W
Wilson
Guest
A vaszilki 40. BrTA MiG-29-esek is részt vettek a harci műveletekben, többek között a dnyipropetrovszki bázisúak is. A 40. BrTA harccsoportot Ivan Petrenko dandártábornok vezette, akinek tulajdonítják a Donyeck, Sznyezsnoje és Fedorivka elleni repülőgépes támadásokat, valamint a 2014. augusztus 13-án a polgári létesítményekre és a zugresi strandra mért csapást, amelyben 13 ember, köztük két gyermek meghalt, 40 pedig megsebesült. Petrenkót ezt követően a Keleti Légierőparancsnokság parancsnokhelyettesévé léptették elő. 2018. október 16-án egy Szu-27-l lezuhant egy amerikai pilótával.
Négy MiG-29-es, irányítatlan fegyverekkel felfegyverkezve - az ukrán MiG-ek 2014 nyarán a DNR és az LNR erői elleni csapásokra álltak át.
Kezdetben a 204. BrTA maradványai a Mikolajivi területen, Kulbakinóban állomásoztak. A 204. légi dandár azonban egységként szinte semmilyen aktív szerepet nem vállalt a donbásszi háborúban, bár pilótái repültek az úgynevezett "ATO"-ban például a 40. BrTA részeként annak felszerelésével.
Az első két felújított MiG-29-est 2014 augusztus elején vitték ki a Krímből. Fokozatosan a 204. légi dandárt felújított felszereléssel és személyzettel töltötték fel, és 2018-ban áttelepítették Lutszkba.
A 40. BrTA MiG-29MU1 N02 típusú repülőgépe volt az első, amelyet 2014-ben lelőttek.
MiG-29 N02 roncsok
2014. augusztus 7-én lőtték le az első ukrán MiG-29-est - egy N02-es vadászgépet, amelyet meg nem erősített hírek szerint a 204. légi dandár Kombrig Mamchur pilótája vezetett. Augusztus 17-én lelőtték a 114. dandár második MiG-29 az N53-as számút, amelyet Mykola Gaiovchik őrnagy vezetett. Mindkét pilóta sikeresen katapultált és megmenekült az elfogás elől. Az ukrán vadászgépek aktív bevetését azonban hamarosan leállították, mert a légvédelmi tűz súlyos veszteségeket okozott - néhány MiG-29-es mellett öt Szu-25-öst vesztettek, egy Szu-24M bombázót lelőttek, egy Szu-24MR pedig súlyosan megsérült.
A második ukrán MiG-29-es, amely Donbasszban veszett oda, az N53-as volt, a díszes pixeles álcázás ellenére ezt a gépet nem korszerűsítették.
A lezuhant MiG-29 N53 farka 2014. augusztus 17-én.
A donbásszi aktív repülés befejezése után a Lviv ARZ folytatta az ukrán MiG-29-esek javítását, amelyek egy részét a MiG-29MU1 változatra fejlesztik, míg a többit egyszerűen csak javítják. Ez elég furcsa - a MiG-29MU1, bár nem sokkal, de még mindig jobb, mint az eredeti 9.13. Miért "hagyták el" ezt a fejlesztést, nem világos, annál is inkább, mivel "made in Ukraine"-ként hirdették.
Az üzem kapacitása évente 12 repülőgép javítását teszi lehetővé, de a valóságban évente körülbelül 5 repülőgép hagyja el az üzemet - a javítások ütemét komolyan hátráltatja, hogy nem tudnak orosz alkatrészeket vásárolni. Egyes alkatrészeket helyben kell gyártani, és 2018-ban például Kínából vásárolták a H019-es légi radarok MH7001-es vákuum-mikrohullámú erősítőinek egy tételét.
2014 és 2021 között összesen mintegy 40 ukrán MiG-29-es ment át a Lviv ARZ-on, de ismét nem mindegyik került korszerűsítésre. Ennek oka talán a 3,6 millió dolláros költség, bár nem világos, hogy ez magában foglalja-e a repülőgép javítását is vagy csak magát a korszerűsítést.
Tekintettel arra, hogy a MiG-29MU1 változat gyakorlatilag nem rendelkezik harcászati hatékonysági előnnyel az alapmodellhez képest, a MiG-29MU2 következő ukrán változatának továbbfejlesztésén folytatták a munkát. A 20PM fegyverkezelő rendszert korszerűsíteni kellett, az R-862 rádiót tovább kellett fejleszteni, a "Kurs-93M" fedélzeti integrált navigációs és leszálló berendezést kellett telepíteni, az RSBN A-323 navigációs rendszert le kellett cserélni, és az MSD-2000 adatbusz használatát tervezték.
