NH90 (NHIndustries) / UH-90A / SH-90 / MRH90 Taipan / Hkp 14

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
2019-ben a norvég parlament felkérte a norvég kormányt, hogy vizsgáljon meg olyan lehetőségeket, amelyek lehetővé tennék hogy a haditengerészet és a parti őrség el tudja látni a feladatát, mert 14 gépes NH90 flotta nem teljesíti a rendelkezésre állási célokat.

Norvégia 8 NH90-et parti őrségi feladatokra, 6 példányt tengeralattjáró elleni hadviselésre (ASW) és haditengerészeti támogatási műveletekre használja. Ám ezek a képességek a „vártnál lassabban” épültek ki, valamint az alacsony rendelkezésre állási arányok miatt Oslo idén, 2021 márciusában arra a következtetésre jutott, hogy „szolgáltatás bérlési megállapodással” keresnek további forgószárnyas járműveket az NH90 kiegészítéseként olyan küldetések esetén, amelyek nem igényelnek speciális és összetett platformot. Ez azt a szokatlan helyzetet eredményezheti, hogy egy civil üzemeltető helikoptere repül a parti őrség járőrhajóiról olyan küldetésekre, mint a halászati védelem és kutatás-mentés az északi sarkvidéken.

A Norvég Védelmi Anyagügynökség (NDMA) által közzétett információkérő (RFI) részletezi azokat a működési és méretbeli korlátokat, amelyekkel a helikoptereknek szembe kell néznie, valamint a küldetéstípusokkal és a rendelkezésre állási követelményeket. A javasolt helikoptereknek képesnek kell lenniük a norvég parti őrség Svalbard és Jan Mayen osztályú hajóiról történő működésre, és a hajótól legfeljebb 150 tengeri méteres (277 km) távolságban hajtanának végre halászati védelmi, határellenőrzési, kutatási és mentési feladatokat. A repülőgépnek képesnek kell lennie akár 5 óra repülés teljesítésére bármely 24 órás periódusban, és minden helikopter általában napi egy utat, vagy heti öt-hat repülést hajtana végre, évente összesen legalább 1800 órát. A közlemény szerint négyből három hajó egyidejűleg bevethető. Minden esetben a légijármű-tulajdonlás, a személyzet, a mérnöki és logisztikai támogatás a szolgáltató teljes felelőssége lenne. A bevont személyzet állampolgárságára vonatkozó követelményeket még meg kell határozni.

Norvégia ismét azzal fenyegetőzik, hogy felmondja az NH Industries-szel (NHI) kötött szerződését az NH90 tengerészeti helikopterek szállításának további késései miatt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
A megbonthatatlan magyar - katari fegyverbarátság! :D
Azóta sem sikerült kiderítenem, hogy mi volt ez, de Pápára ment. Valaki biztos tudja, aki arrafele járatos.
Amúgy Terminatorra tippeltem, hogy dobja rá az infót, de ő is csak lájkolt, így minden reményem szerteszállt. Ha ő nem hoz rá egy releváns linket, akkor már örök titok marad ez.
Na, most szépen ráhárítottam a felelősséget...
:)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Azóta sem sikerült kiderítenem, hogy mi volt ez, de Pápára ment. Valaki biztos tudja, aki arrafele járatos.
Amúgy Terminatorra tippeltem, hogy dobja rá az infót, de ő is csak lájkolt, így minden reményem szerteszállt. Ha ő nem hoz rá egy releváns linket, akkor már örök titok marad ez.
Na, most szépen ráhárítottam a felelősséget...
:)
@tindalos a te embered.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
Azóta sem sikerült kiderítenem, hogy mi volt ez, de Pápára ment. Valaki biztos tudja, aki arrafele járatos.
Amúgy Terminatorra tippeltem, hogy dobja rá az infót, de ő is csak lájkolt, így minden reményem szerteszállt. Ha ő nem hoz rá egy releváns linket, akkor már örök titok marad ez.
Na, most szépen ráhárítottam a felelősséget...
:)
Valószínűleg folytatódik a 2021. szeptemberében megkezdett tesztelés, március közepéig. Valószínűleg éles lövészet is lesz. De hogy ezzel vagy az AW149-el, azt nem tudom. Az AW149 is itt van megint Pápán.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 108
113
Valószínűleg folytatódik a 2021. szeptemberében megkezdett tesztelés, március közepéig. Valószínűleg éles lövészet is lesz. De hogy ezzel vagy az AW149-el, azt nem tudom. Az AW149 is itt van megint Pápán.
Miért vagyunk ilyen népszerűek helikopter tesztelés terén? Miért éri meg ide repülni helikoptert tesztelni?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
2000 hours of flight NH-90 in the Qatar program

