MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Vessétek össze az alábbi rajzot a MiG-31M-ről (molnibalage: neked ez a gép nem lehet új!) egy felfegyverzett MiG-31BM-el:

tip_05.jpg


40%20(4).jpg

40%20(6).jpg


3074.jpg


Az R-33-as és az R-37-es között csak pártíz mm hosszkülönbség van, a most fejlesztés alatt levő R-37M hosszáról nincs infóm. Annyit megjegyeznék, hogy pl a Kinzsal hordozónak átalakított MiG-31K gépeken se kellett az egész törzset átépíteni, mégis kialakítottat egyetlen olyan tartót, amilyenkorábban egyik példányon se volt.
Persze egy dolog egy előre meghatározott számú gépmennyiséget dedikáltan egyféle fegyverzet hordozásához átalakítani és egy másik dolog egy, már korábban modernizált flotta fegyverzetébe úgy integrálni egy rakétatípust, hogy ahhoz ismét szét kelljen bombázni az egész törzs alsórészt. Ebbe most szerintem az orosz légierőnél senki se menne bele, marad tehát a szárny belső pilonja, plusz egy-egy adapter az R-37M-ekhez.

Bónuszként egy nem a témába vágó igen ritka fotó a MiG-31-eseken korábban esetenként használt PTB-2000 tartályról, amelyeket még az utántölthetőség kialakítása előtti időkben használtak nagyobb átrepüléskehez:
40%20(28).jpg
 
Vessétek össze az alábbi rajzot a MiG-31M-ről (molnibalage: neked ez a gép nem lehet új!) egy felfegyverzett MiG-31BM-el:

tip_05.jpg


40%20(4).jpg

40%20(6).jpg


3074.jpg


Az R-33-as és az R-37-es között csak pártíz mm hosszkülönbség van, a most fejlesztés alatt levő R-37M hosszáról nincs infóm. Annyit megjegyeznék, hogy pl a Kinzsal hordozónak átalakított MiG-31K gépeken se kellett az egész törzset átépíteni, mégis kialakítottat egyetlen olyan tartót, amilyenkorábban egyik példányon se volt.
Persze egy dolog egy előre meghatározott számú gépmennyiséget dedikáltan egyféle fegyverzet hordozásához átalakítani és egy másik dolog egy, már korábban modernizált flotta fegyverzetébe úgy integrálni egy rakétatípust, hogy ahhoz ismét szét kelljen bombázni az egész törzs alsórészt. Ebbe most szerintem az orosz légierőnél senki se menne bele, marad tehát a szárny belső pilonja, plusz egy-egy adapter az R-37M-ekhez.

Bónuszként egy nem a témába vágó igen ritka fotó a MiG-31-eseken korábban esetenként használt PTB-2000 tartályról, amelyeket még az utántölthetőség kialakítása előtti időkben használtak nagyobb átrepüléskehez:
40%20(28).jpg

Pontosan erről van szó! Az R-33-as egy ollós felfüggesztőn (valahol a típusa és kép is van, majd előkotrom és berakom) van függesztve. Ezt az eredeti gyári ajánlat szerint biztos más típusra akarták cserélni, mivel nem csak az R-37-est, de egy csomó más szivart is föl akartak pakolni a has alá. Vagy, ha nem az egész felfüggesztőt cserélték volna, akkor közbetét gerendákat kellett volna használni. Esetleg lemezelni is kellett volna a hason. Na erre mondta a VVSz, hogy drága, nem kell. A levegő-felszín és radar elleni rakéták, meg a bombák alkalmazása ment a kukába, az R-37 meg a szárny alá. Csak már látnám!
 
Vessétek össze az alábbi rajzot a MiG-31M-ről (molnibalage: neked ez a gép nem lehet új!) egy felfegyverzett MiG-31BM-el:

tip_05.jpg


40%20(4).jpg

40%20(6).jpg


3074.jpg


Az R-33-as és az R-37-es között csak pártíz mm hosszkülönbség van, a most fejlesztés alatt levő R-37M hosszáról nincs infóm. Annyit megjegyeznék, hogy pl a Kinzsal hordozónak átalakított MiG-31K gépeken se kellett az egész törzset átépíteni, mégis kialakítottat egyetlen olyan tartót, amilyenkorábban egyik példányon se volt.
Persze egy dolog egy előre meghatározott számú gépmennyiséget dedikáltan egyféle fegyverzet hordozásához átalakítani és egy másik dolog egy, már korábban modernizált flotta fegyverzetébe úgy integrálni egy rakétatípust, hogy ahhoz ismét szét kelljen bombázni az egész törzs alsórészt. Ebbe most szerintem az orosz légierőnél senki se menne bele, marad tehát a szárny belső pilonja, plusz egy-egy adapter az R-37M-ekhez.

Bónuszként egy nem a témába vágó igen ritka fotó a MiG-31-eseken korábban esetenként használt PTB-2000 tartályról, amelyeket még az utántölthetőség kialakítása előtti időkben használtak nagyobb átrepüléskehez:
40%20(28).jpg
Ok, köszi.
A függesztéshez. A Kinzsál nem törzsbe süllyesztve van a gépre téve. Tehát, ha ilyen repteljesítéményt csökkentő hatással elfogadod az 6xR-37/R-37M-et, akkor persze, hogy leheteségesnek tűnik a dolog a méretek alapján.
 
A MiG-31M-nél se voltak besüllyesztve a törzsbe a rakéták a gép mégis tudta az alap 31-es repülési teljesítményét.
Értem én, hogy lett volna erősebb hajtómű is, de én pusztán arra utaltam, hogy tudhatott volna többet. Én a repteljesítmény csökkenéssel is együtt tudnék élni. A MiG-31 ereje a hosszú CAP és nem gyorsan rohangálás. Főleg légiutántöltve.
 
A MiG-31M-nél se voltak besüllyesztve a törzsbe a rakéták a gép mégis tudta az alap 31-es repülési teljesítményét.

Ebben kicsit bizonytalan vagyok. Mint ha a törzs alatti 4db nagyhatótávulságu rakétához lett volna valami aerodinamikai segédlet, és talán a rakéta vezérsíkok lettek volna a gépbe "belesimítva"? Igazság szerint lusta vagyok utána kukázni egy ilyen fotónak, s lehet hogy Neked van igazad.....
 
Én meg arra utaltam, hogy a MiG-31-es úgy tud tartósan Mach 2.2-vel repülni, hogy a négy hatalmas törzs alatti rakétájából egy sincs besüllyesztve a törzsbe, mi több, a rakéták szárnyai és törzsei között szépen interferál az áramlás, a gép mégis képes tartósan ilyen gyorsan repülni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ebben kicsit bizonytalan vagyok. Mint ha a törzs alatti 4db nagyhatótávulságu rakétához lett volna valami aerodinamikai segédlet, és talán a rakéta vezérsíkok lettek volna a gépbe "belesimítva"? Igazság szerint lusta vagyok utána kukázni egy ilyen fotónak, s lehet hogy Neked van igazad.....
Ne kukázzál csak nézd meg az oldal tetején levő fotókat, amiket belinkeltem. Megcsináltam helyetted a házi feladatot :)
 
Áramlásterelő az van, de a raketták nincsenek egyátalán besüllyesztve.
Ez így nem teljesen igaz. Az első rakétasor orra enyén süllyesztett a törzsbe+van előttük egy kisebb áramlásterelő. Mind az első, mind a hátsó sorban a rakéták vezérsíkjainak egy része az erre kialakított mélyesésekben süllyesztve, bizonyos rakéták hátsó vezérsíkjai (kormánysíkok?) részben vagy egészben lehajtva.
Igaz, hogy ez nem egy M változat, de jól látszanak a kialakított bemélyedések:

2092374.jpg


M változatot üres hassal nem találtam, de itt látszik hogy a K-37esek orrai a terelők mögött még beleülnek egy kicsit a törzsbe.
14...-600x513.jpg
 
bizonyos rakéták hátsó vezérsíkjai (kormánysíkok?) részben vagy egészben lehajtva.

