MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

BM
255504.jpg


254666.jpg

252923.jpg


254857.jpg


252802.jpg
 

Ez egyik sem BM. Az első a perm-i ezred kék 25-ös BSzM-je, a második a kísérleti műholdvadásszá alakított két gép egyike (hivatkoznak rá K-ként is, de az más), a harmadik BSz, valószínűleg a perm-i ezredtől kivont régi kék 25-ös, a negyedik a szavaszlejkai kiképzőalakulat BSzM-je, az utolsó képen pedig a perm-i ezred három BSzM-je, a kék 01-es (Pavel Szolovjev nevét viseli), a kék 10-es és a kék 03-as van.
Az orosz szpoterek jelentős része nem foglalkozik (nem ismeri?) az alváltozatok közti különbségekkel, pedig a képeken sokszor egyértelműen látszanak.
 
Én csak az elsőre írtam, hogy BM! Hogy B, vagy BSz lett modernizálva , azt én ebból a képből nem tudom megállapítani.
 
Én csak az elsőre írtam, hogy BM! Hogy B, vagy BSz lett modernizálva , azt én ebból a képből nem tudom megállapítani.

A képnél megadta a készítő az RF számot is (RF-95958). Ez a gép tavaly decemberben került át permi 764. IAP.-hoz a moncsegorszki 98. GvIAP.-tól, ahol ugyanezzel az oldalszámmal, de még RF szám nélkül repült. Jelenleg a VKSz-ben nem repül másik 31-es kék 25-ös oldalszámmal.

Kép: https://postimg.cc/NL1bm4Nd

Nincs tankoló csatlakozó, tehát BSzM.
 
Mi lehet az a feketére festett rész az orrkúp mögött?

A 8TP infrakereső előtti részt matt feketére festik, hogy az érzékelőt ne zavarja meg a törzsről visszaverődő napfény, vagy más zavaró fény / hőforrás. (Mondjuk alul nem tudom, hogy alul ez mennyire indokolt.)
Ugyan az a logika, mint az orr rész felső részén felül, a fülke előtt. Azt azért festik matt feketére, hogy a fémen / festésen megcsillanó napfény ne zavarja a pilótát.
 
A 8TP infrakereső előtti részt matt feketére festik, hogy az érzékelőt ne zavarja meg a törzsről visszaverődő napfény, vagy más zavaró fény / hőforrás. (Mondjuk alul nem tudom, hogy alul ez mennyire indokolt.)
Ugyan az a logika, mint az orr rész felső részén felül, a fülke előtt. Azt azért festik matt feketére, hogy a fémen / festésen megcsillanó napfény ne zavarja a pilótát.
És mik azok a sárga pöttyök benne?
 
És mik azok a sárga pöttyök benne?

Igazából azok nem sárgák, legalábbis nincsenek sárgára festve. Natúr fém színű, festetlen részek, csak a fémnek vagy egy kicsit rezes árnyalata. Azok a rádió-magasságmérő adó- illetve vevő antennái, mert a 31-esen már nem a régi fordított T alakú antennákat alkalmazzák, amik a MiG-21-essen pl. a szárnyvégek közelében a szárny alatt voltak. Köztük az a nagyobb, szürkére festett kör a rádiónavigáció rendszer körantennája. Az orr két oldalán a 3 - 3 szürkére festett téglalap alatt pedig az adatátviteli rendszer antennáit vannak. Ezek mind dielektromos (rádiófrekvenciás jeleket átengedő) anyagból készültek, és speciális, fémet nem tartalmazó festékkel vannak lefestve.
A 31-esen az orrba és a pilótafülkék alá zsúfolták be az avionika 90%-át. Nagy tér, de alaposan tele van pakolva!
Képek: https://postimg.cc/bsPPCJHq
https://postimg.cc/xXxS1Prd
 
Srácok, már többször volt írva, hogy a MiG-31B(M) és MiG-31BSz(M)gép között az a különbség, hogy a BM rendelkezik légi utántöltés képességgel a BSzM nem.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and hurci10
A kék 82-es még 2016-ban volt modernizálva BM szintre és 2016 decemberben került a 22-es vadászrepülő ezredhez Centralnaja Uglovájában(Vlagyivosztok).

Átalakították tesztgéppé.
 
Mekkora pályamagasságig tervezték ezt a batár cuccot? Az ASM-135 6 méter hosszú sem volt és 0,5 méter átmérőjű 1200 kg induló tömeggel és az jó volt úgy 450-500 km-ig és a továbbfejlesztett változata jó lett volna úgy 2000 km-ig. GPS holdak ellen?
 
Mekkora pályamagasságig tervezték ezt a batár cuccot? Az ASM-135 6 méter hosszú sem volt és 0,5 méter átmérőjű 1200 kg induló tömeggel és az jó volt úgy 450-500 km-ig és a továbbfejlesztett változata jó lett volna úgy 2000 km-ig. GPS holdak ellen?

Maximális hatótávja még a szovjet időkben fejlesztett 79M6 rakétának 600km volt, tehát LEO. A mostani orosz fejlesztésről nincs információ, csak következtetni lehet a szovjet fejlesztés kapcsán.
 
  • Tetszik
Reactions: endre