Orosz hadiflotta

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
3.

Van értelme a repülőgép-hordozóknak?

Úgy gondolom, hogy a hadtudomány veteránjait is emlékeztetni kell a katonai építkezés egy nagyon fontos kritériumának, a "hatékonyság-költség" létezésére. E kritérium alkalmazásához meg kell érteni az ipar valós helyzetét és az ország egészének gazdasági helyzetét. Nem szabad tovább álmodozni a hajóállomány jelentős növeléséről, repülőgép-hordozók építéséről (egy hajócsoport és egy magas színvonalú légi és bázis-infrastruktúra egyidejű építése nélkül). Elég, ha felidézzük a Charles de Gaulle francia repülőgép-hordozó építésével és befejezésével kapcsolatos több mint egy évtizedes tapasztalatokat.

Legfőbb ideje, hogy az ABN katonai közgazdászai-tudósai bebizonyítsák az állami vezetésnek, hogy a HÉA (hozzáadottérték-adó) aláássa a katonai termelést. Ez abszurd: az állam (Pénzügyminisztérium) adót szed a fegyvertől, amit saját maga védelmére készített! Ugyanakkor többször is felhajtja a repülőgép-ipari repülőgépek árát, és képmutató módon azzal vádolja a DIC-et, hogy túlárazza a fegyvereket. Valójában az adó úgy néz ki, mintha a pénzt a bal zsebből a jobb zsebbe, vagy fordítva, átcsoportosítanák. Bármilyen katonai hardver a többszörös újraelosztás terméke. És minden egyes újraelosztásból HÉA-t szednek be. Ezért a végtermék árában (annak összetettségétől függően) az ÁFA mennyisége a megrendeléssel növekedhet. Ezért szinte az összes költségét ez a kitalált adó teszi ki. Úgy tűnik, itt az ideje, hogy a Védelmi Minisztérium a haditengerészettel együtt a kormány elé terjessze a katonai termékek árképzési struktúrájának megváltoztatását és a HÉA kizárását a DIC esetében.

Összességében az a benyomás alakul ki, hogy az állam nem érdekelt a hajóépítésben, amit a védelmi beszerzésekben részt vevő vállalkozások finanszírozási problémái és az állami tulajdonú bankok (VTB, Agroselkhozbank, Sberbank stb.) kamatmentes hiteleinek hiánya is bizonyít. És vajon a Sberbank igazgatótanácsa, amely szinte kizárólag külföldiekből áll, hajlandó lesz-e ebbe belemenni?

Véleményem szerint a haditengerészet vezetése mindent megtesz a jelenlegi helyzetben. Az a döntés született, hogy a tengeralattjáró-flottát nem nukleáris tengeralattjárókkal bővítik. A haditengerészet keresi és meghatározza a hatékony hajóflotta kiépítésének lehetőségeit. A repülőgép-hordozó flottán és az óceánjáró hajókon is folytatni kell a munkát, de most elsősorban alacsony költségű hajókkal kell kiépíteni az összetételüket. E célból úgy vélem, hogy megfontolandó lenne megfontolni a Kínától (Koreától) származó nagy hatótávolságú felszíni hajók, valamint légi korai előrejelző repülőgépek beszerzésének célszerűségét, cserébe a mi energia- és faanyagszállításainkért. Legalábbis minimálisan korlátozott mennyiségben a csendes-óceáni flotta számára.

Gondolkodhatunk a szükségtelenül magas és költséges projektek csökkentésén. Vegyük a drága és meglehetősen terjedelmes (sok tonnás) "Symphony" navigációs rendszert és a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, de méretben és árban kisebb "Kama-NS-V" navigációs rendszert (MIMSNiS, haditengerészeti integrált kis méretű navigációs és stabilizációs rendszer). Körülbelül 130 kg-os súlyával a mérvadó "navigátorok" szerint ez a legjobb megoldás a nem nukleáris és ultra alacsony teljesítményű hajók számára. Bizonyos módosításokkal többcélú nukleáris és támadó nukleáris tengeralattjárókon is használható.

Elég, ha szemet hunyunk felette, és szemérmesen eltitkoljuk a haditengerészet problémáit. Például a tengeri célpontok elleni célmegjelölés és a haditengerészet tengeralattjárók robbanófejekkel való ellátásának problémája már régóta nem megoldott. A média még mindig a Liana rendszer (tengeri felderítő és célmegjelölő rendszer) közelgő elindításával dicsekszik, amelynek fejlesztése 1993-ban kezdődött, és amely egy újabb ígéret arra, hogy 2030 után minden boldog és virágzó lesz.

