MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szép napot mindenkinek

A valamikori szovjet (és VSz) műszeres elfogó vadász-rávezető rendszer a LAZUR-rendszer volt, aminek volt egy földi parancs-adó rész-rendszere, és egy vadászgép-fedélzeti kijelző-rendszere. Ez nem automatikus volt, de lehallgatható rádiós szövegelés helyett kódolt rádió-parancsjeleket közvetített az elfogást végrehajtó vadászgép műszereire (magasságmérő, sebességmérő, irányszög-kijelző, LAZUR központi műszer és LAZUR-kezelő és kijelzőpanel). A földi részről kevesebbet tudok, csak mások elbeszélése alapján, de az "üvegtérképen" radar alapján ábrázolt légihelyzet szerint állítólag írógéphez hasonló szerkentyűkkel gépelték be az elfogáshoz szükséges parancsjeleket, amik kódolt rádió-adással kerültek a vadászgépre, és a rendszer kijelezte azokat a gép műszerein. A pilóta ezeket követve repült  és fordult be a cél mögé a megfelelő magasságon és sebességgel, majd a parancsjelre a saját radarját bekapcsolva fejezte be az elfogást. Emlékeim szerint a rendszer 122 egymástól független előre lehangolt hullámhossz-csatornával rendelkezett, tehát ennyi gépet, géppárt vagy köteléket lehetett vele irányítani, ha volt ennyi földi és légi kapacitás. Mivel szerintem ennyi egyidőben soha nem volt (max. a teljes VSz-szinten), a sok csatorna elsősorban zavarás esetére volt fenntartva, hogy ezt észlelve gyors csatorna-váltással lehessen folytatni az elektronikus zavarást kiküszöbölve az elfogást. A pilóta számára minden parancsjel-változást egy búgó/sípoló hangjel is jelzett a fülhallgatójában, hogy figyelje a műszereken megjelenő parancsjelek változását. A központi LAZUR-műszer világító nyilakkal kijelezte, hogy emelkedni, süllyedni, jobbra vagy balra kell fordulni, az adott műszerskálák peremén lévő kis háromszög alakú indexjel pedig megadta a manőver pontos értékét (pl. : központi műszer : balforduló-jelzés, emelkedj-jelzés -  irányszög-műszeren : 320-fok parancsjel, magasságmérőn 8700m-es parancsjel, a hangjelzés addig szólt, míg a parancsjelek a műszerek szerint végre nem lettek hajtva, tehát a műszerek mutatója a parancsjel-indexre nem mutatott).Csatornaváltási parancsot a kezelőpulton az újonnan kijelölt csatorna pirosan világító gombja jelzett (meg itt is a hangjelzés ), a gombot benyomva megtörtént a csatornaváltás, kialudt a fényjelzés és megszünt a hangjel. A központi műszeren volt a "Radar-kisugárzás" parancsjel jelzőfénye és a "kötelező kiválás" jelzőfény, ami az elfogás befejezését vagy megszakítását jelezte. A korszerűbb gépeken (pl. a MiG-23 is) a robotpilóta képes volt végrehajtani a LAZUR-parancsokat, vagyis feszállás után a pilóta futót-fékszárnyat behúzott, bekapcsolta a LAZUR-t és a  robotpilótát, legfeljebb a gázkart kellett kezelni, és a gépet földi parancsjelekkel kivezették a célkörzetbe elfogási pozícióba, majd jött a "Radar-kisugárzás" parancs, ettől kezdve a pilóta dolgozott. Az utóbbi megoldás tekinthető szerintem - legalábbis valamennyire - automatikus elfogó rendszernek.

Üdv ML
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Ezen a videon 4 BM átrepul a Kanszki légibázisrol 2012 tavaszán - nyáron a Permi bázisra (Bolsoje Szavino) a voros 07,18,22,27 - de késobb visszarepultek és decemberben (2012) már ismét a Kanszki légibázison vannak.

https://www.youtube.com/watch?v=Qp7ki4QrWgI
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 076
113
http://kprf.ru/activity/army/117497.html

 

Itt az infó, hogy kik, hol és miért vetették fel a Mig-31-es esetleges újragyártását. Nekem úgy fest, a MiG szeretne valahogy még életben maradni és erre a MiG-29K/KUB rendelés nem elég, a MiG-35 és MiG-29M2 meg nem kell a kutyának se.

