Lehet, hogy UL, de közkeletű. Több cikkben is olvastam. Amikor az első rajzok megjelentek, a gép sebességéről és repülési magasságáról erősen túlzó találgatások forogtak. A pasi meg méregetett, tologatta a logarlécét, és - mint később bebizonyosodott - pontosan megadta azt, hogy mire tervezték. Konkrétan emléxem hogy a sebesség behatárolására a hajtómúvek kúpjábak a szögét használta. A cikk talán a Top Gunban jelent meg, vagy az Élet és Tudományban."Mint ezt egy szovjet mérnök az első pontos rajz után kiszámolta."
Legalább olyanok írnák az ULeket akiknek fogalmuk van az áramlástanról. De láthatóan nem.
Amikor az első rajzok megjelentek, a gép sebességéről és repülési magasságáról erősen túlzó találgatások forogtak. A pasi meg méregetett, tologatta a logarlécét, és - mint később bebizonyosodott - pontosan megadta azt, hogy mire tervezték. Konkrétan emléxem hogy a sebesség behatárolására a hajtómúvek kúpjábak a szögét használta. A cikk talán a Top Gunban jelent meg, vagy az Élet és Tudományban.
Még ha cca. 5-10 éves távlatokban deja vu érzésem is van időnként:-( Bár teljesen más okból, de végül is az U-2 is szűk sebesség tartományban működött, ahogy ezt Molni Te is említetted.

Mindig van aki jobban tudja, én mit olvastam.
Ki? Miért?Miért veszed készpénznek azt,hogy soha nem fogták el őket?
Mármint azt akarod mondani, hogy csak szűk tartományban repült jól...? Mert ez sem igaz. Képes volt felmászni oda, ahova M2.0-es gépek sem. Ellenben nézzed meg, hogy felszállás után milyen varióval emelkedett és nézd meg a gép tolóerejét is. Upsz...![]()

Általában nem a tényekre, hanem a benyomásaimra emlékszem. Ezért is tudnak vitában rutinjukkal legyőzni a...a racionális beállítottságúak.Mindig van aki jobban tudja, én mit olvastam.

Pontosan tudod, hogy a tervezett bevetési magasságon az átesési sebesség, s akár a szárnyak leszakadásához /majd úgyis kijavítasz/ is vezető túl nagy sebesség között alig volt eltérés, s én erre gondoltam.
Hozod a formád molni: Presztízskérdés számodra, hogy úgy állítsd be más hozzászólását, hogy nincs igaza, téved , pontatlan.
Ha nem fejti ki precízen, a téma teljességében a hozzászólását /merthogy a fórumozás nem az a műfaj, ha még nem vetted volna észre/, vagy netán EGY dologban is téved, azt rögtön kiemeled, felnyagyítod. Letámadod, földbe döngölöd, s ezzel megsemmisíted a fórumtársat.
Pedig TUDOD, hogy mire gondolt, utalt.
Csak nem akarod érteni, hogy véleménye, hozzászólása fölébe kerekedhess.
Ha viszont Te tévedsz, rosszul tudod, hibázol, akkor az azt szóvá tevő rögtön értetlen, pedig tudnia kéne mire gondoltál, pedig te már milliószor leírtad blablabla.
/Kész csoda, hogy rekordrepüléses pongyola, téves hozzászólásodat elismerted. Én meg hülye pár perce lájkoltam.
De íme itt a bizonyíték, hogy kutyából nem lesz szalonna/
gacsat úgy indított, hogy mig31 beállt 1.5km el a rigó alá miközben ott volt rajta az infrás R33.
félaktív és nem infra.
Itt volt amikor felszisszentem.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..