Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
4 050
5 041
113
Az indiaiak 2032-től kezdve kívánják saját fejlesztésű kéthajtóműves hajófedélzeti típussal leváltani a MiG-29K gépeiket. Mondjuk annak fényében, hogy a Tejas-sal na meg annak hajófedélzeti verziójával mennyit szerencsétlenkednek még most is kétlem, hogy egy ennél azért bonyolultabb technikával időben (ne meg megfelelő minőségben) készen lennének. A 2026-os első felszállás finoman szólva is túlzottan ambíciózus, cserébe szokáshoz híven alávágnak az 57 gépes másik tenderüknek vele.
https://www.thehindu.com/news/natio...y-2032-to-replace-mig-29k/article32070823.ece
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
1 663
2 425
113


...ha ez nem photoshop, akkor merész !

...vagy örült/(Szerencsés, hogy túlélte) !
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
Annyira sz*r állapotban lenne a légierejük, hogy 33 gép annyit dobna rajta?Jó, oké.Látjuk rendszeresen, hogy hopp mínusz egy MiG, hopp megint egy csak most egy Szu.De 33 gép akkora megváltás nekik több száz gépes légierőnél?
Esetleg még az lehet, hogy ennyire futja a keret.
Ha 33 MiG-21-et tudnak lecserélni 33 MiG-29-re, az azért jelentős különbség. Főleg annak a pilótának aki vásárra viszi a bőrét a pakisztáni vagy majd a kínai légierő ellen. Már csak az se mindegy, milyen katapult van a gépben mikor egy paki vagy kínai beledurrant!!
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 348
35 610
113
Találtam ilyen adatot üzemeltetésre repszimes fórumon.


Correct, CPFH (cost per flying hour) for the F-16 (direct costs comprising fuel, consumables, maintenance & personnel) is roughly as quoted (although dependent on a number of factors which even vary from operator to operator, including aircraft age, etc.), but the MiG29 is far more expensive to operate. Maybe some Polish friends can correct me, but I can recall Lt Gen Ryszard Olszewsk (SPRP Chief of the General Staff at the time) quoting the MiG29's CPFH at PL 63,000 in 2002 (PL 80,000 in 2004, according to other sources), when 1 USD ≈ 3 PL (roughly USD 20k). And that was back in the day when Polish-Russian relations were still stable and the SPRP received follow-on support for its fleet under a contract with RSK MiG.

We have both the MiG29 and the Mirage 2000 in our air force. Based on publicly available information, the MiG29 is reported to cost about 30 to 40% more to sustain and operate than the Mirage 2000. And the Mirage 2000 is often quoted to be more expensive to operate than the F-16 (although the difference is not as dramatic as with the MiG29).

Most of it is due to short engine and accessory gearbox mean time between overhauls (MTBOs) and service life (besides, the MiG29 is fitted with two engines, which means twice the cost of overhaul and replacement). But overall, dealing with the Russians for follow-on support is a pain in the rear.

And it's really not worth it, anyway. The aircraft has some plus points and is often praised for its agility and handling qualities; however, it falls short in many other regards, such as service life, maintainability, availability, combat performance (payload, range), interoperability, etc. when compared to Western equivalents.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 319
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
"Már üzembe kellett volna állnia"

Na de minek a Szu-30/35 árnyékába egy újabb 4 gen gép? A szu-57-es meg szinte sehol .Semmi baj a mig-35-sel csak annyit késett és addig annyira sok szuhoj terjedt el hogy én már értelmét nem látom a mig-35-nek .

A MiG-35 exportra lett kifejlesztve. Ahhoz, hogy exportálni lehessen először hadrendbe kell állítani az orosz légierőnél.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 709
23 092
113
A MiG-35 exportra lett kifejlesztve. Ahhoz, hogy exportálni lehessen először hadrendbe kell állítani az orosz légierőnél.
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.
Anno az F-5-öst se rendszeresítette az USAF, mégis slágertermék lett a gép az exportpiacon.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.
Anno az F-5-öst se rendszeresítette az USAF, mégis slágertermék lett a gép az exportpiacon.

Dehogynem fogja rendszeresíteni. Míg a Sztrizsi 29-es gépeit is a 35-ös fogja váltani.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 315
30 299
113
Nem hiszem, hogy ezred szinten, komoly feladatkörrel, magasabb egységekbe szervezve, rendszerbe fog állni az oroszoknál a MiG-35-ös.

Csak két századdal számolok (24 darabos rendelésről voltal hírek) Anno a kínaiak is csak akkor vették meg a Szu-35Sz-t mikor már rendszerben volt. És hány éve tárgyaltak róla?