Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hpapstól.
1992-ben Ukránok által megörökölt lérak. mennyiséget (nem kevés)

Lvov - 3x Sz-300PT
Kiev - 4x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Kharkov - 6x Sz-300PSz
Dnepropetrovsk - 3x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Odessa - 6x Sz-300PSz
Nikolayev - 2x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Sztri - BUK, Sz-300V
Uman - Sz-300V
Zolotonosa - BUK
--------------------------
Sevastopol* - 4x Sz-300PSz
Feodosiya* - 4x Sz-300PSz
Jevpatoria* - BUK

*Krím
 
M

molnibalage

Guest
@zolkas
Mert az a prárs ködös réteg amire rásüt a Nap, vagy reggel vagy délután, azért narancsos színű.

0:33 táján látni valami vízfelület szerűség kontúrját is ettől még,
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 222
83 870
113
Hpapstól.
1992-ben Ukránok által megörökölt lérak. mennyiséget (nem kevés)

Lvov - 3x Sz-300PT
Kiev - 4x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Kharkov - 6x Sz-300PSz
Dnepropetrovsk - 3x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Odessa - 6x Sz-300PSz
Nikolayev - 2x Sz-300PT, 3x Sz-300PSz
Sztri - BUK, Sz-300V
Uman - Sz-300V
Zolotonosa - BUK
--------------------------
Sevastopol* - 4x Sz-300PSz
Feodosiya* - 4x Sz-300PSz
Jevpatoria* - BUK

*Krím
Ezek osztályok?
 
W

Wilson

Guest
Repülés az orosz-ukrán háborúba.....

Miután Ukrajna határai mentén hosszú időn keresztül csapatokat összpontosított, az Orosz Föderáció elismerte a két szakadár köztársaság, a DNR és az LNR Kijevtől való függetlenségét, és ezt követően megszállta Ukrajnát, hogy megpróbálja szétzúzni az ellenséges rendszert. A repülés közvetlenül érintett az orosz-ukrán háborúban, a konfliktus mindkét oldalán.

Az ukrán parancsnokok szerint február 24-én 5. 00, cirkáló és műveleti-taktikai rakéták csapást mértek Boriszpil (15. szállítórepülő-dandár, An-26 és Mi-8), Ozernojé (39. vadászrepülő-dandár, Szu-27), Kulbakino (299. támadórepülő-dandár Szu-25), Csugujev (203. kiképzőrepülő-dandár), Csernobajevka (11. helikopterdandár) és Kramatorszk repülőterére. Ugyanakkor számos más katonai célpontot - parancsnokságokat, kommunikációs csomópontokat, radarállásokat és légvédelmi rakétarendszereket - is támadtak a légi fölény megszerzése, valamint az ellenséges csapatok irányításának megzavarása érdekében.

A repülőtereken először az üzemanyag- és kenőanyagraktárakat, esetleg a lőszerraktárakat találták el, bár a repülőgépek parkolóit is eltalálták. A repülőgépeket ért károk azonban konkrétan még a háború negyedik napjának estéjére is meglehetősen korlátozottak voltak, az orosz hadsereg mindössze 31 repülőgép megsemmisülését jelentette be a "békésen alvó repülőtereken". Annak ellenére, hogy a repülőtereket ért rakétacsapások mindvégig folytatódtak.

Az ukrán légierőnek okozott tényleges kár még ennél is kisebb volt - az ukrán repülőterek gyakran tucatnyi leszerelt repülőgéppel vannak tele, amelyeknek esélyük sincs újra felszállni.

A Mikolajiv melletti Kulbakino repülőterén az infrastruktúra mellett találat érte a kifutópályát, és két Szu-25-ös (N12 és N42 lajstromjelű) gép megsemmisült. Mindkét repülőgép már régóta nem üzemel, de nem írták le őket, hanem letárolva voltak, ami azt jelenti, hogy elvileg a zaporozsjei repülőgépjavító üzemben javíthatták és korszerűsíthették volna őket.

Ukrainian Su-25 N12 at Kulbakina after russian strike


Ukrán Szu-25 N12 Kulbakinói repülőtéren az orosz támadás után
Ukrainian Su-25 N42 destroed at Kulbakina air base

Ukrán Szu-25 N42 megsemmisült a Kulbakino légibázison. Nem volt repülőképes állapotban.



A később lelőtt fiatal Szu-25-ös pilóta interjújából ítélve a Kulbakino összes harcképes repülőgépe sikeresen átköltözött egy másik repülőtérre, és megkezdte a harci repüléseket.

Hasonló volt a helyzet Bila Tserkvában is. Ott egy rakéta felrobbant a Szu-24-es hangárjában. Ezzel szemben nem érkezett jelentés arról, hogy az első napon a sztarokonsztantinovi 7. repülődandár Szu-24-eseit (Szu-24M és Szu-24MR fegyverzettel) megtámadták volna.

Written ukrainian Su-24 at Belaya Tserkov air base after russian strike


Kivont ukrán Szu-24-esek a Belaja Cerkov-i repülőtér elleni támadás után.

Destroed ukrainian Su-27 at Ozeroe Air base


Az ozernoi repülőteret, a 39. vadászrepülő-dandár bázisát sikeresebb találat érte. Egy Szu-27-es és egy tartálykocsi megsemmisült.

A 25. Szállítórepülő Dandár melitopoli repülőterét is találat érte. Úgy tűnik, hogy több üzemképes ukrán IL-76-os (valószínűleg egy vagy két) gépet bombáztak ott.​

Ukraine-AF-IL-76-Lost-Melitopol-02.jpg


Tűz a Melitopol repülőtéren, a 25. Szállítórepülő Dandár ukrán IL-76-osainak bázisán.

An-26 and Mi-8 from ukrainian 25 Air Transport Brigade at Melitopol

A második képen látható, hogy a személyzet An-26-os és három vagy négy Mi-8-as épségben van:
An-26-os és Mi-8-as az ukrán 25. légi szállítási dandárból Melitopolnál

Az egyik szolgálatban lévő ukrán Szu-27-es a hadműveletek megkezdésekor Romániába repült, de néhány nappal később visszarepült Ukrajnába, bár már fegyverek nélkül.

Авиация в российско-украинской войне


A Szu-27-es, amely a háború első napján repült Romániába, teljes fegyverzettel rendelkezik.
Ukrainian Su-27 N23 return to Ukraine without missiles


Ukrán Szu-27 N23 rakéták nélkül került vissza Ukrajnába


Bár egyes kommentátorok (nem a védelmi minisztérium) azonnal azt állították, hogy az orosz légierő teljes légi fölényt szerzett, legalábbis február 27-ig ez egyértelműen nem így volt. A Kijev felett repülő MiG-29-esek ukránok voltak, ahogy az álcázásból is látszik:

Ukrán MiG-29-es Kijev felett
Ukrainian MiG-29 over Kiev


Az első ukrán repülőgép, amelyet a levegőben lelőttek, egy An-26-os katonai szállító repülőgép volt. Azt állították, hogy "a gépet az agresszor lelőtte, az 5 fős személyzet meghalt". Ez egyébként az egyetlen olyan repülőgép a háború első négy napjában, amelynek elvesztését az ukrán fél elismerte, annak ellenére, hogy más veszteségeiket is bizonyítottak.

Ukrainian An-26 shot down by russian fighter


Az orosz frontvonalbeli repülésről nagyon kevés fotó és videófelvétel készült. Megbízhatóan a poltavai repülőtér elleni támadás során vették észre (egy Szu-25-ösökből álló trió). Az Orosz Föderáció elismerte, hogy egyik Szu-25-ösének elvesztése "műszaki hiba következtében" történt, a pilóta visszatért a bázisra.
 
W

Wilson

Guest
Paradox módon egy RF-36074 lajstromjelű orosz An-26-os is lezuhant Voronyezs térségében, szintén "műszaki hiba" miatt, amelynek személyzete meghalt. Abból ítélve, ahogy a gép füst és tűz nélkül laposan lezuhant, valószínűbb, hogy tehereltolódás vagy pilótahiba volt az oka​

An-26 RF-36074 lost at russian territory near Ukrainian border at first day of war. Unknowed reason

Az orosz An-26 RF-36074 lezuhant a Voronyezs régióban a háború első napján. A pontos okok ismeretlenek.

A harci repülőgépekkel ellentétben az orosz helikopterek eléggé "csillogtak" a háború első napján. Helikopterek kísérték a Krím felől Novaja Kakhovka irányába előrenyomuló géposzlopokat.

Az orosz helikopterek igazi "haszna" azonban február 24-én egy légi támadó zászlóalj leszállása volt a Kijevtől 40 km-re lévő gosztomeli repülőtéren. Helikopterek tucatjai mélyültek el Fehéroroszország területéről, és a kijevi víztározó (a Kijevi-tenger) felett haladtak el, majd a jobb part felé fordultak, és a gosztomeli repülőtéren szálltak le.

Azt kell mondanunk, hogy ez a terület szó szerint az Ukrán Nemzeti Gárda darázsfészke: Gosztomel városában van az NGU elit 4. gyorsreagálású dandárja (in / hr 3018), amely két gépesített zászlóaljból áll, amelyek APC-kkel és páncélozott járművekkel, egy tankzászlóaljjal és egy D-30 tüzérségi divízióval vannak felszerelve, és cserébe - kommunikáció, drónok stb.

A Dnyeper folyó partján Novy Petrivtsyben és a közeli Irpin városban található a Petro Dorosenko Hetmanról elnevezett 1. elnöki dandár műveleti megnevezése, a / hr 3027-ben. Ebben a dandárban nincsenek harckocsik, de 3 zászlóalj modern BTR-3E-kkel és páncélozott járművekkel - Cougar, Spartan, Dozor - van felszerelve széles körben, valamint tüzérségi és légvédelmi rakétaosztályok, PTRK Korsar és mások.

Úgy tűnik, tekintettel arra, hogy a Dnyeper jobb partja a fehérorosz határtól egyfajta "Ardens" - egy erdős, mocsaras terület, ahol a csapatok mozgása nehézkes, az orosz parancsnokság hatalmas kockázatot vállalt, hogy egy ilyen támadási műveletet hajtott végre Gosztomel elfoglalására, hogy megakadályozza az NSU egységeinek blokádját ezen a nehéz területen.

Már a parthoz érve a harci helikopterek és a Mi-17-es szállítógépek csoportosulását nagymértékben támadták az ukrán MANPAD-ok. Valószínűleg az NGU 1. dandárjának légvédelmi tüzérei dolgoztak, és bár a rakéták egy részét "megtévesztették" a helikopterek ellenintézkedései, a videó legalább egy lezuhant helikopter vízbe zuhanását rögzítette.

Russian helo fall at water near Vyshgorod


Az a pillanat, amikor a gosztomeli partraszállást támogató egyik harci helikoptert eltalálta egy hordozható légvédelmi rendszer, és a vízbe zuhant.


Közvetlenül a leszállás után harcok törtek ki az orosz ejtőernyősök és az NGU 4. brigádja között, amelynek során egy Ka-52-es helikoptert lelőttek, majd kényszerleszállást hajtott végre, és valószínűleg egy másikat is lelőttek, a videón földet érés jelei láthatók, és a kommentárok szerint az egyik helikopter lezuhant, a másik pedig szétlőve landolt.

Russian Ka-52 shot down near Gostomel

Ka-52-es, lefestett jelzésekkel és fehér V-vel, amelyet az ellenség lelőtt és elfogott Gostomel közelében.


Érdekes módon Gosztomel közelében nem jegyeztek fel orosz frontvonalbeli légi akciót, de megjelent az ukrán légierő.

A nap végén az ukrán ZSU erői arról számoltak be, hogy drónok segítségével felderítést végeztek, és légicsapásokat hajtottak végre az orosz csapatok ellen Nova Zburivka, Nova Kakhovka települések közelében, valamint a gosztomeli repülőtéren végrehajtott légitámadásnál. Az angol nyelvű változat is hozzátette: "Sajnos a légierő súlyos veszteségeket szenvedett, együtt gyászolunk Ukrajna védelmezőinek családjaival és barátaival, akik életüket adták..." és így tovább.

Emellett 15 repülőgép, több tucat Kalibr és Iskander megsemmisítését jelentette be.

Ukrainian Mi-24P attack russian force at Gostomel


Ukrán Mi-24P támadja az orosz különleges erőket Gosztomelben

Aznap este az Ukrán Légierő parancsnoka, Mykola Olescsuk vezérőrnagy saját nyilatkozatot tett, amelyben elmondta, hogy Szu-24M bombázók és Szu-24MR felderítő repülőgépek, valamint Szu-25 támadó repülőgépek dolgoztak a gosztomeli térségben. Mindannyian veszteség nélkül tértek vissza.

Az ukrán vezérőrnagy azonban nem magyarázta el, hogy valójában milyen ukrán MiG-29-esek és Mi-24-esek vettek részt ezekben a videón rögzített, az orosz erők elleni támadásokban, és ez jó jelző a szavai megbízhatóságának megítéléséhez. A "veszteségek nélkül tért vissza"mondat a főparancsnoktól meglehetősen drámaira sikeredett.
Ukrán MiG-29-es támad egy lakott területet Gosztomel közelében.
Ukrainian MiG-29 attack near Gostomel


a MiG-29-es zuhanását videóra vették.
Ukrainian MiG-29 shot down near Gostomel


Miért biztos, hogy a MiG-29-es ukrán? Először is nagyon kevés MiG-29-es van az orosz arzenálban, és nincs adat a Fehéroroszországba történő átcsoportosításukról, de három ukrán vadászrepülő dandár van felszerelve ezekkel a gépekkel, és az egyikük szó szerint Kijev közelében - Vaszilkivben - állomásozik.
Ráadásul a pilóta katapultált és elég közel zuhant a parthoz - ha orosz pilóta lett volna, akkor élve vagy holtan mutatták volna meg.

Az orosz helikopterveszteségekről - eddig csak egy Ka-52-es és egy helikopterről van bizonyíték, amely a Dnyeperben zuhant le, de valószínű, hogy ez nem a teljes lista a háború első napján a gosztomeli támadás során elszenvedett helikopterveszteségekről.

Az Antonov Tervezőiroda tulajdonában lévő egyedi, hatmotoros An-225 Mirja az ukrán csapatok által az orosz erőkre leadott tüzérségi tűz következtében leégett az elfoglalt repülőtéren.​

An-225 Mria - victim of artillery fire from ukrainian army to russian force at Gostomel
Ан-225 Мрия

Mint ismeretes, a légicsapások ellenére az orosz erők túlélték a támadásokat, és február 25-én a szárazföldi egységek áttörtek, és a Povitryany-erők támadni kezdték a Kijevtől nyugatra elterülő, orosz felszerelést szállító konvojokat.

Az ukrán parancsnokság közölte, hogy az orosz csapatok a légicsapás következtében 30 páncélozott járművet és járművet vesztettek Konotop északi külterületén. Sokan meghaltak, a túlélők pedig elhagyták állásaikat és ismeretlen irányba menekültek. Ennek a hatalmas sikernek a megerősítése még nem történt meg.

Egy másik, 15 járműből álló oszlopot a Nizhyn körzetben megsemmisítettnek nyilvánítottak. És egy bizonyos "minszki irányban" - egy pontonhíd, amelyen 20 darab felszerelés és számos halott és sebesült égett.
 
W

Wilson

Guest
Ukraine Air Force Cu-27 from 831 brigade shot down over Kiev by Ukraine SAM

A 831. légi dandár egy ukrán Szu-27-esének megsemmisítése egy ukrán SAM által Kijev felett.

Február 25-én éjjel, 4-30-kor az ukrán légvédelem "sikert" ért el Kijev felett - egy légvédelmi rakéta lelőtte a saját Szu-27-esét, amelynek roncsai lakóházakra zuhantak, a pilóta pedig meghalt. A kitüntetési dokumentumok szerint az "Ukrajna Hőse" címet posztumusz ítélték oda a Mirgorodban állomásozó 831. légi dandár tapasztalt 54 éves Olekszandr Oksancsenko ezredesének. A "hős" jelölés szerint légi harcban halt meg, miközben elterelte az ellenséges repülés figyelmét, de valójában egy ukrán légvédelmi rakétát támadott meg.​

Ukrainian Su-27 falled to Kiev


Egy ukrán Szu-27-es roncsa, amely Kijevre zuhant.


A háborúban a barátira lövés gyakori, különösen a különböző MANPADS-ok és légvédelmi géppuskák használata esetén, de a saját gép eltalálása erős légvédelmi rakétákkal (és a gépet szó szerint megsemmisítő robbanásból ítélve - legalábbis Buk volt) ritkán fordul elő. A magyarázat egyszerű - a repülőgépek barát-ellenség válaszadóval vannak felszerelve, amelynek a SAM rendszer (lekérdezés) besugárzása esetén a megfelelő kódolt "barátságos" jelet kell adnia. Általában akkor merülnek fel problémák, amikor a repülőgép fedélzetén lévő válaszadó meghibásodik, vagy a kódok nem következetesek a "zavarosban".​

Canopy of ukrainian Su-27


A lezuhant Szu-27 pilótafülke darabjai az ukrán légierő színeivel
Шлем сбитого украинского пилота Су-27

A lezuhant pilóta sisakja


831 Air Force Regiment - Ukrainian unit


Az egyik roncson angolul van írva: "831. légierő ezred"

Col. Aleksandr Oksanchenko - Su-27 pilot KIA over Kiev


Alexander Oksanchenko ezredes - lezuhant Szu-27 pilóta Kijev felett

Tehát ebben az esetben vagy egy egyszerű rendszerhibával van dolgunk, vagy az ukrán hadsereg számára sokkal szomorúbb helyzettel - az égbolton a légi helyzet feletti ellenőrzés teljes elvesztésével, valamint a légvédelmi és a légierő rendszereinek kommunikációs zavarával. És ez az a verzió, amely felé hajlok. Legalábbis az orosz hadsereg szerint a művelet során (akkor) már 39 ukrán radart és 17 irányító- és kommunikációs pontot semmisítettek meg.

Ideális esetben a légvédelmi erők kommunikációs csatornákon keresztül kapják meg az adatokat, hogy repülőgépeik egy adott területen fognak tevékenykedni, és a földi rádióberendezések "irányítják" őket a felelősségi területükön, és természetesen a pilóták és a légvédelmi erők megkapják és beprogramozzák az adott napra vonatkozó tényleges "barát-ellenség" kódot. Valószínű, hogy az összes fontosabb ukrán légi célfelderítő radar ki van kapcsolva vagy meg van zavarva, akárcsak a légierő és a légvédelem kommunikációs rendszere. Ennek eredményeként a Povitryany-erők "szabad vadászatra" küldik a Szu-27-eseket Kijev fölé, és egy adott SAM-osztály légvédelmi tüzérei a magasabb szintű irányítás célmegjelölése nélkül eljárva örömmel lövik le, például kommunikációs problémák miatt frissített "barát vagy ellenség" kódok nélkül.

Egy később elfogott ukrán Szu-25-ös pilóta elmondta, hogy ezekben a napokban hajtotta végre első repülését a fehérorosz határtól 40 kilométerre lévő híd ellen,. A légicsapás után visszatért a vaszilkivi repülőtérre,de kézifegyverekkel lőtték, de végül biztonságosan leszállt, és ezt követően egy másik repülőtérre repült.

Ezek az epizódok világosan mutatják - az ukrán légierő a háború első napjaiban képes volt repülni, és a SAM-ek messze nem voltak megsemmisítve és képesek voltak a légi célpontok eltalálására.

A háború első két napját (február 24-25-re) összegezve az ukrán hadvezetés azt mondta, hogy az orosz erők 14 repülőgépet és nyolc helikoptert vesztettek. Beleértve két Szu-30SM-et, amelyeket az ukrán Szu-27-es "lőtt le". A nem sokkal később odaítélt "Ukrajna Hőse" cím alapján ezeket a győzelmeket Vitalij Molcsan hadnagynak tulajdonították, bár posztumusz. Tehát, hogy lelőtt-e valakit, az nagy kérdés volt, objektív megerősítés nem volt, de a lelövés ténye a posztumusz kitüntetés ténye volt.

A legtöbb "zsír" február 26-án, nem sokkal éjfél után kezdődött. Fél egykor "az Ukrán Védelmi Erők egyik Szu-27-es pilótája megtámadta az orosz megszálló erők Il-76MD katonai szállító repülőgépét és lelőtte az ellenséget!!!".

Arról is beszámoltak, hogy az ellenség leszállt Vaszilkivben, a városban, ahol a 40. vadászrepülő dandár MiG-29-esek légibázisa található. Ukrajna vezérkari főnöke szerint egy S-300-as rakétalöveg lelőtt egy orosz IL-76-os ejtőernyősöket szállító gépet Vaszilkiv közelében. Az ukránok szinte azonnal egy helikoptert és egy Szu-25-öst tulajdonítottak "győzelmüknek", szintén Sz-300-as tűzből. Vaszilkivben állítólag egész éjjel harcok folytak.

Néhány nappal később következett az "Ukrajna Hőse" címek odaítélése, és a díj kísérőszövegéből kiderül kiknek tulajdonítjákezeket a győzelmeket. Különösen Andrej Gerus főhadnagy kapta a "hős" címet, amiért Kropivnickij város felett lelőtt egy orosz IL-76-ost, és megakadályozta a támadást.

