Elkészült az első továbbmodernizált MiG-31-es:
Ennél az új programnál ígértek FlybyWire rendszert a gép kezelhetőségének javítására (nem a manőverezőképesség növelésére, mert arra strukturálisan alkalmatlan), illetve volt kósza hír arról is hogy a front szálvédőt a MiG-31M-ről átvéve egyrészesre (valójában, mint a MiG-29-esnél, az is három üveg összeragasztva) cserélve.
Nos, az első a képekről nem derül ki, míg a másik módosítás úgy néz ki, elmaradt. Viszont lehet, hogy csak a képek csalókák, de mintha valamit mókoltak volna a hátsó kabin üvegezésével. Bár ez biztos csak valami tévedés lehet, mert sok értelmét nem látnám, hogy a front szélvédőhöz nem nyúlnak de a hátsó kabintetőn kis módosítást azért beiktatnak.
További érdekesség az orr szekció alat a két új segéd-Pitot cső.
Utánanéztem az internet világában és azt látom, hogy a MiG-31 és a modernizált MiG-31BM gépeken ilyen vagy egyátalán nincs, vagy csak valami ennél kisebb szenzor található itt. De nem úgy a Kinzshal-hordozó MiG-31K gépeken, ahol megvan ez a két extra érzékelő.
Valószínű, hogy az FbW rendszernek kellenek extra adatok, de ha így van, akkor nincs kizárva, hogy már a MiG-31K is FbW-s, csak erről idáig nem esett szó.