MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Igazából a két tervező iroda összevonása (Mig/Sukhoi) összevonása is megoldás lehetne. Sok előnye lehetne egy ilyen lépésnek.

A MiG és Szuhoj is az UAC leányvállalatai, bár nem teljesen tiszta a cég felépítése. Valahogy úgy működhetnek mint az EADS? Itt tényleg csak arról szólhat a megrendelés, hogy ne vándoroljon el a munkaerő. A MiG-31 váltótípus fejlesztést hátha ők kapják feladatul akkor megint lesz ott értelmes munka.
 
A MiG-29-es egy front-vadász volt, de a Szovjetúnió megszűnése és a Front Légierő hazaköltözése után nem sok értelme van megtartani. A PAK-FA is úgy lett megálmodva, hogy a Szu-27-esnél kisebb méretű, de valamivel mégnagyobb hatótávú legyen. Ez utóbbi a harctéri flexibilitást hivatott erősíteni, míg az, hogy a gép már nem akkora böhönye, mint a Szu-27-es család, inkább az egyszerűbb üzemeltetést. Amúgy azt se feledjük, hogy rengeteg szép nagy gépe volt az oroszoknak, MiG-25, Szu-24 a Front Légierőnél, MiG-31 a PVO-nál, de ezek még beférnek a nálunk is helyenként megtalálható AU-16-os fedezékekbe, ezzel szemben a Szu-27-es semelyik verziója se. Ezeknek elkezdtek építeni a volt NDK területén pár AU-19-est, de ezt a programot már nem vitték tovább. Ha jól tudom máshol se.

Vissza a 29-es családra, ezek a gépek szerintem feleslegesek már a szárazföld feletti feladatokhoz.
 
Legalábbis szerintem orosz viszonyok között mindenképp.

Amúgy azt se feledjük, hogy rengeteg szép nagy gépe volt az oroszoknak, MiG-25, Szu-24 a Front Légierőnél, MiG-31 a PVO-nál,

A világ legnagyobb vadászgépnek szánt repülőjéről, a Tu-128-ról nem is beszélve.
Persze az is csak a PVO-nál volt rendszeresítve.
No meg nem fért el fedezékben.
http://airwar.ru/image/idop/fighter/tu128/tu128-14.jpg
 
Majd elfelejtettem ....:)
A szlovákok tegnap a Mig RSK céggel aláírták a 29-eseik modernizáciájárol és technikai felújításárol szolo szerzodést . Hogy mennyi gépet és mennyiért nem kozolték.
 
http://indrus.in/blogs/2013/09/03/with_the_mig-29_on_steroids_who_needs_the_rafale_29025.html
 
A legutóbbi hiv. demonstráción (értsd hadrafoghatósági bemutató a kormánynak ill. a szaksajtónak) 3 "működő" masinát mutattak be, a teljes repülhető létszám államtitoknak minősült. Az idei sliácsi repnapon -úgy olvastam- szintén 3 gép repült, ehhezz ha minden igaz kellett volna lennie a készenléti géppárnak is valahol (ha nem pont ezek voltak), úgyhogy max 5gépük van...
 
...oh, ép olvastam, Glvac miniszter úgyfogalmazott: "a gépek felét már kannibalizálták" és itt felsorolja a főbb alkatrészeket, hajtóműtől a futómű-szárakig, nem értek hozzá...Tehát 6-nál több repképes -vagyinkább úgy fogalmaznék, 6 modernizálható gépük van a 12-ből. Ezzel dolgozhatnának az oroszok a hir szerint, bár egy órán át bóklásztam a neten de erről a MAKS-os bejelentésről egy fórumon kivül semmilyen infót nem találtam :S
 
Szia arcas
Az, hogy néhány gépet kannibalizáltak, nem jelenti azt, hogy totálkárosak lettek, csak néhány használható alkatrészt kiszereltek belőlük, hogy ezek beépítésével biztosítsák másik gépek repülőképes állapotát. Ha normálisan, a szükséges védelmekkel és konzerválásokkal tárolták a gépeket, a kannibalizált példányok ugyanúgy repülőképessé tehetők új vagy felújított berendezések beépítésével, és ugyanúgy modernizálhatók, mint a jelenleg is repülőképes gépek. Egyetlen "apró" akadályozó tényező lehet: mennyi rá a pénz, mivelhogy mindent meg kell fizetni, Lenin koporsóját se ingyen őriztették velünk is annak idején, most meg már nem hiszem, hogy Iván ideológiai alapon olcsón modernizálná egy NATO-tagország gépeit! Ez üzlet, tehát fizetni kell!
Üdv ML
 
