Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez nem a MiG-31K kabinja, hanem a kísérőgép Szu-30SzM-é.Ebben a rövid videóban betekinthetünk a MiG-31K kabinjába
VK | VK
vk.com
Ez még 2022 december elején történt.Elveszett egy orosz Mig-31, balesetben...
Ez 1 hónpja volt. Te mindig már nem aktuális- sokszor több hónapos híreket , videókat posztolsz, amik már régen ki voltak tárgyalva.Elveszett egy orosz Mig-31, balesetben...
Csak próbálja tartani a pszichés nyomást az által oroszfanoknak tekintett fórumtagokon.Ez 1 hónpja volt. Te mindig már nem aktuális- sokszor több hónapos híreket , videókat posztolsz, amik már régen ki voltak tárgyalva.
Érdekes a MiG-31-es kabinja abból a szempontból, hogy a hátsó kabinban a fordulatszámmérő a - mondhatni nemzetközi - szokásoktól eltérően nem jobboldalt, hanem baloldalon van, miközben az első kabinban meg egyátalán nincs is (vagy csak én nem találtam meg):
Volt egy olyan sejtésem, hogy az lesz az, de nem láttam jól. Hanem ez a lineáris skálás kijelzés, amiből a MiG-29-esen, Szu-27-esen és még jópár típuson is használták a tüzelőanyag mennyiség kijelzést, a hatvanas évek végének trendje volt, vagy lett volna, ha minden egyes műszert ezzel váltanak ki.01:24-nél látható az óra és a magasságmérő mellett jobbra. A külső függőleges skála lesz az EGT, a piros jelzők mutatják a limitet, a belső pedig a fordulatszám.
Volt egy olyan sejtésem, hogy az lesz az, de nem láttam jól. Hanem ez a lineáris skálás kijelzés, amiből a MiG-29-esen, Szu-27-esen és még jópár típuson is használták a tüzelőanyag mennyiség kijelzést, a hatvanas évek végének trendje volt, vagy lett volna, ha minden egyes műszert ezzel váltanak ki.
A MiG-31-esen a front kabinban a fordulatszámot jelezték ki így, de pl az F-106-oson a Convair egy egész sor adatot így akart megjeleníteni, mert akkor ez tűnt forradalminak.
A hatvanas években a világ repülőgépfejlesztői tehát erre esküdtek, de a hetvenes években inkább visszatértek a körskálás kijelzésre, majd jöttek a képernyők... melyeken még ma is sokszor körskálás műszeker képét imitálják.
emberi oka van, bár pontosan leolvasni körülményesebb, mint akár a lineáris, akár a digitális szám kijelzést, de a hozzávetőleges értéket nem kell leolvasni, és így bár abban nem lesz biztos a pilcsi/autovezető, hogy most 60 vagy 62 de abban igen, h kb 60, ami neki most kell. Illetve a változás irányát is könnyebben érzékeli, akár a perifériás látásával is.melyeken még ma is sokszor körskálás műszeker képét imitálják.
Nem vonom kétségbe a technikai fejlődést, és sok dologban igazad van. De a régi technológia védelmében azért megjegyeznék pár dolgot: A MiG-21-es analóg műszerei és JAS-39 digitális kijelzői között azért volt legalább 30 - 35 év, szóval így összehasonlítani őket nem tisztességes. Egy analóg magasság mérőhöz kellett egy nyomásvevő, némi diurit cső, egy páraülepítő és a műszer. A digitális rendszerhez kell egy nyomásvevő, egy kevés diurit, egy páraülepítő, egy A/D jelátalakító, elektromos vezetékek, egy tápegység, egy számítógép és a kijelző. Ez szerintem súlyra nem nagy különbség (sőt az analóg rendszer könnyebb), de a digitális rendszer jóval bonyolultabb, több a hibalehetőség. Vagyis több karbantartást és nagyobb szakértelmet igényel, drágább legyártani és üzemeltetni is. Cserébe pontosabb, és felhasználó barátabb, mert személyre szabható a megjelenítés. Bár az analóg technológia a katonai repülésben a múlt, de a maga idejében tökéletesen megfelelt (és persze nem is volt más), a kisgépes repülésben pedig a mai napig is használják. Visszatérve az eredeti felvetéshez: a lineáris kijelzők megjelenését annak idején a kisebb helyigény indokolta, ami fontos volt a műszerfalak korlátozott mérete miatt. Egy ideig használták, azután nagyrészt kikopott a használatból. Véleményem szerint üzemanyag mennyiség, fordulatszám és talán hőmérsékletek jelzésére legalább olyan jó volt, mint a körskálás megjelenítés. Az általam ismert gépek közül a legtöbb lineáris kijelző a Szu-24-esben volt, ott elég sok paramétert jeleztek ilyen módon.Igen, ez így van. Hiába volt ugyanis számos forradalmi újítás, végén úgyis az derült ki, hogy a körskálás műszerek esetében nem az adat/információ közlés módjával, hanem csupán annak technikai megoldásával volt gond.
A hagyományos műszerek szerkezeti tömege és működési metódusa, a rendszeres kalibrációjuk sokkal komplexebb, mint egy-egy korszerű kijelző, illetve a hozzájuk köthető jelgenerátor és A/D átalakító.
Most, hogy rendre ide-oda pakolgattam a 21-esünk műszerfalát és a kiépített műszereket a szobámban, hát elmondhatom, hogy az a néhány repülési alapadatot kijelző műszercsoport, ami most nálam van is jóval nehezebb, mint egy kimondottan nagy terhelésekre méretezett military-grade többfunkciós kijelző, amire aztán ezek összes adatát tetszőleges elrendezésben úgy jeleníti meg a pilóta, ahogy csak akarja.