Olvastam én is a hírgyűjteményben, hogy lemondták az NFH változatot, de a decemberi hírben (ahonnan feltehetőleg a HTKA-s poszt is merítkezett) nem szerepel ilyen, sőt:
"Berlin initially committed to 120 NH90 TTHs, but in 2013 it concluded a memorandum of understanding with the airframer – which is the majority shareholder in the NHI consortium – to cut its acquisition to 80 units with 22 options. <b>In addition, it proposed to take 18 examples of the NFH variant for use by its navy.</b>
<b>If approved, the NFHs – to be known as Sea Lion in German service – will begin to arrive from 2018 to replace the navy’s aged fleet of 20 Westland Sea King 41s.</b>"
Tehát az utolsó hír alapján épp, hogy nem mondták le az NFH változatokat.
Vagy én értettem valamit félre?
Y
Nálunk mik a hasonló arányszámok a helikoptereinknél és a szállítógépeinknél?
Épp az nem derül ki, hogy miért ilyen szar a flotta bevethetőségi aránya. Baj van a géppel, vagy a finneknek sincs pénze az üzemeltetésre annyira drága, vagy nincs alkatrészellátás vagy megfelelő személyzet az üzemeltetéshez?A Finn Hadsereg a következő hetekben veheti át 20. és egyben utolsó NH90 típusú helikopterét, azonban nincs nagy okuk az örömre, ugyanis a flotta bevethetőségi statisztikája egyre borzalmasabb, jelenleg már csak az európai forgószárnyasok 40 százaléka bevethető. A haderő vezetése fokozatosan tornászná feljebb ezt az értéket, a következő 3 évben jutnának el az 50 százalék fölé.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..