Amit én nem értek... Ugyebár a kanibalizált gépekből a gyorsan "kopo" alkatrészek kerülnek ki elsősorban. Meg a hajtómű. Miért nem a kanibalizált gépeket küldik el nagy javítani (Azoknak az alakatrészeknek a fele úgyis kuka lenne amik hiányoznak belőlük.) A maradék gép reptetéséhez redeznének egy gyors szervíz pakkot azt jónapot. Nem tök mindegy hogy a hiányzó alkatrészek hejére tesznek be alkatrészt vagy kiszerelik a még viszonylag jó alkatrészt és tesznek újat a hejébe (a viszonylag jó meg kuka.)
 
http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/eladosorban_a_kivont_szlovak_mi-2-es_es_mi-24-es_helikopterek/

Gondolom a csereberének már nem lenne, igaz?
 
Szia arcas
Az, hogy néhány gépet kannibalizáltak, nem jelenti azt, hogy totálkárosak lettek, csak néhány használható alkatrészt kiszereltek belőlük, hogy ezek beépítésével biztosítsák másik gépek repülőképes állapotát. ... Ez üzlet, tehát fizetni kell!
Üdv ML

Szervusz emel (ML)!
Teljes mértékben igazad van, ebben a sorben ez benne van: "A szerződések a radarrendszer és a gépek sárkányszerkezetének helyreállítási és javítási munkálatait takarják." Tehát repképessé tehető a többi gép is...persze megint darabszámokról nem esett szó, azaz hogy az egész flottát megbuherálják vagy csak egy jelentős részét ami tényleg szükséges. Mint mondtam, én még semilyen érdemi infót szlovák részről nem találtam...ezért (és a jelenlegi gazdasági helyzetre való tekintettel) kétlem hogy géppark felénél nagyobb darabszámot érintene...

Egyébként nem kell nagy tudomány hozzá - a GoogleEarth-n sliácson a 2011-ben készült műholdképeken is egyértelműen látszik, hogy 3+3+3 Mig-29 rozsdásodik a betonon félreállitva (ahogy MO-n is) a "csillaggarázsban",ezeknek a leállitott 9db A és egy UB-nek kellene (még valahol) lennie és egy (repképes) géppel a képen épp manipulálnak a nagy hangár előtt...
A 21 gépből (ami volt és amiből 10-et modernizáltak és repültek) 2 összeütközött és egy kigyulladt korábban, azaz a modernizált AS és UBS-ek közül csak 8 maradt. Ezekből lehet néha látni max. 3-at különböző eseményeken...A többi sorsa államtitok :)
 
Ugy latom hogy a szlovakok is mar csak egy gripen lizing szeru megoldassal tudnak tartosan gepet uzemeltetni. 5 ev mulva kereshetik a Fulcrum altotipusat.
 
Igazából a szlovákoknál nem értem, hogy miért nem csinálják azt, amit a szlovénok... Egy ekkora országnak, ekkora GDP-vel nyugodtan mehetne, hogy pl. a csehek őrzik a légterüket... Vagy akár mi is. Úgy meg pláne nincs értelme, hogy mindenféle komolyabb modernizálás nélkül tartják fent.
 
Igazából a szlovákoknál nem értem, hogy miért nem csinálják azt, amit a szlovénok... Egy ekkora országnak, ekkora GDP-vel nyugodtan mehetne, hogy pl. a csehek őrzik a légterüket... Vagy akár mi is. Úgy meg pláne nincs értelme, hogy mindenféle komolyabb modernizálás nélkül tartják fent.

Volt szó róla ,hogy talán a csehekkel közös légtér.De aztán ez abba maradt.
Abba meg nem mennének bele,hogy a Magyar Légierő védje a nagy Szlovák légteret.
 
Értém én ezt a "magyarok nem védhetik a szlovák légteret" dolgot, szerintem elég mélyen, szavazatokat lehet veszteni vele, stb... Csak éppen túl kellene ezen lépni. :)
Ha bármi lenne, azokkal a MiG-ekkel úgysem tudnak mit kezdeni a Gripenekkel szemben... De egyébként meg akkor ott vannak még mindig a csehek és a lengyelek. :)