MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Arról beszélsz,hogy egy MIG-31-nek van képessége olyan közel menni,hogy infra rakétával,szemmel vagy radarral(40 km szerinted én nem tudom tehát ezt elfogadom) befogjon egy Raptort anélkül,hogy az ne vegye észre???Ezt most nem gondoltad komolyan ugye?

Már ne haragudj de ez butaság.Elképzelhetetlen,hogy ez sikerüljön.Szerinted a Raptornak nincs radarja?Vagy tán azt gondolod,hogy nem meri használni mert a MIG besugárzásjelzője jelezni fog?Mindezt annak tükrében,hogy a sokkal modernebb amerikai besugárzásjelzők nem jeleznek be a Raptor radarjára?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
A CAP feladatok általában kőr vagy ahhoz hasonló pályán történnek általában több géppárral így biztosítva azt,hogy ne lehessen a gépeket észrevétlenül megközelíteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Ma nincs semminek képessége(nem szerencséről beszélek vagy arról,hogy 100-ból 5-6 alkalommal összejön mert ez nem képesség) arra,hogy elfogja a Raptort,nincs ilyen opció semelyik légierőben.És ez addig így is marad ameddig:

Az F-22 akkor válik ki a harcból amikor akar.
Az F-22 akkor kezd harcot amikor akar.
Az F-22 teljes kontroll alatt tudja tartani a környezetét(és erre bizony képes).

Összességében addig amíg meg nem jelenik egy másik 5.generációs gép a légtérben!!!
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Arról beszélsz,hogy egy MIG-31-nek van képessége olyan közel menni,hogy infra rakétával,szemmel vagy radarral(40 km szerinted én nem tudom tehát ezt elfogadom) befogjon egy Raptort anélkül,hogy az ne vegye észre???Ezt most nem gondoltad komolyan ugye?

Már ne haragudj de ez butaság.Elképzelhetetlen,hogy ez sikerüljön.Szerinted a Raptornak nincs radarja?Vagy tán azt gondolod,hogy nem meri használni mert a MIG besugárzásjelzője jelezni fog?Mindezt annak tükrében,hogy a sokkal modernebb amerikai besugárzásjelzők nem jeleznek be a Raptor radarjára?

Tudod a radarok csak meghatározott szögeken belül működnek. Ha oldalról, vagy hátulról jön a gaz ellen, akkor még egy Raptor sem látja.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Arról, hogy a 31-es ide meg oda megy annyit, hogy ha M2+ 40kft fölött repülve 50 km-en belül repül akkor ha ott valamit ellőnek rá akkor szinte majdnem biztos, hogy le fog esni. Az indítás és annak észlelése között eltelt idő mellett aligha lesz ideje kifordulni. Valószínűnek tartom, hogy ilyen sebességgel abban a magasságban 4-5 G-nél sokkal többet nem tud húzni tartósan, és az még nagyon kicsi fordulósugár.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Itt nem arról a szituációról beszélünk,hogy a Raptorok egy támadó kötelékre vigyáznak hanem arról,hogy berepülnek az orosz légtérbe és várják a felbukkanó MIG-eket és ezt valamilyen kőr vagy ahhoz hasonló alakú pályán teszik pont azért,hogy a teljes légteret ellenőrizni tudják.

Nem hülyék,ne feltételezd róluk,hogy azok!!!
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
A CAP feladatok általában kőr vagy ahhoz hasonló pályán történnek általában több géppárral így biztosítva azt,hogy ne lehessen a gépeket észrevétlenül megközelíteni.

Elképzelésed szerint Oroszország fölött szép köröket leírva, radarjukat folyamatosan működtetve vívják ki a légi fölényt a Raptorok?
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Dudi:

Egyébként örülök, hogy most már csak az F-22 kontra Mig-31 a beszélgetés tárgya, mert ezzel kimondatlanul elismered, hogy egy nem lopakodó géppel szemben bizony komolyan esélyes ellenfél a Mig-31.

