MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Eleve a MiG-31-hez tervezték a Kindzsalt. Egyrészt már voltak tapasztalataik a MiG-31D fejlesztése kapcsán. Tehát a gép sebessége és repülési magassága is számított. Ezenkívül volt nekik kb 130 darab MiG-31 raktáron és nem kellett elvenni a tervezett modernizációs(BM,BSzM) darabszámból.
Akkor eddig nem használt gépeket támasztalan fel csak erre a célra?
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Google fordító lazán átrákaja az oroszt angolra egyedül a végén van gond. Az 3,3 nem tudom, hogy mi és minimális orosz tudásommal nem étrem, hogy miféle rövidítés akar az lenni.

For the missile complex "Dagger" had to develop a special carrier aircraft. Supersonic fighter-interceptor MiG-31 underwent a serious revision. Also, we had to re-develop the method of combat use of aircraft and retrain pilots. Experts believe that the MiG-31 is the optimal platform for the Dagger, but a cardinal change in the aircraft's tasks requires a substantial modification of it.

In the US, they called the Dagger the "killer" of American aircraft carriers
As Izvestia was told by the Defense Ministry, a special modification of the MiG-31 interceptor was created for the Dzhazhil air-defense missile system. Aircraft with an index of K significantly differ from the basic version.

Now in the experimental-combat operation there are ten MiG-31K. They are based in Akhtubinsk (Astrakhan region) and are already on alert duty. The new on-board equipment was necessary to them in connection with "requalification" from the interceptor in the shock machine. A radar was removed from the plane. He grew fuel, which allowed him to increase the time of patrolling. The cabin of the crew was redesigned - there systems were installed for the management of new weapons. Also, new communication equipment was needed to receive the target designation signals.

The overall and weight characteristics of the missile have led to the fact that the center of the mass of the aircraft has changed, that is, the MiG-31K behaves differently in flight than a conventional interceptor. Because of this, we had to change the method of combat use and specifically train the pilots to take off and land with a "product" suspended under the fuselage.

As part of the "Dagger" complex, the aircraft actually acts as a "first stage". After receiving the appropriate command, it accelerates and gains altitude and only then performs the start. This allows several times to increase the range and speed of the rocket. A unique target designation system allows you to enter a flight task for the missile directly from the aircraft in real time.


The air-launched missile system "Dagger" is able to hit aircraft carriers, destroyers and cruisers of a potential enemy. The combat part of this complex is a modified aeroballistic missile of the Iskander series. This product is capable of performing complex maneuvers, it with high accuracy affects targets in a radius of more than 2 thousand km.


The dagger of Iskander
According to experts, the newest missile system is an air version of the land
"A completely different weapon control system is required for new missiles," test pilot Hero of Russia Roman Taskaev told Izvestia. - It should allow you to enter the flight task directly from the aircraft. To improve the quality of aiming, it is necessary to achieve the most accurate positioning of the fighter. Therefore, he needs a highly accurate navigation system. The aerodynamic part of the fuselage is improved and the engines are modernized. This allowed to increase traction and speed.

MiG-31 is the first Soviet combat aircraft of the fourth generation. Initially, it was intended to intercept cruise missiles in the entire range of heights and speeds. The regiments of these fighters had the status of aviation special forces, they were assigned tasks to intercept complex targets.

The MiG-31 can accelerate to 3000 km/h. The interceptor rises to a height of 20.5 km. Range of flight - up to 3.3 tsyss. km. It was repeatedly used as a carrier for various types of advanced weapons. For example, the experimental modification of the MiG-31D was designed to use the anti-satellite missile 79M6 "Contact". The MiG-31I series were designed to launch small spacecraft weighing 120-160 kg into orbits 300-600 km in height.
Azt még értem, hogy nehéz a radar és kiszedték, de akkor hogyan találja meg a célt? Oldás előtt a rakétával "lát", visszafelé meg jön a csillagok állása meg az iránytű (+Glonass)?? Van egyáltalán olyan jet az elmúlt 50 évben, amiben nincs radar?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 752
66 502
113
Még 1x: tudjuk, hogy mik a megkívánt indítási paraméterek?
Amit én láttam eddig videókat, amik állítólag a Kindzsal indítást ábrázolják, azoknál simán levált egy utánégetőt nem használó MiG-31 törzséről és zuhant vagy 100 métert a hajtómű beindítása előtt.

Itt 0:35-től:




Eleve az egész onnan indult, hogy én felvetettem, hogy mi a fenéért nem a Szu-34 merül fel, ha egyszer az már eleve ilyesmi feladatra van szánva, miért kell egy eredetileg elfogó vadászgépet "beáldozni" a feladatra, egyfeladatos, egyfegyveres géppé kondicionálva azt. Illogikus a lépés. Erre próbáltam utalni.



