MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 639
113
Tusinó légiparádé, 1989, vagy 1990:

7026131_xlarge.jpg


6990586_xlarge.jpg


Ezek voltak ám a jó kis repülőnapok, közvetlenül a legelső, már Zsukovszkijban megtartott MosAeroshow-k, vagyis a MAKSz-ok előtt. Tusinóban, több évtized után 1989-ben indult újra a légibemutatózás, itt debütált sok izgalmas szovjet technika, ekkor még szinte kizárólag a moszkvai közönség számára (bárki mehetett, már ha épp arra járt, de ez nem volt annyira jellemző, mint napjainban).
A képeken a MiG-31-es egyik prototípusa tart alacsony áthúzást. Érdekesek a szárnyvégi konténerek és a tény, hogy a hátsó kabintető el lett távolítva, a két kabinszekció közti üvegezés helyett lemezelés van és erősen sanszos, hogy egy kis magasságú katapultálási bemutatót készülnek épp megtartani.
Maradt ott épp ablak?
 
M

molnibalage

Guest
Igen csak soha nem fizetett volna egy magyar családnak se azért a kárért amit az itt állomásozó szovjet katonák okoznak.
Ez nem igaz.
A Hortobágyon egy házra rázuhant egy gép. A kisgyerek túlélte és a szovjet állam állta asszem a tanítattásának a költségeit is felnőttkoráig.
Érdre zuhant egy gép a 80-as években Tökölről felszállás után, kiszakadt a gép forszázskollektora. Ott is fizettek emlékeim szerint.

A gyulafirátóti eset volt gyalázatos nagyon. Az mondjuk nem légierő volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 709
66 077
113
Tegyünk különbséget azért aközött, hogy egy idegen állam hadserege után külföldön milyen kártérítést fizetnek és aközött, hogy a Szovjetúnióban reptér köré épített lakótelep ablakaiban esetlegesen, egy katonai repülőnap nyomán jelentkező kárra a helyi állami biztosító mond-e bármit is.
Főleg azután, hogy valószínű a helyi szinten előre értesítik a nagyérdeműt, hogy a hétvégén a közeli reptéren zaj lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 307
84 076
113
Ez nem igaz.
A Hortobágyon egy házra rázuhant egy gép. A kisgyerek túlélte és a szovjet állam állta asszem a tanítattásának a költségeit is felnőttkoráig.
Érdre zuhant egy gép a 80-as években Tökölről felszállás után, kiszakadt a gép forszázskollektora. Ott is fizettek emlékeim szerint.

A gyulafirátóti eset volt gyalázatos nagyon. Az mondjuk nem légierő volt.

Nem volt olyan természetes ez a dolog...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 709
66 077
113
Azért nagyon romantikázni se kell. A nyolcvanas évek végéről beszélünk. Ekkor már vagy másfél évtizede nem vittek el senkit sehova.
Inkább csak a békesség kedvéért nem csinált senki ügyet semmiből, de, hogy a késő-szovjet lakótelepi kisembert az enervált állami bürokrácia nagy ívben leszarta a törött ablakával egyetemben, abban biztos vagyok.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 931
10 624
113
Azért nagyon romantikázni se kell. A nyolcvanas évek végéről beszélünk. Ekkor már vagy másfél évtizede nem vittek el senkit sehova.
Inkább csak a békesség kedvéért nem csinált senki ügyet semmiből, de, hogy a késő-szovjet lakótelepi kisembert az enervált állami bürokrácia nagy ívben leszarta a törött ablakával egyetemben, abban biztos vagyok.

Ha a Moszkvai Tusino-rol van szó, akkor ahogy a képeket nézem, ezek a gépek a Kimki víztározó felett repkedhettek akkoriban. Legalábbis a Google earth-ön kb. oda helyzném a repülési zónát. A víztározó a partjain lévő ligetes részekkel együtt kb. 1km széles szabad teret ad. Ott azért eltudnek húzni szépen a gépek, és talán olyan sok ablak sem törhetett be.
Na persze, ha jó helyre képzelem ezt a bemutatót.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 709
66 077
113
Amúgy teljesen igazad van. Egy nagy mezőről beszélünk, nem a relatíve zárt pesti dunapartról.
A teleobjektívek is közelebb hozzák a hátteret, ami miatt úgy fest, mintha ezek a házak jóval közelebb lennének.
Hogy egy klasszikustól idézzek (aki persze én vagyok), itt egy példa arra, hogy egy teleobjektív hogyan hozza össze a különféle síkokat:

15699267_57cbdda4698337585a338c71161cf1cc_xl.jpg


Ez a Duna felett repülő gépről készült kép alapján az Ecseri útnál lévő templom és a Ferihegyi reptér is szinte a parton van.
 
M

molnibalage

Guest
Ha a Moszkvai Tusino-rol van szó, akkor ahogy a képeket nézem, ezek a gépek a Kimki víztározó felett repkedhettek akkoriban. Legalábbis a Google earth-ön kb. oda helyzném a repülési zónát. A víztározó a partjain lévő ligetes részekkel együtt kb. 1km széles szabad teret ad. Ott azért eltudnek húzni szépen a gépek, és talán olyan sok ablak sem törhetett be.
Na persze, ha jó helyre képzelem ezt a bemutatót.
https://tools.wmflabs.org/geohack/g...eld&params=55_49_6_N_037_25_36_E_type:airport
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface
M

molnibalage

Guest
Na hát ezért nem találtam meg a pontos helyét a google earth-ön. Mára egy stadion épült oda.
Ezek a diktátorok csak stadionokat tudnak építeni.:D:D:D
Egyébként köszi a linket. :)
Én nem ismerem a hely történetét. De maga a hely, ahol reptér maradék van elég kicsi. Már 2003-as GE felvételen sincs semmi nyoma komoly reptérnek.
Mekkora volt ez a reptér fénykorában?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 307
84 076
113
Na hát ezért nem találtam meg a pontos helyét a google earth-ön. Mára egy stadion épült oda.
Ezek a diktátorok csak stadionokat tudnak építeni.:D:D:D
Egyébként köszi a linket. :)
Én nem ismerem a hely történetét. De maga a hely, ahol reptér maradék van elég kicsi. Már 2003-as GE felvételen sincs semmi nyoma komoly reptérnek.
Mekkora volt ez a reptér fénykorában?

A reptér nem a stadiontól délre lévő futópálya alakú víznek jelölt rész?