MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
251
63
Igazából a két tervező iroda összevonása (Mig/Sukhoi) összevonása is megoldás lehetne. Sok előnye lehetne egy ilyen lépésnek.

A MiG és Szuhoj is az UAC leányvállalatai, bár nem teljesen tiszta a cég felépítése. Valahogy úgy működhetnek mint az EADS? Itt tényleg csak arról szólhat a megrendelés, hogy ne vándoroljon el a munkaerő. A MiG-31 váltótípus fejlesztést hátha ők kapják feladatul akkor megint lesz ott értelmes munka.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 421
63 705
113
A MiG-29-es egy front-vadász volt, de a Szovjetúnió megszűnése és a Front Légierő hazaköltözése után nem sok értelme van megtartani. A PAK-FA is úgy lett megálmodva, hogy a Szu-27-esnél kisebb méretű, de valamivel mégnagyobb hatótávú legyen. Ez utóbbi a harctéri flexibilitást hivatott erősíteni, míg az, hogy a gép már nem akkora böhönye, mint a Szu-27-es család, inkább az egyszerűbb üzemeltetést. Amúgy azt se feledjük, hogy rengeteg szép nagy gépe volt az oroszoknak, MiG-25, Szu-24 a Front Légierőnél, MiG-31 a PVO-nál, de ezek még beférnek a nálunk is helyenként megtalálható AU-16-os fedezékekbe, ezzel szemben a Szu-27-es semelyik verziója se. Ezeknek elkezdtek építeni a volt NDK területén pár AU-19-est, de ezt a programot már nem vitték tovább. Ha jól tudom máshol se.

Vissza a 29-es családra, ezek a gépek szerintem feleslegesek már a szárazföld feletti feladatokhoz.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 454
11 471
113
Legalábbis szerintem orosz viszonyok között mindenképp.

Amúgy azt se feledjük, hogy rengeteg szép nagy gépe volt az oroszoknak, MiG-25, Szu-24 a Front Légierőnél, MiG-31 a PVO-nál,

A világ legnagyobb vadászgépnek szánt repülőjéről, a Tu-128-ról nem is beszélve.
Persze az is csak a PVO-nál volt rendszeresítve.
No meg nem fért el fedezékben.
http://airwar.ru/image/idop/fighter/tu128/tu128-14.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Majd elfelejtettem ....:)
A szlovákok tegnap a Mig RSK céggel aláírták a 29-eseik modernizáciájárol és technikai felújításárol szolo szerzodést . Hogy mennyi gépet és mennyiért nem kozolték.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 722
113
http://indrus.in/blogs/2013/09/03/with_the_mig-29_on_steroids_who_needs_the_rafale_29025.html
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 148
113
A legutóbbi hiv. demonstráción (értsd hadrafoghatósági bemutató a kormánynak ill. a szaksajtónak) 3 "működő" masinát mutattak be, a teljes repülhető létszám államtitoknak minősült. Az idei sliácsi repnapon -úgy olvastam- szintén 3 gép repült, ehhezz ha minden igaz kellett volna lennie a készenléti géppárnak is valahol (ha nem pont ezek voltak), úgyhogy max 5gépük van...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 148
113
...oh, ép olvastam, Glvac miniszter úgyfogalmazott: "a gépek felét már kannibalizálták" és itt felsorolja a főbb alkatrészeket, hajtóműtől a futómű-szárakig, nem értek hozzá...Tehát 6-nál több repképes -vagyinkább úgy fogalmaznék, 6 modernizálható gépük van a 12-ből. Ezzel dolgozhatnának az oroszok a hir szerint, bár egy órán át bóklásztam a neten de erről a MAKS-os bejelentésről egy fórumon kivül semmilyen infót nem találtam :S
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Szia arcas
Az, hogy néhány gépet kannibalizáltak, nem jelenti azt, hogy totálkárosak lettek, csak néhány használható alkatrészt kiszereltek belőlük, hogy ezek beépítésével biztosítsák másik gépek repülőképes állapotát. Ha normálisan, a szükséges védelmekkel és konzerválásokkal tárolták a gépeket, a kannibalizált példányok ugyanúgy repülőképessé tehetők új vagy felújított berendezések beépítésével, és ugyanúgy modernizálhatók, mint a jelenleg is repülőképes gépek. Egyetlen "apró" akadályozó tényező lehet: mennyi rá a pénz, mivelhogy mindent meg kell fizetni, Lenin koporsóját se ingyen őriztették velünk is annak idején, most meg már nem hiszem, hogy Iván ideológiai alapon olcsón modernizálná egy NATO-tagország gépeit! Ez üzlet, tehát fizetni kell!
Üdv ML
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Amit én nem értek... Ugyebár a kanibalizált gépekből a gyorsan "kopo" alkatrészek kerülnek ki elsősorban. Meg a hajtómű. Miért nem a kanibalizált gépeket küldik el nagy javítani (Azoknak az alakatrészeknek a fele úgyis kuka lenne amik hiányoznak belőlük.) A maradék gép reptetéséhez redeznének egy gyors szervíz pakkot azt jónapot. Nem tök mindegy hogy a hiányzó alkatrészek hejére tesznek be alkatrészt vagy kiszerelik a még viszonylag jó alkatrészt és tesznek újat a hejébe (a viszonylag jó meg kuka.)
 

operátor

New Member
2010. május 13.
15
0
1
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/eladosorban_a_kivont_szlovak_mi-2-es_es_mi-24-es_helikopterek/

Gondolom a csereberének már nem lenne, igaz?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 999
23 148
113
Szia arcas
Az, hogy néhány gépet kannibalizáltak, nem jelenti azt, hogy totálkárosak lettek, csak néhány használható alkatrészt kiszereltek belőlük, hogy ezek beépítésével biztosítsák másik gépek repülőképes állapotát. ... Ez üzlet, tehát fizetni kell!
Üdv ML

Szervusz emel (ML)!
Teljes mértékben igazad van, ebben a sorben ez benne van: "A szerződések a radarrendszer és a gépek sárkányszerkezetének helyreállítási és javítási munkálatait takarják." Tehát repképessé tehető a többi gép is...persze megint darabszámokról nem esett szó, azaz hogy az egész flottát megbuherálják vagy csak egy jelentős részét ami tényleg szükséges. Mint mondtam, én még semilyen érdemi infót szlovák részről nem találtam...ezért (és a jelenlegi gazdasági helyzetre való tekintettel) kétlem hogy géppark felénél nagyobb darabszámot érintene...

Egyébként nem kell nagy tudomány hozzá - a GoogleEarth-n sliácson a 2011-ben készült műholdképeken is egyértelműen látszik, hogy 3+3+3 Mig-29 rozsdásodik a betonon félreállitva (ahogy MO-n is) a "csillaggarázsban",ezeknek a leállitott 9db A és egy UB-nek kellene (még valahol) lennie és egy (repképes) géppel a képen épp manipulálnak a nagy hangár előtt...
A 21 gépből (ami volt és amiből 10-et modernizáltak és repültek) 2 összeütközött és egy kigyulladt korábban, azaz a modernizált AS és UBS-ek közül csak 8 maradt. Ezekből lehet néha látni max. 3-at különböző eseményeken...A többi sorsa államtitok :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 708
76 722
113
Ugy latom hogy a szlovakok is mar csak egy gripen lizing szeru megoldassal tudnak tartosan gepet uzemeltetni. 5 ev mulva kereshetik a Fulcrum altotipusat.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Igazából a szlovákoknál nem értem, hogy miért nem csinálják azt, amit a szlovénok... Egy ekkora országnak, ekkora GDP-vel nyugodtan mehetne, hogy pl. a csehek őrzik a légterüket... Vagy akár mi is. Úgy meg pláne nincs értelme, hogy mindenféle komolyabb modernizálás nélkül tartják fent.
 

Star Trek

Active Member
2010. április 19.
1 252
6
36
Igazából a szlovákoknál nem értem, hogy miért nem csinálják azt, amit a szlovénok... Egy ekkora országnak, ekkora GDP-vel nyugodtan mehetne, hogy pl. a csehek őrzik a légterüket... Vagy akár mi is. Úgy meg pláne nincs értelme, hogy mindenféle komolyabb modernizálás nélkül tartják fent.

Volt szó róla ,hogy talán a csehekkel közös légtér.De aztán ez abba maradt.
Abba meg nem mennének bele,hogy a Magyar Légierő védje a nagy Szlovák légteret.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Értém én ezt a "magyarok nem védhetik a szlovák légteret" dolgot, szerintem elég mélyen, szavazatokat lehet veszteni vele, stb... Csak éppen túl kellene ezen lépni. :)
Ha bármi lenne, azokkal a MiG-ekkel úgysem tudnak mit kezdeni a Gripenekkel szemben... De egyébként meg akkor ott vannak még mindig a csehek és a lengyelek. :)