MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

A gyártás újraindítása nem egy elvetendő ötlet szerintem, főleg, ha egyúttal egy nagyobb átalakítással-korszerűsítéssel is összekötik (pl. törzs alatt hely 6 rakétának), de én a helyükben a hajtóművekkel is csinálnék valamit, mert az új gépek kivedelik őket az olajtartalékaikból is

Sok fog fuggeni az árszinttol, mennyibe jonne a gyártás újraindítása, új modernizácios csomag kidolgozása, a hajtomuveket nem hiszem, hogy újat terveznének- mivel rengeteg pénzt és idot venne igénybe- , mert van nekik raktáron 1000 darab ami 300 darab MiG-31-re elegendo lenne..
 
de jó, hogy csak az nem ment el, amit én írtam...

molnibalage said
Egyikről sem vagyok meggyőződve. Számomra mindig a legmélyebb csodálat az, hogy ezekkel a műszereket hogyan tudták megvalósítani.
Örülök, hogy ennyire leköt, én rohadtul untam, hogy fél évig ezzel szopattak.

molnibalage said

Ennél a résznél kezdtem lefordulni a székről...
 

Annyiszor nekikezdtél, egyszer befejezhetnéd, és ott is maradhatnál.
Mit gondolsz, mit csinál az ohmbúvár, ha hitelesítésnél nem jó helyre mutat a műszer? Nem csinál hozzá egy új számlapot, hanem jól kidobja az egészet...

 

boki said
Sok fog fuggeni az árszinttol, mennyibe jonne a gyártás újraindítása, új modernizácios csomag kidolgozása, a hajtomuveket nem hiszem, hogy újat terveznének- mivel rengeteg pénzt és idot venne igénybe- , mert van nekik raktáron 1000 darab ami 300 darab MiG-31-re elegendo lenne..
Számszerüleg ezer, vagy rohadt sok?
Egyébként nem kell az egész hajtóművet áttervezni, elég, ha a komp. és a turbinalapátokat megpiszkálják. ...és a sorozatgyártás is tudja azt produkálni. Esetleg egy jobb befecskendező rendszer.
 
Mit gondolsz, mit csinál az ohmbúvár, ha hitelesítésnél nem jó helyre mutat a műszer? Nem csinál hozzá egy új számlapot, hanem jól kidobja az egészet…
Nem a mérőműszer kijelzőjét "javítod" - módosítod - ha szar értéket mutat, hanem a mérőműszert kell megjavítani. Te pl. az F-111 TFR kijelzőjén megjelenő hibás adatnál a TFR kijelzőt buherálnád és nem a TFR-t javítanád? Bár ez nem mechanikus, de remélem érthető a példa... Igen, a mérőműszer is lehet hibás, de ha az tökéletes, akkor nyilvánvalóan nem skálázol újra semmit.
 
boki said
A gyártás újraindítása nem egy elvetendő ötlet szerintem, főleg, ha egyúttal egy nagyobb átalakítással-korszerűsítéssel is összekötik (pl. törzs alatt hely 6 rakétának), de én a helyükben a hajtóművekkel is csinálnék valamit, mert az új gépek kivedelik őket az olajtartalékaikból is

Sok fog fuggeni az árszinttol, mennyibe jonne a gyártás újraindítása, új modernizácios csomag kidolgozása, a hajtomuveket nem hiszem, hogy újat terveznének- mivel rengeteg pénzt és idot venne igénybe- , mert van nekik raktáron 1000 darab ami 300 darab MiG-31-re elegendo lenne..
Nem új hajtóművekre gondoltam, hanem a meglévők megpiszkálására: ha a fogyasztásukat sikerülne némileg csökkenteni, már megérné. De ennyi tartalék hajtómű mellett egyértelműen felesleges újat tervezni/gyártani, ráadásul a meglévők teljesítményére sem lehet panasz.
 
Nem lesz MIG-31 újragyártás. A parlamenti meghallgatáson jelenlevo orosz légiero parancsnoka szerint a MIG-31 már technikailag és morálisan is elavult gép, a gyártosor újra beindítására 50 milliárd rubelre (kb.1,7 mlrd.USD) lenne szukség, mely osszeget cé lszerubb egy uj gép fejlesztésébe belefektetni (amit már elkezdtek) a MIG-31-es leváltására tervezett gép prototípusa 2020-ra készulne el és 2028-tol szeretnék rendszeresíteni a hadseregben. De addig is a jelenleg 122 darab aktív állományban lévo gépekbol 50-et surgosen modernizálni kell , a MIG korporácio igazgatója szerint év végéig aláírhatják a szerzodést az orosz honvédelmi minisztériummal.

