MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Par adalek: a MiG-31-esbe, Tu-160-asba es a Szu-34-esbe a K-36-osok olyan alvaltozatait szallitotta/szallitja a Zvezda, amelynek hattamlajaban masszazsfunkcio is van. A nagyobb gep exponencialisan dragabb, mert minden komponense, azok kifejlesztese, uzemeltetese dragabb. Lehet jonni a kisebb, de vegul nem olcsobb Gripennel, mint hazai ellenpeldaval, bar nalunk torzitja a kepet, hogy a 29-es se lett volna olcso, ha rendesen uzemeltetjuk. Peldakeppen, egy Tu-22M3 meretu gepbe oriasi hajtomuvek kellenek, pedig a 31-ese se kicsi. Minden kiszolgalo berendezes is olyan, mint az orosz torpe...oriasi.
 
M

molnibalage

Guest
Par adalek: a MiG-31-esbe, Tu-160-asba es a Szu-34-esbe a K-36-osok olyan alvaltozatait szallitotta/szallitja a Zvezda, amelynek hattamlajaban masszazsfunkcio is van. A nagyobb gep exponencialisan dragabb, mert minden komponense, azok kifejlesztese, uzemeltetese dragabb. Lehet jonni a kisebb, de vegul nem olcsobb Gripennel, mint hazai ellenpeldaval, bar nalunk torzitja a kepet, hogy a 29-es se lett volna olcso, ha rendesen uzemeltetjuk. Peldakeppen, egy Tu-22M3 meretu gepbe oriasi hajtomuvek kellenek, pedig a 31-ese se kicsi. Minden kiszolgalo berendezes is olyan, mint az orosz torpe...oriasi.
Hát ja.

Azt is meg kell érteni. hogy az Sz-300 hogyan lett összpárosítva az MiG-31-gyel és az A-50 mit jelentett a 31-esnek.
 
M

molnibalage

Guest
Miért, hogy? Lemaradtam valamiről?
A MiG-31 feladata a területvédelem, ahol a célok sűrűsége kicsi, ha az ellenfél nem ostobán támad. Ezért elég rá 4 db rakéta és kell a digi adatkapcsolat és kötelék meg az A-50, ami körkörösen keres, alaá Big Bird az Sz-300-nál.

Az Sz-300 osztálynak orosz felépítésben csak kismagasságú körkörös radarja van, a többi magasságon a Big Bird adja a célt alapesetben és 105 fokos tűzív van. Viszont kurva sok rakéta, a várható cél közelébe rakta, tehát ott már magas lesz a célsűrűség, oda azok érkeznek, amiket a 31-esek nem tudtak elkapni.

Geometria oka van annak, hogy az Sz-300 osztály 48 rakétás és a nehézvadász nem a felvetett hatalmas gép 16 db rakétával, hanem 4 db-bal.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113

Nagyon jó kis informatív videó. Érdekes, hogy a MiG-31-esnél a nálánál modernebb negyedik generációs gépekhez képest - bár a belépőél lehajtható, se a fel-, sem pedig a leszállásnál nem térítik ki. Idáig csak náhány légiutántöltésnél láttam, hogy a belépőél kis mértékben kitér. Viszont a felszállás előtti földi ellenőrzésnél valamiféle tesztprogram lefut és ott ezt is lepróbázzák, ahogy azt is, hogy a csűrők egy üzemmódnál a fékszárnyakkal együtt térnek ki. Tehát, bizonyos üzemmódokon a MiG-31-esnek ugyanúgy falperonjai vannak, mint akár az F/A-18-asnak.
Másik érdekesség, hogy az éjszakai felszállásoknál néhány gép startjánál megfigyelhető, hogy a forszázs lángja teljesen széttart és csak egy bizonyos sebesség felett áll be a normális lángkúp. És ez is csak az egyik hajtóműnél. Valamiféle instabil helyzet lehet, korábban egy fotón is láttam hasonlót. Nem úgy tűnik, hogy ez a tolóerőbenis jelentkezik, de ezt innen a fotelből biztosra nem tudom megállapítani.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 208
2 704
113
A Lezeragyu az ugy kell mint egy falat kenyer :) Lenyeg, hogy szukseg eseten downgrade-elheto legyen hordobombara :p
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 133
113
A Lezeragyu az ugy kell mint egy falat kenyer :) Lenyeg, hogy szukseg eseten downgrade-elheto legyen hordobombara :p


Na igen. :D
De viccet félretéve, ha hihetünk a szemünknek, akkor a Szu-57 valóban kapott két DIRCM-tornyot, ami jelenleg egyedülálló a szuperszonikus repülőgépek esetén.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Egy ideje már egy pilonok nélküli "aerodinamikailag tiszta" MiG-31BM végez tesztrepüléseket Zsukovszkijban:

218320.jpg


211428.jpg


214432.jpg


218001.jpg


Vajon mit tesztelhetnek vele?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Esetleg egy új rávezető/adatkapcsolati rendszert (a felújított AWACS-hoz), új radart amihez később csatlakozhat egy új nagy hatótávú L-L rakéta, amit csak a törzs alá függesztenek?
 
M

molnibalage

Guest
Esetleg egy új rávezető/adatkapcsolati rendszert (a felújított AWACS-hoz), új radart amihez később csatlakozhat egy új nagy hatótávú L-L rakéta, amit csak a törzs alá függesztenek?
Na ja, de akkor miért nincs súlymakett? Egy új konfig tesztelésének lényege az új konfiggal repülés.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na ja, de akkor miért nincs súlymakett? Egy új konfig tesztelésének lényege az új konfiggal repülés.
Mi van ha még csak a radarnál és/vagy az adatkapcsolat tesztelésénél tartanak? Ha meg a rakéta még csak papíron vayg építés alatti kísérleti példányként létezik, akkor súlymakettet mire alapozva használnának?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 777
113
Nekem, laikusnak az jutott eszembe, hogy egy új, belső fegyverteres, nagy sebességű ( akár 3+ Mach) repülőgéphez (MiG-41?) gyűjthetnek adatokat magas sebességű repülési tartományokban a "letisztított" géppel.
Ezek után, vagy ennek ellenére azt tartom valószínűnek, hogy a már többször bevált alapvető aerodinamikai elrendezést (MiG-25, MiG-31) fogják továbbvinni - értelemszerűen átdolgozva, fejlesztve.
Ránézésre inkább az lehet majd a Raptor orosz klónja, a Raptorszkij, s nem a Szu-57.
Vagy nem:confused:
 
M

molnibalage

Guest
Nekem, laikusnak az jutott eszembe, hogy egy új, belső fegyverteres, nagy sebességű ( akár 3+ Mach) repülőgéphez (MiG-41?) gyűjthetnek adatokat magas sebességű repülési tartományokban a "letisztított" géppel.
Ezek után, vagy ennek ellenére azt tartom valószínűnek, hogy a már többször bevált alapvető aerodinamikai elrendezést (MiG-25, MiG-31) fogják továbbvinni - értelemszerűen átdolgozva, fejlesztve.
Ránézésre inkább az lehet majd a Raptor orosz klónja, a Raptorszkij, s nem a Szu-57.
Vagy nem:confused:
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 777
113
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.
Hadd legyen már nekik is egy LCS-ük!;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.

Nem pontos. A MiG-25 csak ugy volt kepes a Mach 3-ra, ha nem volt fuggesztmeny (ez utobbi inkabb az R es RB csaladra volt jellemzo, vagy egy fegyvertelen P/PD-re) es nagyjavitani kellett a hajtomuveit.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Egy 3M környéki drónnak mennyi értelme lenne? Akár ugyanarra a feladatra, mint ma a MiG-31, belső fegyvertérrel, nagyobb üzemanyag készlettel.