Onnan indultunk, hogy véleményed szerint a Mig-31 elsősorban robotrepülők ellen használható, meg másodlagosan esetleg bombázók és radargépek ellen. Azonban vadászok ellen kalap szamócát nem ér. ehhez képes már eddig is jelentős előrelépést sikerült elérni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
Igen a Raptor megteheti,hogy Szibéria felett bekapcsolt radarral körözzön mert a légvédelem hatástalan ellene(azok a radarok amik látják nem tudnak rakétát célra vezetni amik meg tudnak célra vezetni nem látják elég ideig ahhoz,hogy rakétát vezessenek célra vagy nem is látják),a repülőktől meg nem kell félnie.Majd ha lesz PAK-FA meg J-20 akkor változik a helyzet de ott még nem tartunk.

Komoly esélyesnek F-15 ellen sem gondolom de az kétségtelen,hogy van képessége ezek ellen a gépek ellen harcolni az állítólag integrált R-77-tel.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Sorozatban Molni válaszai:
@chimera
08:43
Az F-5-ös példa a 25-ös ellen volt. A 31-es egészen más tészta lenne. Apró hiba, hogy jelentéktelen mennyiéget leszámítva csak Oroszországban repül... Továbbra sem értme, hogy a MiG-31-egy miért olyan helyzetekben vizsgálja itt sok olyan ember, ahol a büdös életben nem repülne, vagy kb. a fehér elefánt esete.

Az SR-31-es rész városi legenda. Az SR-71 soha nem sértette meg a Szu légterét, az U2 esete után senki nem vállalta ezt fel. Ellenben bőven a 31-es megjelenése után nyugdíjazták. Kicsit kezd unalmassá válni ez a városi legenda.
Elég sokszor volt már linkelve, szó esik erről.
https://www.youtube.com/watch?v=CeBu6mRDaro

Az SR-71 sem a Szu sem a Vsz fölé nem repülte be. Közel-keleten, Vietnám és É-Korea felett csinált ilyet, mert itt nem volt olyan légvédelmi rendszer, ami elektronikai zavarás mellett képes lett volna lelőni, mert a TTT rávezetéssel a Volhovnál túl magas volt a cél sebeessége.

@flip7
A MiG-31-esnek legfeljebb az elektronikának egy része 4. gen. A gép aerodinamikai kialakítása 3. generációs, aboszlúte nem az F-15-től induló elvek szerint tervezték. Azért, mert PVO vadász. A boxolós és egyéb hasonlatokat ne keverjük ide, mert értelmetlen. Ezen felül bárki, aki konstansan feltételezi az M2.0 felett hasító MiG-31-est az talán gondolkozzon már el, hogy mennyi ideig tart felmászni és gyorsítani. Hányszor kell még elmagyarázni a légiharc alapjait...?

@kelepisti
Én sem értem, hogy miért nem fogja fel a többség, hogy a MiG-31 micsoda és hol használnák.

@Mindenki.
Anno a Szu-27-nek is tervezték PVO változatát R-33-mal. Nem kellett. Akkor miért tenne most bárki R-33/37-et Szu-35-re? Olyan túl sok értelme nem lenne. Az F-15-re sem került soha AIM-54, pedig az volt a csúcsvadász...
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
@laiki
Először is mitől gondolod, hog a MiG-31 radar látná a közeledő rakétát...? A radarok működési elvéből fakadóan adott sebességű célokra tervezik. Nem az RCS az egyetlen faktor... A radarok nem végtelen tartományban mérnek végtelen pontossággal, van vaksebesség és febontási probléma is a digitális rendszerknél, stb. Egy a géphez képest akár relatív 4-6 Mach sebeességű cél nem hinném, hogy látszik a radaron, soha semmiféle forrást nem találtam arra, hogy bármilyen vadászgép látott volna bármilyen rakétát radaron, pedig voltak közeli indítások is. A saját rakétát sem látja a radar, mikor közel van és a rakéta sebessége sokkal kisebb...

