NATO Days - Ostrava (Csehország)

Apró észrevétel az A400 képeknél: Egy légcsavaros gázturbinát ne nevezzünk már motornak. Szerintem már ki lett itt tárgyalva, hogy nem szép :)

Amúgy Tip-top, meg szép hosszú :D
 
A Baltic Bee nem az Ample Strike-ról maradt még ott? :D

Bár nagyon úgy néz ki, ez nem a Baltic Bees gépe. Ez a gép a Litván Légierő tulajdona, a Baltic Bees pedig lett lajstromú gépekkel repül.

http://www.natodays.cz/participants

http://www.balticbees.com/en/team

Balti államok a baltikumi légi rendészetért "cserébe" szokták küldeni a repülőgépeiket a repülőnapokra. (L-39, An-2, Spartan)

A Baltic Bees privát kötelék, oda mennek, ahol kifizetik nekik a fellépésért kért pénzt.
 
A lett és a litván légierő is használ "Baltic Bees" gépeket kiképzési célokra, ez a gép konkrét résztvevője volt az Ample Strike-nak.
amse-alba-1.jpg


Ez a lett pedig RIAT-on 2013-ban
 
Apró észrevétel az A400 képeknél: Egy légcsavaros gázturbinát ne nevezzünk már motornak. Szerintem már ki lett itt tárgyalva, hogy nem szép :)

Amúgy Tip-top, meg szép hosszú :D
Szándékosan írtam motort, mert ezesetben a hajótmó hajtóműve elég hülyén nézett ki. Mert magyarban a hajtómű az a engine és gearbox szavakra is használatos, olyam egységekre, amik áttételt valósítanak meg.
Ennyi, meg ilyen részletes kérdések után tuti felkerültél a GRU gyanúsak listájára. :D

Az aktív csalik kapcsán azt nem értem, hogyha nem lehet visszahúzni, ugye alapból ilyen a BriteCloud, akkor maga a berendezés normál használat mellett is az ellenség kezébe kerülhet. Így elég könnyen ki lehet találni hogy működik és lehet rá fejleszteni a ECCM-t. Ez nem gáz így?

A B-1 forgótárát ki lehet szerelni, hogy egy nagy dögöt rakjanak a helyére, pl MOP?
Nem tudom, hogy a MOP integrálva van B-1-re vagy nincs.
 
:)

Amit még megkérdezhettél volna a magyar Gripen-pilótától, hogy az AIM-120-akkal mi a helyzet? Létezik-e az a legendás hardverelem, ami nélkül használhatatlanok és, ha igen, akkor itthon tárolják-e azokat, vagy legalább Európában, vagy az USA-ban? Bár sejtem, ha tényleg létezik, akkor erről nem nagyon beszélhetnek, de egy próbát megérne.
Csak nem gondolod, hogyha létezik is ilyen megoldás, akkor sajnálkozó és mosolygós fejrázáson és egy "Én azt nem tudhatom"-on kívül mondanának bármit is egy kívülálló civilnek?!! Ami biztos, hogyha él is egy ilyen megoldás, akkor annak max távolsága a gépektől szerintem a BP. USA-nagykövetség lehet, vagy még inkább Kecsón néhány kihelyezett USA-szakértő őrizgetheti egy páncélszekrényben. :-)
 
Elolvastam a beszámolót. Némely dologról más a következtetésem, de ez mellékes. Viszont a Pawevay IV. eléggé futurisztikusnak tűnik abban a fényben, hogy eddig csak Britek és Szaúdiak állították rendszerbe, még az USA sem használja. A bázisparancsok az Aranysasban jelentette be,a GBU-12 kittek megvételét, azok pedig Paveway II-esek. A két kitt között van kis különbség. A IV-es már kombinált GPS és lézer irányítású, a II. csak lézer. Mi valószínűleg ez vettük meg.
 
Elolvastam a beszámolót. Némely dologról más a következtetésem, de ez mellékes. Viszont a Pawevay IV. eléggé futurisztikusnak tűnik abban a fényben, hogy eddig csak Britek és Szaúdiak állították rendszerbe, még az USA sem használja. A bázisparancsok az Aranysasban jelentette be,a GBU-12 kittek megvételét, azok pedig Paveway II-esek. A két kitt között van kis különbség. A IV-es már kombinált GPS és lézer irányítású, a II. csak lézer. Mi valószínűleg ez vettük meg.
Akkor ne tartsd magadban...

A méret meg tudtommal nem függ a generációtól. Paveway II és IV is van mindenféle méretben. A Sivatagi Vihar alatt is volt GBU-10, 12 és 16. Mind II-es széria, három eltérő méretben.

Itt is írnak 500 fontos tömeget,ami Mk-82 kategória.Fogod a méretre gyártott kitet és ráteszed a bombára
http://www.defenseindustrydaily.com/my-pgm-for-a-fuze-paveway-iv-hits-trouble-in-britiain-03644/

II-es szériát venni kicsit nehéz lenne, mert cirka 25 éve nem gyártják 25 éves használt eszköz beszerzésének semmi értelme, a britek vagy jenkik cirka 1 éve kezdék kidobálni őket.
 
