MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hiperszonikus fegyverek rendben is vannak, de minek hiperszonikus elfogóvadász! Értelmetlen. Feccölnék a pénzt egy jó lézerbe.
Ha gyorsabb, akkor kevesebb kell, és kevesebb repülőtér.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
"A scramjetnek kell minimum 5 Mach, a ramjet már úgy 2 Mach fölött is szépen muzsikál. "
Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Szerintem annyi igaz a hírből, hogy a Mig fejleszt valamit. De szerintem az inkább egy F-16 szerü multifunkci vadász lesz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 820
81 157
113
Írtam a hivatalos verziot. Elkezdték a fejlesztési munkálatokat. Pont.
Semmi adat nem ismert a Mig-41-bol. A nyilatkozo tesztpilota személyes véleményét fejezte ki, hogy a Mig-41-nek M 4-4,3 sebességgel kellene rendelkeznie.......
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Szerintem az történik, hogy leporolják a régi Mig-33 terveit és annak alapján nekikezdenek valami hasonló kifejleszétének.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 820
81 157
113
Valoszinu....De egyhamar nem lesz új gép, mivel nem csak 60 gép lesz modernizálva BM, BSzM szintre....
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Erre gondoltam, nem a másikra:D
mig-35d.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 820
81 157
113
1992-ben elkészult egy terv a Mig-31 mély modernizáciojárol , az lett volna a Mig-33 / Mig-41 ma (?)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 283
13 699
113
Talán itt is volt hír, vagy komment, hogy az orosz légierőnek kéne egy F-16/Rafale/J-10 kategóriájú multifunkci gép. Nekem logikusnak tűnik, hogy a Mig kaja a feladatot.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
No de mi a fene az, hogy egyszerre nagy magasságú elfogó vadász és vadászbombázó? Szerintem ez a kettő együtt elég abszurd páros..

A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D

A Je-8 két protopéldánya a 60-as évek elején repült, azokon volt ilyen kialakítású szívócsatorna.
ML
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
gacsat

"Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget."

Az alapvető elv azonos, de a ramjetben hangsebesség alá lassul az áramlás, mire az égéstérbe ér (emiatt képes alacsonyabb sebességtartományban működni, mint a scramjet), ezért némileg eltérő a geometriájuk.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
No de mi a fene az, hogy egyszerre nagy magasságú elfogó vadász és vadászbombázó? Szerintem ez a kettő együtt elég abszurd páros..

A szívócsatorna is egész érdekes kialakítás, egész pontosan hány éve nem terveztek ilyet? :D

A 25ös feladatai között is benn volt a radarrombolás. Sőt, a nagy sebességből adódó felmelegedés ellen védett bombákat is gyártottak hozzá.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
gacsat

"Akárhogy nézem a rajzokat, a két meghajtási mód között nem látok különbséget."

Az alapvető elv azonos, de a ramjetben hangsebesség alá lassul az áramlás, mire az égéstérbe ér (emiatt képes alacsonyabb sebességtartományban működni, mint a scramjet), ezért némileg eltérő a geometriájuk.
Épp erre akartam konkrétan rákérdezni. Hogyhogy nem ér össze a kettőnek a hatásos sebességi tartománya?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 140
113
gacsat

Pontosan nem tudom, erre talán molni (ő az áramlástechnikai mérnök), vagy Allesmor tudna kimerítőbb választ adni. Valószínűleg, mivel a ramjet beömlőjének geometriája nem teszi lehetővé a ~6 Mach-nál nagyobb sebességet, mert jobban szűkül és az égéstér is ehhez van profilozva, míg a scramjet meg ~5 Mach-tól kezd működni, ezért, bár némi átfedés van, de az optimális tartományon kívül.
De vannak próbálkozások, hogy vegyítsék a két módszert:
http://htka.hu/2009/11/06/a-hiperszonikus-repulogepek-es-szivuk-%E2%80%93-a-scramjet/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 820
81 157
113
A Mig-31 utodjának szánt repulogép fejlesztése 2017-ben kezdodik. Az elso gépek szállítása 2025-ben kezdodik.

Viktor Bondarev tábornok , az orosz légiero parancsnoka.