Az a rész, hogy leírtad csak úgy csípőből, hogy a méteres radar segít ilyen távolságon továbbra is elég meredek. Az F-117-hez hasonló méretű gépnél a felderítési távolságot 280-300 km-ről cirka 25-30-ra redukálta. Ennek fényében tekintva azt, hogy mennyi az esélye, hogy a semmi közepén egy méteres radar segítsen az szinte kb. 0. Még, ha ott is lenne az élszlelési távolság és követési idő semmiféle vadász rávezetésre nem elég. A Shuper Hornetben levő radar 1 m2-es RCS-re 150 km-et ad meg. Ennek fényében az F-22 olyan távolságból észlel MiG-31-et, hogy az valami iszonyatos. Már, ha egyáltalán egy Raptor is radart kapcsol, mert ahol USAF van ott AWACS is van. Ez valahogy már megint elfelejtődött és az egész USAF EW bazár megötte. Kényelmes megközelítése egy amúgy értelmetlenm problémának...

Ezen felül az is félelemetes, hogy a MiG-31 repteljesíményétét fordulózás és utánégetés során RAKÉTÁKKAL LETERHETLEN úgy kezeled, mint ha egy igazi ASF lenne, ami egy vicc. Nagyon nagy magasságban minden vadász repteljesítménye töredékére esik. A Raptorés is. Hányszor kell még linkelni az F-16CJ supplementet. Szóval, a MiG-31 nem fog hiretlene fordulózgatni és gyorsulni semmilyen magasságon és sebességen...

F-22 nem vett rész légiharc része megjegyzés is elég vastagbőrős. A MiG-31 sem vett részt. Akkor ezzel a megközelítéssel mit negáljunk és mit ne? A Raptor 2007 óta repül mindenféle harcászati gyakorlaton a Red Flagtől kezdve, ami a világ legmasszívabb légi harcászati gyakorlata. Azért ez lefitymálni elég erős... Akkor ökörséget leírni, hogy a hatósugár meg nem modellezhető.. Itt már tényleg lefordultam az asztalról. A Red Flagnál van olyan, hogy a gyakorlatot játszó másik fél az ország másik feléből jön és repül vissza tankolással. A gépekbe is annyi kerót tankolnak, amennyit akarnak modellezve helyzeteket. A másik fele, hogy van annyi gép, hogy egyszerűen nem fér el Nellisen, ezért oda eleve nem települ át a tankerek, EW gépek és más alakulatok egy része sem.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Ezen felül a jenkiknél miden SAM rendszer radarjából van a hidegháborús időkből, asszem még Sz-300 is volt ottan. Anno volt lementve egy oldal, ahol kép volt az összesről vagy majdnem az összesről. Most nem találom, pedig régen többször is visszamentem megnézni. Szóval a jenkik számára egyáltalán nem ismeretlen az orosz méteres technika...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Arról, hogy a 31-es ide meg oda megy annyit, hogy ha M2+ 40kft fölött repülve 50 km-en belül repül akkor ha ott valamit ellőnek rá akkor szinte majdnem biztos, hogy le fog esni. Az indítás és annak észlelése között eltelt idő mellett aligha lesz ideje kifordulni. Valószínűnek tartom, hogy ilyen sebességgel abban a magasságban 4-5 G-nél sokkal többet nem tud húzni tartósan, és az még nagyon kicsi fordulósugár.