15500 / 12100 = 1,28, vagyis 28% a különbség, BTW ha annyira a számokon lovaglunk, akkor a hajtóművek fogyasztása közötti különbséget nem kellene figyelembe venni valahol, valamiért? :)

Nézd meg a videót. Ha te ebből megmondod, hogy jár-e a forszázs, vagy sem, emelem kalapom. De az jócskán látszik, hogy a gép magasan repül. Mélykék az ég. Sanszosan fáklyával tartja a Mach 1.5 környékét.

Már miért fogyasztana egy kombinált ejektoros/Laval fúvócsöves D-30F6-os, amit eleve tartós Mach 2 körüli rezsimekre terveztek, többet, mint egy olyan AL-31FM-1-es, ami alapvetően szubszonikus forszázsnélküli útvonalazásra és alkalmi, intenzív, hangsebesség alatti kigyorsításokra terveztek? Az AL-31FM-1-es Mach 1 felett, forszázson csak nyeli a levegőt és zabálja hozzá a kerót.

A D-30F6-os együtt él a szívócsatornájával, benne a dinamikus kompresszióval és a fix profilú, ejektoros hatású külső fúvócsövével.

A Szu-34-es jókora kabinja hangsebesség felett csak tolja maga előtt a levegőt, a MiG-31-es meg itt érzi jól magát.

Végezetül: szerinted, te hogy érsz el 2000 km-es hatótávot egy 500km-es hatótávolságú Iszkanderrel, ha hangsebesség alatt, kis magasságon indítod?
 
M

molnibalage

Guest
Ha bele gondolsz logikus hisz így lett marha olcsón +10 strategiai platformjuk.
Persze, hogy logikus, de ha fizikalilag nem lenne ilyen gép, akkor a logika meghal. Az orosz nem használt gépek állapotát 10+ évig a rohadás jellemezte nagyrészt.
 
M

molnibalage

Guest
Azt még értem, hogy nehéz a radar és kiszedték, de akkor hogyan találja meg a célt? Oldás előtt a rakétával "lát", visszafelé meg jön a csillagok állása meg az iránytű (+Glonass)?? Van egyáltalán olyan jet az elmúlt 50 évben, amiben nincs radar?
Tekintve, hogy messze a horizontmögé tüzel más assettől. Ez lehet műhold, felderítő Maci vagy műhold + tengó + data link.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
A Szu-34-es jókora kabinja hangsebesség felett csak tolja maga előtt a levegőt, a MiG-31-es meg itt érzi jól magát.

Végezetül: szerinted, te hogy érsz el 2000 km-es hatótávot egy 500km-es hatótávolságú Iszkanderrel, ha hangsebesség alatt, kis magasságon indítod?
A 10 km az nem kismagasság. A légkör legsűrűbb részéből kipakoltad már a rakétát. Az indítási sebesség M10 égésvégi sebességnél édesmindegy, hogy 300 vagy 600 m/s, kb. kerekítési hiba a HMZ-ben pár százalék. A magasság a döntő.

Az ASAT rakétánál ez látszik, hogy a SRAM hajótműve milyen brutálisan tolja meg a rakétát, ha nem a sűrű légkörben dolgozik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 449
113
Én csak azt hittem vicceltek srácok ezzel a szu-34 vonallal!
Megmondom őszintén meglepődtem hogy ezek szerint komolyan kérdeztétek. Igen, ebben pontosan annyi van amit Allesmor is leírt: Úgy lesz meg csak és kizárólag a minimál áttervezés után a beígért nagy hatótáv, hogy olyan magasról és sebességgel kell indítani, amit CSAK a Mig-31 képes a Tu-160-at leszámítva náluk, de annak más dolga van. A Mig-31 nagyon, NAGYON másra van optimalizálva mint egy Szu-34, én azt gondoltam hogy ezt azért ti is tudjátok hogy az egyszerűen erre nem alkalmas.

Okos húzásnak tartottam már akkor is mikor megjöttek az első hírek, mert gyakorlatilag adva volt egy potens Iszkander alap, s egy kivételes platform. Szépen összegyúrták, és gyakorlatilag egy olyan támadó fegyvert kaptak fillérekért és igen gyorsan, ami mobil, és szép nagy területre lehet hozni vinni vele egy kb. iszkandert úgy, hogy még az "első fokozat" szerepét is ellátja, olyan hmz-vel hogy gyakorlatilag a hordozó platformra nem nagyon tudnak dolgozni a védő vadászai a NAVY-nak.

Ki van ez találva...
 
M

molnibalage

Guest
Én csak azt hittem vicceltek srácok ezzel a szu-34 vonallal!
Megmondom őszintén meglepődtem hogy ezek szerint komolyan kérdeztétek. Igen, ebben pontosan annyi van amit Allesmor is leírt: Úgy lesz meg csak és kizárólag a minimál áttervezés után a beígért nagy hatótáv, hogy olyan magasról és sebességgel kell indítani, amit CSAK a Mig-31 képes a Tu-160-at leszámítva náluk, de annak más dolga van. A Mig-31 nagyon, NAGYON másra van optimalizálva mint egy Szu-34, én azt gondoltam hogy ezt azért ti is tudjátok hogy az egyszerűen erre nem alkalmas.
Ez ebben a formában nem igaz. Allesmor túloz. Kb. olyan szinten, mintha azt mondná, hogy az AIM-120 értelmetlen Raptoron kívül, mert az 14 km és M1.7-tel dobálja azokat, az F-15 meg 11 km-en és M1.3-mal.

