MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

435520_O.jpg
 
255660819_0:142:3087:1686_1920x0_80_0_0_370dd9b3e065205f2face24d66d22282.jpg

1528924188_35:0:3120:1735_1920x0_80_0_0_e256f19d063e0f2e7a5997cb2e88903d.jpg

1520884690_0:0:3619:2037_1920x0_80_0_0_ce36b67c067f2b27d5054137ad29eaf6.jpg


Balról jobbra: MiG-31BM - R-37M, MiG-31K - Kinzsal, MiG-31I(D) - Műholdellenes rakétával
63900962.jpg

2023-as adatok.
A Mig-31BM képes 21km magasságba emelkedni 3.000km/h sebességet elérni, földháttérben akár 320km távolságon célokat felderíteni, 10 légi célt követni, 6 légi célra rakétát rávezetni 100m-től 30km magasságig. CM-k megsemmisítési valószínűsége 90%. 6db R-37M rakétát képes egyszerre hordozni. A GSh-6-23 gépágyú tűzgyorsasága állítólag 10.000 lövés/perc.
1a-R-33-AAMs-loaded-on-MiG-31BM-at-Khotilovo-base-2020cZvezda-TV.webp

Ezek még R-33 rakéták a Hotilovo légibázison.
 
Van tüdő az öreg csühösben,eleinte kicsit pamacsol, eldúsul a keverék, de aztán megérkezik a szükséges oxigén, és feltolja a gépet a levegőbe.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Elkészült az első továbbmodernizált MiG-31-es:

17017319031042351.jpg

17017319037457281.jpg


Ennél az új programnál ígértek FlybyWire rendszert a gép kezelhetőségének javítására (nem a manőverezőképesség növelésére, mert arra strukturálisan alkalmatlan), illetve volt kósza hír arról is hogy a front szálvédőt a MiG-31M-ről átvéve egyrészesre (valójában, mint a MiG-29-esnél, az is három üveg összeragasztva) cserélve.
Nos, az első a képekről nem derül ki, míg a másik módosítás úgy néz ki, elmaradt. Viszont lehet, hogy csak a képek csalókák, de mintha valamit mókoltak volna a hátsó kabin üvegezésével. Bár ez biztos csak valami tévedés lehet, mert sok értelmét nem látnám, hogy a front szélvédőhöz nem nyúlnak de a hátsó kabintetőn kis módosítást azért beiktatnak.
További érdekesség az orr szekció alat a két új segéd-Pitot cső.
Utánanéztem az internet világában és azt látom, hogy a MiG-31 és a modernizált MiG-31BM gépeken ilyen vagy egyátalán nincs, vagy csak valami ennél kisebb szenzor található itt. De nem úgy a Kinzshal-hordozó MiG-31K gépeken, ahol megvan ez a két extra érzékelő.

orosz-ukran-haboru-konfliktus-katona-tu-22-hiperszonikus-raketa-kindzsal-kinzsal-repulo-legie-530495.jpg


Valószínű, hogy az FbW rendszernek kellenek extra adatok, de ha így van, akkor nincs kizárva, hogy már a MiG-31K is FbW-s, csak erről idáig nem esett szó.
 
A Nyizsnyij Novgorod Szokol Repülőgyár sikeresen befejezte a 2023-as gyártási programot a MiG-31 elfogó-vadászgépek nagyjavítására és korszerűsítésére az államvédelmi beszerzés részeként.

A repülőgépeket időben átadták az orosz védelmi minisztériumnak, és átirányították bázisaikra.

A modernizált MiG-31 vadász-elfogó nagy repülési teljesítményjellemzőkkel rendelkezik, és modern körülmények között képes sikeresen megoldani a harci küldetéseket.

A MiG-31 repülőgépek korszerűsítése és javítása a Nyizsnyij Novgorod Sokol repülőgépgyártó üzem egyik fő tevékenysége.

„A modernizáció célja a MiG-31 platform továbbfejlesztése , amely lehetővé teszi számunkra, hogy sikeresen megoldjuk a harci szolgálatban lévő küldetéseket. A vállalat rendelkezik a szükséges gyártási bázissal és kompetenciákkal ahhoz, hogy a géppark modernizációs programját tovább hajtsa végre” – mondta Jurij Szljusar, az UAC vezérigazgatója.


6g9aX56eozU.jpg

y0VPqWu57K4.jpg

KxHm0RjhvuU.jpg

iPvgpkZGONI.jpg
 
Elkészült az első továbbmodernizált MiG-31-es:

17017319031042351.jpg

17017319037457281.jpg


Ennél az új programnál ígértek FlybyWire rendszert a gép kezelhetőségének javítására (nem a manőverezőképesség növelésére, mert arra strukturálisan alkalmatlan), illetve volt kósza hír arról is hogy a front szálvédőt a MiG-31M-ről átvéve egyrészesre (valójában, mint a MiG-29-esnél, az is három üveg összeragasztva) cserélve.
Nos, az első a képekről nem derül ki, míg a másik módosítás úgy néz ki, elmaradt. Viszont lehet, hogy csak a képek csalókák, de mintha valamit mókoltak volna a hátsó kabin üvegezésével. Bár ez biztos csak valami tévedés lehet, mert sok értelmét nem látnám, hogy a front szélvédőhöz nem nyúlnak de a hátsó kabintetőn kis módosítást azért beiktatnak.
További érdekesség az orr szekció alat a két új segéd-Pitot cső.
Utánanéztem az internet világában és azt látom, hogy a MiG-31 és a modernizált MiG-31BM gépeken ilyen vagy egyátalán nincs, vagy csak valami ennél kisebb szenzor található itt. De nem úgy a Kinzshal-hordozó MiG-31K gépeken, ahol megvan ez a két extra érzékelő.

orosz-ukran-haboru-konfliktus-katona-tu-22-hiperszonikus-raketa-kindzsal-kinzsal-repulo-legie-530495.jpg


Valószínű, hogy az FbW rendszernek kellenek extra adatok, de ha így van, akkor nincs kizárva, hogy már a MiG-31K is FbW-s, csak erről idáig nem esett szó.

Az első képen mi az az ablak a gép oldalán elöl?
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Csak ezek a semmitmondó PR szövegeket kellene elhagyni a nyilatkozóknak. A képek jók, de a szöveg borzalmas. Inkább arról beszéljenek, hogy a törzs alatti 6db R-37M rakétákkal mikor lesznek elérhetőek a modernizált gépek.
 
Csak ezek a semmitmondó PR szövegeket kellene elhagyni a nyilatkozóknak. A képek jók, de a szöveg borzalmas. Inkább arról beszéljenek, hogy a törzs alatti 6db R-37M rakétákkal mikor lesznek elérhetőek a modernizált gépek.
Melyik modernizált gépekre gondolsz?
 
Majd amikor szolgálatba áll a 4 Mach sebességű MiG-41 :D
Azért azt a hat rakétát felpakolni nem kéne, hogy ekkora kihívás legyen.
Amúgy szerintem az egy fölösleges lépés lenne. Néggyel is remek BVR elfogó ez a gép (és ugye ilyenkor is nem egy van a levegőben).
 
Mert a MiGek fő célpontjai első körben az AWACSok meg a tankerek lennének.
Azokat meg vidáman le tudja küzdeni egy géppár 4+4 rakétával is. Valószínűleg az a hatrakétás konfiguráció egyébként is csúnyán megenné a hatótávolságot / őrjáratozási időt.
Minden másra ott van a Szuhoj flotta meg a földi légvédelem.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_