Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Első körben az kell tisztázni, hogy a MiG-31 utódjának mi lenne a feladatköre. Erről még nem hallottam semmit...Szerintem amiben lehetne javítani a mai repülőgépen, azok a következő dolgok:
Ez nem evidens. A Szu-35Sz üres tömege 2 tonnával nagyobb, mint a Szu-27-é volt pedig 30 évvel későbbi....1. Könnyebb sárkányszerkezet
Ez önmagában semmit sem jelent, mert a gép többi főmérete is változik azonos szárnyparamétereket megtartva. Ha a szárny hasonló lesz a legtöbb fő paraméterben, akkor meg a profil hossza nő... Ha nem, akkor meg nyilazástól kedve minden változik. Egyáltalán mi célja lenne ennek és miért ilyen öncélúan választottál paramétert?2. Növelt szárnyfelület
Nem feltétlen szükséges. Lehetne pl. méginkább süllyesztett rakéta a törzsbe.3. Belső fegyvertér
A MiG-31 szerkezeti tömege a különleges anyagok miatt nagy, 21.800 kg, amik a nagy sebességnél fellépő hőhatások elviseléséhez kellenek. Néhány 100 kg, vagy akár 1-2 tonna csökkenés biztosan számítana.
A MiG-31 leszálló paramétereivel semmi gond nincs.A szárny növelésénél Flip7 szerintem arra gondolt, hogy főleg a leszállások kritikusak a repülőgépnél, mivel tekintélyes a szárnyfelületi terhelés és a tehetetlensége repülőgépnek.
A belső fegyvertér a nagy sebesség (ami fő cél volt a tervezésnél) elérésénél és megtartásánál elég sokat számíthat, de az lehet korlátozott mértékű is, pl. amit te felvetettél, a méginkább süllyesztett rakéta elhelyezés a törzsbe.
A nagy sebesség helyett inkább a bődületesen nagy CAP idő a fontos.Én abból indultam ki, hogy ugyan az lesz a gép feladatköre, mint az elődtípusé. Vagyis egy nagy hatótávolságú és nagy sebességű elfogó vadászgép, amely az orosz vadon kietlen tájai fölött cirkálva biztosítja Oroszország biztonságát az ellenséges stratégiai bombázók, cirkáló rakéták és kémrepülőgépekkel szemben.
Minimálisan magasabb repteljesítményért eszméletlen többletköltségekbe vernék magukat. A Szu-35Sz-nél is ránézel és gyakorlatilag egy Szu-27-est látsz külsőre. Okkal. Az újabb F-15 és F-16 változatok gyakorlatilag a 40 éves aerodinamikával bírnak.Erre a Mig-31 ma is tökéletesen képes, de már öregszik, le kell váltani, akkor meg érdemes egy kicsit jobbra tervezni a váltótípust.
1. könnyebb sárkányszerkezet:
Ez sok mindenben számít:
jobb emelkedő képesség
nagyobb csúcsmagasság
simább leszállás
nagyobb terhelhetőség (több üzemanyag például) stb...
Ezek fontosak egy ilyen feladatú gépnél.
2. növelt szárnyfelület:
Ez általában nagyobb felhajtóerővel jár. A nagyobb felhajtóerő és a csökkentett tömeg együtt jótékony hatással van a gép repülési paramétereire.
Mivel én feltételezem, hogy a váltótípus mérete közel azonos lesz a mai Mig-31-ével, ezért én a mai típust veszem viszonyítási alapnak. Én a nagyobb szárnyfelületet a ma divatos "trapéz" szárnyakkal érném el.
Ez a szárny forma nagyobb felülettű, mint a mai, és szerintem merevebb is, mint a hagyományos nyilazott szárny. (Nagyobb felületen érintkezik a gép törzsével, a szárny súlyelosztása is jobb, ugyanis a törzstől kifele egyre kisebb és könnyebb.)
Szerintem egy PAKFA stílusú LERX is sokat segítene a gép repülési paraméterein.
Békeidőben az orosz gépeken nagyon ritkán van igazi rakéta, a NATO gépeken is többnyire gyakorló változat van.3. belső fegyvertér:
Ez valóban nem feltétlenül szükséges, de szerintem békeidőben jobban kíméli a rakétákat, mint a süllyesztett elhelyezés. A belső térben ugyanis nincs Mach 3+ os súrlódás. És az orosz rakéták egyik gyönge pontja az élettartalmuk.
Az elméletileg fejletlenebb félaktív üzemmódnak tehát igenis van létjogosultsága, mert a rakéta feje távolabbról fogja be a célt, mintha aktív radart használna. Ez egy kis távolságról befogható csökkentett észlelhetőségű célnál különösen fontos. Ráadásul a félaktív irányítást nehezebb zavarni. Az aktív radar viszont közel érve pontosabb, hiszen távolságot is érzékel, és a csaliktól is jobban meg tudja különböztetni a célt. A legjobb egy olyan rakéta, ami mindkét üzemmódban tud működni. Ezen kívül a zavarelhárító üzemmódja is legyen.
Harmadikként passzív rádiólokációs önirányítás. Ez szükséges a radargépek ellen. Használható a zavaró gépek ellen. Hasznos ha az ellenfél rakétát indított és annak aktív fejrésze a mi gépünket még nem fogta be, mert akkor az ellenfél kénytelen használni a saját radarját a pályakorrekciók megadásához. Még a csökkentet észlelhetőségű gépek is. Ezen kívül jól jön egy nagy, légvédelmi rakéták többségénél nagyobb sebességű rakéta az ellenfél földi radarjai ellen, ha az ellenséges légerőt kell lefogni, a saját csapásmérő gépeket magasról oltalmazni, így be kell repülni az ellenfél légvédelmének megsemmisítési zónájába. Erre a célra nem árt ha az infravörös önirányítású változat is használható másodlagosan felszíni célok ellen.
Ezen kívül a radar legyen képes az ellenfél légiharc rakétáit indításuk pillanatától kezdve észlelni és akkor is nyomon követni ha azok nagy magasságra emelkedtek és felgyorsultak.
Ezen kívül a radar legyen képes az ellenfél légiharc rakétáit indításuk pillanatától kezdve észlelni és akkor is nyomon követni ha azok nagy magasságra emelkedtek és felgyorsultak.
Ezt már az AMRAAM is tudja és szerintem az R-77 is. A röppálya nagy részében MCG-vel repül és nem a saját radarjával.
Ezt én most dióhéjban úgy képzeltem el, hogy egy HARM-ot akarsz indítani egy légicélra. Szerintem ez elég abszurd.
1) A vadászgépeken tipikusan SPJ (self protection jammer) van, ezek nem csak úgy vaktában zavarnak, hanem ha ténylegesen van veszély. Arra nem vennék mérget, hogy egy TWS üzemmódú radart ezzel te tudsz zavarni. A dedikált zavaró gépek ellen (pl. Growler) talán jó valamire.
2) Egy LPI radar kisugárzása valószínűleg túlságosan is gyenge ahhoz, hogy értelmes távolságon belül ezt kihasználd.
Egy AMRAAM-nak mekkora az RCS-je? Szerintem van olyan kicsi, hogy csak kis távolságon belül tudod észlelni. Akkor meg már majdnem mindegy.
<blockquote>Ezen kívül a radar legyen képes az ellenfél légiharc rakétáit indításuk pillanatától kezdve észlelni és akkor is nyomon követni ha azok nagy magasságra emelkedtek és felgyorsultak.
És ki mondta, hogy egyszerre...? Gondolom állítják a PRF-et...Ez régen megoldott kérdés. Gondolj azokra a légvédelmi rakéta komplexumokra, amelyek a hangsebesség alatti repülőgépek ellen éppúgy használhatók, mint ballisztikus rakéták ellen.
A felderítő és a légvédelmi rendszerek tűzvezető radarjai más frekin dolgoznak. Kettőt találatsz, hogy miért.Vagy gondolj a hajók azon radarjaira, amik a 3 Mach sebességű hajó elleni rakétákat is felderítik és a hangsebesség alatti robotrepülőket is.
<i>" Még a csökkentet észlelhetőségű gépek is"</i>
Az F22es radarját nem látja semmi. Az amik egy nagyságrenddel vezetnek a impulzus rövidsége terén. Már valahol a femtoszekundum körül járnak.
És ki mondta, hogy egyszerre...? Gondolom állítják a PRF-et...
Az MCG nem félaktív irányítás, hanem csak parancsvezérlés.
Olyat meg hülye leszel BVR harcban használni bármi ellen.
Az meg végképp marhaság, hogy ezt nehezebb zavarni. Pont, hogy könnyebb.