Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ne reménykedj: az teljes képtelenség, ugyanis.Ilyen hszekkel tényleg nincs, mert már rég le is hagytál.
Nem az a bajom vele, hogy hiteltelen vagy nem, hanem az, hogy fizikának van beállítva.
De már kezd elegem lenni a sok faszságból ezen a fórumon.
Nem az a bajom vele, hogy hiteltelen vagy nem, hanem az, hogy fizikának van beállítva.
De már kezd elegem lenni a sok faszságból ezen a fórumon.
<blockquote rel="blaze"><blockquote rel="laiki">Nem olvastad, amit írtam? Az AMRAAM nem lopakodó. Távolabbról lehet észlelni, mint az F-22-est. A radarkeresztmetszete 0,01 m2 nagyságrend. Mármint párszor 0,01 m2. A HARM-ra adnak meg 0,05-0,1 m2-t, ami a fizikai méretei alapján reális.
Szerinted az orosz légvédelem hogy akart volna a HARM ellen védekezni, ha nem észlelik az amúgy pár 10 km-es hatótávolságú radarjaikkal akár a TOR., akár a Pancir, akár a BUK rendszer esetében? Na a Mig-31 radarja ezen légvédelmi radarokénak többszörösét tudja.
De hogy egy másik példát hozzak, az orosz haditengerészet rendszeresen gyakorol az AMRAAM-nál kisebb páncéltörő rakéta célok ellen.
Bizony egy ekkora méretű célpontot viszonylag emberi távolságból kiszúr egy olyan radar, mint a Zaszlon. Persze nem 80-100 km-ről, de 50-ről már esélyesen.
Pont ugyan az jutott eszembe, amit Chimera írt. Azért erre ne vegyen már mérget senki, hogy az USAF a jövőben kiváltja az E-3 Sentry-ket F-22-vel... Marketing, te csodás...<blockquote rel="dudi">Az F-22 nagyobb távolságból azonosított vadászgépeket mint az őket segítő AWACS...
Soha nem állítottam hogy kispályás gép, az APG-77 is kiváló eszköz lehet, de ne, ismétlem NE üljetek fel azoknak a baromságoknak, hogy a méret nem számít... Tegyél egymás mellé egy Sentry radarkorongot, meg egy APG-77 est, és máris megtudod, hogy bár biztos marha jó vagy te is, miért Rocco Siffredi az ünnepelt sztár, s nem te... Ennyit az ilyen E-3 előnye inkább a repülési harcálláspont lehetőségekben van, nem a felderítési hatótávban dolgokról. Pontosan azért van olyan barom nagy radar dóm a barom nagy repülőgép tetején, mert egy mocskos nagy méretű, földi távolfelderítő radart tudnak így a horizonton túli messzi távolságokra bekukucskálva mobilan reptetni. Az F22 nek az a dolga, hogy gyors legyen, agilis, nehezen észlelhető, és megnyerje a légicsatát, az AWACS-nek meg csupán annyi, hogy mocskos nagy távolságra ellásson, és marha nagy területet lefedjen, majd az információt real-time-ban tovább adja a saját csapatoknak. Innentől fogva, bennem kétség sincs afelől, hogy bár a marketing duma az nagyon megy a nagy vizen túl, az F-22 APG-77-e nagyon nem AWACS szintű cucc.Az F-22 nagyobb távolságból azonosított vadászgépeket mint az őket segítő AWACS...
Pont ugyan az jutott eszembe, amit Chimera írt. Azért erre ne vegyen már mérget senki, hogy az USAF a jövőben kiváltja az E-3 Sentry-ket F-22-vel... Marketing, te csodás...
Azért az AN/APG-77 AESA, meg úgy összességében az F-22 biztosan nem kispályás gép. Nem véletlenül nem adják el az amcsik senkinek (még Izraelnek!) sem.
A földi rendszerek ezek ellen a fegyverek ellen vannak optimalizálva a Zaszlon meg nem(a MIG-31 feladatköréből adódóan).És azt se felejtsük el,hogy mekkora egy Zaszlon és a hozzá tartozó rendszerek meg mekkora egy BUK radarja és a hozzá tartozó rendszerek.
Én azért türelmesen várom, hogy lesz-e valami konkrét érved is arra, hogy miért nem érzékelheti a Mig-31-es radarja az AMRAAM-ot. Mert nekem volt pár érvem. Tőled egyenlőre a "nem biztos" a "röhelyes" és a "faszság" kijelentéseket olvastam. Konkrétumot nem.
Az alap, nem modernizált Zaszlon egy 19 m2-es célt égháttérben 200, egy 5 m2-est 140 km-ről derít. Egy 0,1 m2-est elméletileg 54 km-ről lát meg. A Zaszlon-M ennek majdnem a dupláját tudja.
Az meg, hogy 5G-t tippeltem a terhelési limitnek M2 fölött olyan magasságban az igen nagylelkű volt. DCS-ben az F-15C flight modelje az F-15 SME szerint igen közel áll a valósághoz, mindjárt kipróbálom, hogy az mit tud ilyen körülmények között.
Molni üzenete:
@laiki
Jaj, jaj, jaj...
Először is a PESA radarnak is van pásztázási ideje. Pont akkor, pont az a gépet kell pásztáznia és, ha az operátor pont nem akkor néz oda, akkor nem látja az indítást... Erre alapozni...? Jáj... És még ez is csak teljesen elméleti...
Az is teljesen vicces, hogy a több száz km-es indítási távolságú JASSM és egyéb csúnyaságok ellen te a MiG-31-gyel úgy akarsz Raptorokra vadászni, hogy a támaszpontokhoz közel vagy.
A MiG-31 a semmi közepén találkozhatna teljesen elméleti szinten a Raptorral, sehol máshol egy kb. 1000x1000 km-es területen, ami ráadásul sanszosan a víz felett van. Labdába nem rúg semmikféle méteres radar a cirka 30-40 km-es felderítési távolsásgval stealth gép ellen. Akkor sem rúgva, ha ez 100 km lenne.
Az F-16CJ külső függesztés nékül GE hajótművel 40k lábon, egy átlagos tavaszi napon M1,0 és M1,8 között tud Ps=0 esetén 4,-5,0 fokos forduló szögsebességet úgy, hogy annak felhajtó erő tényezője sokkal jobb, mint az MiG-31-nek, hiszen manőverező légiharcra tervezték. Az F-16CJ supplement B8-62 ábrán van ez. Na, akkor ezek után elképzelheted, hogy mire képes a 31-es külső függesztéssel és rosszabb aerodinamikával.
Senki nem mondta, hogy Growlereknek KELL, de a realitás az, hogy TUDJÁK ezt. Ja, hogy az orosz SOJ képesség egy markonyi ezer éves Szu-24 gépet jelent. Hát izé...
Igen, a fizika törvényei nem változnak. Akkor mitől is lenne jobb az új méteres technika? BTW az agyonsztárolt méteres mobil radajuk kívülről pont egy P-18 klón, de oda se neki...
<blockquote rel="laiki">Én azért türelmesen várom, hogy lesz-e valami konkrét érved is arra, hogy miért nem érzékelheti a Mig-31-es radarja az AMRAAM-ot. Mert nekem volt pár érvem. Tőled egyenlőre a "nem biztos" a "röhelyes" és a "faszság" kijelentéseket olvastam. Konkrétumot nem.
Az alap, nem modernizált Zaszlon egy 19 m2-es célt égháttérben 200, egy 5 m2-est 140 km-ről derít. Egy 0,1 m2-est elméletileg 54 km-ről lát meg. A Zaszlon-M ennek majdnem a dupláját tudja.
Egyébként visszatérve egy korábbi dologra, ahol írtad, hogy a Raptor rakétáit eldobathatja a 31-es. De ha ennyire szépen kibogoztuk, hogy a 31-es radarja elvileg észlelni tudja az AMRAAM-okat, akkor ennyi erővel a 22-es radarja lazán elkapja az indított R-33-asokat, hiszen ennek a radarkeresztmetsze több, mint 4x nagyobb az AMRAAM-énál. A Raptor meg nagy eséllyel alapból tudni fogja, hogy hol vannak a 31-esek, úgy meg sokkal könnyebb észrevenni az indításokat.
Nem tudom egy nagy magasságban (40 kft fölött) repülő 31-es ellen milyen profilban repül egy AMRAAM, nyilván az indítás helyétől függ alapvetően. De nem lepne meg ha fölötte vagy egymagasságban hasítana, ilyen magasságból viszont jellemzően lefele szokott nézni a radar, szóval az is előfordulhat, hogy a pásztázási sávon jóval kívül kerül. Nyilván ez fordítva is igaz lehet, csak a 22-eseket ez kevésbé érdekli.
Az meg, hogy 5G-t tippeltem a terhelési limitnek M2 fölött olyan magasságban az igen nagylelkű volt. DCS-ben az F-15C flight modelje az F-15 SME szerint igen közel áll a valósághoz, mindjárt kipróbálom, hogy az mit tud ilyen körülmények között.
Monibalage:
<i>Szu-27P: A PVO igényeinek megfelelően átlalkított hosszútávú elfogó vadászgép visszahúzható légi utántöltő csonkkal. Csak proto szintig jutott.
</i>
Allesmor Obranna
A Szu-27P a PVO Szu-27-ese, több száz készült belőle, te magad is láttad a saját szemeddel, mikor Kecskeméten repült belőle három is a Ruszkije Vityazi színeiben. A Szu-27P-nek nincs utántöltő csonkja, másképp mondva ez a klasszikus Szu-27-es, vagyis " A Szu-27-es".
N001
Mit tud ez a modernizált N001 radar egy Zsuk vagy Barsz radarral összehasonlítva?
laiki
Ennyit arról, hogy mennyire jaj, jaj, jaj. Csak én adatokat hozok, te meg jajongsz.