Konkrét példa:

600 m/s esetén 5 fok/s tartós fordulási szögsebesség 5,3 G centripetális gyorsulással jár. Egy 90 fokos fordulóhoz 18 másodperc kell, miközben a forduló sugara 6,9 km. Ha 30 km-ről indították az AMRAAM-ot és a Mig ezt észlelve azonnal kifordult, akkor az AMRAAM az eltelt 18 másodperc alatt kb. 16 km utat tett meg, azonban ezt nem egyenes pályán. A Mig ekkor az indítás irányú közeledését és az oldalirányú kitérését is számításba véve kb. 9 km-re van a rakétától. A rakéta bő 8 km-re mögötte és kb. 3,5 km-re oldalirányban, a Mig repülési irányához képest 25 fokos szögben hátulról, oldalról követi a gépet. A rakéta ennyi idő alatt 12 km magasról indítva már kb. 3 Machra lassult, míg a célpontja 2 Machhal távolodik. A rakétának még van némi szög szerinti lemaradása is, azaz forduláshoz is kell még neki mozgási energia. 9 km előny bőven elég a Mig-nek. Kevesebb is elég lenne. Az AMRAAM nem fogja elérni. A következő kb. 30 másodpercben 2 Machig lassul a rakéta, miközben csak kb. 4,5 km távolságot hoz be. Az előny fele megmarad.

Ezt 30 km-es indításra számoltam és nem 50-re, az általad feltételezett 5 G-s fordulóval.

Még fűszerezhetném azzal, hogy a Mig süllyed és sűrűbb légkörbe kényszeríti a rakétát, de fölösleges.

Az, hogy a Mig pilótájának van 1-2 másodperc reakcióideje, nem változtat az eredményen 600 m/s sebességnél.

Ha 25 km az indítási távolság, akkor már bekaphatja a Mig a találatot.
 

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
A 31-es esélyei egy raptor ellen kb. annyi mint egy 21-esnek egy F-15 ellen. szóval nem nulla de majdnem:)

Szerintem nem sok értelme van ezeket összemérni, amit viszont keletipisti írt azon elgondolkodtam, hogy nincsenek kidolgozva a 31-eshez a harceljárások vadász ellen.

Nemrégen Aranysasban volt egy F-14 cikk ahol írták, hogy a Pheonix-ekkel nem is gyakorolták a vadászok elleni légi harcot, ami eléggé meglepő, de simán el tudom képzelni, hogy a 31-esnél sem jöhet ez szóba, és az sem véletlen, hogy miután kivonták a Phoenix-et nem is pótolták semmivel.

Kíváncsi lennék egy új harceljárás kidolgozása meddig tart és mekkora probléma a valóságban.

Ezzel együtt a Kopó 4. generációs géppel szemben kemény dió lehet, főleg ha ügyesen tudnák alkalmazni vegyesen igazi légi harc gépekkel vegyítve. Az oroszok szerintem a legtöbb esetben a gyenge elektronika és fegyverzet miatt hoztak gyér teljesítményt a gyakorlatban, és szerintem pont ez az a két terület, amiben a Kopó a legjobb ha az orosz viszonyokat nézzük. Ehhez jön még a hatalmas tüzelőanyag tartalék és sebesség, szóval én sem írnám le.

Egy másik adat, amit nem találtam sehol de lehet vki itt tudja, hogy egy F-15 vagy valami hasonló klasszikus 2 mach és sztratoszféra magasságban mekkora túlterheléssel fordulhat. Nem lennék meglepve ha ez bőven 5g alatt lenne, mert ilyen ritka levegőben simán átesik egyébként. Tehát ebben a tartományban összemérhető a 31-es "manőverező" képessége. Sőt a gyorsító- és emelkedőképesség szintén hozza a 4. generációs szintet, tehát egyedül a kis és közepes magasságú fordulóharcot kell kerülnie, ezt meg megteheti azok alapján, amit itt már sokan kifejtettek előttem.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
laiki

És az AMRAAM indítást ugyan hogy észleli 30 km-en felülről? Még az se biztos, hogy annyiról látja a Raptort, nem hogy a rakétát aktív fázison kívül sasolja. Persze, ha 50 km-ről villog a piros gomb, hogy fordulni kell, akkor soha nem fogja eltalálni. Csak ez kurvára nem valószínű.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
blaze

És az AMRAAM indítást ugyan hogy észleli 30 km-en felülről? Még az se biztos, hogy annyiról látja a Raptort, nem hogy a rakétát aktív fázison kívül sasolja. Persze, ha 50 km-ről villog a piros gomb, hogy fordulni kell, akkor soha nem fogja eltalálni. Csak ez kurvára nem valószínű.