Hasonlóképpen, Alekszandr Mostovoj ezredes is kitüntetést kapott egy orosz IL-76-os, valamint két Mi-24-es helikopter lelövéséért Vaszilkiv közelében.

Nem tudni, hogy az ukrán légvédelmi tüzérek honnan tüzeltek, és milyen IL-76-ost lőttek le a povitriai erők hős pilótái, de mint a legtöbb eredeti ukrán állítás - ezek is puszta kitalációnak bizonyultak. Melyik közép-ukrajnai "Bermuda-háromszögben" kellene ledobni egy négymotoros, üzemanyaggal teli repülőgépet, hogy elkerüljék, hogy másnap a baleset helyszínére rohanó emberekről készült fotók és videók kerüljék el? Az orosz IL-76-osok felett aratott dicsőséges győzelmekről még egy hetes háború után sincsenek képek.

Tény, hogy éjszaka orosz rakéták "érkeztek" a repülőtérre, amelyek a légibázis létesítményeit, például az üzemanyag- és fegyverraktárakat találták el, a többi pedig, úgy tűnik, a képzelet szüleménye és a gosztomeli támadás okozta pánik. Ugyanakkor megjelent ott egy másik "ukrán hős" is - Vjacseszlav Radion főhadnagy, akit posztumusz tüntettek ki - "bátor cselekedeteinek köszönhetően a teljes dandár repülőgépei felszálltak Vaszilkivben, és megmentette népünket a rakétatámadástól". Nem biztos, hogy a szóban forgó pilótáról van szó, lehet például a repülőtéri parancsnokság elleni támadásban elhunyt repülésvezető is.

Egy orosz Mi-24-es vagy Mi-35-ös támadása egy ukrán Buk SAM ellen egy autópályán a Poltavai területen. Ugyanebben a támadásban a legénység felgyújtott három másik katonai teherautót ugyanabban a konvojban.

Russian Mi-24/35 and his victim - ukrainian Buk SAM


26-án a helyiek Kherson külvárosában, Sagi település közelében videóra vették egy harci helikopter megsemmisülését, a később előkerült roncsról készült felvételen egyértelműen látszik, hogy egy orosz Mi-35-ös volt. A legénység állítólag túlélte, bár a baleset és a roncsok látványa alapján ezt nehéz elhinni, de a legénység holttestét sem mutatták be. Valahol a Telegramban villantották fel, hogy "Zsenya és Tema életben vannak".

Russian Mi-35 shot down over Sagi


A pillanat, amikor az orosz Mi-35-öst eltalálták Sági felett A Ságinál lelőtt Mi-35-ös roncsai.
 
W

Wilson

Guest
A jobb oldalon az egyik ágyútartó található, ami a Mi-35-ösre jellemző.

Mi-35 remains



Általánosságban elmondható, hogy az orosz csapatoknak ez a Herszon irányába történő támadása és a Dnyeper túlpartjára való esetleges áttörése az ukrán légierőt aktív ellenlépésre kényszerítette. Felbukkant egy videó, amelyen egy ukrán Szu-25-ös egy közeli MANPAD rakétát talál el, majd erre a repülőgép ereszkedéssel és csapdázással válaszolva távozik.

Ukrainaia Su-25 over Kherson damaged by portable SAM missile

Ukrán Szu-25-ös abban a pillanatban, amikor egy MANPAD rakéta eltalálja. Lehetséges, hogy Maksimov hadnagy lezuhant támadó repülőgépe

Lehetséges, hogy ez volt az az epizód, amikor Maximov főhadnagy ukrán Szu-25-ösét lelőtték az orosz csapatok elleni SAM-támadás során a Herszon melletti Antonov-híd közelében. Bár eddig sem a gép lezuhanását, sem a roncsát nem sikerült bizonyítani, az elfogott pilóta jelenléte bizonyítja a veszteség tényét. Ez volt a negyedik harci repülése. Az első a fent említett átkelőnél, 40 km-re a fehérorosz határtól; a második - 300 m híd Antonovszkoje mögött, a jelek szerint - a Prydniprovie híd; a harmadik repülés sikertelen volt. A negyedik repülésnél pedig már az ukrán hadnagynak kellett ugrania.​

Lt. Maksimov - captured ukrainian Su-25 pilot


A lezuhant ukrán Szu-25-ös pilótája, Makszimov főhadnagy fogságban van.

Az ellenséges légierő fokozott aktivitása valószínűleg nem maradt észrevétlen a hadsereg vezetése számára, és a következő repülés sokkal katasztrofálisabb volt az ukrán támadó repülőgépek számára - egy pár Szu-25-t, úgy tűnik, eltalálta az orosz hadsereg mobil SAM-rendszere (Pantzir vagy Tor). Két Szu-25-öst lőttek le, és ami még szomorúbb az ukrán légierő számára, mindkét pilóta életét vesztette, holttestükről fotók kerültek nyilvánosságra.​

Ukrainian Su-25 shot down near Kherson


Az egyik ukrán Szu-25-ös roncsa, amelyet Herszon közelében lőttek le.

A posztumusz kitüntetett "Ukrajna hőseinek" listáján még két név is szerepel, amelyek illenek erre az epizódra, úgy tűnik, ők a Szu-25 pilótái voltak - Gennagyij Motuljak alezredes (megsemmisített egy ellenséges gépcsoportot) és Dmitrij Kolomiets őrnagy (megmentette pilótatársait, elterelte az ellenséges repülők támadását és lelőtték az ellenséges gépet). Abban nem vagyok biztos, hogy Kolomiets őrnagy repült Szu-25-el, de Motulyak alezredes biztosan a 299. brigád Szu-25-ösének pilótája volt (2011-ben Kulbakinóból érkezett egy jelentés, amely szerint Gennagyij Motulyak őrnagy egyedül szállt fel a Szu-25-el, amiből az következik, hogy amíg a légitámadó brigádban volt, őrnaggyá léptették elő,előtte csak L-39-essel repült, és a következő 10 évben nem sokat lépett előre a ranglétrán).​

Su-25 N19 near Kherson


Szu-25 N19 lelőtték Kherson közelében.
Su-25 N19 Ukraina Air Force


Jelenleg összesen 6 ukrán Szu-25-ösről ismert, hogy a konfliktus során lelőtték őket - két nem repülő (zberihanniy) - N12 és N42 február 24-én a Kulbakino repülőtéren, egy a fehérorosz határ felé tartó repülés közben február 24-én, a február 26-án lelőtt (elfogott) Szu-25-ös Makszimov és, úgy tűnik, két Szu-25-ös (köztük a Szu-25 N19) egy repülés során, amikor két ukrán pilóta - Motuluk és valószínűleg Kolomiets - meghalt.

A napot összegezve az ukrán parancsnokság közölte, hogy repülőgépeik február 26-án összesen 34 harci bevetést hajtottak végre, támadva az orosz csapatokat a Csernyihiv voloszt Gorodnya közelében, valamint a Herszonban lévő híd térségében. Egy Bayraktar TB-2 csapásmérő drón támadta az ellenséget Gosztomel közelében.
Az egyik napról a másikra túlpörgött egyenruhás ukrán propagandisták február 26-án , nem kímélték a "szuperállamot". Először azt mondták, hogy orosz hajók lőtték le a saját Szu-30SzM-jüket a tenger felett. Ez nem volt elég nekik, és újabb Szu-30SzM lelövését adták hozzá, amelyet ezúttal Ukrajna légvédelmi rendszereinek tulajdonítottak.

Ezután a ravasz orosz Szu-25-ös feltöltötte magát egyirányú üzemanyaggal, és egyedül(!) elrepült Vinnicát bombázni, amely közelebb van Moldovához, mint Kijevhez. Igen, Su-25 és éjszaka. Ukrajna dicső védelmezője megszakította ezt az öngyilkos repülést. "A Vorozhogo pilótára vadásznak". Mostanáig.

Összességében a február 26-i eredmény nemes győzelem volt - 11 különböző típusú gépet lőttek le (3 Szu-30SzM, 2 Szu-25 és valamiért a három bejelentett IL-76-osból csak egyet). "A Szu-27-es, az S-300-as és a Buk M-1-es. Mondanom sem kell, hogy egyetlen lezuhant repülőgépet sem találtak, és egyetlen pilótát sem mutattak be.

A csapásmérő repülés kevésbé volt büszke aznap - azt állították, hogy az ukrán Szu-24M egy rajtaütés során egy 20 darabból álló haditechnikai oszlopot semmisített meg. A Bayraktar drón pedig megsemmisített egy oszlopot Gostomelben (nos, legalábbis egy bomba ledobását bemutatták), és egy vasúti szerelvényt is megsemmisített üzemanyaggal, anélkül, hogy megadták volna, hol nézzük a tüzet.

A háború három napjának (február 24-26.) eredményei szerint az AFU vezérkara fantasztikus számokat hozott az orosz légi veszteségekről - 27 megsemmisített repülőgép és 26 helikopter. Saját veszteségeikről ezen a napon szerényen hallgattak.

A február 26-i orosz állítások az ellenséges repülőgépek megsemmisítéséről sokkal szerényebbek, mint az ukránoké, és talán egy kicsit közelebb állnak az igazsághoz - 8 harci repülőgép, 7 helikopter és 11 pilóta nélküli légi jármű. A megrongálódott objektumok között 23 AFU parancsnoki és irányítóállás, 3 radarállomás, 31 légvédelmi rakétarendszer S-300, Buk M-1 és Osa, valamint 48 radarállomás szerepelt.

Az ukrán légierő tevékenysége a repülőterekre mért rakétacsapások folytatásához vezetett. Míg azonban az olyan helyhez kötött objektumok, mint az üzemanyag- és fegyverraktárak elleni csapások hatékonyságát robbanások és tüzek igazolják, a repülőgépek közvetlen megsemmisítése kérdéseket vet fel. Természetesen nagyon kevés videó van magukról a repülőterekről, hogy a valós károkat fel lehessen mérni, de például az egyik Ivano-Frankivszk-i repülőtérről, a 114. MiG-29-es légi dandár bázisáról készült videó azt mutatja, hogy a robbanás a "tűzvonalban" történt - egy régi járművekből álló +lagúnában", amiből közel száz van Ukrajnában. Valójában ezek hamis célpontok. Az orosz hírszerzés és elemzők munkájának színvonala ebben az esetben a legalja - nem tudják, hogyan kell használni a Google Earth-et, ahol egy-két évtizeddel visszanézhetünk egy helyszíni felmérést az időben, és láthatjuk, hogy ezek a gépek évtizedek óta a földhöz vannak láncolva.

Pillanatképek egy videóból, amely az Ivano-Frankivszk repülőterére mért orosz csapás utóhatását mutatja be, ahol az ukrán légierő 114. taktikai légi dandárja MiG-29-es vadászgépekkel felszerelve állomásozik.

Ukrainian MiG-29 at Ivano-Frankovs Airbase
Egy MiG-29-es "parkolójának" találatából keletkezett kráter Ivano-Frankivszkban
Old and damaged by missile strike MiG-29 at Ivano-Frankovsk


Két további sérült MiG-29-es Ivano-Frankivszkban

Ukrainian MiG-29 at Ivano-Frankovsk
 
W

Wilson

Guest
A repülőgépek felvonulási területei elleni csapások csak a kezdetekben lehetnek hatékonyak. Ha az ellenség nem hülye, akkor azonnal elkezdi szétszórni az összes"élő" gépet a repülőtér minden sötét sarkában, és álcázza őket. Egy ukrán légi dandár flottájának (kb. 20 harci repülőgép) többé-kevésbé megbízható legyőzéséhez jó felderítésre van szükség, szinte valós időben és ugyanezzel a 20 cirkálórakétával, ami a képességek tekintetében kissé nehézkes. Ha sikerül teljesen elnyomni az ellenség közepes hatótávolságú légvédelmét, akkor a probléma könnyebben megoldható rakéta- és légibombatámadásokkal, amelyekhez mind a viszonylag olcsó taktikai irányított fegyvereket, mind a banális "disznóvasat" használják. És a harmadik, leghatékonyabb változat - a mi tankunk valaki más repülőterén.

Általában az a tény, hogy az AFU légiereje nem semmisült meg a "békésen alvó repülőtereken" nemcsak a harci zónában való megjelenése, hanem az orosz "kimutatás" is mutatja - február 27-én azt állították, hogy a háború kezdete óta csak 31 repülőgépet semmisítettek meg a repülőtereken. Figyelembe véve, hogy az AFU mindössze hét harci repülőgépes dandárral rendelkezik (114., 40., 204. MiG-29, 299. Szu-25, 7. Szu-24M, 831. és 39. Szu-27), átlagosan 20 harci repülőgéppel és 10 L-39 kiképzőgéppel - kb. 140 harci repülőgép + 70 L-39 kiképzőgép. Ezenkívül csapásokat mértek Csugujevre (203. kiképző repülőgép), Melitopolra (25. szállító IL-76-os) és Boriszpilre (15. szállító repülőgép) - ott megsemmisülhettek, és a különböző szállító- és kiképző repülőgépek összeszámlálásában szerepelhettek. Ráadásul, ahogyan azt Kulbakino és Ivano-Frankivszk példájából láthatjuk, a csapásokat gyakran működésképtelen ukrán eszközök ellen hajtották végre. Mindezt figyelembe véve kétlem, hogy az AFU veszteségei közvetlenül a földön lévő harcképes repülőgépekben meghaladták volna a 10-15 gépet. Hogy ezek az elméleti számítások mennyire állnak közel az igazsághoz, azt valószínűleg egyszer majd megtudjuk.


Ami az orosz védelmi minisztérium február 27-én este még fennmaradt állításait illeti - ezek a következő számokra emelkedtek -, a katonai művelet kezdete óta 1067 ukrán katonai infrastrukturális létesítményt ért találat, köztük 27 irányítóközpontot és kommunikációs csomópontot, 38 Sz-300, Buk M-1 és Oszja légvédelmi rendszert és 56 radart. Ebből 7 légvédelmi rakétarendszert, köztük egy S-300-ast Kramatorszk közelében, lőttek le az elmúlt nap folyamán. Három Bairaktar TB-2 csapásmérő drónt lőttek le Csernyihiv közelében.

Nehéz kommentálni ezeket az állításokat, mivel a legtöbbjükről nincs fényképes és videós megerősítés. Bizonyos mértékig az a tény, hogy számos radart kiiktattak, bizonyítható azzal, hogy az ukrán légierő és a légvédelmi erők elvesztették a háborús övezet égboltjának radaros ellenőrzését - az azonosítatlan Szu-25-ösök leszállásai és repülései Közép-Ukrajnában mind olyan káosz, amelyet az okoz, hogy nincs rendszerezett információ arról, hogy mi történik a fejünk felett.

A povitriai erők a maguk részéről február 27-én azt állították, hogy lelőttek egy cirkálórakétát, amelyet egy Tu-22M típusú repülőgép indított Fehéroroszország területéről. Ennek a kilövésnek a tényét háborús bűncselekménynek nevezték, bár, mint feltételezem, a rakéta végül is nem nukleáris rakéta volt.

Az ukrán Bajraktarok aktív használatának tényét Csernyihivben megerősítette az a felvétel, amely egy orosz Buk SAM rakétavető megsemmisítéséről készült, amelyet az egyik ilyen rakéta közvetlen találata okozott. Ezt követően a Bairaktarok további, katonai felszerelések, valamint egy tankokkal teli vonat elleni támadásokról készült videók is megjelentek.

Ez arra utal, hogy a "a reguláris hadsereg légvédelme könnyedén elbánik a Bajraktárokkal" kiáltások nem váltak valóra. Szerény véleményem szerint azonban a Bajraktárok sikerei inkább konkrét orosz előadók és parancsnokok pro...bázisa. A hadsereg teljes légvédelmi személyzettel rendelkezve nem szerveztek "mobil légvédelmi ernyőt", a SAM-ek és a REB-ek egyszerűen menetoszlopokban mennek.

Február 27-én ukrán Mi-8-asok szállítottak erősítést a gyakorlatilag ostromlott Mariupolba, de ukrán harci repülés egyáltalán nem volt látható - sem a népi videókon, sem a povitriai erők összefoglalóiban. Az orosz Telegram-csatornák az A-50-es légi radarok üzemeltetőitől származó bennfentes információkra hivatkozva csak szórványos helikopteres repüléseket erősítenek meg. A február 27-i esti jelentésben azonban az elmúlt 24 órára vonatkozóan a povitriai erők közölték, hogy bombázó és támadó repülőgépek az orosz hadsereg hat konvoját támadták. Különösen Szu-25-ösök párjai és kötelékei támadtak célpontokat Herszon közelében és a Csernyihivi területen, míg a Szu-24M-ek konvojokat bombáztak a Kijevi területen, Zaporizzsjában, a Csernyihivi területen és a Herszon területen. Ugyanakkor Vaszilkiv légi helyőrsége hősiesen védekezett az ellenség heves ágyúzása ellenére.

A korábbi napokkal ellentétben, amikor az orosz repülőgépeket "falkában kaszálták el", február 27-én csak egy Ka-52-es helikopter és egy kis Orlan-10-es drón megsemmisítését könyvelhették el sikerként.

Az AFU azonban lelkesen jelentette, hogy nyugati partnereitől (pontosabban Lengyelországtól) nagy mennyiségű levegő-levegő rakétát kapott. Közelebbről megvizsgálva ez a hír kissé furcsa - Ukrajnának hirtelen elfogytak a levegő-levegő rakétái? Mindet lelőtték? Mennyi volt belőlük, figyelembe véve, hogy Ukrajna az R-27-es és a modern R-77-es rakéták fő gyártója, és a függetlenség éveiben ezeket szállították az indiai Szu-30-asokhoz és más országokhoz. Ukrajna egy időben hatalmas levegő-levegő rakétaarzenálokat örökölt, és még mindig aktív a gyártásuk - vagyis szükség esetén a termékek javítása a töltet teljes cseréjével lehetséges. Vajon a hiányt az okozza, hogy az Ukrán Légierő "pontozta" ennek az arzenálnak a karbantartását és szolgálatra alkalmatlanná vált, vagy a Kalibrok és az Iszkanderek "vitték el őket"?

Február 28-án a kora reggeli órákban orosz SAM-ek lelőttek két Bayraktar TB2 drónt Csernihivtől 110 km-re délkeletre, Bakhmach falu közelében. Az ukrán drónok megpróbálták eltalálni az Orosz Fegyveres Erők menetben lévő konvoját, de nem jártak sikerrel.

Ezen a napon orosz harci gépek kezdtek tömegesen megjelenni a videókon ukrán terület felett. Talán az ukrán légvédelmi rendszer végső vereségének köszönhető ez. Estére az orosz védelmi minisztérium azt állította, hogy a művelet kezdete óta 31 irányító és kommunikációs állomást, 81 Sz-300-as, Buk M-1 és Osa légvédelmi rendszert, valamint 75 radarállomást ért találat.

Természetesen ez semmiképpen sem zárja ki a MANPAD-ok, kézifegyverek, géppuskák és kézifegyverek, valamint a hadsereg SAM-jei, mint az Arrow-10, Tunguska, Osa, Tor és néhány túlélő, nagyobb teljesítményű Buk és S-300 SAM-ek lehetséges veszteségeit a rajtaütéses műveletek során. És mint az események később megmutatták, az orosz légi közlekedés veszteségei drámaian megnőttek.

A légtérveszteséget egyébként az ukrán hadsereg is elismerte, bár ők 29 orosz repülőgépet és 29 helikoptert lőttek le a háború első négy napja alatt, valamint három taktikai drónt.

A frontvonal tényleges helyzete alapján a povitriai erők több kulcsfontosságú légibázist is elvesztettek - Melitopol (25. szállító repülődandár, IL-76), a Herszon melletti Csernobajevka (11. hadsereg légi dandár, Mi-8 és Mi-24). Egyértelmű, hogy az orosz katonák nem használják a Tik-Tokot ellenséges területen, és nem tudni, hogy milyen repülőgépeket semmisítettek meg vagy foglaltak el ott. Valószínű, hogy a repülésre alkalmas felszereléseket más, többek között terepi helyszínekre szállították.

Úgy tűnik, hogy a Kijevtől nyugatra fekvő Vaszilkiv (40. MiG-29-es vadászrepülőgép-dandár) és a Mikolajev melletti Kulbakino (299. Szu-25-ös támadórepülőgép-dandár) közvetlen és azonnali elfoglalással fenyegetett. Fenyegetésként felmerült egy csugujevi légi támaszpont (203. légi kiképződandár) elfoglalása is.

Az Ukrán Légierő szerint március 1-jén éjjel újabb légiharcra került sor egy pár ukrán MiG-29-es és orosz Szu-35-ös között. Úgy tudni, hogy mindkét Szu-35-ös állítólag lelőtte a MiG-29-et és az S-300-as SAM-et is. Elismerik a MiG-29-es elvesztését, amelynek pilótáját "lecsapták". Az orosz pilóták nem is tűnnek keresettnek, különösen, ha az S-300-asok a saját MiG-29-esükre lőttek, ami lehetséges.
 
W

Wilson

Guest
A kelet-európai országok azon döntésének híre, hogy harci repülőgépeket adnak át Ukrajnának, élénk izgalmi kitörést okozott.

Bolgárok - 16 MiG-29-es és 14 Szu-25-ös.

