NATO Days - Ostrava (Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tavaly is voltam Kecsón. Nekem évi egy esemény elég és kb. annyira van időm. Én annyira azért nem vagyok elborult, mint néhány spotter. :)
 
M

molnibalage

Guest
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 537
12 756
113
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
A kabin nagyon gáz, még egy kisventilátor sincs bent, látszik, hogy a Tu-160 mennyivel fejlettebb, mert ott kettő is van... :D

Tu-160_Cockpit_.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
A kabin nagyon gáz, még egy kisventilátor sincs bent, látszik, hogy a Tu-160 mennyivel fejlettebb, mert ott kettő is van... :D
A földön állva piszok meleg volt a kabinban, már érdekes módon egy hűvös hely volt a gépen. A budi. És még csak büdös sem volt :)
Nagyon érdekes tapasztalat volt a B-1B személyzetélvel repülni. Egyrészt a kimenetele miatt, hogy kabinba jutottam másrészt azért, mert ez egy új alkulat. 1 éve támasztották fel őket. Tartalékosok, de nem Nemzeti Gárda. Az egyikük 25 évet húzott le B-52-ön és 1 év van B-1B-n. Nem látszott 45-nél egy perccel sem idősebbnek, szóval gyak. egész életében repült.

https://en.wikipedia.org/wiki/345th_Bomb_Squadron
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nekem eléggé leharcoltnak tűnik a műszerfala a B-1B-nek. Oké, nem várom el, hogy egy karc se legyen rajta, de láttam már sokkal jobb állapotú, hasonló korú civil utasszállító műszerfalat...
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 537
12 756
113
Csak a B-52-őt, egy Oriont és a KC-135-öt kellett volna félrehúzni és összekéregetni pénzt 5+ tonna keróra. Némi pénz a zsebbe a földieknek és akkor repült volna 5-8 percet. :)
Amíg az útban levő gépeket félrehúzgálják, addig a kerót le lehetett volna szívni a környező gépekből. Mindig legyen nálad marmonkanna (sok) és gumicső, ha repnapra mész! :D
 
M

molnibalage

Guest
Nekem eléggé leharcoltnak tűnik a műszerfala a B-1B-nek. Oké, nem várom el, hogy egy karc se legyen rajta, de láttam már sokkal jobb állapotú, hasonló korú civil utasszállító műszerfalat...
Lesz egy rövid videó, azon több is látszódik majd.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ígérek semmit, de két hét múlva hétvégére elkészülhet a beszámoló. Igen elfoglalt vagyok mostanában, alig két oldalt sikerült eddig csak leírni, videó vágásra egyáltalán nem volt még időm.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Voltam kint, végig. Képes és videós beszámoló várható tőlem. Akikkel sikerült beszélni, jó hosszan.

  • B-1B személyzet, 3 fővel is. A nagy szám, sikerült bejutni kabinba is. (Fater szerint sanszosan én vagyok az első magyar, aki B-1B fedélzetén járt. Nagyon sokat számított azt, hogy mit és hogyan kérdeztem, mert két PC-9 pilóával együtt mehetttem fel.)
  • Magyar Gripen földi személyzet, nagyon hosszan beszéltem vele, vagy 1,5 órát.
  • Magyar E-3 weapon officer és két öregebb német műszakis csókával az AWACS-ról, úgy kb. 1,5 órát összesen.
Jegyzetelni nem tudtam, de azért elég szép anyag jött össze fejben, a 2012-es beszámolónál hosszabb anyag lesz belőle szerintem.

Addig egy kis preview. Csak linkbe teszem a mobilnetesek miatt, mert 7 MB-os kép.
http://kepkezelo.com/images/kwk1g8fkjy224o3yqc3i.jpg
Jeeee!!!!!
Én vasárnap voltam, tavaly a magyar szállító ancsába sikerült bekéretszkedni. Idén sört, pólót és felvarrót sikerült zsákmányolni.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ígérek semmit, de két hét múlva hétvégére elkészülhet a beszámoló. Igen elfoglalt vagyok mostanában, alig két oldalt sikerült eddig csak leírni, videó vágásra egyáltalán nem volt még időm.
Megvannak a képek a megfelelő színvonalú illusztráláshoz és a szöveg nagy része is kész, videót vagy videókat kell már csak megvágni. Ebből lehet hétvégi kiadás, ha a lektorok is gyorsan dolgoznak. :)