MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Kuba fölött az SA2esektől is eléggé fostak. A legmodernebb zavarókat vitték, és minden bevetés előtt kipróbálták. Persze a kompjúterük pont fölötte rohadt le, ugrálni kezdett a repülő, mint a bika a rodeón, kevés híjja hogy szét nem esett. Délután olvastam.
 
M

molnibalage

Guest
Kuba felett 62-ben repültek. Akkor milyen zavarógépek voltak? Mert, az U-2-ön tutira nem volt semmiféle ilyen eszkösz, még a besugárzás jelzős sem ismerték talán akkor.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
<blockquote>Pontosan tudod, hogy a tervezett bevetési magasságon az átesési sebesség, s akár a szárnyak leszakadásához /majd úgyis kijavítasz/ is vezető túl nagy sebesség között alig volt eltérés, s én erre gondoltam.



Az életben nem hallottam még ilyet, vicces is lenne... Az átesésnél jellemzően pont az a bibi, hogy nagy az állásszög és lassú a gép. Csak éppen nem TAS, hanem CAS-ban tessék gondolkodni. A CAS van kapcsolatban a gépre ható erőkkel és nem a TAS. Hogy ez a témához hogyan kapcsolódik, azt nem vágom.
</blockquote>

Coffin corner.
A google a barátod.


A hozzászólásom többi részére adott "érdemi válaszaidhoz" nem fűzök további kommentárt, minden reagálásoddal csak újabb megerősítést nyújtasz...
 
2013. december 7.
934
4
18
Az U-2ön nagyon is volt már 58-ban is EW eszköz, besugárzásjelzővel együtt. Kéretik, főleg stakértőknek, beszerezni a "My share of it all" camű könyvet. Szerző: Clarence "Kelly" Johnson, ő maga.
 
M

molnibalage

Guest
Coffin corner.
A google a barátod.

Áramlástechnikai mérnök vagyok. Az arcoskodás helyett meg akkor mutasd meg a linket....

Az életben nem hallottam még olyat, hogy az átesés és a szárny leszakadás egyazon helyzet lenne. Átesni a szárnyak nagy állásszögön és kis sebességen szoktak. Leszakadni meg akkor, ha nagy erő hat rá. Hogyan hathat nagy erő, amikor az áteséskor a bibi pont az, hogy eltűnik a felhajtóerő....?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 467
84 512
113
molni

Attól,hogy áramlástechnikai mérnök vagy még nem kell kinyalni a segged főleg nem úgy,hogy te is nem egyszer javasoltad már azt,hogy használják az emberek a netet!
 
M

molnibalage

Guest
Leírtam, hogy miért téves amit állít. Ő meg ideböfögött egy mondatot. Az F-15 írás alapján szerinted milyen mélységében ismerem a témát főleg a képzettségemet tekintve...?

Misi barátunk mihez ért...?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 467
84 512
113
molni

Ha ilyen büszke vagy a végzettségedre vagy az írásaidra akkor bizonyára elboldogulsz egy egyszerű kereséssel is...Nem győzöm hangsúlyozni,hogy ezt te is szoktad javasolni úgy hogy akár jó példával elöl is járhatsz!!!
 
M

molnibalage

Guest
Hogyan keressek rá arra, ami nincs...? Talán nézze már meg egy civil gép Vg diagramját első körben, és akkor rájön, hogy mi a bibi... A CAS/TAS összefüggés ott a HT összefoglalóban és sokminden más is...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az U-2ön nagyon is volt már 58-ban is EW eszköz, besugárzásjelzővel együtt. Kéretik, főleg stakértőknek, beszerezni a "My share of it all" camű könyvet. Szerző: Clarence "Kelly" Johnson, ő maga.
Arról nem is beszélve, hogy az SR71esekről volt szó.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az U-2ön nagyon is volt már 58-ban is EW eszköz, besugárzásjelzővel együtt. Kéretik, főleg stakértőknek, beszerezni a "My share of it all" camű könyvet. Szerző: Clarence "Kelly" Johnson, ő maga.

