MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Par adalek: a MiG-31-esbe, Tu-160-asba es a Szu-34-esbe a K-36-osok olyan alvaltozatait szallitotta/szallitja a Zvezda, amelynek hattamlajaban masszazsfunkcio is van. A nagyobb gep exponencialisan dragabb, mert minden komponense, azok kifejlesztese, uzemeltetese dragabb. Lehet jonni a kisebb, de vegul nem olcsobb Gripennel, mint hazai ellenpeldaval, bar nalunk torzitja a kepet, hogy a 29-es se lett volna olcso, ha rendesen uzemeltetjuk. Peldakeppen, egy Tu-22M3 meretu gepbe oriasi hajtomuvek kellenek, pedig a 31-ese se kicsi. Minden kiszolgalo berendezes is olyan, mint az orosz torpe...oriasi.
 
Par adalek: a MiG-31-esbe, Tu-160-asba es a Szu-34-esbe a K-36-osok olyan alvaltozatait szallitotta/szallitja a Zvezda, amelynek hattamlajaban masszazsfunkcio is van. A nagyobb gep exponencialisan dragabb, mert minden komponense, azok kifejlesztese, uzemeltetese dragabb. Lehet jonni a kisebb, de vegul nem olcsobb Gripennel, mint hazai ellenpeldaval, bar nalunk torzitja a kepet, hogy a 29-es se lett volna olcso, ha rendesen uzemeltetjuk. Peldakeppen, egy Tu-22M3 meretu gepbe oriasi hajtomuvek kellenek, pedig a 31-ese se kicsi. Minden kiszolgalo berendezes is olyan, mint az orosz torpe...oriasi.
Hát ja.

Azt is meg kell érteni. hogy az Sz-300 hogyan lett összpárosítva az MiG-31-gyel és az A-50 mit jelentett a 31-esnek.
 
Miért, hogy? Lemaradtam valamiről?
A MiG-31 feladata a területvédelem, ahol a célok sűrűsége kicsi, ha az ellenfél nem ostobán támad. Ezért elég rá 4 db rakéta és kell a digi adatkapcsolat és kötelék meg az A-50, ami körkörösen keres, alaá Big Bird az Sz-300-nál.

Az Sz-300 osztálynak orosz felépítésben csak kismagasságú körkörös radarja van, a többi magasságon a Big Bird adja a célt alapesetben és 105 fokos tűzív van. Viszont kurva sok rakéta, a várható cél közelébe rakta, tehát ott már magas lesz a célsűrűség, oda azok érkeznek, amiket a 31-esek nem tudtak elkapni.

Geometria oka van annak, hogy az Sz-300 osztály 48 rakétás és a nehézvadász nem a felvetett hatalmas gép 16 db rakétával, hanem 4 db-bal.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyon jó kis informatív videó. Érdekes, hogy a MiG-31-esnél a nálánál modernebb negyedik generációs gépekhez képest - bár a belépőél lehajtható, se a fel-, sem pedig a leszállásnál nem térítik ki. Idáig csak náhány légiutántöltésnél láttam, hogy a belépőél kis mértékben kitér. Viszont a felszállás előtti földi ellenőrzésnél valamiféle tesztprogram lefut és ott ezt is lepróbázzák, ahogy azt is, hogy a csűrők egy üzemmódnál a fékszárnyakkal együtt térnek ki. Tehát, bizonyos üzemmódokon a MiG-31-esnek ugyanúgy falperonjai vannak, mint akár az F/A-18-asnak.
Másik érdekesség, hogy az éjszakai felszállásoknál néhány gép startjánál megfigyelhető, hogy a forszázs lángja teljesen széttart és csak egy bizonyos sebesség felett áll be a normális lángkúp. És ez is csak az egyik hajtóműnél. Valamiféle instabil helyzet lehet, korábban egy fotón is láttam hasonlót. Nem úgy tűnik, hogy ez a tolóerőbenis jelentkezik, de ezt innen a fotelből biztosra nem tudom megállapítani.
 
A Lezeragyu az ugy kell mint egy falat kenyer :) Lenyeg, hogy szukseg eseten downgrade-elheto legyen hordobombara :p


Na igen. :D
De viccet félretéve, ha hihetünk a szemünknek, akkor a Szu-57 valóban kapott két DIRCM-tornyot, ami jelenleg egyedülálló a szuperszonikus repülőgépek esetén.
 
Egy ideje már egy pilonok nélküli "aerodinamikailag tiszta" MiG-31BM végez tesztrepüléseket Zsukovszkijban:

218320.jpg


211428.jpg


214432.jpg


218001.jpg


Vajon mit tesztelhetnek vele?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Esetleg egy új rávezető/adatkapcsolati rendszert (a felújított AWACS-hoz), új radart amihez később csatlakozhat egy új nagy hatótávú L-L rakéta, amit csak a törzs alá függesztenek?
 
Esetleg egy új rávezető/adatkapcsolati rendszert (a felújított AWACS-hoz), új radart amihez később csatlakozhat egy új nagy hatótávú L-L rakéta, amit csak a törzs alá függesztenek?
Na ja, de akkor miért nincs súlymakett? Egy új konfig tesztelésének lényege az új konfiggal repülés.
 
Na ja, de akkor miért nincs súlymakett? Egy új konfig tesztelésének lényege az új konfiggal repülés.
Mi van ha még csak a radarnál és/vagy az adatkapcsolat tesztelésénél tartanak? Ha meg a rakéta még csak papíron vayg építés alatti kísérleti példányként létezik, akkor súlymakettet mire alapozva használnának?
 
Nekem, laikusnak az jutott eszembe, hogy egy új, belső fegyverteres, nagy sebességű ( akár 3+ Mach) repülőgéphez (MiG-41?) gyűjthetnek adatokat magas sebességű repülési tartományokban a "letisztított" géppel.
Ezek után, vagy ennek ellenére azt tartom valószínűnek, hogy a már többször bevált alapvető aerodinamikai elrendezést (MiG-25, MiG-31) fogják továbbvinni - értelemszerűen átdolgozva, fejlesztve.
Ránézésre inkább az lehet majd a Raptor orosz klónja, a Raptorszkij, s nem a Szu-57.
Vagy nem:confused:
 
Nekem, laikusnak az jutott eszembe, hogy egy új, belső fegyverteres, nagy sebességű ( akár 3+ Mach) repülőgéphez (MiG-41?) gyűjthetnek adatokat magas sebességű repülési tartományokban a "letisztított" géppel.
Ezek után, vagy ennek ellenére azt tartom valószínűnek, hogy a már többször bevált alapvető aerodinamikai elrendezést (MiG-25, MiG-31) fogják továbbvinni - értelemszerűen átdolgozva, fejlesztve.
Ránézésre inkább az lehet majd a Raptor orosz klónja, a Raptorszkij, s nem a Szu-57.
Vagy nem:confused:
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.
 
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.
Hadd legyen már nekik is egy LCS-ük!;)
 
A felvázolt MiG-41 olyan fából vaskarika, aminek M3.0 és feletti képességekt céloztak meg (álmodtak be) papíron meg steath designt. Értelme túl sok nincs....

A MiG-31 amúgy sem képes M3.0-ra a MiG-25 is csak úgy volt képes, hogy kukázta hajtóművét...
Az egész MiG-41-ről már a kiírás óta röhögök, mert koncepciótlan értelmetlen hülyesége, aminek megvalósítására amúgy sincs forrás és ma gyak. technikai képtelenség.

Nem pontos. A MiG-25 csak ugy volt kepes a Mach 3-ra, ha nem volt fuggesztmeny (ez utobbi inkabb az R es RB csaladra volt jellemzo, vagy egy fegyvertelen P/PD-re) es nagyjavitani kellett a hajtomuveit.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egy 3M környéki drónnak mennyi értelme lenne? Akár ugyanarra a feladatra, mint ma a MiG-31, belső fegyvertérrel, nagyobb üzemanyag készlettel.