MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Csak ezek a semmitmondó PR szövegeket kellene elhagyni a nyilatkozóknak. A képek jók, de a szöveg borzalmas. Inkább arról beszéljenek, hogy a törzs alatti 6db R-37M rakétákkal mikor lesznek elérhetőek a modernizált gépek.
Nem lehet megcsinálni. Amire te gondolsz, az a MiG-31M, de az egy teljesen más sárkány volt. A BM-re modernizált DZ és a BMSz-re modernizált alapváltozatok törzse alá csak két sorban függeszthetők a rakéták, a K-ra átalakított sárkányok pedig csak egy darab megerősített Kinzshal pilont hordoznak.
Ezekről eltávolították az R-33/R-37M függessztésére alkalmas pilonok bekötéseit.

A MiG-31M törzse kicsivel szélesebb, a hajtóműveket kicsivel széjjelebb telepítették, melyek fúvócsövei már nem összetartóak, hanem párhuzamosak:

551.jpg


Ez szinte észrevehetetlen eltérés, de más lett a törzskeret is.
Ezért a gép hasa alá már három sorban, igaz némiképp eltolva, de felfért a hat darab R-37-es, de ez a klasszikus 31-es sárkányokon nem megvalósítható.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 730
28 910
113
A lokátor 10 célt tud követésbe venni és 6 célcsatornával rendelkezik. Magyarán egyszerre 6db R-37M, vagy R-77M rakétát tud bevetni. Szerintem most a MiG-41 nem prioritás, inkább a MiG-31M módosított változatát kellene gyártásba venni, a mai követelményeknek megfelelő felszereltséggel. Ezzel a MiG is életképesebb lenne.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
A lokátor 10 célt tud követésbe venni és 6 célcsatornával rendelkezik. Magyarán egyszerre 6db R-37M, vagy R-77M rakétát tud bevetni. Szerintem most a MiG-41 nem prioritás, inkább a MiG-31M módosított változatát kellene gyártásba venni, a mai követelményeknek megfelelő felszereltséggel. Ezzel a MiG is életképesebb lenne.
.
.
Maga a MiG tervezőiroda egyáltalán létezik még? Sok projectjük nem ment az elmúlt években, jó kérdés, hogy milyen állapotban vannak, ha még megvannak?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
.
.
Szerintem is csak vegetálnak, pláne amióta kiderült, hogy az indiaiak (helyesen) dobják a MiG-29K-t a Rafale miatt, pedig vagy 10-15 éve úgy nézett ki, hogy a MiG-29 család az utolsó esélyét a hajófedélzeti verzióval kapja meg, részben a potenciálisan nagy indiai üzlettel, részben úgy nézett ki, hogy a Kuznyecovot is átépitik és átfegyverzik 29-re. Egy esetleges sikeres K verzió újra képbehozhatta volna a 29-est (35-öst) a szárazföldi megrendelésekkor is, szóval ott volt egy reménysugár, de ez totál eltűnt, és az utóbbi pár évben az is kérdés, hogy ha a MiG maradék mérnökei bejárnak az irodába, mivel ütik el az időt 8-16h között, mert nagyon még prototipus se jött ki tőlük. Maximum "négerként" bedolgoznak mások programjaiba? Szerintem már az indiai K is azon bukott el, hogy a MiG-29-nek az elmúlt 25 évben nem volt semmi érdemi új projectje, és a mérnökök, a gyártási lánc leépülése, rutintalansága miatt lett, hogy az indiai K megoldhatatlan hibalavinává változott.
.
Namost ezen az alpon egyáltalán nem nézek ki belőlük új tipust, de ma már egy eredményes komolyabb upgradeet sem. A MiG-31-et is el kéne lassan engedni, mert a MiG-25-ként ez a szerkezet először pont 60 éve, 1964-ben repült, és annyira sose volt átütően sikeres, hogy erre kéne a jövőt is épiteni, csak azzal, hogy kettővel több rakétát raknak alá, kicsit kiszélesitik, nagyobb LERX a szárnytőre, meg nagy, keret nélküli szélvédő (amitől a max sebesség valószinűleg tovább limitálták az alap 31-eshez képest is?)
.
Szerintem a 31-es feladatára, a hosszú idejú nagy hatótávú őrjáratozásokra, BVR légiharc nagyméretű értékes célok ellen, egy erősen felfegyverzett pilótanélküli gépet kéne fejleszteni, komoly elektronikával, és mesterséges intelligenciás döntéshozatali képességekkel is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
A lokátor 10 célt tud követésbe venni és 6 célcsatornával rendelkezik. Magyarán egyszerre 6db R-37M, vagy R-77M rakétát tud bevetni. Szerintem most a MiG-41 nem prioritás, inkább a MiG-31M módosított változatát kellene gyártásba venni, a mai követelményeknek megfelelő felszereltséggel. Ezzel a MiG is életképesebb lenne.
Ugyanott vannak, ha elkezdenék a MiG-31M-et gyártani, ami erkölcsileg és technikailag is elavult mára. A MiG-41 a MiG-31 váltótípusa lesz.
Nem hatékonyabb egy új modern gépet kifejleszteni a 0-ról mint régi gépet építeni a 0-ról?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 613
6 083
113
Ugyanott vannak, ha elkezdenék a MiG-31M-et gyártani, ami erkölcsileg és technikailag is elavult mára. A MiG-41 a MiG-31 váltótípusa lesz.
Nem hatékonyabb egy új modern gépet kifejleszteni a 0-ról mint régi gépet építeni a 0-ról?
.
.
Ezt gondolom én is, mert a MiG-31M részben már szintén egy régi terv, tehát eleve modernizálni, újra tesztelni kéne, illetve mivel az eredeti MiG-31M terven egy kicsit minden alkatrész más volt, a gép méretei mindenfelé változtak egy kicsit, a gyártást is újra kéne szerszámozni, alkatrészek nem csereszabatosak, stb. Túl nagy erőfeszitéssel lenne egy gépük, ami nem elég előremutató.
Amúgy annó pont ezzel a gondolatmenettel dobták a MiG-25M tervét is, pedig az szintén igéretes előrelépésnek tűnt az akkor alap MiG-25 után.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93
Az ominózus indítás.
Kár, hogy sokat nem lehet látni, érteni belőle.
Az viszont látszik, hogy az orosz berendezesek, kijelzők, kabinok még mindig nem felhasználóbarátok.
Ez alapján a kitakart kép alapján nem érzem indokoltnak a megállapításodat. (Attól még igaz lehet, mert a BM/BSzM modernizáció nyilván nem tett csodát.) Mit nem értesz? A bal oldali képernyőn a cél távolsága és irányszöge, valamint a NEZ (No Escape Zone) látszik. Ez utóbbi pulzál, mert a cél és az indító gép aspektusának változását követi. A jobb oldalin a cél magassága látható. A befogás kb. 175 km-ről történt meg (ami megfelel a papírformának, mert a Zaszlon-A vadászgép méretű célt 180 km-ről képes automatikus követésbe venni). Az indítás pontosan 100 km-ről történt, a találat kb. 75 km-nél volt. A találat után a cél gyorsan magasságot vesztett, majd eltűnt a radarról.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 010
93
Egy kis kiegészítés, pontosítás: a BM/BSzM radarja helyesen RP-31 Zaszlon-AM. Az utolsó FF kép valószínűleg a gép 8TP infravörös érzékelőjével készült a találat után zuhanó, és füstöt/lángot húzó célról.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 461
84 500
113
Ez alapján a kitakart kép alapján nem érzem indokoltnak a megállapításodat. (Attól még igaz lehet, mert a BM/BSzM modernizáció nyilván nem tett csodát.) Mit nem értesz? A bal oldali képernyőn a cél távolsága és irányszöge, valamint a NEZ (No Escape Zone) látszik. Ez utóbbi pulzál, mert a cél és az indító gép aspektusának változását követi. A jobb oldalin a cél magassága látható. A befogás kb. 175 km-ről történt meg (ami megfelel a papírformának, mert a Zaszlon-A vadászgép méretű célt 180 km-ről képes automatikus követésbe venni). Az indítás pontosan 100 km-ről történt, a találat kb. 75 km-nél volt. A találat után a cél gyorsan magasságot vesztett, majd eltűnt a radarról.
Miért nem egy képernyőn jelenik ez meg?