MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

Hiperszonikus fegyverek rendben is vannak, de minek hiperszonikus elfogóvadász! Értelmetlen. Feccölnék a pénzt egy jó lézerbe.
Ha gyorsabb, akkor kevesebb kell, és kevesebb repülőtér.
 
"A scramjetnek kell minimum 5 Mach, a ramjet már úgy 2 Mach fölött is szépen muzsikál. "
Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget.
 
Szerintem annyi igaz a hírből, hogy a Mig fejleszt valamit. De szerintem az inkább egy F-16 szerü multifunkci vadász lesz.
 
Írtam a hivatalos verziot. Elkezdték a fejlesztési munkálatokat. Pont.
Semmi adat nem ismert a Mig-41-bol. A nyilatkozo tesztpilota személyes véleményét fejezte ki, hogy a Mig-41-nek M 4-4,3 sebességgel kellene rendelkeznie.......
 
Szerintem az történik, hogy leporolják a régi Mig-33 terveit és annak alapján nekikezdenek valami hasonló kifejleszétének.
 
Valoszinu....De egyhamar nem lesz új gép, mivel nem csak 60 gép lesz modernizálva BM, BSzM szintre....
 
Erre gondoltam, nem a másikra:D
mig-35d.jpg
 
1992-ben elkészult egy terv a Mig-31 mély modernizáciojárol , az lett volna a Mig-33 / Mig-41 ma (?)
 
Talán itt is volt hír, vagy komment, hogy az orosz légierőnek kéne egy F-16/Rafale/J-10 kategóriájú multifunkci gép. Nekem logikusnak tűnik, hogy a Mig kaja a feladatot.
 
No de mi a fene az, hogy egyszerre nagy magasságú elfogó vadász és vadászbombázó? Szerintem ez a kettő együtt elég abszurd páros..

A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D
 
A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D

A Je-8 két protopéldánya a 60-as évek elején repült, azokon volt ilyen kialakítású szívócsatorna.
ML
 
gacsat

"Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget."

Az alapvető elv azonos, de a ramjetben hangsebesség alá lassul az áramlás, mire az égéstérbe ér (emiatt képes alacsonyabb sebességtartományban működni, mint a scramjet), ezért némileg eltérő a geometriájuk.
 
No de mi a fene az, hogy egyszerre nagy magasságú elfogó vadász és vadászbombázó? Szerintem ez a kettő együtt elég abszurd páros..

A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D

A 25ös feladatai között is benn volt a radarrombolás. Sőt, a nagy sebességből adódó felmelegedés ellen védett bombákat is gyártottak hozzá.
 
gacsat

"Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget."

Az alapvető elv azonos, de a ramjetben hangsebesség alá lassul az áramlás, mire az égéstérbe ér (emiatt képes alacsonyabb sebességtartományban működni, mint a scramjet), ezért némileg eltérő a geometriájuk.
Épp erre akartam konkrétan rákérdezni. Hogyhogy nem ér össze a kettőnek a hatásos sebességi tartománya?
 
gacsat

Pontosan nem tudom, erre talán molni (ő az áramlástechnikai mérnök), vagy Allesmor tudna kimerítőbb választ adni. Valószínűleg, mivel a ramjet beömlőjének geometriája nem teszi lehetővé a ~6 Mach-nál nagyobb sebességet, mert jobban szűkül és az égéstér is ehhez van profilozva, míg a scramjet meg ~5 Mach-tól kezd működni, ezért, bár némi átfedés van, de az optimális tartományon kívül.
De vannak próbálkozások, hogy vegyítsék a két módszert:
http://htka.hu/2009/11/06/a-hiperszonikus-repulogepek-es-szivuk-%E2%80%93-a-scramjet/
 
A Mig-31 utodjának szánt repulogép fejlesztése 2017-ben kezdodik. Az elso gépek szállítása 2025-ben kezdodik.

Viktor Bondarev tábornok , az orosz légiero parancsnoka.