Ennek az az oka, hogy a hátsó kabinban ülő sturman - ljotcsiknak (aki a megnevezésével ellentétben nem kapott pilóta kiképzést, és nem is a navigáció volt a legfontosabb feladata, hanem a fegyverrendszerek kezelése) a radar képernyő volt a legfontosabb munkaeszköze. Az pedig elég terjedelmes volt, és később, a modernizált BM / BSzM változatoknál a két képernyő sem foglalt kevesebb helyet. A műszereket kb. oda rakták, ahol marat hely nekik, ráadásul az egyes változatoknál is különbözött az elrendezésük. A hátsó kabin műszerfalára beépített műszereket szinte csak akkor használták, ha hátul oktató pilóta ült. (A 31-esnek nincs külön oktató változata, az oktató és ellenőrző feladatokat is a harci változattal repülik.)Érdekes a MiG-31-es kabinja abból a szempontból, hogy a hátsó kabinban a fordulatszámmérő a - mondhatni nemzetközi - szokásoktól eltérően nem jobboldalt, hanem baloldalon van, miközben az első kabinban meg egyátalán nincs is (vagy csak én nem találtam meg):