A MiG-31-es egy kifejezetten orosz (egyébként nagyon is valós) igényeknek megfelelő gép, így vagy egy váltótípus kell neki, amelynek kifejlesztése sokba kerülne, vagy újra gyártásba kell vinni a gépet, annak minden egyes elemével, ami megint csak iszonyat költségeket emésztene fel, mert sok szempontból az ipar már túlhaladta. Ha neki is állnának, felesleges pénzkidobás lenne a "retro" dizájn felélesztése. Akkor már inkább fejlesszék tovább, amire ugye volt már példa (MiG-31M). Az a gép is több volt, mint helyenként modernizált valami. Ha megnézzük az egykori M-eket, láthatjuk, hogy túl azon, hogy FbW rendszer, meg új radar (nagyobb antennaátmérő), meg más pilótafülke volt tervezve, a géptörzs, a szárny, a függőleges vezérsík is teljesen új volt. A hajtóműveknél nem jutottak el messzire, mert közben tönkrement a birodalom. A D-30F6M annyiban különbözött a sima F6-osoktól, hogy megemelték a gázhőt. Ez nyilván a fejlesztési program egy kényszermegoldása volt. Ha már itt tartunk, jelenleg az is komoly erőforrásokat köt le az oroszoknál, hogy a jó öreg Al-31F-ből, mindenféle fokozatos lépésekkel, két tervezőiroda, egymás ellenében, valahogy kierőszakoljon valamit, amit 4.5, talán 5. generációsnak lehetne nevezni. 

A D-30F6-os egy teljesen más dizájn, ennek váltótípusa még csak fel sem merült, nem is ilyen a mostani hajtóműtervezési csapásirány, így egy ilyen szerkezet tervezését szinte a nulláról kellene elkezdeni, ami nem egyszerű feladat.

 

Nos, ennyi macera esetén akkor már lehetne mindjárt egy teljesen új gép is. És már körbe is értünk. Mert ugye, új gépnek ott a PAK-FA, nagyon sokba kerül és még nagyon messze a fejlesztés vége. Pedig már repül belőle négy prototípus is.

Ez a leendő gép még ki sincs találva.

Bárhogy is nézzük, kell valami, mert a gépeket nem lehet a végtelenségig modernizálni, mert kifut belőlük a repidő, így két lehetőség van. Vagy a drágábbikat választják, vagy a sokba kerülőt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Érdekes vita a parlamentben.. pro és kontra, Nyavajgás helyett inkább osszefognának és egy komoly modernizációs csomagot kéne kidolgozniuk, amivel még 15-20évig szolgálatban állhatnának a 31-esek. Ha így megy a tavalyi 250 gépbol idén 122-re csokkent jovore 100 alá csokkeno gépek lassan tonkremennek. Az a 60 darab amit modernizálnak kevés, legalább még azt az 50-et amirol beszélt a Mig SZki gatgatója fel kell újítani..
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 001
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy kazah MiG-31-es
A helyi média felvételei a helyszínről.
http://www.nv.kz/2013/04/24/52152/
http://en.tengrinews.kz/emergencies/Witness-tells-about-MIG-31-crash-and-its-brave-pilot-18910/
R.I.P.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Mig-31 BM lovészet: R-73 indítása.
r8b76.jpg

iQecO.jpg

iAuZE.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
MIG 31BM hadgyakorlat
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pStUs9pByLQ
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Countries as Russia, China, Kazakhstan and others use the aircraft as part of their air forces.
http://www.flymigsokol.com/fighter_jets
Kínának volna MiG-31ese?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
1992-ben folytak tárgyalások 24 drb Mig-31 -es eladásáról Kínának. 1992novemberében kellett volna aláírni a szerzodést.
Hivatalos adatok szerint nem voltak leszállítva. Nem hivatalos informáciok szerint 1992-ben kezdték szállítani. ???????
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
Ma harci szolgálatba állították a (nemrég átvett) nyugati katonai korzetben találhato CHotilovo-i rep.bázison 2 MIG-31 BM gépet.