A nem alkalmas szó nevetséges túlzás egy kb. 5-7%-os HZM difire.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 436
84 358
113
Persze, hogy logikus, de ha fizikalilag nem lenne ilyen gép, akkor a logika meghal. Az orosz nem használt gépek állapotát 10+ évig a rohadás jellemezte nagyrészt.

A BM is azokból a gépekből van amik finoman szólva sem optimális körülmények közt voltak tartva nagyonsokáig és még is alkalmasak a modernizációra.A 31-es flotta döntő része csak állt a betonon úgy a 2010-ig.Amelyik repült az is csak annyira keveset mintha nem is repült volna.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 752
66 502
113
A 10 km az nem kismagasság. A légkör legsűrűbb részéből kipakoltad már a rakétát. Az indítási sebesség M10 égésvégi sebességnél édesmindegy, hogy 300 vagy 600 m/s, kb. kerekítési hiba a HMZ-ben pár százalék. A magasság a döntő.

Az ASAT rakétánál ez látszik, hogy a SRAM hajótműve milyen brutálisan tolja meg a rakétát, ha nem a sűrű légkörben dolgozik.

Az ASAT-ot közel függőleges ugrásnál oldotta egy F-15-ös.
Itt meg nagy magasságon, ritka levegőben old egy dögnehéz MiG-31-es egy három tonnás harctéri ballisztikus rakétát.
Mivel intenzív ugrásból ezt nem tudja megtenni (ezt már két hónapja megvitattuk), a géppel max enyhe emelkedésben oldhatják ezt a fegyvert. De azon a magasságon a gép egy ekkora tömeg oldása után felkapná az orrát és átesne, ha nem volna benne sebesség.
 
M

molnibalage

Guest
Az ASAT-ot közel függőleges ugrásnál oldotta egy F-15-ös.
Itt meg nagy magasságon, ritka levegőben old egy dögnehéz MiG-31-es egy három tonnás harctéri ballisztikus rakétát.
Mivel intenzív ugrásból ezt nem tudja megtenni (ezt már két hónapja megvitattuk), a géppel max enyhe emelkedésben oldhatják ezt a fegyvert. De azon a magasságon a gép egy ekkora tömeg oldása után felkapná az orrát és átesne, ha nem volna benne sebesség.
Az F-15 cikkben benne vannak az ellentmondások, hogy akkor nem egészen eldönthető, hogy hogyan is indították és milyen magasságban.
 
M

molnibalage

Guest

Itt elég jól látszik.
Akkor az írás pesszimista becslése igaz és kismagasságon volt az oldalás. Nem látom be ezek után, hogy a Szu-34-nél hol a probléma. Igen, kisebb a HMZ, de a különbség nem gamechanger... Az is tutira képes M1.3-M1.4 körül ekkor böhönccel és csinálni egy gyors vertikális forgadtás 45 fokig.

Az egész fegyverrendszer lényege az alsó 10 km-es légkörből kivétel. A légkör tömegének cirka 95%-a van 10 km alatt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 436
84 358
113
Akkor az írás pesszimista becslése igaz és kismagasságon volt az oldalás. Nem látom be ezek után, hogy a Szu-34-nél hol a probléma. Igen, kisebb a HMZ, de a különbség nem gamechanger... Az is tutira képes M1.3-M1.4 körül ekkor böhönccel és csinálni egy gyors vertikális forgadtás 45 fokig.

Az egész fegyverrendszer lényege az alsó 10 km-es légkörből kivétel. A légkör tömegének cirka 95%-a van 10 km alatt.

És mennyi idő alatt ér fel oda a SZU-34?Mennyi időt képes ekkora sebességgel repülni?Mert a MIG arra lett tervezve,hogy ennél nagyobb tempóval(M1.3-1.4-nél nagyobb)járőrözzön.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 449
113
És mennyi idő alatt ér fel oda a SZU-34?Mennyi időt képes ekkora sebességgel repülni?Mert a MIG arra lett tervezve,hogy ennél nagyobb tempóval(M1.3-1.4-nél nagyobb)járőrözzön.
Így van, pont ezért az összkép nem ennyi, hogy ez is az is ki tudja vinni 10 km fölé, s a 31 csak egy kis hmz t tud adni plusszban, mert magasabban, nagyobb sebességgel, és messzebbre tudja hurcolni, majd oldani jobb körülmények közt. Összességében ez így meg már bizony game changer.