Ezzel megelőztél.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
@laiki
Először is mitől gondolod, hog a MiG-31 radar látná a közeledő rakétát...? A radarok működési elvéből fakadóan adott sebességű célokra tervezik. Nem az RCS az egyetlen faktor...A radarok nem végtelen tartományban mérnek végtelen pontossággal, van vaksebesség és febontási probléma is a digitális rendszerknél, stb. Egy a géphez képest akár relatív 4-6 Mach sebeességű cél nem hinném, hogy látszik a radaron,

Ezt már egyszer kitárgyaltuk. ne kezdjük elölről!
- Az AMRAAM az indító gép sebességével kezd és fokozatosan gyorsul fel néhány másodperc alatt. Nem élből 4 Machhal indul. Tehát indításkor akkor is látható, ha csúcssebességen egyébként nem.
- A Mig-31 radarját és az R-33-at 3700 km/h sebességű célok leküzdésére is almakassá tették, ami közel van az AMRAAM csúcssebességéhez. A NMig-31 egyik célja a SRAM lett volna, ami alig lassabb az AMRAAM-nál
- Egy csomó olyan radar van nyugaton is, meg az oroszoknak is, amelyek ballisztikus rakéták észlelésére is képesek. Itt nem az óriási OTH radarokra gondolok, hanem Sz-300 vagy a Patriot radarjára, vagy az AEGIS-re, vagy más légvédelmi rendszerek radarjaira. A ballisztikus célok sebessége az általad említettnél jóval nagyobb. A régi Sz-300P radarja is képes volt 2,8 km/s sebességű célok követésére. De még egy sima BUK-M2 is képes 1200 m/s sebességű cél leküzdésére. Azaz a radarja észleli. ezeket acélokat. A Panzir radarja 2100 m/s sebességű rakétákat tud követni. A 80-as években az oroszok egy sor olyan légvédelmi komplexumot fejlesztettek, amiknek HARM elleni önvédelem, SRAM lelövés, és ballisztikus célok leszedésének céljából km/s nagyságrendű célsebesség sem okozott gondot. Az a technikai korlát, amire hivatkozol nem létezik. (Illetve létezik, de nem ott van a határ, ahol gondolod)

Az a rész, hogy leírtad csak úgy csípőből, hogy a méteres radar segít ilyen távolságon továbbra is elég meredek. Az F-117-hez hasonló méretű gépnél a felderítési távolságot 280-300 km-ről cirka 25-30-ra redukálta.

Az F-117 a nagy frekvenciás légvédelmi radarok általi észlelhetőséget redukálta 25-30 km-re. A jugoszlávok által használt ősöreg, alap P-18 viszont vígan követte. Azóta az oroszok 2,5-3 generációt csiszoltak a hosszú hullámú radarjaikon. Hogy ne a legkomolyabb darabot említsem a Nyebo-SV-re (ennél 3 jobb Nyebo változat is van) bővel 100 km feletti észleést adnak meg F-117 esetén és a fehérorosz Vosztok-ra (megint csak nem a nagyobb hatótávolságú változatra) 70 km felettit. Hogy mennyi a valós érték se te nem tudod, se én nem. De a fizikát annyira mindketten ismerjük, hogy tudjuk:
- Még egy C, vagy X sávú távolfelderítő radar esetén is ha vadász méretű célt 400-500 km-ről észlel, akkor 40-50 km-ről 10.000-szer kisebb radarkeresztmetszetű célt tud feleríteni
- A VHF radarok bőven távolabbról észlelik a lopakodókat, mint a C, vagy X sávú radarok.

Ennek fényében tekintva azt, hogy mennyi az esélye, hogy a semmi közepén egy méteres radar segítsen az szinte kb. 0.

Még távol-keleten is van pár száz km-enként egy reptér, légvédelmi bázis, ahol van távolfelderítő radar. A Tajga közepén pedig, ahol tényleg nincs radar, ott értelmes célpont sincs. Ahol valami érdemben védendő célpont van, ott radar is van. Ahol meg nincs mit védeni, ott repkedhet kedvére az F-22-es, senkit nem zavar.

Még, ha ott is lenne az élszlelési távolság és követési idő semmiféle vadász rávezetésre nem elég.

Ha akkor adják ki a riasztást, amikor észlelik és az F-22 épp bombázni jött, akkor valóban kevés az idő. De ha az F-22 nem bombáz (tekintve, hogy nem arra való), huzamosan ott tartózkodik, vagy eleve van a levegőben orosz gép, akkor bizony jól jön az F-22 ellen az a földi észlelés.

A Shuper Hornetben levő radar 1 m2-es RCS-re 150 km-et ad meg. Ennek fényében az F-22 olyan távolságból észlel MiG-31-et, hogy az valami iszonyatos.

Állítottam én, hogy nem látja, ha a radarjának szögtartományán belül van? Ettől még az AMRAAM megsemmisítési zónája nem lesz nagyobb. Ha meg szögtartományok kívül van az orosz, akkor bármilyen fejlett is az F-22 radarja, fájdalom, de nem fogja meglátni.

Már, ha egyáltalán egy Raptor is radart kapcsol, mert ahol USAF van ott AWACS is van.

Ja, csak az AWACS egészségre káros a Mig-31 jelenléte. Ha meg az F-22 AWACS körül lebzsel, akkor már meg is van a hozzávetőleges helyzete nagyon sok száz km-ről. Mert ugye ha meg nem lebzsel körülötte, akkor nem tudja megvédeni.

Ez valahogy már megint elfelejtődött és az egész USAF EW bazár megötte. Kényelmes megközelítése egy amúgy értelmetlenm problémának...


Ezen felül az is félelemetes, hogy a MiG-31 repteljesíményétét fordulózás és utánégetés során RAKÉTÁKKAL LETERHETLEN úgy kezeled, mint ha egy igazi ASF lenne, ami egy vicc. Nagyon nagy magasságban minden vadász repteljesítménye töredékére esik. A Raptorés is. Hányszor kell még linkelni az F-16CJ supplementet. Szóval, a MiG-31 nem fog hiretlene fordulózgatni és gyorsulni semmilyen magasságon és sebességen...

Hogy mit is feltételezek és hogyan? Az amúgy Balze által felhozott 5 G szerinted sok a Mig-31-nek 12 km magasan?

F-22 nem vett rész légiharc része megjegyzés is elég vastagbőrős.

Hát én már csak ilyen vastagbőrös vagyok.

A MiG-31 sem vett részt. Akkor ezzel a megközelítéssel mit negáljunk és mit ne?

Csak az az apró különbség, hogy én nem állítottam, hogy a Mig-31 "overkill" lenne mindenki ellen. Annyit állítottam, hogy egy 4. generációs gépnek kemény ellenfele lenne, az F-22 ellem, meg lenne esélye a Raptor ellen, miközben azt is írtam, hogy azért nem a Mig-31-nek áll a zászló és főleg az F-22 rakétái eldobatására és kitérésre kényszerítésére, kifárasztására lenne esélye. Ez azért némileg szerényebb és talán valósághoz közelibb kijelentés, mint a "Mig-31-nél 100x jobb létszámfölényben lévő ellenség" lealázásáról szóló. Amit amúgy én nem minősítettem "vastagbőrösnek" pedig azért nem ártan végig gondolni, hogy például mekkora egy F-22 rakéta készlete.

A Raptor 2007 óta repül mindenféle harcászati gyakorlaton a Red Flagtől kezdve, ami a világ legmasszívabb légi harcászati gyakorlata. Azért ez lefitymálni elég erős...

Elég részletesen leírtam, hogy mi mindent nem vesznek figyelembe, vagy nem tudnak reprodukálni az ilyen gyakorlatok. Esetleg ha volnál szíves tételesen cáfolni!

