Mistral LHD osztály (Franciaország)

Tehát csak kiszerelni kell belőle dolgokat...

Nem, a Mistral-t soha nem lehet ésszerűen átalakítani RO-RO hajóvá, a szerkezet részét képező megerősített válaszfalak miatt például. Mesterséges zátonnyá lehet a legkönnyebben átalakítani, de szóba jöhet a kulturális funkció is.
 
Nézd, nem vagyok hajómérnök, csak ránézésre jutott eszembe, mivel a hajó felét most is lehet akként használni.
 
"a már előlegként befizetett, nagyjából 890 millió eurónyi összeget kérte vissza" - erre sem találok szavakat. Igaz, a We are the World után még mit is mondhatnék...
 
Azt hiszem, egy dolog biztos: a franciák kegyetlenül megszívták. Ebből Putyin rosszul már nem nagyon fog kijönni.
 
Francia alternatívák:
1. Pénz (Oo.)
2. Presztízs (világ)
3. S&ggberúgás (USA)

Szép kis jövőkép, nem irigylem a franciákat.
 
Ha már Mistral és Kína, néhány kép a közös francia-kínai tengeri hadgyakorlatról:
110216bwo67ww5bwmwwg5g.jpg

110217jrgarngmq3vvmv3q.jpg

110219cmqm6x99xn64zwxd.jpg
 
Árháború a Mistral hadihajók miatt
https://www.youtube.com/watch?v=2oXgAZmUggU
 
nem értem az oroszokat, simán megmondanám, hogy a francia állami tulajdonban lévő Renault autógyár orosz érdekeltségeit lefoglalom amíg nem adják át a hajókat
 
nem értem az oroszokat, simán megmondanám, hogy a francia állami tulajdonban lévő Renault autógyár orosz érdekeltségeit lefoglalom amíg nem adják át a hajókat
Ez az oroszoknak lenne ön gól. Mivel ezek után a potenciális befektetők 100% megondolnák hogy oroszokhoz működő tőkét vigyenek.
Jelenlegi huzavona franciák nemzetközi megítélését rontja.
Mivel politika mentesen miről van szó
1, Van egy adás vételi szerződés a vevő kötelezetségeit maradéktalanul teljeítette. Erre a eladó fél visszakozik.
2. Ezen visszakozást se tiszteségesen a szerződés alapján akarja tenni hanem alkudozni akar. Magyarúl már egy meglévő szerződés nem akar betartani.
Te ezek után ilyen mentalitású céggel üzeletelnél?
- aki egyik legerősebb üzeleti partnerével is ez próbálja eljátszani.

Politikai vonzat franciák a független középhatalom státuszáról ezzen üzlet felmondásával most mondtak le.
Minnél tovább tart ez a hajók sorsáról való megegyezés annál kedvezőtlenebb helyzetbe kerülnek a franci érdekeltséget tárgyalási pozítciói EU-n kivül.

Oroszoknak ez a türelmes higgat hozzá állása irántuk való bizalom növekedéssel jár.
 
tök egyszerű a megoldás. A megépült 2 hajó harmadik fél részére történő eladásához orosz hozzájárulás szükséges. Ez nagyon behatárolja a lehetséges vevők körét.
El kell adni két már üzemelő Mistralt a saját flottából, annak akinek akarnak, az új hajókat meg átadni a francia flottának. Így az oroszoknak semmi közük hozzá. Slussz.
 
Tényleg, kérdés: mivel hajók félig orosz építésűek, orosz engedély nélkül egyáltalán rendszeresíthetné őket a francia flotta?
 
Tényleg, kérdés: mivel hajók félig orosz építésűek, orosz engedély nélkül egyáltalán rendszeresíthetné őket a francia flotta?

Úgy-úgy!
Ráadásul -ha jól tudom- orosz rendszerekkel van a hajó tele építve, amik nem hiszem, hogy csereszabatosak lennének a franciával!
 
Röviden és tömören. A beépített orosz rendszerekkel és elemekkel a hajók eladhatatlanok. A hajók fenntartása a franciáknak nagy teher, ezt hívják öngólnak.
 
Tényleg, kérdés: mivel hajók félig orosz építésűek, orosz engedély nélkül egyáltalán rendszeresíthetné őket a francia flotta?

Nem Nato kompatibilis az orosz MIstral , tehát , ha valamilyen Nato ország akarná megvenni, ki kell cserélni az orosz navigácios és irányítási rendszereket és más elektronikát, ami újabb kiadásokkal jár.
Ha az oroszok belegyeznek a hajók eladásába 3. félnek az valamelyik BRICS ország lesz(szerintem).
 
Nem is kelletett oroszoknak a két hajó.
Csak tudtak, hogy ugy sem kapják meg ezert csak arra játszottak, hogy a franciák "meghihitelezzék" ingyen 400 tengerész kiképzését és kifizessék a pár kikötőjük upgradjét.
Legközelebb valami fifikás módszerrel uniós kohéziós pénzeket hívnak le.
:D
 
A hétvégén nyilatkozott a francia haditengerészet parancsnoka a Le Monde-nak. Szavai szerint a francia haditengerészetnek nincs szuksége az orosz Mistralokra(túl drága lenne az átépítésuk) így sokan arról beszélnek, hogy a legolcsóbb megoldás a hajók szétvágása-elsullyesztése lenne (20 millio Euro drb).
 
Úgy vágnák szét, hogy az orosz részegységet visszaadnák vagy szét-szétvágnák? Jól emlékszem, hogy ez valami kompozitból van, és akkor a beolvasztás sem járható út? Ennyi fémet elég nagy pazarlás lenne esüllyeszteni. Az orosz rendszerekkel ilyenkor mi lenne, ki kellene előzőleg szerelni? Ha minden simán megy a pénzt akkoris vissza kell még adni és így egy az egyben vesztették a Mistralokat, meg a megbízható beszállítói státuszukat.