Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
molnibalage
Kérdem én, hogy mivel volt jobb az 50's -60's évek eleji USA hadihajók SAM légvédelme, mint a 80's évek beli angoloké?
A 60's évek eleji technikai színvonalon pedig realitásnak tűnik az alacsony magasságon repülő vadászbombázó támadás ha nincs BARCAP.
Még a totálisan elavult argentin légierő is képes volt sikereket elérni a saját magát a világ 3. legerősebb hadiflottájának képzelő Royal Navy ellen
1. A Royal Navy-val ellentétben a támadó nem képes vadászgépeket felküldeni, mert mondjuk nincs hordozója.
2. A támadó nem Mirage III-al meg A4-el támad a britekre, hanem mondjuk export MIG-23-al (BVR képes) és Szu-17-el (ARM képes)....
Az 1960-as évek elején megindult a rakétakorszak, menet közben fejlesztett megoldásokkal, viszont egy apróságot gyorsan tegyünk hozzá - a hajókon lévő radarok *sokkal* megbízhatóbbak és érzékenyebbek voltak, mint a repülőgépekre szereltek. Plusz a repülőgép-navigáció is más korszakot élt. Az, hogy a célponttól 20-30km-re a tengerszint felett repüljenek nem tűnik túl reálisnak, márpedig hogy a Tartar-t elkerüljék, erre lett volna szükség...
A navigációs problémákat én is említettem. Radar sem volt mindben, ergo röpködtek volna "összevissza" azt vagy megtalálják a célpontot vagy nem.Lásd fent. Számomra nem tűnik túl reálisnak, eleve ekkor még a szovjet gépeken INS is csak a stratégiai bombázógépek egy részébe jutott....
Bizony. Ha pl. olyan lett volna a harci helyzet, hogy nem a szigetek felől jönnek a támadógépek már az is számított volna.Sikereket elérhetett, de brutális áldozatok árán, ezt már írta Molni. Az összevetés részében érdemes megnézni, hogy azért *annyira* nem szerepelt rosszul a brit haditengerészeti rakéta-légvédelem. Azt azért ne várd el, hogy 100%-os hatékonysággal működjenek a légvédelmi rendszerek.
Pontosan.Plusz a brit haditengerészet csúnyán alábecsülte a CIWS-ek fontosságát és a Sea Wolf hatékonyságát.
A Sea Wolf-ot leszámítva egyik SAM sem volt korszerű Falklandon, de a Sea Wolfnak is voltak hiányosságai. Legfőképp a célcsatorna mennyisége...Azt pedig már csak a margóra, hogy a brit veszteségek egy jó része brutális hiányosságokra volt visszavezethető (nem volt EW a hajókon, nem volt rendes kommunikáció a hajók között, a Sea Cat és Sea Slug légvédelmi rakéta egy vicc kategória volt már az 1960-as években is, nemhogy a 80-as években, stb.). Szóval a kulcsszó a fenti mondatban a "képzelő" rész...
rgrmolnibalage
Cifu
Köszönöm a folyamatos válaszokat!
Viszont annál többet hozzáfűzni nem tudok, mint amit már elmondtam.
Ezek után tényleg meg kéne csinálnom a cikket a CBG légvédelemről. Lehet, hogy angolul...
Írtam a srácnak, hogy ha csinál ilyenolyan videókat, akkor tudok adni ezt-azt és megmutattam neki az Sz-300 angol fordítását. Nincs kizárva a jövőbeli kooperáció, de most konkrét tervek nincsenek, majd meglátjuk.
Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
Hátradöntve épitik be az antennát,hogy a bejövö radarhullám az "égbe" verődjön visszaBefejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
Az ilyen finomságok teszik a stealth gépet igazán szerintem, és ezekről találni keveset. Okkal maradt ki ez. Kíváncsi voltam, hogy ezt ki fogja megkérdezni, mert a radaros részek elolvasása és megértése után pontosan nekem is ezek a kérdések jutottak eszembe.Befejeztem, legalábbis az alapművet, most a linkeket nézem sorba.
Igazából rengeteg kérdés merült fel bennem, ezeket majd rendszerbe szedem és írok egy posztot a kérdésekkel. Ezeket olvasás közben írtam, hogy rájuk keressek vagy itt megkérdezzem őket.
Egy gyors: stealth gépek esetében az orrkúp borítása hogyan valósítja meg a lopakodó tulajdonságokat? Az F-22/35 orrában van egy radar, ami ugye egy elsődleges radar, egyben vevőegység is. Emiatt radarhullám áteresztő anyag, de ha a saját rádióhullámok ki és be jutnak, a bejövő külső (ellenséges) rádióhullámok hogy nem látják a radart magát, a keretet, stb. (vagy a "tűzfalat", amire rászerelték)?
Hát ilyenről én még nem hallottam és nehezen tartom ezt elképzelhetőnek, bár nem igazán láttam még n+1 polimer kompozit EM áteresztési spektrumát kimérve vagy megmutatva. (A frekvencia modulált meg biztosan rossz terminológia használat, az teljesen mást jelent.)Meg az orrkúp általában frekvencia modulált. Így például az X sávos hullámok ki-be tudnak jutni, de az L sávosak például nem.
Az ilyen finomságok teszik a stealth gépet igazán szerintem, és ezekről találni keveset. Okkal maradt ki ez. Kíváncsi voltam, hogy ezt ki fogja megkérdezni, mert a radaros részek elolvasása és megértése után pontosan nekem is ezek a kérdések jutottak eszembe.
Szóval grat, megéretted az írást és oda vezetett, ahogy arra számítottam. Egzakt választ erre nem tudok adni, vannak ilyenolyan magyarázó ábrák és hozzá szöveg, de finoman szólva nem koherensek, ezért inkább kihagytam őket.
Hát ilyenről én még nem hallottam és nehezen tartom ezt elképzelhetőnek, bár nem igazán láttam még n+1 polimer kompozit EM áteresztési spektrumát kimérve vagy megmutatva. (A frekvencia modulált meg biztosan rossz terminológia használat, az teljesen mást jelent.)