foto1-1024x731.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
Norway has terminated its contract for the NH90, and will return all helicopters while demanding full refund
/felül norvég, lent angolul/
Norvégia felmondja az NH90-re vonatkozó szerződését

"Sajnálatos módon arra a következtetésre jutottunk, hogy akárhány órát dolgoznak is a technikusaink, és akármennyi alkatrészt rendelünk, az NH90-es soha nem lesz képes megfelelni a Norvég Fegyveres Erők követelményeinek. A norvég kormány ezért a fegyveres erők és a társult minisztériumok és ügynökségek közös ajánlása alapján úgy döntött, hogy befejezi az NH90 bevezetését, és felhatalmazta a Norvég Védelmi Anyagügynökséget a szerződés felmondására" - mondta Bjørn Arild Gram norvég védelmi miniszter.

A Norvég Védelmi Anyagügynökség ezt követően tájékoztatta az NH90 gyártóját, a NATO Helicopter Industries (NHI) vállalatot, hogy a szerződést teljes egészében felmondta, és hogy mindkét fél által kapott valamennyi pénzeszköz és eszköz teljes visszafizetését kéri. Az Ügynökség most megkezdi a helikopterek, valamint a kapott tartalék alkatrészek és felszerelések visszaküldésének előkészületeit. Az NHI-tól visszatérítést fog kérni, amely magában foglalja a szerződés alapján kifizetett mintegy ötmilliárd NOK-ot, valamint a kamatokat és egyéb költségeket.

"Az NHI-val együttműködve többször is megpróbáltuk megoldani az NH90-essel kapcsolatos problémákat, de több mint 20 évvel a szerződés aláírása után még mindig nem rendelkezünk olyan helikopterekkel, amelyek képesek lennének ellátni azokat a feladatokat, amelyekre megvásárolták őket, és anélkül, hogy az NHI reális megoldásokat tudott volna mutatni nekünk" - mondta Gro Jære, a Norvég Védelmi Anyagügynökség főigazgatója.

Norvégia 2001-ben kezdte meg az NH90 beszerzését, eredetileg 14 helikoptert akartak leszállítani 2008 végéig a parti őrség és a tengeralattjáró-elhárítás számára. Máig csak nyolc darabot szállítottak le teljes mértékben működőképes konfigurációban. A flottának jelenleg évente 3900 repült órát kell teljesítenie, de az elmúlt években átlagosan csak 700 órát.

A norvég védelmi minisztérium 2022 februárjában felkérte a fegyveres erőket, hogy a Norvég Védelmi Anyagügynökséggel és a Norvég Védelmi Kutatóintézettel együtt végezze el Norvégia tengeri helikopteres képességeinek átfogó felülvizsgálatát. A felülvizsgálat arra a következtetésre jutott, hogy még jelentős további pénzügyi befektetésekkel sem lenne lehetséges az NH90 teljesítményét és rendelkezésre állását olyan szintre emelni, amely megfelelne a norvég követelményeknek.