Szintén beszélni kell arról, hogy a haditengerészeti vezetésnek észerűen figyelmet kell fordítania a főparancsnok elégtelen felelősségére a hajó- és hajóépítési folyamatért (hosszú távú építés) és elégtelen kitartásra e feltételek csökkentésében vagy az úgynevezett téli stagnálásban. A 21. században példa nélküli, hogy a Fehér-tenger befagyása idején a Szevmasz és a Zvezdocska épülő hajói leállítják a tengeri próbákat, és türelmesen várják a nyári hajózás kezdetét, amely fél évig tart a hajógyárak vízterületein. Ez idő alatt az ipar a hibákat és a saját hiányosságait nyugodtan és felesleges zaj nélkül kiküszöböli. Ez lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag büntetlenül elrejtsék az ipar silány és nem megfelelő minőségű munkáját, és elkerüljék a büntetést az ügyfél számára, aki elviseli ezt a helyzetet.

Az OSK és a Sevmash vezetői azt ígérik, hogy bevezetik a nukleáris tengeralattjárók építésének új moduláris technológiáját, amely lehetővé teszi az építési idő több hónapos csökkentését. De alapesetben nincs kimondva, hogy ez csak a 2030 után gyártott atom-tengeralattjárókra vonatkozik majd. A sorozatgyártásban lévő tengeralattjárók tétlenségre vannak ítélve, mert az Egyesült Hajógyártó Vállalat és a Szevmasz, valamint a Szevmasz parancsnoksága nem akarja megszüntetni a Fehér-tengeren épülő hajók szégyenletes téli tárolását.

Az SF fő bázisa közelében lévő Sevmash hajógyár támaszkodhat az USC hajójavító bázisára a Kola-félszigeten. Ez már most segítene abban, hogy az egyes hajók szállítási ideje legalább hat hónappal csökkenjen. Mindössze a Védelmi Minisztérium és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetésének jóindulatára van szükség.

A japánok már lemondtak a Stirling-motorokról a lítium-ion akkumulátorok javára. Még el sem kezdtük a gyártásukat , de már több mint 20 éve fejlesztjük saját agyszüleményünket, de finanszírozás vagy látható kilátások nélkül. Egyébként tényleg szükség van ezekre az anaerob eszközökre, amelyek egy nagyságrenddel növelik egy tengeralattjáró költségeit, a Balti-tengeren, a Kaszpi-tengeren, a Fekete- és az Okotszki-tengeren, a Kuril-szorosban? Hogyan fognak működni a japán dízel-elektromos tengeralattjárók ellen? És minek ezeknek a hajóknak 300 méter mélységet "tudó" hajótest, megfelelő EMP-rendszer, 20 százalékos felhajtóerő-tartalék és egyéb trükök?

A probléma megoldása érdekében célszerű lenne a tengerészeti szalonokon bemutatott kis tengeralattjárók építésére vonatkozó javaslatok közül a kis és ultrakönnyű tengeralattjáró-tervek megfelelő, legfeljebb 750-1000 tonnás vízkiszorítású változatait figyelembe venni. Van néhány példa arra, hogy még a KNDK-ban is erőteljesen építik a kis és ultrakisméretű tengeralattjárókat. Irán szerzi be őket. Valószínűleg ez a példa valamilyen módon ösztönözni fogja a katonai-műszaki együttműködési szerveket, és a haditengerészet és a védelmi minisztérium bizonyos struktúráit arra készteti, hogy nézeteiket kiigazítsák.

Az ARMYA-2020 katonai és műszaki fórumon a Malakhit SPMBM bemutatta a P-705B Serval kis, nem nukleáris tengeralattjáró koncepciótervét. Korábban, az elmúlt évek tengeri bemutatóin Malakhit más part menti kis tengeralattjárók projektjeit javasolta, amelyek kis legénységgel rendelkeznek a nagyfokú automatizálás miatt, amelyek megnövekedett hatótávolsággal, nagy sebességgel, manőverezőképességgel és harci hatékonysággal rendelkeznek. Ezeket a hajókat part őrzésére, az ellenséges hajók elleni harcra, parti létesítmények, aknák megsemmisítésére, felderítő és felforgató csoportok partraszállására, felderítési és mentési műveletekre szánják, és meglehetősen jó fegyverzeti paraméterekkel rendelkeznek. Például a "Piranha-T" (vízkiszorítás - 370 tonna), fegyverzet: két 533 milliméter rakéta, 324 milliméter kaliberű torpedók - hat - nyolc, aknák - nyolc, tengeralattjáró-csoport (szállítás) - négy ember. Ezek a 200-300 méteres merülési mélységű MPL-ek, az öt-kilenc fős legénységgel 20-30 napos önállósággal, 2000-3000 mérföldes hatótávolsággal rendelkeznek. Mivel 533 milliméteres torpedók (cirkálórakéták) és külső aknavető eszközökben elhelyezett aknákkal is rendelkezik, képesek teljes mértékben megoldani a tengeralattjárók feladatait.

