NATO Days - Ostrava (Csehország)

Tavaly is voltam Kecsón. Nekem évi egy esemény elég és kb. annyira van időm. Én annyira azért nem vagyok elborult, mint néhány spotter. :)
 
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
 
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
A kabin nagyon gáz, még egy kisventilátor sincs bent, látszik, hogy a Tu-160 mennyivel fejlettebb, mert ott kettő is van... :D

Tu-160_Cockpit_.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A kabin nagyon gáz, még egy kisventilátor sincs bent, látszik, hogy a Tu-160 mennyivel fejlettebb, mert ott kettő is van... :D
A földön állva piszok meleg volt a kabinban, már érdekes módon egy hűvös hely volt a gépen. A budi. És még csak büdös sem volt :)
Nagyon érdekes tapasztalat volt a B-1B személyzetélvel repülni. Egyrészt a kimenetele miatt, hogy kabinba jutottam másrészt azért, mert ez egy új alkulat. 1 éve támasztották fel őket. Tartalékosok, de nem Nemzeti Gárda. Az egyikük 25 évet húzott le B-52-ön és 1 év van B-1B-n. Nem látszott 45-nél egy perccel sem idősebbnek, szóval gyak. egész életében repült.

https://en.wikipedia.org/wiki/345th_Bomb_Squadron
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Nekem eléggé leharcoltnak tűnik a műszerfala a B-1B-nek. Oké, nem várom el, hogy egy karc se legyen rajta, de láttam már sokkal jobb állapotú, hasonló korú civil utasszállító műszerfalat...
 
Csak a B-52-őt, egy Oriont és a KC-135-öt kellett volna félrehúzni és összekéregetni pénzt 5+ tonna keróra. Némi pénz a zsebbe a földieknek és akkor repült volna 5-8 percet. :)
Amíg az útban levő gépeket félrehúzgálják, addig a kerót le lehetett volna szívni a környező gépekből. Mindig legyen nálad marmonkanna (sok) és gumicső, ha repnapra mész! :D
 
Nekem eléggé leharcoltnak tűnik a műszerfala a B-1B-nek. Oké, nem várom el, hogy egy karc se legyen rajta, de láttam már sokkal jobb állapotú, hasonló korú civil utasszállító műszerfalat...
Lesz egy rövid videó, azon több is látszódik majd.
 
Eddig is egy kis videó mástól.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Nem ígérek semmit, de két hét múlva hétvégére elkészülhet a beszámoló. Igen elfoglalt vagyok mostanában, alig két oldalt sikerült eddig csak leírni, videó vágásra egyáltalán nem volt még időm.
 
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
Jeeee!!!!!
Én vasárnap voltam, tavaly a magyar szállító ancsába sikerült bekéretszkedni. Idén sört, pólót és felvarrót sikerült zsákmányolni.
 
Nem ígérek semmit, de két hét múlva hétvégére elkészülhet a beszámoló. Igen elfoglalt vagyok mostanában, alig két oldalt sikerült eddig csak leírni, videó vágásra egyáltalán nem volt még időm.
Megvannak a képek a megfelelő színvonalú illusztráláshoz és a szöveg nagy része is kész, videót vagy videókat kell már csak megvágni. Ebből lehet hétvégi kiadás, ha a lektorok is gyorsan dolgoznak. :)