Azt is állították, hogy a MiG-29MU2 megkapja az "Omut" légvédelmi rendszert, amely képes észlelni az ellenséges radarok sugárzását és megzavarni a rakéták célzási rndszereit.
Négy MiG-29-es, irányítatlan fegyverekkel felfegyverkezve - az ukrán MiG-ek 2014 nyarán a DNR és az LNR erői elleni csapásokra álltak át.
Kezdetben a 204. BrTA maradványai a Mikolajivi területen, Kulbakinóban állomásoztak. A 204. légi dandár azonban egységként szinte semmilyen aktív szerepet nem vállalt a donbásszi háborúban, bár pilótái repültek az úgynevezett "ATO"-ban például a 40. BrTA részeként annak felszerelésével.
Az első két felújított MiG-29-est 2014 augusztus elején vitték ki a Krímből. Fokozatosan a 204. légi dandárt felújított felszereléssel és személyzettel töltötték fel, és 2018-ban áttelepítették Lutszkba.
A 40. BrTA MiG-29MU1 N02 típusú repülőgépe volt az első, amelyet 2014-ben lelőttek.
MiG-29 N02 roncsok
2014. augusztus 7-én lőtték le az első ukrán MiG-29-est - egy N02-es vadászgépet, amelyet meg nem erősített hírek szerint a 204. légi dandár Kombrig Mamchur pilótája vezetett. Augusztus 17-én lelőtték a 114. dandár második MiG-29 az N53-as számút, amelyet Mykola Gaiovchik őrnagy vezetett. Mindkét pilóta sikeresen katapultált és megmenekült az elfogás elől. Az ukrán vadászgépek aktív bevetését azonban hamarosan leállították, mert a légvédelmi tűz súlyos veszteségeket okozott - néhány MiG-29-es mellett öt Szu-25-öst vesztettek, egy Szu-24M bombázót lelőttek, egy Szu-24MR pedig súlyosan megsérült.
A második ukrán MiG-29-es, amely Donbasszban veszett oda, az N53-as volt, a díszes pixeles álcázás ellenére ezt a gépet nem korszerűsítették.
A lezuhant MiG-29 N53 farka 2014. augusztus 17-én.
A donbásszi aktív repülés befejezése után a Lviv ARZ folytatta az ukrán MiG-29-esek javítását, amelyek egy részét a MiG-29MU1 változatra fejlesztik, míg a többit egyszerűen csak javítják. Ez elég furcsa - a MiG-29MU1, bár nem sokkal, de még mindig jobb, mint az eredeti 9.13. Miért "hagyták el" ezt a fejlesztést, nem világos, annál is inkább, mivel "made in Ukraine"-ként hirdették.
Az üzem kapacitása évente 12 repülőgép javítását teszi lehetővé, de a valóságban évente körülbelül 5 repülőgép hagyja el az üzemet - a javítások ütemét komolyan hátráltatja, hogy nem tudnak orosz alkatrészeket vásárolni. Egyes alkatrészeket helyben kell gyártani, és 2018-ban például Kínából vásárolták a H019-es légi radarok MH7001-es vákuum-mikrohullámú erősítőinek egy tételét.
2014 és 2021 között összesen mintegy 40 ukrán MiG-29-es ment át a Lviv ARZ-on, de ismét nem mindegyik került korszerűsítésre. Ennek oka talán a 3,6 millió dolláros költség, bár nem világos, hogy ez magában foglalja-e a repülőgép javítását is vagy csak magát a korszerűsítést.
Tekintettel arra, hogy a MiG-29MU1 változat gyakorlatilag nem rendelkezik harcászati hatékonysági előnnyel az alapmodellhez képest, a MiG-29MU2 következő ukrán változatának továbbfejlesztésén folytatták a munkát. A 20PM fegyverkezelő rendszert korszerűsíteni kellett, az R-862 rádiót tovább kellett fejleszteni, a "Kurs-93M" fedélzeti integrált navigációs és leszálló berendezést kellett telepíteni, az RSBN A-323 navigációs rendszert le kellett cserélni, és az MSD-2000 adatbusz használatát tervezték.
Azt is állították, hogy a MiG-29MU2 megkapja az "Omut" légvédelmi rendszert, amely képes észlelni az ellenséges radarok sugárzását és megzavarni a rakéták célzási rndszereit.