A 2011-es szerzodés szerint 60 darab MiG-31 -est modernizálnak  BM szintre, Ha + 50 modernizálnak akkor egy ideig még szolgálatban lehet 100+ darab.
 
Én még soha nem hallottam olyat, hogy egy harcigép gyártását valaha újraindították volna. Tud valaki ilyenről? Anno az OV-10-ez újragyártás felmerült, semmi sem lett belőle.
 
molnibalage said
Én még soha nem hallottam olyat, hogy egy harcigép gyártását valaha újraindították volna. Tud valaki ilyenről? Anno az OV-10-ez újragyártás felmerült, semmi sem lett belőle.
Ezt laikusok (politikusok) vetették fol, de a katonák (helyesen) elvetették....
 
Russia to Field MiG-31 Replacement by 2020

 

http://en.rian.ru/military_news/20130411/180584483/Russia-to-Field-MiG-31-Replacement-by-2020---Commander.html
 
Mig-31 utóda? jézusom !minek annak utód? nem egyszerűbb  lenne elfelejteni ?

Az  csökkentett észlelhetőségű lesz ? mert ha nem akkor teljesen fölösleges  úgy is jönnek majd a jobbnál jobb sz-xx légvédelmi rendszerek .
 
@Roni

Egy, a hazai légtér védelmére és nagy sebességű célok levadászására kifejlesztett gépnek már miért kéne "lopakodónak" lennie? Valószínűleg némileg csökkentett észlelhetőségű lenne a kor szintjén elérhető anyagok és a már alkalmazott tervezési módszerek által, de felesleges még egy, akár csak a PAK-FA radarkeresztmetszetét is megközelítő elfogóvadászt kifejlesztenie az oroszoknak. Nem baj, ha világít a radaron, ha Mach 2 felett képes ott-teremni mindenhol, majd a tajga másik végéből is leszedni mondjuk egy cirkálórakétát.

A légvédelmi rendszerek meg a földön vannak, statikus célpontok, nem tudnak elugrani egy beérkező rakéta elöl...
 
Az már biztos hogy ha 4 mach sebességet akarnának márpedig váltótípusnak főleg a jövőben kell ilyen sebesség .

Viszont a hatékonyságot tovább növelné hogy nem csak církáló rakéták vagy bombázók ellen vessék be hanem a vadászok ellen is alkalmas rakétákat fejlesszenek ki hozzá, ami nagyobb lenne mint  a PAKFA  nagy hatótávú rakétája .

 

Így olyan lenne mint egy repülő sz-400 rendszer .
 
Roni

 

Szerintem a sebesség nem fog novekedni, ugyanazon a szinten 2,8 M körül lesz, föleg optikai -lektronikai, radar, navigációs és új fegyverrendszerek irányába fog haladni  a fejlesztés.
 
Mig-31 utóda? jézusom !minek annak utód? nem egyszerűbb  lenne elfelejteni ?
Ha nem kapnak R-33/R-37 rakétát akkor tényleg megfontolandó, mert R-77-tel annyira rövid karjuk lenne, hogy platformot sok értelme nincs megtartani. A Szu-35 is képes átvenni feladatkörét. Persze ez azzal jár, hogy több Szu-35 kell és az bizonyos szempontból overkill lesz hiszen képességeinek többségére nincs szükség ahhoz, hogy alacsonyan közeledő "crusie missile" kategóriájú fegyverek után szimatoljon. Az persze megint értekes kérdés, hogy a MiG-31BM feladatköre az upgrade után mi lenne...

Az  csökkentett észlelhetőségű lesz ? mert ha nem akkor teljesen fölösleges  úgy is jönnek majd a jobbnál jobb sz-xx légvédelmi rendszerek
Honi légvédelmi feladatra minek alacsony észlelhetőség...? Az Sz-xxx rendszereket említését nem értem, mert nem azok ellen repülne a kicsike, kiváltani meg nam tudja egyetlen SAM sem, mert azok alacsonyan repülő célok ellen olyan röhejesen kicsi HMZ-vel rendelkeznek, hogy a hasát fogja a behatoló a röhögéstől... Ezen felül a semmi közepére nem képesek kitelepülni egy MiG-31 meg arra rohangál a sarrköri tájak felett is, ameddig a keró és személyzet bírja.