Nye pravda. Nem igaz, nincsenek behajtva. Most már igazából csak az ebet kötöm a karóhoz, mert az tény, hogy be van süllyesztve a rakétatest egy része, de csak az első sornál.

Az általad linkelt képen látszik, hogy mekkora meló volt a nagyjavítás során a MiG-31DZ gépből K-t csinálni.
 
Nye pravda. Nem igaz, nincsenek behajtva. Most már igazából csak az ebet kötöm a karóhoz, mert az tény, hogy be van süllyesztve a rakétatest egy része, de csak az első sornál.

Az általad linkelt képen látszik, hogy mekkora meló volt a nagyjavítás során a MiG-31DZ gépből K-t csinálni.
A legnagyobb tisztelettel maradnék kötekedő ;):)

Esküszöm nem én törtem le::D

mig31_13.jpg

mig31_08.jpg
 
Mielőtt összevesztek, mindkettőtöknek igaza van. Az R-33 / R-33E és R-33Sz rakétákat (a gyári típusjelzésük 410-es gyártmány) АКУ-410 \ АКУ-410-1 \ АКУ-410-2 típusú ollós függesztőre szerelik, amik a törzsbe vannak besüllyesztve.
APU-410_SHEMA_01.jpg

Kilövés az ollós szerkezet lenyomja a rakétát, majd elengedi. Ezzel biztosítják, hogy akár a fegyverzettel engedélyezett maximális 1,35 M sebességnél is eltávolodjon a géptől.
file.php

Az első két АКУ-410-re függesztett rakéta előtt áramlás terelő lemez van (ami egyúttal attól is védi a rakéta orrát, hogy az orrfutó akna nyitott ajtaja berezgése esetén megüsse). Ezeknek a rakétáknak a vezérsíkjai áramlási okokból be vannak süllyesztve a törzsbe, de maga a rakétatest nincs. A hátsó két rakéta sincs a törzsbe süllyesztve, és a felső vezérsíkjaik nagyjából fele be van hajtva, és a törzsre szerelt ütközök tartják úgy.
file.php

file.php


Egyébként keresgélés közben azt találtam, hogy az eredeti K-37-es rakétát a hasonló megoldású АКУ-610-es sínre tervezték függeszteni, de az R-37M már függeszthető az АКУ-410-2 típusra is, ami a BM modernizáción átesett 31-esekben van. Szóval elvileg 4 db R-37M-t hordozhat a BM a törzs alatt. Hogy az integráció más vonatkozási (kábelezés, szoftver) megtörtént-e, azt csak ők tudják. Mind a két rakéta 380 mm átmérőjű, az R-37M 60 mm-el hosszabb, mint az R-33E és Sz 4140 mm-es hossza, de ettől még elférne, mert az alap R-33 hossza 4200 mm, ami pontosan egyezik az R-37M hosszával. Csak az R-33 490 kg, míg az R-37M kb. 600 kg. Ez bőven beleférne a 31-es 5.000 kg fegyverterhelésébe, és őszintén meglepődnék, ha a törzs nem bírná el az R-37 többletsúlyát. (Orosz repülőműszaki barátom mondta: "Ha nehéz, akkor erős!" A 31-esben pedig van anyag.)
 
Ebbe egy kicsit belezavarodtam. Bocsi. Szóval a rakétán (R-33) van 4 db vezérsík, ezek be vannak süllyesztve a törzsbe, és van 4 db kormányfelület, ezek közül a felső 2 van behajtva a gépre függesztett állapotban. Na így korrekt!
 
... Ezeknek a rakétáknak a vezérsíkjai áramlási okokból be vannak süllyesztve a törzsbe, de maga a rakétatest nincs.
....

http://xn--80aafy5bs.xn--p1ai/aviam...tchik-mig-31/istrebitel-perehvatchik-mig-31m/

"размещенных под фюзеляжем на полуутопленных узлах подвески"

Kérlek nézd meg a képet is amit korábban betettem, ott is láthatóak a rakétatest elejének kialakított süllyesztések az első sorban.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba