A Baltic Bee nem az Ample Strike-ról maradt még ott?![]()
Szándékosan írtam motort, mert ezesetben a hajótmó hajtóműve elég hülyén nézett ki. Mert magyarban a hajtómű az a engine és gearbox szavakra is használatos, olyam egységekre, amik áttételt valósítanak meg.Apró észrevétel az A400 képeknél: Egy légcsavaros gázturbinát ne nevezzünk már motornak. Szerintem már ki lett itt tárgyalva, hogy nem szép
Amúgy Tip-top, meg szép hosszú![]()
Nem tudom, hogy a MOP integrálva van B-1-re vagy nincs.Ennyi, meg ilyen részletes kérdések után tuti felkerültél a GRU gyanúsak listájára.
Az aktív csalik kapcsán azt nem értem, hogyha nem lehet visszahúzni, ugye alapból ilyen a BriteCloud, akkor maga a berendezés normál használat mellett is az ellenség kezébe kerülhet. Így elég könnyen ki lehet találni hogy működik és lehet rá fejleszteni a ECCM-t. Ez nem gáz így?
A B-1 forgótárát ki lehet szerelni, hogy egy nagy dögöt rakjanak a helyére, pl MOP?
Totál elfelejtettem ezt megkérdezni. Ezért kellene lista.
Csak nem gondolod, hogyha létezik is ilyen megoldás, akkor sajnálkozó és mosolygós fejrázáson és egy "Én azt nem tudhatom"-on kívül mondanának bármit is egy kívülálló civilnek?!! Ami biztos, hogyha él is egy ilyen megoldás, akkor annak max távolsága a gépektől szerintem a BP. USA-nagykövetség lehet, vagy még inkább Kecsón néhány kihelyezett USA-szakértő őrizgetheti egy páncélszekrényben.
Amit még megkérdezhettél volna a magyar Gripen-pilótától, hogy az AIM-120-akkal mi a helyzet? Létezik-e az a legendás hardverelem, ami nélkül használhatatlanok és, ha igen, akkor itthon tárolják-e azokat, vagy legalább Európában, vagy az USA-ban? Bár sejtem, ha tényleg létezik, akkor erről nem nagyon beszélhetnek, de egy próbát megérne.
Akkor ne tartsd magadban...Elolvastam a beszámolót. Némely dologról más a következtetésem, de ez mellékes. Viszont a Pawevay IV. eléggé futurisztikusnak tűnik abban a fényben, hogy eddig csak Britek és Szaúdiak állították rendszerbe, még az USA sem használja. A bázisparancsok az Aranysasban jelentette be,a GBU-12 kittek megvételét, azok pedig Paveway II-esek. A két kitt között van kis különbség. A IV-es már kombinált GPS és lézer irányítású, a II. csak lézer. Mi valószínűleg ez vettük meg.
Kitől...?Simán vettek a régiből...
Régen több Gripen is repült egy repnapon...Valószínűleg Mk82-esek, de GBU-12-nek aposztrofálta a tábornok úr. Úgy gondolom, hogy inkább másodkézből szereztek be II-est. A IV-es tudtommal nincs még ingtegrálva még a Gripenhez, csak a II. Nehezen hiszem, hogy egy drágább IV-es változatot szereztek be volna.
A beszámolóban szerintem rossz a következtetés a Gripen szerepléssel kapcsolatban. A svédek nem olyan gazdag gyártók, mint az amerikaiak - elsősorban az LM - ezért van, hogy a repülőnapok nagy részében repül Gripen, de két más nemzetiségű Gripent nem reptetnek. Ahol van svéd, ott nem repült Magyar, Cseh. Ahol Cseh, ott nem repült svéd, magyar stb. Sőt a nagy világkiállításokon már nem is nagyon repülik a régi C/D-t csak a nagy repülőnapokon, és közel-távolkeleten. Tehát a svéd historic kötelék mellett ezért volt csak Cseh Gripen.
Egyébéknt nem ócsárolom az írást, szerintem élvezetes, jól olvasható, és szubjektív, tehát saját élmények vannak benne, ami a fő..
Kitől...?
Én két embertől is IV-est hallottam. Két éve is és most is...
A mondat első fele mit jelent?Legyen igazad de simán előforkeress, értelmet meg ne keress.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..