Valószínűleg Mk82-esek, de GBU-12-nek aposztrofálta a tábornok úr. Úgy gondolom, hogy inkább másodkézből szereztek be II-est. A IV-es tudtommal nincs még ingtegrálva még a Gripenhez, csak a II. Nehezen hiszem, hogy egy drágább IV-es változatot szereztek be volna.

A beszámolóban szerintem rossz a következtetés a Gripen szerepléssel kapcsolatban. A svédek nem olyan gazdag gyártók, mint az amerikaiak - elsősorban az LM - ezért van, hogy a repülőnapok nagy részében repül Gripen, de két más nemzetiségű Gripent nem reptetnek. Ahol van svéd, ott nem repült Magyar, Cseh. Ahol Cseh, ott nem repült svéd, magyar stb. Sőt a nagy világkiállításokon már nem is nagyon repülik a régi C/D-t csak a nagy repülőnapokon, és közel-távolkeleten. Tehát a svéd historic kötelék mellett ezért volt csak Cseh Gripen.

Egyébéknt nem ócsárolom az írást, szerintem élvezetes, jól olvasható, és szubjektív, tehát saját élmények vannak benne, ami a fő..
 
Valószínűleg Mk82-esek, de GBU-12-nek aposztrofálta a tábornok úr. Úgy gondolom, hogy inkább másodkézből szereztek be II-est. A IV-es tudtommal nincs még ingtegrálva még a Gripenhez, csak a II. Nehezen hiszem, hogy egy drágább IV-es változatot szereztek be volna.

A beszámolóban szerintem rossz a következtetés a Gripen szerepléssel kapcsolatban. A svédek nem olyan gazdag gyártók, mint az amerikaiak - elsősorban az LM - ezért van, hogy a repülőnapok nagy részében repül Gripen, de két más nemzetiségű Gripent nem reptetnek. Ahol van svéd, ott nem repült Magyar, Cseh. Ahol Cseh, ott nem repült svéd, magyar stb. Sőt a nagy világkiállításokon már nem is nagyon repülik a régi C/D-t csak a nagy repülőnapokon, és közel-távolkeleten. Tehát a svéd historic kötelék mellett ezért volt csak Cseh Gripen.

Egyébéknt nem ócsárolom az írást, szerintem élvezetes, jól olvasható, és szubjektív, tehát saját élmények vannak benne, ami a fő..
Régen több Gripen is repült egy repnapon...
 
Kicsit megtréfált a mobilom.

Tehát legyen úgy ahogy hallottad és valóban Paveway IV-eseket vettünk de azon sem szabad megdöbbeni ha csak II.gen. került beszerzésre.Értelmet keresni pedig nem szabad,egyetlen szempont létezik az ár.
 
A P II beszerzés inkább talán jogilag/technikailag problémás, mert gyártótól nem tudsz venni, csak más fegyveres erőtől. Ez valahol megy, valahol meg nem az adott jogi környezet és szándék szerint. Tehát a kérdésem az lenne, hogy kitől lehet egyáltalán venni használt P II kiteket és bombákat? Mikor Líbia idején pont az volt a bibi, hogy az euórpai PGM készletek szépen leapadtak és azóta ők is új bombákat rendeltek...?:confused:

Ezen felül kettőt lehet találni, hogy a jenkinek mi jó üzlet. Drágán eladni a P IV-es vagy óccóért a II-est? Mert nehogy azt hidd már, hogy a magyar fél diktál az ár oldaláról... Ha az ár szempont, akkor 100%, hogy új P IV-et kaptunk. A pilóták egyébként SDB-t szerettek volna.

Mindenkitől azt hallottam, hogy új bombákról van szó. Nem csak a P kitek, de maguk a bombatestek is újak. Új P II meg nincs már jó ideje.
 
Ha gondoljátok megkérdezem a SAAB-ot, hogy a Charlie/Delta változathoz is integrálták-e a IV sorozatot. Tudtommal nem. SBD-t igen, de azt is úgy tudom, hogy csak a 2.0 szoftverrel, akár a METEOR-t. Tehát ha integráció van, akkor lehet IV. Ha nincs, akkor meg biztos nincs, mert nem tudjuk használni. Az SBD GPS alapú irányítórendszerrel rendelkezik, és láttam C-n D-n, tehát integrálva van. Eszerint lehetséges GPS irányítású bombát rakni a JAS-39C/D-re. Olyan bombát, amelyik mindkettőt (lézer és GPS-t is tud), arról nem volt eddig se riport, se bemutató. Félreértés ne essen én is örülnék, ha IV-es lenne a II. helyett, egyébként meg nem értem hogy miért akartak SBD-t a pilóták, mikor az arra jó, hogy szétcsessze a Toyotáit az ISIS-nek, mert gyakorlatilag robbantótöltete relatíve komolyabb épületek ellen sem megfelelő (kivéve sárkunyhók, kis házak), de pld betonfedezékek, hangárok, megerősített épületek ellen nem, ráadásul mozgó célra sem igazán működtethető. Annyi benne a pozitívm, hogy asszimetrikus hadviselés esetén csökken a járulékos veszteség, illetve a hozzá gyártott, de nem széria vitorlázókittel nem kell berepülni az indiánok közé, mert akár 170km-ről is ledobható, kell magasság esetén, és mivel kicsi simán lehet 8-16 darabot vinni belőle.