Az már biztos hogy ha 4 mach sebességet akarnának márpedig váltótípusnak főleg a jövőben kell ilyen sebesség
Miért is kellene ekkora sebesség? Annak ellenére, hogy a MiG-31 szuperszonikus élettartama nagy részét szubszonikus tartományban tölti és az őrjáratozás során is ebben a sebességtartományban mozog.

Viszont a hatékonyságot tovább növelné hogy nem csak církáló rakéták vagy bombázók ellen vessék be hanem a vadászok ellen is alkalmas rakétákat fejlesszenek ki hozzá, ami nagyobb lenne mint  a PAKFA  nagy hatótávú rakétája .
Az R-77 és annak utódja az szerinted micsoda...? Szerinted mennyi ellenséges vadásszal találkozna honi légvédelmi feladatkörben? Oroszország határait nézve a legtöbb esetben ennek esélye közelít a zéróhoz...

No offense Roni, de a szokásos marhaságokat hordod itten össze...
 
Roni said
Mig-31 utóda? jézusom !minek annak utód? nem egyszerűbb  lenne elfelejteni ?
 

Én csak annyit tudok, hogy bár igen öreg platform a Mig-31, de ettől még nagyon egyedi, és sok mindenben még mindig igen modernnek számít, és egyedinek (főleg oroszországban)

Egy speciális feladatra lett kifejlesztve, ráadásul ez a feladat szinte csak és kizárólag oroszországban fordul elő. Ezért szinte esélytelen is volt az exportja. Ellenben a nagy üres terület (szibéria, orosz távol-kelet) feletti járőrözés, óriási terület mobil radarernyővel lefedése a mai akár US gépekkel is csak egy teljes rendszerrel lehetne lefedni, ami magában foglalná a vadászgépeken felül a légi utántöltő és AEW gépeket is, ezekhez kellő spec felszerelést, személyzetet stb. Az oroszok ezt megoldották a Mig31-el, szerintem okos húzás. Szóval Roni, nem értelek, miért kéne elfelejteni? Azért mert máshova nem jó, ide, erre a területre, ilyen bázis sűrűségre, és infrastruktúrára igenis pontosan megfelelő gép a Mig31. Ezért is van értelme felújítani. ÉS a fentiek miatt van az, hoyg nem is tudják 1-1-ben lecserélni mondjuk pak-fára... Szóval magyarázd már meg, hogy miért írtad amit írtál!
 
Telepített SAM rendszerekkel lehetetlen a feladat megvalósítása.

A MiG-31-re vonatkozó kommentet nem értem. A MiG-31 egy speciális feladatkörű vadászgép ami elsőként rendelkezett digitális adatátviteli rendszerrel a szovjet gépek közül, hogy egy 4 gépes kötelék képes legyen megosztani egymással az információkat. (Lehet, hogy több gép között is lehetett adatkapcsolat és 4-ről tudok.) A-50-nel is elvileg képesnek kellett volna lenni az adatkapcsolatra, de  hogy ebből mi valósult meg, lövésem sincs.*

A "mini AWACS" kifejezést az F-14-re használják néha Irán kapcsán, de ez a szegény ember vízzel főz esete. Attól képességek terén közelében sincs a gép egy AWACS-hez, hiszen nem körkörösen figyel, operátor egy szem van, stb. Attól, hogy a MiG-31 Zaszlon radarja kisebbfajta csoda volt a '70-es évek végén, attól szintnén nem volt köze semimféle AWACS-hez, hiszen akkor PESA elven működő AWACS radar nem volt, ahogy egy AWACS számára értelmetlen a gyors pásztázással kombinált SARH rakétás szimultán céllkeüzdés.

*Ilyenkor lenne jó, ha menne az orosz, talán 5 év múlva eljutok. :)
 
Kanszki légibázis 2012 december. 6 BM  érkezése:

https://www.youtube.com/watch?v=Le-8aoWovhc
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Orosz Légierő 2020-ra MiG-31 utódot remél
Molni (2013. április 14. 15:53)

Pont e miatt nem értem, miért akarod kukázni az elgondolást.
Jó a 31-es öregecske (bár van BM), a rakéták lassan elöregednek és elavulnak, de észak felől muszáj egy mobilis AA platform. Mivel a távolságok hatalmasak, utak nincsenek, marad a víz (télen egyenlőre befagy) vagy a levegő.

ps.: a mini-awacsot a (kategóriájában) nagyteljesítményű radar+adatmegosztásra értettem.