MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Itt jön a svéd ürgének, bizonyos Rolf Jonssonnak a sztorija, de azt a Viggen topicba kéne betenni.
 
20 perc atlagosan mondjuk 2M sebesseggel. Ez 20x60x600 =720 000 m az az 720 Km. Az az elfogasi palya messze nem tunik ilyen hosszunak nekem a terkepen.
 
De Kuruc! A térkép Mig 25ös elfogást mutat a Balti tenger fölött. Amit meg leírtam, az meg egy Mig31es elfogás az óceán fölött.
 
A Balti-tengeren más volt a felállás. A svéd pilóta 5 sikeres elfogásról számol be a 287. oldalon, ebből háromszor látta is a célt.
Azt írják, a Migek egy délebbi NDK reptérről indultak.
 
Gacsat! Még egyszer kössz!

/Frankón az volt eszemben, amikor belinkelted a könyvet, hogy mire én ezt bepötyögném a translatorba...
 
Az SR-71 vízszintes repülésben még 26 kilométeres magasságot se tudta. Ez is rekord teljesítmény, de efölé csak ballisztikus pályán mehetett. Sok értelme nem volt.

Figyelsz te arra, amit mondanak...? Ott a diagram, ami szerint tudott efölé menni...
 
Gacsat! Még egyszer kössz!

/Frankón az volt eszemben, amikor belinkelted a könyvet, hogy mire én ezt bepötyögném a translatorba...
Szivesen. Ez az egyik kedvenc témám. Lehet, holnap összemásolom, és beteszem egyben a Foxhound vs. Blackbirdbe.
 
Ekkor "Rita" beszólt:Támadás! A távolságot a fedélzeti digitális számítógép számolta ki más fedélzeti szenzorok adatait alkalmazva, háromszögelési módszerrel. (Ez így szerintem tuti nem működik, de ezt írja a pilóta. Lehet, hogy egy másik gép rendszereivel?)
De működik. Elfelejtettem, hogy mindkét gép mozog.
 
gacsat

Simán elképzelhető a hármoszögelés mert alapból géppárok repkednek+ott van még a földi radar amiből nem feltétlenül egy látja a célt.Adatátvteli rendszer pedig rendelkezésre állt a gépen.
Ez volt a Mig25ös módszer. Különben mindkét fajta Mig egyedül ment rigóra.
 
Kamcsatkánál is voltak ilyen esetek. Az orosz pilóták szerint a rigók 22-24 km magasan , 3-3,3 M sebességgel jottek......
Ott kerítettek be egyet az oroszok. Csak hogy érezze a törődést.
Szerintem a rigó nem nagyon tud más magasságon közlekedni. 22 400 méterre van kihegyezve a hajtóműve. (Mint ezt egy szovjet mérnök az első pontos rajz után kiszámolta.) A többi magasságon többé - kevésbé szenved.
 
Akkor csak a földi radarok+a fent lévő gép tud háromszögelni.
Hát nem. Ez olyan, mint a szintetikus apertúrájú radar. Több pontban méri a másik gép orrszögét. Közben tudja a saját sebességét, és a saját irányát. Nagyjából tudja a Feketerigó sebességét is, bár ez a saját hatalmas sebessége miatt nem is olyan fontos. Ez több, mint elég a távolság kiszámolásához. Mint a fenti példán is láthattad, a gép kb deréxögben érkezett a Rigó irányára.
 
Ott kerítettek be egyet az oroszok. Csak hogy érezze a törődést.

Szerintem a rigó nem nagyon tud más magasságon közlekedni. 22 400 méterre van kihegyezve a hajtóműve. (Mint ezt egy szovjet mérnök az első pontos rajz után kiszámolta.) A többi magasságon többé - kevésbé szenved.

Az UL gyártás helyett nem lehetne esetleg elfogadni azt, amit a jenki manual performance görbéje állít...? A "szenved" részen meg tényleg röhögnöm kell. Nincs ennyire éles vonal. Nincs olyan, hogy egy gép egy munkaponton fasza és akkor aztán attól kismértékben eltérőn meg hirtelen atomszar lesz, ez csak állásszög határra és átesésre jellemző, de ilyenről itten meg szó nincsen...

Attól, hogy valami 22400 méterre van optimalizával - gőzöm nincs, hogy ezt honnan vetted ezt az adatot - van optimalizálva, attól még van off design performance is...

Az F-15 is közpes magasságú high subsonic légiharcra volt belőlve ennek ellenére hülyére verte a MiG-25-öt magassági világrekordban is és a világ egyik leggyorsabb gépe volt nagy magasságban is.

Az F-111 is tudott nemhivatalosan elvileg M2.4 felett is, pedig nem oda volt optimalizálva, volt ennyi teljesítmény tartalék a gépben, ha csak döngetni akartak vele fegyvertelenül.

Nem értem, hogy ennyi fejtágítás után hogyan sikerül ekkora blődségeket összehozni... :(
 
Kis pontosítás, egy F-15-ös nem verte hülyére a MiG-25-öst magassági világrekord terén. A nem széria állapotú, extrém kikönnyített Streak Eagle képes volt felemelkedni 30 ezer méterre, ugrásból. A MiG-25-ös szintén rekordrepülésre felkészített példánya pedig 37500 méterre emelkedett, szintén ugrásból. Az F-15-ös a MiG-25-ös 30 ezer méterre emelkedési idejét ugyan megjavította, de a magasság értékét nem. 30 ezer méteren egyébként az SR-71-es is járt, nem is egyszer. De csak a tesztrepülések idején.

A szériagépek esetében más a helyzet, mert egy széria F-15-ös függesztmények nélkül is csak 19-20 ezer méterre tud emelkedni, ugrásból, sebessége azonban még ekkor se éri el a Mach 2.5-öt, mivel ehhez nincs elég tüzelőanyaga. A MiG-25-ösök elfogó változatai képesek volta fegyverzettel is felmenni 22-24 ezer méterre és a sebességük is elérte a Mach 2.5-öt. A MiG-25-ösök felderítő változatai Mach 2.8-ra is képesek.

Ha sorrendet kéne felállítani akkor a teljesen felfegyverzett állapotban a csúcssebesség-csúcsmagasság tekintetében a rangsor 2013 decemberében:

-MiG-25PD, Algériai Légierő (Mach 2.5-2.6, 22-24 ezer méter)

-MiG-31BM, Orosz Légierő (Mach 2.2-2.4, 22-24 ezer méter. Azért a BM, mert feltételezem, hogy a négy külön függesztőn szállított R-73-asnak valószínű kisebb a légellenállása, mint a dupla adapteres R-60-asoknak a nagy pilonon)

-F-22A, Egyesült Államok Légiereje (Mach 2.1-2.4(?), 20-21 ezer méter)

Az Orosz Légierő MiG-25RB gépeinek státusza ismeretlen, ha jól tudom, Augusztusban repültek utoljára, míg a fegyverzetüket alkotó kamerák illetve oldalra néző lokátorok miatt nem lett volna pontos az összehasonlítás.
 
Természetesen a hivatalos repülési rekordokra gondoltam. Azok 20 ezer méter felett a régi és későbbi rekorder gépnél is nem statikus magasságok, nem képesek tartani. 19-20 km felett MiG-25 ésa MiG-31-et leszámítva nem repül vadász. Rajtuk kívül U-2 jár még olyan magasan és a NASA átalakított 928-es Camerra magassági mintavevője repked és itt sanszosan vége is a sronak.
 
Kis pontosítás, egy F-15-ös nem verte hülyére a MiG-25-öst magassági világrekord terén.

Meg pontatlanul is fogalmaztam. A Streak Eagle nem magassági, hanem emelkedési (climbing) rekordokat döntött meg.