"Ez a döntés helyes az NH90 és a tengeri helikopteres képességeink szempontjából, és összhangban van az ajánlásunkkal" - mondta Eirik Kristoffersen norvég védelmi főnök, tábornok.

A szerződés felmondása miatt az NH90-essel végzett norvég repülési műveletek megszűnnek, és minden tervezett jövőbeli bevetés is törlésre kerül. A Fegyveres Erők minden, a felmondás által érintett személyi állománya azonnali nyomon követést kap a saját egységein keresztül.

"Lenyűgözőek a szervezetünk által tett erőfeszítések és mindenki, aki olyan keményen dolgozott azért, hogy az NH90 teljesíteni tudjon. Ez nem az erőfeszítések, a kreativitás és a szakértelem hiányáról szólt, hanem egész egyszerűen arról, hogy egy olyan helikoptert kaptunk, amely nem volt képes teljesíteni. Továbbá, bár most már továbblépünk az NH90-ről, továbbra is szükségünk van azok támogatására, akik a helikopteren dolgoztak. Ezért most az a prioritásom, hogy gondoskodjak mindenkiről, aki az NH90-en dolgozott" - mondta Kristoffersen tábornok.

Továbbra is szükség van norvég tengerészeti helikopterekre

A norvég védelmi minisztérium rövidesen megkezdi egy alternatív tengeri helikopter azonosítását. "Norvégiának továbbra is szüksége van tengeri helikopterekre, ezért elengedhetetlen, hogy gyorsan megkezdjük az előkészületeket az NH90 által hagyott képességhiány pótlására. Több alternatív megközelítést is mérlegelni fogunk a működési igényeink kielégítésére, de fel kell készülnünk arra, hogy nem lesznek egyszerű megoldások" - mondta Bjørn Arild Gram védelmi miniszter.

Egyben dicséri mindazok erőfeszítéseit, akik a Norvég Fegyveres Erőknél és a Norvég Védelmi Anyagügynökségnél az NH90-en dolgoztak.
"Remélem, hogy sokan közülük is csatlakozhatnak hozzánk, amikor azon dolgozunk, hogy megtaláljuk a legjobb módját annak, hogy a tengeri helikopterekkel kapcsolatos folyamatos igényeinket kielégítsük" - mondta Gram védelmi miniszter. "
 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
Érdekes, hogy náluk még ezek rendszerben vannak. 2 évvel ezelőtt az volt a terve a belgáknak, hogy ezeket a gépeket leállítják mert túl drága az üzemeltetésük és csak a tengerészeti gépek maradnak rendszerben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 278
81 210
113
Eurosatory 2022: NHI expects study agreement on NH90 lifetime extension ‘very soon'

Az NH90 többcélú helikopter projektet irányító NHIndustries (NHI) konzorcium arra számít, hogy hamarosan véglegesíti a repülőgép élettartamának az eredeti 30 évnél hosszabbra tervezett meghosszabbítására vonatkozó tanulmányt - közölte egy magas rangú tisztviselő az Eurosatory 2022 előtt.
Az Airbus Helicopters dél-franciaországi Marignane-i üzemében május végén Nathalie Tarnaud-Laude, az Airbus Helicopters és az NHI NH90 programjának vezetője elmondta, hogy várhatóan "nagyon hamar" aláírják a megállapodást a NATO Helikoptertervezési és -fejlesztési, -gyártási és -logisztikai irányító ügynökségével (NAHEMA). "Most már nagyon bízunk abban, hogy meg tudjuk hosszabbítani a repülőgép - a repülőgépváz és a hajtóművek - élettartamát. Ezt a megrendelők kérték, akik legalább 2050-ig szeretnék tovább üzemeltetni a repülőgépeket, és még tovább azok számára, akik most kapták meg a gépeket" - mondta Tarnaud-Laude. "Az élettartam-hosszabbítási megállapodást nagyon hamar, néhány hónapon belül alá kell írni. Úgy gondolom, hogy nagyon közel van."