2019-ben a norvég parlament felkérte a norvég kormányt, hogy vizsgáljon meg olyan lehetőségeket, amelyek lehetővé tennék hogy a haditengerészet és a parti őrség el tudja látni a feladatát, mert 14 gépes NH90 flotta nem teljesíti a rendelkezésre állási célokat.
Norvégia 8 NH90-et parti őrségi feladatokra, 6 példányt tengeralattjáró elleni hadviselésre (ASW) és haditengerészeti támogatási műveletekre használja. Ám ezek a képességek a „vártnál lassabban” épültek ki, valamint az alacsony rendelkezésre állási arányok miatt Oslo idén, 2021 márciusában arra a következtetésre jutott, hogy „szolgáltatás bérlési megállapodással” keresnek további forgószárnyas járműveket az NH90 kiegészítéseként olyan küldetések esetén, amelyek nem igényelnek speciális és összetett platformot. Ez azt a szokatlan helyzetet eredményezheti, hogy egy civil üzemeltető helikoptere repül a parti őrség járőrhajóiról olyan küldetésekre, mint a halászati védelem és kutatás-mentés az északi sarkvidéken.
A Norvég Védelmi Anyagügynökség (NDMA) által közzétett információkérő (RFI) részletezi azokat a működési és méretbeli korlátokat, amelyekkel a helikoptereknek szembe kell néznie, valamint a küldetéstípusokkal és a rendelkezésre állási követelményeket. A javasolt helikoptereknek képesnek kell lenniük a norvég parti őrség Svalbard és Jan Mayen osztályú hajóiról történő működésre, és a hajótól legfeljebb 150 tengeri méteres (277 km) távolságban hajtanának végre halászati védelmi, határellenőrzési, kutatási és mentési feladatokat. A repülőgépnek képesnek kell lennie akár 5 óra repülés teljesítésére bármely 24 órás periódusban, és minden helikopter általában napi egy utat, vagy heti öt-hat repülést hajtana végre, évente összesen legalább 1800 órát. A közlemény szerint négyből három hajó egyidejűleg bevethető. Minden esetben a légijármű-tulajdonlás, a személyzet, a mérnöki és logisztikai támogatás a szolgáltató teljes felelőssége lenne. A bevont személyzet állampolgárságára vonatkozó követelményeket még meg kell határozni.
Norvégia ismét azzal fenyegetőzik, hogy felmondja az NH Industries-szel (NHI) kötött szerződését az NH90 tengerészeti helikopterek szállításának további késései miatt.