MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 047
113
Igazából az orosz helyet szovjetre gondoltam.
Például a Strella-3 érzékelője FM modulált volt, míg az R-60 első verzióiban ha jól tudom még hűtés sem volt. Az R-60M-nek volt hűtött a keresője, de az sem volt FM modulált tudtommal. Pedig mind a két fegyver a 70"s évek közepéről származik.
 
M

molnibalage

Guest
Igazából az orosz helyet szovjetre gondoltam.
Például a Strella-3 érzékelője FM modulált volt, míg az R-60 első verzióiban ha jól tudom még hűtés sem volt. Az R-60M-nek volt hűtött a keresője, de az sem volt FM modulált tudtommal. Pedig mind a két fegyver a 70"s évek közepéről származik.
Az R-60M FM modulált és hűtőtt, 1982-as években más exportálták is, a Szu-ban '70-es évek végén jelent meg. Lásd a táblázatban a műben és a mellékeltek között Hpasp-tól.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 047
113
Allesmor Obranna

"Ez a J-20 stealth/5. gen ide vagy oda az, aminek anno a MiG-31-esnek lennie kellett volna. "

Én egyszer már a MIG-31-et elképzeltem egy a Draken-hez hasonló alsó szárnnyal, és egy olyan "beépített" kacsa szárnnyal , mint amilyen a PAKFA-nak van. A többi elem maradna a gépen úgy hogyan most van, csak a szárnyak változnának meg így :)
Szerinted mennyire lett volna jó ez a dizájn? :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 474
113
Béka perspektíva.

5JE_j2c42rI.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 196
60 047
113
mpa5menboxnqkd06g.jpg


Kicsit belenyúltam a fentebb betett képbe. A béna zöld vonalakat én rajzoltam be. Én az adott kor technológiai színvonalán ilyen szárnykialakítást képzeltem volna el a MIG-31 számára. Alsó szárnyas , összetett delta szárny lett volna az első kacsaszárnnyal egybeépítve.
Azért kacsaszárnyas, hogy egy kicsit agilisebben viselkedjen a repülőgép.
Azért összetett delta, hogy a kacsaszárnynak legyen megfelelő helye és egybe lehessen építeni a fő delta szárnnyal. Illetve így nagyobb nyilazási szöget lehet elérni a vastagabb szárnytőnél.
Azért építettem volna egybe a kacsaszárnyat a deltával, mert így kisebb lett volna a légellenállás.
Azért alsó szárnyas, mert így a kacsaszárny keltette örvénylések kevésbé érintik a függőleges vezérsíkot. Illetve rövidebb hosszúságú és szélesebb nyomtávú futóműveket lehetett volna így alkalmazni.
Nekem ez az ötletem támadt a típus kapcsán, mint MIG-25 utód. :)