Sajnos abból nem találtam online részeket, de majd ebből fordítgatok:
http://books.google.fr/books?id=uOcrDF0y-CAC&pg=PA242&dq=%22My+share+of+it+all%22++Clarence+%22Kelly%22+Johnson,&hl=en&sa=X&ei=LjOxUrbKFOau0AXXl4G4Dw&redir_esc=y#v=onepage&q=%22My%20share%20of%20it%20all%22%20%20Clarence%20%22Kelly%22%20Johnson%2C&f=false
Köszi a tippet!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Sajnos nem. Már nem emléxem, hol olvastam. Ez a feladat rád várna. A fent említett orosz író könyvéét a 31esekről meg kéne keresni a gugli búxon, és ezt a részt ide ferdíteni.
Van még a neten vagy 4 SR71es könyv, majd azokba is szétnézek.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Itt van egy cikk, ami egy másik cikket említ, ami egy, a fenti elfogás után fél évvel esett esetet ír le. Eszerint 1986 júni 3.án a Barents-tenger fölött hat Mig31es kerítette be az SR71est, úgy, hogy minden irányból rakétafenyegetve volt. Ezután nyugdijjazták is.
http://theaviationist.com/2013/12/11/sr-71-vs-mig-31/
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ez az oldal is ezt az esetet említi:
http://www.spyflight.co.uk/SR71.HTM
Az eset állítólag a nyugdijjazására felsorolt négy ok között volt.
 
M

molnibalage

Guest
Ismét kapitális ferdítés. Évekkel az eset után nyugíjazták és a '90-es években reaktiváltak kettőt. Tehát semmiféle értelmes logikai kapcsolat nincs aközött, hogy egyszer (?) volt ilyen...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
Leírtam, hogy miért téves amit állít. Ő meg ideböfögött egy mondatot. Az F-15 írás alapján szerinted milyen mélységében ismerem a témát főleg a képzettségemet tekintve...?

Misi barátunk mihez ért...?
Ha áramlástani mérnök létedre nem ismered a fogalmat, honnan veszed, hogy téves, amit írtam. Logikai hiba.

Annak kapcsán említettem az U"-t, hogy nagy magaságú repülésre tervezett gépként ennek is szűk az optimális a sebességablaka. Csak másért, nyilván.

Az - is - a te bajod, hogy csak azt érted, amit mentálisan akarsz...

"...ideböfögött..."
A stílus maga az ember. Vagy mondjam azt, hogy mindenki magából indul ki?


Na jó, segítek.
/Rögtön így ajánlja fel, hogy coffin corner U2, csodálozok, hogy nem tlálkoztál még vele - szakmailag/
http://en.wikipedia.org/wiki/Coffin_corner_%28aviation%29


Az egészségügyben vagyok hivatásos gépkocsivezető.
 
M

molnibalage

Guest
Ezt így még soha nem hallottam és a diagram pontosan azt mutatja, amit én. Hogy nagy magassában adott G terhelésnél az átesesés és a csúcssebesség egy idő után találkozik és nagy magasságban nagyobb túlterhelés, nagyobb állásszög kisebb CAS miatt máshol van az átesés. Szó nincs itt semmiféle szárnyleszakadásról...

Ha olvastad és megértetted az eddigi írásaimat, akkor ekkora hibát nem kellett volna elkövetni, mert azoknál ponotsan ilyen envelope diagramokat is mutattam, csak ennél éppen hiányzik a Ps vonalsereg, mert több G értéknél mutatja, az envelope határait.

Most akkor erre mit mondjon az ember...? Ott van előtted az infó és még értelmezni sem vagy képes...

Az, hogy gép elveszhet, mert nagy magasságon átesik és nem tudják kivezetni a hulló falevél helyzetből, ahogy történt Yeagerrel és a spéci F-104-esével, az más tészta.

Olyan speckó esetben talá előfordulhat, hogy ha a gép szárnya nagyon rugalmas és a leváló áramlás miatt öngerjesztő lengésbe kezd, de ilyenről sem hallottam még úgy, hogy csúcsebesség + állásszög...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A gép szárnyára vett kritikus mach szám és az átesési sebesség között az U2-es repülési magasságán mindösszes 5 csomós differencia van.