vadászra az orosz légierőnél.

Szerintem jobb amerikai hasonlat hogy van-e szükség az F-18C/D-re az F-18E/F mellett?
 
Dudi érti a lényeget. Igen az F-16 egy hajtóműves, míg az F-15 kettő.
De tehetek én róla, hogy annó elvetették a Mig-33 programot? Most milyen jól jönne. De helyette jó lesz a Mig-35 is, mint a high/low kialakítás alsó ága.
 
<i>És ez pontosan ugyanolyan SMT változat, mint amit 7-8 éve eladtak Algériának vagy csak ugyanúgy jelölik?</i>

Természetesen amíg átvette az orosz légiero az "algériai" gépeket átestek egy modernizácion , adaptálták az orosz légiero igényeinek....
Egyébként az SMT-ére már lehet szerelni kulso uzemanyag tartájokat( 2020l), utántoltheto, modern pilotafulke, elektronika, 4000 kg fegyvert vihet(irányított rakéták) , csokkentett észlelhetoségu....kb. ezeket tudja. Potens kis gép, és univerzális, tehát ugyanúgy lehet bele szerelni nyugati vagy orosz elektronikát..
 
Mig29 sose készült igazi LO gépnek ahogy az meghatározó volt az F-16nál azaz sokkal kissebb az üzemeltetési költségbeli difi márha egyaltalán van ekkora mennyiségnél mint F-15 F-16nál.
Ugyanez érvényes a gyártási árra is.

A legföbb rendelési oknak én is azt látom, hogy életben akarják tartani a gyártósort alá C-17.
 
Szerintem ezek az okok nem zárják ki egymást. Nem tudom a különbségeket árban és üzemeltetési költségekben, majd jön valaki és megmondja.
 
1 gép ára 30 millio USD, uzemeltetési koltsége 40%-al keveseb az elso 29-es példányokétol...
 
Terminator

Ebben semmi elképzelhetetlen nincs már azzal,hogy elektronikus diagnosztikai rendszert raksz a gépbe nagy mértékben csökkented az üzemeltetés költségeit hisz célirányosan kezdesz neki a karbantartásnak.
 
Én se értem miért kellene annyira új MiG-29 az oroszoknak(azon kívül, hogy mentsék a gyárat). A tengerészetnél még talán érthető mert jobban elfér a hordozón, de hogy a légierőnek minek kell? Az eredeti 29-es üzemeltetési költsége a legmagasabbak között volt (hiába lehet olcsón megvenni ha rövid az élettartama mind a gépnek mind a hajtóműnek amiből ráadásul 2 kell) Történt valami nagy változás a hajtóművekkel? A hatótávja se valami nagy főleg ha az orosz távolságokat vesszük figyelembe. A különböző Szu típusok és a MiG-31 mellett szerintem "feleslegesek".
 
therob

Olvass utána a MIG-35-nek és rájössz,hogy még külsőre is csak hasonló az eredeti MIG-29-hez.Az SZmT már közelebb van a 9.12-höz de ott is ég és föld a különbség pl jóval nagyobb a kerozinkészlet.
 
Terminator
Ebben semmi elképzelhetetlen nincs már azzal,hogy elektronikus diagnosztikai rendszert raksz a gépbe nagy mértékben csökkented az üzemeltetés költségeit hisz célirányosan kezdesz neki a karbantartásnak.

Nem inkább az üzemeltetési filozófia váltása (állapot szerintire) hozza a nagy megtakarítást?
 
therob

Olvass utána a MIG-35-nek és rájössz,hogy még külsőre is csak hasonló az eredeti MIG-29-hez.Az SZmT már közelebb van a 9.12-höz de ott is ég és föld a különbség pl jóval nagyobb a kerozinkészlet.

Olvastam már róla és nem látok hatalmas előnyöket az új Szu-30 vagy 35-höz képest. Eddig úgy tűnt, hogy kikopnak az orosz légierőből az szmt-hez is jutottak hozzá ahogy... Ez nem szól másról mint a MiG dolgozóinak munkát adni.
Aki komoly keleti gépek akar venni az a Szuhojok közül választ aki olcsót annak jobb lehet a JF-17.