Akkor ökörséget leírni, hogy a hatósugár meg nem modellezhető.. Itt már tényleg lefordultam az asztalról. A Red Flagnál van olyan, hogy a gyakorlatot játszó másik fél az ország másik feléből jön és repül vissza tankolással. A gépekbe is annyi kerót tankolnak, amennyit akarnak modellezve helyzeteket. A másik fele, hogy van annyi gép, hogy egyszerűen nem fér el Nellisen, ezért oda eleve nem települ át a tankerek, EW gépek és más alakulatok egy része sem.

Kérlek világosíts fel engem, ökröt, hogy mikor fordult elő, hogy a Raptorok egy Oroszország, vagy hasonló mérető ellenséges ország fölé berepülve, tankerek nélkül (mert még le találja azokat lőni a légvédelem, vagy a csúnya Mig-31), egy Mig-31-hez hasonló hatótávolságú ellenséggel szemben gyakorlatoztak és végig is játszották a meccset pár oda-vissza körrel. Nem pedig 50-60 km-ről szimuláltak egy indítást és kijelentették, hogy mindenki le van lőve. Végül nem a közeli bázison szálltak le, hanem hosszú utat tettek meg hazafelé. Érdekelne az eset részletes leírása. Ne hagyd ki a távolságok és időtartamokat se!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 222
60 262
113
Molni

<i>" Ezen felül bárki, aki konstansan feltételezi az M2.0 felett hasító MiG-31-est az talán gondolkozzon már el, hogy mennyi ideig tart felmászni és gyorsítani. Hányszor kell még elmagyarázni a légiharc alapjait...?"</i>

Ha jól tudom a MIG-31 közel 30 percet képes hangsebesség felett tölteni, az F-22 meg szuper cirkálva is csak 10 percet.
Ráadásul a MIG-31 iszonyat sok üzemanyaggal rendelkezik, szóval bőven van mit elégetni, ezért is a 18000 méter és 2 Mach az elméleti harceljárás az alkalmazására. (<i>ezt olvastam</i>) Ezen teljesítményen is elvileg 720 km a hatósugara. Erre semelyik másik gép nem képes!

Én azt állítom továbbra is, hogy a MIG-31-s sikeres lehet a 4. generációs repülőgépek ellen, honi légvédelmi szerepkörben.
Az F-22 témát meg felejtsük el, az már más szint.

Amos

<i>"Nemrégen Aranysasban volt egy F-14 cikk ahol írták, hogy a Pheonix-ekkel nem is gyakorolták a vadászok elleni légi harcot, ami eléggé meglepő, de simán el tudom képzelni, hogy a 31-esnél sem jöhet ez szóba, és az sem véletlen, hogy miután kivonták a Phoenix-et nem is pótolták semmivel."</i>

Ehhez képest az Irak-Iráni háborúban 130-4-4 lelövési arányt ért el az F-14, ennek egy részét AIM-54-el!!!

És ez válasz lehet molni kérdésére, ami így hangzott:
<i>"Anno a Szu-27-nek is tervezték PVO változatát R-33-mal. Nem kellett. Akkor miért tenne most bárki R-33/37-et Szu-35-re? Olyan túl sok értelme nem lenne. Az F-15-re sem került soha AIM-54, pedig az volt a csúcsvadász..."</i>
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
A zavarós rész kiesett, pedig megírtam. Szóval:

Molni:
"Ez valahogy már megint elfelejtődött és az egész USAF EW bazár megötte. Kényelmes megközelítése egy amúgy értelmetlenm problémának..."

Azért vicces, hogy az F-22-ket Growlereknek kell kísérgetnie. Amúgy a zavaró gép nem lopakodó és jó távolról le lehet lőni. Az oroszok a nagy hatótávolságú légvédelmi rakétáikon kívül egy egész sor nagy hatótávolságú légiharc rakétát is szenteltek a feladat megoldásának.