NH90 (NHIndustries) / UH-90A / SH-90 / MRH90 Taipan / Hkp 14

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
A németek lemondták a tengerészeti változatot. Ezek szerint a Lynx-eket tovább fogják használni?
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Ez volt most a legutóbbi hír. Meg, hogy huszonvalamennyi gépet bedobnának valami közösbe a pápai c-17-esek mintájára. Ha értelmes vezetésünk lenne rámozdulna a lehetőségre.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 590
7 837
113
Én is szeretném ha lennének újabb helikopterek az országban, de azok nehogy NH90 vagy AW101-esek legyenek, mert akkor csődbe megyünk.
 

Yeti

New Member
2010. április 26.
26
0
1
Olvastam én is a hírgyűjteményben, hogy lemondták az NFH változatot, de a decemberi hírben (ahonnan feltehetőleg a HTKA-s poszt is merítkezett) nem szerepel ilyen, sőt:

"Berlin initially committed to 120 NH90 TTHs, but in 2013 it concluded a memorandum of understanding with the airframer – which is the majority shareholder in the NHI consortium – to cut its acquisition to 80 units with 22 options. <b>In addition, it proposed to take 18 examples of the NFH variant for use by its navy.</b>

<b>If approved, the NFHs – to be known as Sea Lion in German service – will begin to arrive from 2018 to replace the navy’s aged fleet of 20 Westland Sea King 41s.</b>"

Tehát az utolsó hír alapján épp, hogy nem mondták le az NFH változatokat.

Vagy én értettem valamit félre?

Y
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Olvastam én is a hírgyűjteményben, hogy lemondták az NFH változatot, de a decemberi hírben (ahonnan feltehetőleg a HTKA-s poszt is merítkezett) nem szerepel ilyen, sőt:

"Berlin initially committed to 120 NH90 TTHs, but in 2013 it concluded a memorandum of understanding with the airframer – which is the majority shareholder in the NHI consortium – to cut its acquisition to 80 units with 22 options. <b>In addition, it proposed to take 18 examples of the NFH variant for use by its navy.</b>

<b>If approved, the NFHs – to be known as Sea Lion in German service – will begin to arrive from 2018 to replace the navy’s aged fleet of 20 Westland Sea King 41s.</b>"

Tehát az utolsó hír alapján épp, hogy nem mondták le az NFH változatokat.

Vagy én értettem valamit félre?

Y

november 26-án még úgy volt, hogy lesz, ha a parlament is jóvahagyja: 80TTH, 18NFH, 22 opciós megy a közösbe: https://defenseindustrydaily.com/nh90-europes-medium-helicopter-contender-04135/
 

Yeti

New Member
2010. április 26.
26
0
1
A flightglobal december 1-én hozta le a hírt, bár szerintem a ténybeli alap ugyanaz, és a november 26-ai hírhez képest nincs előrelépés:

http://www.flightglobal.com/news/articles/germany-proposes-39shared39-multinational-nh90-helicopter-406611/

Y
 

ijasz

Well-Known Member
2013. január 23.
1 920
4 710
113
http://www.flightglobal.com/news/articles/spain-takes-first-nh90-helicopter-and-enhanced-tigers-407275/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 067
113
A finneknék 40% a típus "üzemeltethetőségi" aránya...

http://www.flightglobal.com/news/articles/finnish-nh90s-creep-towards-50-operational-serviceability-408259/
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Ne vonjunk ebből azért le messze menő következtetéseket!
Nálunk mik a hasonló arányszámok a helikoptereinknél és a szállítógépeinknél?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
A heti hírhalomból:
A Finn Hadsereg a következő hetekben veheti át 20. és egyben utolsó NH90 típusú helikopterét, azonban nincs nagy okuk az örömre, ugyanis a flotta bevethetőségi statisztikája egyre borzalmasabb, jelenleg már csak az európai forgószárnyasok 40 százaléka bevethető. A haderő vezetése fokozatosan tornászná feljebb ezt az értéket, a következő 3 évben jutnának el az 50 százalék fölé.
Épp az nem derül ki, hogy miért ilyen szar a flotta bevethetőségi aránya. Baj van a géppel, vagy a finneknek sincs pénze az üzemeltetésre annyira drága, vagy nincs alkatrészellátás vagy megfelelő személyzet az üzemeltetéshez?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 421
84 318
113
A kompozit elemekkel van a legnagyobb baj,könnyen sérülnek és hosszú a javításuk(gyakorlatilag ami nem hajtómű az kompozit a gépen).
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Ez a sok kompozit mind szép, csak épp használhatatlan, ha ennyire sérülékeny. Főleg ha gyakran lenne harci helyzet és sokat használnák kevesebb odafigyeléssel (mint egy háborúban).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 421
84 318
113
Nem úgy kell elképzelni,hogy olyan sérülések vannak a gépen amik veszélyeztetnék a repülésbiztonságot de ettől még ki kell javítani repülés előtt békeidőben.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 793
31 621
113
Milyen az a sérülés, ami nem veszélyezteti a repülést, a gép tökéletesen használható a sérüléssel, de miatta nem engedélyezik a repülést?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz