Hát pedig a Kongsberg csak tudja.
Ő az F1 verziót 120km instrumental range-re adja meg. Hogy mi a különbség az F1 és az A3/A4 típus megjelölések között, azt ne tőlem kérdezd, mert fingom sincs!
Nekem sincs. De az észlelési távolságokkal lehet kreatívan játszani, ha nem mondod meg a RCS-ét a célnak. Lásd lehet szép nagy 380 km-es kört húzni az Sz-400 köré a még mindig nem hadrendben álló 40N6 rakétával, csak vadászgép ellen nem igaz. Mégis, a gyök2-ők nagy része ezt képzeli. Mindenre 380 km és hurrá...
Nem zárom ki, de valószínűtlen úgy, hogy ne legyen sokkal drágább. Ingyen ebéd nincs a teljesíményelektronikában sem.
Én azért nem vagyok biztos benne, hogy mobil radarokban az oroszok jelentenék a csúcstechnikát. De lesz itt azért olyan, aki megcáfoljon.
Öööö, amikor olyan mobil SAM rendszereket terveznek olyan radarokkal 60+ éve, ami nyugaton soha nem is volt...? Izé, ha valaki tudja hogyan kell mobil radart csinálni, azok ők.
Osza járműre nézd meg hányat pakolta rá. Erőből, de rátetették a SzOC-ot is, a magas súlypont és úszóképesség ellenére sem mondtak le róla.
Sz-300VM. Full mobil, 5 perc tűzkész állapot, ki sem kell szállni a járműből. Ez volt 1988-ban. Fogalmazzunk úgy, hogy durva volt. Nagyon.
És ha ott tartunk, hogy a Sentinel Radart upgradelték, akkor annak oka volt!
Optimizmus? Más egy új vadászgépet fejlesztett ki saját kozkázatára, majd bukott bele. Rajtad a szemem F-20 Tigershark. Ehhez képest egy radar upgrade az csak előrelátás és piacszerzés miatt kell, meg addig se üljön a seggén a tervező, mert az pénz...
Ahogy te is írtad egy 75km-es radar mellé (A3) elégnek kellene lennie a 40km-es HMZ-s rakétának. Viszont ha a Raytheon azt mondja, hogy megcsinálja az ER-t tisztességesen, akkor ahhoz nagyobb hatótávolságú radar is kell. A Konsberg ugye már a 120km-es F1-et emlegeti, de ennek igaziból nem nagyon lenne létjogosultsága egy 40km-es rakétát felvonultató GBAD esetén. Minek? Tök elég lenne a régi A3-as 75km-rel.
Egy radar bárhova és bármihez integrálható. Csak azért, mert a Sentinel "brand" illeszkedik a NASAMS-hoz, nem jelenti azt, hogy azért kell nagyobb radar, mert van egy senki által nem látott rakéta...
Anno a MN-nek is voltak RT alakulatai b*szott nagy radarokkal. Semmi se gátolja meg az, hogy ma egy dandár rendelkezzen saját RT alakulattal...
Nekem ezen tények együttesen azt sugallják, hogy a rakéta hatósugara is meg lett emelve. És nem is kicsit.
Lásd fent. Ezen felül a fizika tudja a dolgát. A szilárd hajtóanyagú rakéták ISP-je gyak. 30 éve azonos...
Persze lehet indok a radar fejlesztésére a kis RCS-ű célokra való felkészítés (Ez az A4 fejlesztés egyik kimondott célja is), ugyanakkor szerintem nem teszi logikussá egy esetleges 55km-es hatótávolságú ER párosítása. Az a helyzet, hogy az ER is csak addig rúg labddába, amíg az MBDA nem dobja össze a Meteor SL-t (mondjuk ez azért erős képzavar: reverse meteor!
)
A kisebb RCS elleni off design hatás egy korábbi, nem közölt RCS esetén nagyobb táv. A bibi, hogy nem írtak oda semmit. Szóval van egy mérőszalagod, amin nincs beosztás...
Én igazándiból nem értem, hogy az MBDA miért nem készítette még el a Meteor GBAD verzióját. Minden adott lenne neki! Csak az Aster rakéták 1. fokozatát kellene rápattintani a Meteorra. A Meteorral ugye az a baj, hogy addig nem tud beindulni, amíg nem épül fel a RAM hatás. Egy első fokozattal ez a probléma megoldódik...
Ezt tőlük kérdezd, de rajtam kívül soha senkiben nem merült fel az, hogy a Meteornak lehet, hogy alsó alkalmazási magassági korlátja van...? Csak erről nem pofáznak? Bár ez meglepne, mert a H-31 is ramjet és elvan sea skimmingben is. De tudja fene. Ez már túl van rajtam. De erről már írt talán rudi, Hpasp vagy Cifu, hogy erre a legcsekélyebb szándék sincs és megrendelés sem.