Mil Mi-8-/17 "Hip"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 758
11 403
113




Kazahsztáni
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 287
29 857
113
Elég viharvert ez a modernizált Mi-8-as:



Merem remélni, hogy csak a röntgenezés, vagy az ultrahangos repedésvizsgálat miatt szedték le a festéket a közbetét- és végreduktor közötti szakaszon.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 287
29 857
113


Ezt a gépet először kb 5 éve lehetett látni, mint a Mi-8-as tpuscsalád következő nagy dobása. Látszik, hogy a megvalósításnál két hangsúlyos elem volt:

  • Megtartani a Mi-8-asok igencsak bevált nagy belső teherterét, a TV3-as hajtóművek jelentette strukturális sajátossságokat (a hajtóművek a reduktor előtt vannak) és a faroktartó gerendát
  • Illetve a Mi-171A2-esnél már megismert módon, a Mi-38-as programból amit lehet (forgószárnyak, faroklégcsavar és vezrélés) át kell venni
Ez egy evolúció, mert lényegében már az A2-esnél megvolt ez az irány, ahogy az új típusú, a mi leendő H225M gépenkéhez hasonló porkiválsztó is, de most bejött a képbe az újragondolt kabinszekció. Nem rossz.

Amúgy adja magát a kérdés, hogy melyik repül jobban? A nehezebb és nagyobb Mi-38-as az öt helyett hat lapátos forgószárnnyal és az alapból jóval erősebb TV7-117-es hajtóművekkel, vagy a Mi-38-as lapátjaiból hat helyett csak ötöt használó és VK-2500-assal (a TV3-117-es sokadik leszármazottja) szerelt, de jóval könnyebb Mi-171A2?
Jó kérdés, itt éppen párban tartanak bemutatót 2017-es MAKSz-on:

 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 430
2 203
113


Ezt a gépet először kb 5 éve lehetett látni, mint a Mi-8-as tpuscsalád következő nagy dobása. Látszik, hogy a megvalósításnál két hangsúlyos elem volt:

  • Megtartani a Mi-8-asok igencsak bevált nagy belső teherterét, a TV3-as hajtóművek jelentette strukturális sajátossságokat (a hajtóművek a reduktor előtt vannak) és a faroktartó gerendát
  • Illetve a Mi-171A2-esnél már megismert módon, a Mi-38-as programból amit lehet (forgószárnyak, faroklégcsavar és vezrélés) át kell venni
Ez egy evolúció, mert lényegében már az A2-esnél megvolt ez az irány, ahogy az új típusú, a mi leendő H225M gépenkéhez hasonló porkiválsztó is, de most bejött a képbe az újragondolt kabinszekció. Nem rossz.

Amúgy adja magát a kérdés, hogy melyik repül jobban? A nehezebb és nagyobb Mi-38-as az öt helyett hat lapátos forgószárnnyal és az alapból jóval erősebb TV7-117-es hajtóművekkel, vagy a Mi-38-as lapátjaiból hat helyett csak ötöt használó és VK-2500-assal (a TV3-117-es sokadik leszármazottja) szerelt, de jóval könnyebb Mi-171A2?
Jó kérdés, itt éppen párban tartanak bemutatót 2017-es MAKSz-on:

Alacsonyabb lett a tehertér?
A padló alatt sok helyet elvesz az oda beszuszakolt keró az oldaltartályok helyett, ha jól látom...
Amúgy kissé hasonlít a pumából csinált Mi-24-esre a rambós-filmből. :)
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and zsolti

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 481
5 183
113
Nekem szimpatikusabbak voltak az oldaltartályok a könnyebb hozzáférhetőség és az egyszerűbb szerkezeti kialakítás miatt.
Ezt tartsák meg.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 287
29 857
113
Mivel itt inkább utastér van, mint tehertér, ezért "Pumásodott" ez a Minyó. Ezt a verziót főleg off-shore platformokhoz, tengeri mentéshez, SAR feladatokhoz használnák, ahol az oldalsó tartályok akadályoznák az ajtóból csörlőzéskor a kilátást lefelé, de cserébe se a hátsó rámpára, se a magas beltérre nincs szükség. Ha épp nem ment, akkor utasokat szállít, akik az ülésekben fognak ülni.
Minden másra tessék megvenni a Mi-38-ast.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
11 650
25 552
113
Egy Mi-171Sh helikopter szervizközpont nyílt Peruban



2021. július 22-én, La Hoya körzetében (Arequipa megye), Nuria Esparx perui védelmi miniszter jelenlétében került sor az Ulan-Ude Aviation Plant által gyártott Mi-171Sh helikopterek szervizközpontjának ünnepélyes megnyitójára. A projektet az orosz Helikopterek (a Rostec állami vállalat része) segítségével hajtják végre.




 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 646
28 903
113


"Very interesting Mi-17 in service of CIA. 2 US-built AN/ALQ-144 IR jammers and exhaust IR-suppressor also from USA. The doppler speed and drift indicator has ben removed from the helicopter and almost all the entire Flight Navigation suite have upgraded Iraqi, 2006. "
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 430
2 203
113

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
11 650
25 552
113
szerintem ez elég offisöl forrás (Roszoboronexport oldala) :
http://roe.ru/catalog/vozdushno-kosmicheskie-sily/vertolety/mi-171sh/

Itt Ми-171Ш-ként hivatkoznak rá. Az Ш meg egyértelműen a magyar S-nek felel meg. Csak a csáléarcú angolok nem tudnak mit kezdeni egy hanggal és normálatlankodnak ilyen Sh-zással... :D
Igen én is azért tettem be roe oldalát ott az eredeti orosz szövegben az S csak ugye a spanyol nyelvű híradást amit betettem angol cikkből fordították ami persze Sh-t írt:).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci