MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 043
4 995
113
FksEaADWQAAQv8m
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113
Ebben a rövid videóban betekinthetünk a MiG-31K kabinjába
Ez nem a MiG-31K kabinja, hanem a kísérőgép Szu-30SzM-é.
Látszik az első és a hátsó kabinkeret, illetve a kabin meredek lejtése előrefele.
A 31-esek hátsó ülésénél "sötét van" mert a dekk felső része nem plexi burkolatú.
És a kabinpanel is szuhojosan kékesszürke, nem zöld, mint a MiG-31-eseken.
Továbbá a 31-es hátsó kabinjából kinézve a két hatalmas szögletes beömlő felső részét kéne látnunk.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 593
113
Elveszett egy orosz Mig-31, balesetben...

Ez még 2022 december elején történt.

2022-ben akkor 3 MiG-31-es semmisült meg?

29 January 2022 : A MIG-31 crashed in Novgorod region. the plane split in half and the 2 pilots ejected safetly
8 April 2022 : a MiG-31 of the Russian Air Force crashed in the Leningrad region.
2 December 2022 : a MiG-31 of the Russian Air Force crashed during a training flight in the far eastern Primorsky Region.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113
MiG-31-es, kizárólag aktív önrávezetőfejes rakétafegyverzettel (R-77-1 + R-37M):

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113
Érdekes a MiG-31-es kabinja abból a szempontból, hogy a hátsó kabinban a fordulatszámmérő a - mondhatni nemzetközi - szokásoktól eltérően nem jobboldalt, hanem baloldalon van, miközben az első kabinban meg egyátalán nincs is (vagy csak én nem találtam meg):

 
  • Tetszik
Reactions: Torgamba and cirqle

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
302
1 831
93
Érdekes a MiG-31-es kabinja abból a szempontból, hogy a hátsó kabinban a fordulatszámmérő a - mondhatni nemzetközi - szokásoktól eltérően nem jobboldalt, hanem baloldalon van, miközben az első kabinban meg egyátalán nincs is (vagy csak én nem találtam meg):


01:24-nél látható az óra és a magasságmérő mellett jobbra. A külső függőleges skála lesz az EGT, a piros jelzők mutatják a limitet, a belső pedig a fordulatszám.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113
01:24-nél látható az óra és a magasságmérő mellett jobbra. A külső függőleges skála lesz az EGT, a piros jelzők mutatják a limitet, a belső pedig a fordulatszám.
Volt egy olyan sejtésem, hogy az lesz az, de nem láttam jól. Hanem ez a lineáris skálás kijelzés, amiből a MiG-29-esen, Szu-27-esen és még jópár típuson is használták a tüzelőanyag mennyiség kijelzést, a hatvanas évek végének trendje volt, vagy lett volna, ha minden egyes műszert ezzel váltanak ki.

1280px-Cockpit_of_Mikoyan-Gurevich_MiG-31_%282%29.jpg


A MiG-31-esen a front kabinban a fordulatszámot jelezték ki így, de pl az F-106-oson a Convair egy egész sor adatot így akart megjeleníteni, mert akkor ez tűnt forradalminak.
A hatvanas években a világ repülőgépfejlesztői tehát erre esküdtek, de a hetvenes években inkább visszatértek a körskálás kijelzésre, majd jöttek a képernyők... melyeken még ma is sokszor körskálás műszeker képét imitálják.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 904
113
Volt egy olyan sejtésem, hogy az lesz az, de nem láttam jól. Hanem ez a lineáris skálás kijelzés, amiből a MiG-29-esen, Szu-27-esen és még jópár típuson is használták a tüzelőanyag mennyiség kijelzést, a hatvanas évek végének trendje volt, vagy lett volna, ha minden egyes műszert ezzel váltanak ki.

1280px-Cockpit_of_Mikoyan-Gurevich_MiG-31_%282%29.jpg


A MiG-31-esen a front kabinban a fordulatszámot jelezték ki így, de pl az F-106-oson a Convair egy egész sor adatot így akart megjeleníteni, mert akkor ez tűnt forradalminak.
A hatvanas években a világ repülőgépfejlesztői tehát erre esküdtek, de a hetvenes években inkább visszatértek a körskálás kijelzésre, majd jöttek a képernyők... melyeken még ma is sokszor körskálás műszeker képét imitálják.

Egyébként nem véletlenül jelenítenek meg órás műszereket a kijelzőn egyszerű számok helyett, hanem mert így gyorsabb és kényelmesebb.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
melyeken még ma is sokszor körskálás műszeker képét imitálják.
emberi oka van, bár pontosan leolvasni körülményesebb, mint akár a lineáris, akár a digitális szám kijelzést, de a hozzávetőleges értéket nem kell leolvasni, és így bár abban nem lesz biztos a pilcsi/autovezető, hogy most 60 vagy 62 de abban igen, h kb 60, ami neki most kell. Illetve a változás irányát is könnyebben érzékeli, akár a perifériás látásával is.
Így aztán szépen időről időre kitalálnak valami forradalmit, hogy aztán visszatérjenek a körszámlapos megjelenítéshez.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 180
61 061
113
Igen, ez így van. Hiába volt ugyanis számos forradalmi újítás, végén úgyis az derült ki, hogy a körskálás műszerek esetében nem az adat/információ közlés módjával, hanem csupán annak technikai megoldásával volt gond.
A hagyományos műszerek szerkezeti tömege és működési metódusa, a rendszeres kalibrációjuk sokkal komplexebb, mint egy-egy korszerű kijelző, illetve a hozzájuk köthető jelgenerátor és A/D átalakító.
Most, hogy rendre ide-oda pakolgattam a 21-esünk műszerfalát és a kiépített műszereket a szobámban, hát elmondhatom, hogy az a néhány repülési alapadatot kijelző műszercsoport, ami most nálam van is jóval nehezebb, mint egy kimondottan nagy terhelésekre méretezett military-grade többfunkciós kijelző, amire aztán ezek összes adatát tetszőleges elrendezésben úgy jeleníti meg a pilóta, ahogy csak akarja.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
391
1 397
93
Igen, ez így van. Hiába volt ugyanis számos forradalmi újítás, végén úgyis az derült ki, hogy a körskálás műszerek esetében nem az adat/információ közlés módjával, hanem csupán annak technikai megoldásával volt gond.
A hagyományos műszerek szerkezeti tömege és működési metódusa, a rendszeres kalibrációjuk sokkal komplexebb, mint egy-egy korszerű kijelző, illetve a hozzájuk köthető jelgenerátor és A/D átalakító.
Most, hogy rendre ide-oda pakolgattam a 21-esünk műszerfalát és a kiépített műszereket a szobámban, hát elmondhatom, hogy az a néhány repülési alapadatot kijelző műszercsoport, ami most nálam van is jóval nehezebb, mint egy kimondottan nagy terhelésekre méretezett military-grade többfunkciós kijelző, amire aztán ezek összes adatát tetszőleges elrendezésben úgy jeleníti meg a pilóta, ahogy csak akarja.
Nem vonom kétségbe a technikai fejlődést, és sok dologban igazad van. De a régi technológia védelmében azért megjegyeznék pár dolgot: A MiG-21-es analóg műszerei és JAS-39 digitális kijelzői között azért volt legalább 30 - 35 év, szóval így összehasonlítani őket nem tisztességes. Egy analóg magasság mérőhöz kellett egy nyomásvevő, némi diurit cső, egy páraülepítő és a műszer. A digitális rendszerhez kell egy nyomásvevő, egy kevés diurit, egy páraülepítő, egy A/D jelátalakító, elektromos vezetékek, egy tápegység, egy számítógép és a kijelző. Ez szerintem súlyra nem nagy különbség (sőt az analóg rendszer könnyebb), de a digitális rendszer jóval bonyolultabb, több a hibalehetőség. Vagyis több karbantartást és nagyobb szakértelmet igényel, drágább legyártani és üzemeltetni is. Cserébe pontosabb, és felhasználó barátabb, mert személyre szabható a megjelenítés. Bár az analóg technológia a katonai repülésben a múlt, de a maga idejében tökéletesen megfelelt (és persze nem is volt más), a kisgépes repülésben pedig a mai napig is használják. Visszatérve az eredeti felvetéshez: a lineáris kijelzők megjelenését annak idején a kisebb helyigény indokolta, ami fontos volt a műszerfalak korlátozott mérete miatt. Egy ideig használták, azután nagyrészt kikopott a használatból. Véleményem szerint üzemanyag mennyiség, fordulatszám és talán hőmérsékletek jelzésére legalább olyan jó volt, mint a körskálás megjelenítés. Az általam ismert gépek közül a legtöbb lineáris kijelző a Szu-24-esben volt, ott elég sok paramétert jeleztek ilyen módon.