Lengyelek - 28 MiG-29

A szlovákok 12 MiG-29-essel rendelkeznek.

És azt a csodát is hozzátették, hogy a lengyel repülőtereken fognak állomásozni, ahonnan az ukrán pilóták harci bevetésekre repülnek majd. És ez a hülyeség megjelent a povitriai erők hivatalos oldalán!!!

Általánosságban elmondható, hogy mind a szlovákoknak, mind a bolgároknak kevés repülőgépük van "a szárnyon", és csak komplett idióták dönthetnek úgy, hogy a jelenlegi helyzetben valaki adja "az utolsó inget". A bolgárokat kezdettől fogva megfúrták a vitéz povitriai erők szponzorálásának becsületét. A szlovákok vélhetően az utolsó gépeiket sem szívesen adományozzák. Nem, pusztán elméletileg lehetséges, hogy egyszer, de csak néhány év múlva, amikor F-16-at kapnak. A lengyeleknek persze jobb gépeik vannak MiG-29-nél, vannak F-16-ok, de hogy az ukránok lengyel területről repüljenek, az elvileg háború a NATO és az Orosz Föderáció között. És ennek máris atomrobbanás szaga van. Kétlem, hogy Európa készen állna az ilyen fejleményekre. Ami azt illeti, a lengyel elnök a povitriai erőket is az erotikus kunyhóba küldte. Szóval, a repülőgépek utánpótlása feletti győzelem egy kicsit büdös volt.

Nos, egyébként túl messze van Kijevtől ahhoz, hogy MiG-29-esekkel repüljön Lengyelországból (aki nem emlékszik: "a MiG-29-es egy vadászgép, hogy légi fölényt szerezzen a saját repülőtere felett", persze, de minden viccben van egy szemernyi vicc). Különösen azért, mert az Ivano-Frankovszki (114. légi dandár MiG-29) és a Lutszki (204. légi dandár MiG-29) légibázisok még mindig nagyon messze vannak a frontvonaltól, és nyilvánvalóan nem fenyegeti őket a bevétel. A povitriai erők már készen állnak arra, hogy átadják őket?

A nikolajevi polgármester szerint az orosz csapatok március 1-jén a területi védelem megközelítéseihez vonultak. A polgármester az orosz csapatok jelentős vereségét és 800 (!!!) egységnyi megsemmisített orosz felszerelést állított, és a város utcáin megsemmisített ukrán Gvozdik egy ütegéről készült felvételeket tettek közzé. A polgármester elismerte egy ukrán Mi-8-as helikopter elvesztését, amelynek mindkét pilótája életben van és kórházba került, de még mindig nincsenek fotók, amelyek megerősítenék a helikopter elvesztését.

Su-34 shot down 2 march

A március 2-án lelőtt Szu-34-es roncsai A március 2-án lelőtt Szu-34-es roncsai

Ugyanezen a napon, március 1-jén vált ismertté, hogy Ukrajnában megöltek egy orosz harci pilótát, Ruszlan Rudnyev ezredest, aki a domnai légibázison szolgált. Halálának pontos időpontja nem ismert.

Col. Ruslan Rudnev, Su-25 pilot from Domna was KIA at Ukraina

Kollázs az Ukrajnában elhunyt Ruszlan Rudnyev ezredes, Szu-25-ös pilóta temetéséről

Március 2-án délelőtt 10 óráig az orosz védelmi minisztérium azt állította, hogy 47 repülőgépet semmisítettek meg a földön és 11-et a levegőben, valamint 46 (!!!) drónt. Nos, figyelembe véve, hogy néhány ukrán repülőtér tele van mindenféle, húsz éve nem repülő kacatokkal, plusz különféle szállító- és kiképzőgépekkel, plusz minden légi dandárnak megvan a maga "mentésre" szánt repülőgépek "tüzelőszázada", a 47 darabos számadat a háború majdnem egy hete alatt nem tűnik túlzónak, de úgy tűnik, hogy a fő típusok valódi harci gépei ott legfeljebb az igényeltek harmadát teszik ki. A levegőben lelőtt 11 sokkal reálisabban hangzik, mint az őrült ukrán állítások, de imho ez kétszer annyi - légiháborús mércével mérve elég szerény, általában az ellenséges légi veszteségeket 3-5-szörösen túlbecsülik.

Az orosz hadsereg korábban öt Bairaktart állított, de a többi halom drónt ... Nos, úgy tűnik, mindent beleszámoltak a helyi "gyártók" AliExpressről származó alkatrészekből, már amennyire ott bármit is figyelembe lehet venni.
Március 2-án estére a 40. Haderővadászdandár beszámolt a háború kezdete óta végzett harci munkáról. 25 harci bevetés történt, amelyek során mintegy 20 légi célpontot és 37 földi eszközt semmisítettek meg. Ez a jelentés rendkívül kétértelműnek értékelhető. Először is, 25 bevetés a háború 7 napja alatt - ez komoly? Napi három bevetés két MiG-29-es század számára. Másodszor, 20 megsemmisített célpont 25 bevetés alatt nagyon király, alig tudom elhinni. Vaszilkiv környékének tele kellett volna lennie törmelékkel és ejtőernyőkkel. De egyszerűen nincsenek ott. A földi felszerelésről nem lehet megmondani, lehet, hogy valami elégett, senki sem fogja soha kideríteni a valódi számokat.

Ugyanezen a napon, március 2-án egy másik híres ukrán vadászpilóta, Sztepan Csobanu őrnagy is meghalt egy légicsatában szülőhelye, Kropivnickij felett. A legfőbb főparancsnok rendelete alapján posztumusz Ukrajna Hőse lett. A légi csatáról készült fotó és szavak alapján - a második megerősített ukrán Szu-27-es vesztették el a levegőben.

Maj. Stepan Chobany was shot down by russian fighter and loss his life


Sztepan Csobanu ukrán őrnagy egy kétüléses Szu-27-es pilótafülkéjében. Lelőtték és meghalt légi harcban.

Enix-N816-lost-2022-03-02-816.jpg


Egy kép is felbukkant egy orosz pilóta nélküli Enix E95 Dlan célpontról, amely ukrán területre zuhant. Lehetséges, hogy az orosz hadsereg nem csak a légvédelem kiképzésére, hanem az ellenséges légvédelem áthatolására is felhasználja ezeket a célpontokat.

Március 2-án a Kijevi területen lévő Babintsy falu közelében lelőttek egy Ka-52-es helikoptert, amelynek pilótái megmenekültek az elfogás elől, és kényszerleszállást hajtottak végre.

Damaged and abandoned Ka-52 at Kiyv region


A lezuhant Ka-52-es, amely a hasára esett Babintsy falu közelében Ugyanennek a helikopternek a darabja, rajta az Orosz Légierő felirata.

Damaged Ka-52 with overpainted words Russia AF


https://militarizm.su/vojna-na-ukraine/aviaciya-v-rossijsko-ukrainskoj-vojne-ch-1.html
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113
Egy kép is felbukkant egy orosz pilóta nélküli Enix E95 Dlan célpontról, amely ukrán területre zuhant. Lehetséges, hogy az orosz hadsereg nem csak a légvédelem kiképzésére, hanem az ellenséges légvédelem áthatolására is felhasználja ezeket a célpontokat.

Ezekkel ugrasztják ki a nyulat a bokorból.
1982-ben az Izraeliek is ezt csinálták a Szír légvédelemmel.
Drónokat küldtek be, amikre tüzet nyitottak a szírek, ezzel pedig fölfedték a pozícióikat.
Hasznos megoldás, főleg ha a céldrón képes szimulálni egy valódi gép RCS-jét.
 
W

Wilson

Guest
Ezekkel ugrasztják ki a nyulat a bokorból.
1982-ben az Izraeliek is ezt csinálták a Szír légvédelemmel.
Drónokat küldtek be, amikre tüzet nyitottak a szírek, ezzel pedig fölfedték a pozícióikat.
Hasznos megoldás, főleg ha a céldrón képes szimulálni egy valódi gép RCS-jét.
Amilyen helyzetben és idegállapotban vannak az ukrán lérakosok, szerintem működött a dolog....
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113
Amilyen helyzetben és idegállapotban vannak az ukrán lérakkosok, szerintem működött a dolog....

Igen!
Ezt kicsit tovább fűzve, pont ezért nem lehet megmondani, hogy ki hány gépet lőtt le!
Ha egy ilyen drón RCS-je hasonlít mondjuk egy Szu-27/30-ére (Pl. Luneberg lencsét alkalmazva) akkor a légvédelmi egység személyzete nem tudja megmondani azt, hogy amire lőnek az most drón-e vagy valódi repülő. Főleg erős EW környezetben.
Ugyan ez 1982-ben lejátszódott már egyszer az adott kor technikai színvonalán. Ma jobbak a SAM rendszerek, de jobbak a csali célok is :cool:
 
M

molnibalage

Guest
Igen!
Ezt kicsit tovább fűzve, pont ezért nem lehet megmondani, hogy ki hány gépet lőtt le!
Ha egy ilyen drón RCS-je hasonlít mondjuk egy Szu-27/30-ére (Pl. Luneberg lencsét alkalmazva) akkor a légvédelmi egység személyzete nem tudja megmondani azt, hogy amire lőnek az most drón-e vagy valódi repülő. Főleg erős EW környezetben.
Ugyan ez 1982-ben lejátszódott már egyszer az adott kor technikai színvonalán. Ma jobbak a SAM rendszerek, de jobbak a csali célok is :cool:
Juj...
Tudomásom szerint nem veszik ezt figyelembe a rendszerek, hiszen viszonyítási alap nem nagyon van, hogy ez alapján mi micsoda.
De majd hozzáértőbb talán ad infót ehhez.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113
Tudomásom szerint nem veszik ezt figyelembe a rendszerek, hiszen viszonyítási alap nem nagyon van, hogy ez alapján mi micsoda.
De majd hozzáértőbb talán ad infót ehhez.

Elvileg minden légi járműnek van egy jellegzetes RCS képe.
Feltételezem, hogy az ukrán S-300/BUK kezelők tisztában vannak a Szu-27-es ezen értékeivel, hiszen nekik is van ilyen gépük.
Szerintem ettől a Szu-30 RCS képe sem tér el nagyon.
Ha jól emlékszem HASP írt erről az S-200-as kapcsán, hogy a visszavert jel formájából meg lehetett mondani azt, hogy az egy:
1 propelleres kisgép
Több propelleres nagygép
Vagy azt, hogy az egy jellegzetes "hullámképű" (RCS) sugárhajtású gép-e.
Talán pont a MIG-23-at hozta fel példának, hogy annak a hullámképe nagyon hasonlít valamelyik 3 hajtóműves utasszállítójéra.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Elvileg minden légi járműnek van egy jellegzetes RCS képe.
Feltételezem, hogy az ukrán S-300/BUK kezelők tisztában vannak a Szu-27-es ezen értékeivel, hiszen nekik is van ilyen gépük.
Látom nem sikerül megérteni. Egy gép RCS-es irányfüggésben 2-3 nagyságrendet (!) térhet el és függesztmény függő is.
Te az alapján semmit nem fogsz azonosítani. Soha. Kb. mintha zajt vetnél össze zajjal.

Az, hogy egy aktuákis mért RCS alapján LPI üzemmód van, ez teljesen más történet.
Szerintem ettől a Szu-30 RCS képe sem tér el nagyon.
Ha jól emlékszem HASP írt erről az S-200-as kapcsán, hogy a visszavert jel formájából meg lehetett mondani azt, hogy az egy:
1 propelleres kisgép
Több propelleres nagygép
Vagy azt, hogy az egy jellegzetes "hullámképű" (RCS) sugárhajtású gép-e.
Semmi köze az RCS-hez, csak a moduláció által, és ez által típust nem lősz be.
Talán pont a MIG-23-at hozta fel példának, hogy annak a hullámképe nagyon hasonlít valamelyik 3 hajtóműves utasszállítójéra.
Az nem RCS, az NCTR volt. Szezon és fazon.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 114
59 558
113
Látom nem sikerül megérteni. Egy gép RCS-es irányfüggésben 2-3 nagyságrendet (!) térhet el és függesztmény függő is.
Te az alapján semmit nem fogsz azonosítani. Soha. Kb. mintha zajt vetnél össze zajjal.
Semmi köze az RCS-hez, csak a moduláció által, és ez által típust nem lősz be.

Nem vagyok a téma szakértője, de pár képet beteszek most ide. Szerintem eléggé eltérőek....
gh.png

new_bitmap_image.jpg

file.php


file.php

f_35_metal_rcs.png


Értelem szerűen egy rendszer nem a teljes spektrumot látja a valóságban, de nekem elég jellegzetesnek tűnnek a visszaverődési képek.
És ugye olyan gépek repkednek a fejük felett amiket ők is ismernek, akár függesztménnyel is.
Meglepne ha nem tudnának különbséget tenni egy alap céldrón és egy Szu-30 között....
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Nem vagyok a téma szakértője, de pár képet beteszek most ide. Szerintem eléggé eltérőek....
gh.png

new_bitmap_image.jpg

file.php


file.php

f_35_metal_rcs.png


Értelem szerűen egy rendszer nem a teljes spektrumot látja a valóságban, de nekem elég jellegzetesnek tűnnek a visszaverődési képek.
És ugye olyan gépek repkednek a fejük felett amiket ők is ismernek, akár függesztménnyel is.
Meglepne ha nem tudnának különbséget tenni egy alap céldrón és egy Szu-30 között....
Ezek csak tiszta sárkányra igazak és csak egy rálátási szög esetén.
A fegyverzettől függően az RCS semmiféle azonosítást nem tesz lehetővé.
Kb. mintha két tökazonos frizurát akarnál 20 métterről megkülönböztetni néhány hajszál eltérés alapján.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Orosz jelentések szerint a mai napig megsemmisítettek 82 parancsnoki állást, 119 SZ-300, BUK és OSA indítót, valamit 76 radarállomást, 827 tankot és egyéb harcjárművet, 84 többcsövű rakétavetőt, 304 tüzérségi eszközt és aknavetőt, 603 egyéb katonai rendeltetésű járművet, 78 UAV-ot.

Tegnap este 3 Szu 27, 1 Szu 25, 2 Mi 24 és 8 UAV-ot lőttek le, valamint 3 BUK és 2 radarberendezés lt semmisítettek meg.