És végül. A modern történelem legnagyobb NATO Defender Europe 2021 hadgyakorlatát tartották meg a hazánkkal határos 12 állam területén. Június 28-tól július 10-ig a Fekete-tengeri gyakorlatok - Sea Breeze 2021. Úgy vélem, hogy ezzel a szövetség stratégiai telepítésbe kezd Oroszország délnyugati, nyugati és északnyugati határai közelében, tekintélyes számú amerikai alakulat bevonásával, amelyeket tengeren és levegőben telepítenek Európába. A DNR és az LNR határai közelében előzetesen kampányt indítottak a katonai feszültségek szítására.

Az információs, politikai és diplomáciai műveletek végrehajtása nagyszabású és professzionális módon történik. De vajon csak addig míg gyakorlatok véget érnek? A háborúk története arra tanít bennünket, hogy az első vonalbeli erők titkos bevetésének egyik kényelmes változata a különféle manőverek, amelyeket a leghihetőbb ürügyekkel a jövőbeli agresszió tárgyának határai közelében hajtanak végre. És mi nem tehetünk mást, mint hogy ennek megfelelően reagálunk rá.

Nem véletlenül beszél a fegyveres erők vezérkari főnöke, Valerij Geraszimov hadseregtábornok arról, hogy folyamatosan meg kell előzni az ellenséget, és egy-két lépéssel előttük kell lépni a megelőző intézkedésekkel. Ebből az a merev következtetés következik, hogy Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra, ha megpróbálják sarokba szorítani. És erre fel kell készülni.

Viktor Patrusev,
admirális-helyettes, az ABN tagja
Apukám, akiről beszélsz "Valerij Geraszimov " az Orosz Föderáció Védelmi Minisztere, nem pedig a vezérkar főnöke. A hír valós, csak nem mai.
 
  • Vicces
Reactions: boki

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 688
89 724
113
Vlagyimír Andrejev BDK a
WICA2ADJI7E.jpg
Jantar hajógyárban
t2bJobCpZYc.jpg
 
W

Wilson

Guest
"Oroszországban megkezdődtek Putyin víz alatti bunkerének tesztjei"

Oroszország megkezdi Putyin víz alatti bunkerének tesztelését
Miért nevezi így a nyugati média az új belgorodi tengeralattjárót?

Egy orosz tengeralattjáró első ízben szállt tengerre olyan nukleáris robotrepülőgépekkel, amelyek képesek monstre cunamikat okozni. Így reagált a nyugati média arra a hírre, hogy a 09852-es projekthez tartozó K-329 "Belgorod" nukleáris meghajtású különleges célú tengeralattjáró elérte a gyári tengeri próbák szakaszát.

"A 14 700 tonnás harcjármű tele volt pilóta nélküli, nukleáris robbanófejjel ellátott víz alatti torpedókkal, amelyeket mesterséges intelligencia irányított" - írja a brit The Sun. - A titkos indításra azután került sor, hogy Putyin haditengerészete megesküdött, hogy legközelebb elsüllyeszti a brit hadihajókat, ha azok túl közel kerülnek a Krímhez."

"Oroszország "nagyágyúk" iránti szenvedélye ismét előtérbe kerül" - értesíti olvasóit az Eurasian Times. - A tengeri próbák megkezdése jelentős áttörést jelent."

"Ez Putyin fenyegetése! - állítja a New York Post. - A Belgorod névre keresztelt új tengeralattjáró az elmúlt 30 évben a világon kifejlesztett legnagyobb tengeralattjárónak számít."

A 09852-es projekt műszaki leírását nem hozták nyilvánosságra, Mindazonáltal nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Belgorod nemcsak a világ legnagyobb tengeralattjárója, hanem a legegyedibb is. Összehasonlításképpen, a NATO méretek bajnoka - az amerikai "Ohio" osztályú tengeralattjáró 170,7 m hosszú és legfeljebb 12,8 m széles, de a "Belgorod" - 184 m és 18,2 m ennek megfelelően.

De nem is ez a lényeg: az "amerikai" 365 méteres mélyre tud lemerülni , ami sebezhetővé teszi a modern hidroakusztika számára, míg a "putyini fenyegetés" 520 méteres mélységgel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden ismert technikai eszköz számára láthatatlan lesz .

Amerikai szakértők szerint a fél kilométer a víz felszín alatt a nagy teljesítményű szonárrendszerek garantáltan "elkapják" a tengeralattjárót a jelforrástól számított 2 kilométeres távolságban, ami azt jelenti, hogy a "tengeralattjáró vadásznak" gyakorlatilag a tengeralattjáró felett kell tartózkodnia. Egyébként az úgynevezett árnyékzónáról beszélünk. Figyelembe véve az óceánok hatalmas területeit és 4 kilométeres átlagos mélységét, a "Belgorod" észlelésének valószínűsége gyakorlatilag a nullához közelít.

Van egy másik szempont is: rendkívül nehéz olyan tengeralattjárókat tervezni és építeni, amelyek 500 méter alatti mélységben működnek. Az amerikaiak elismerik, hogy nem rendelkeznek ilyen technológiai kompetenciával. Történelmileg a második világháború után a jenkik a hidroakusztikára összpontosítottak, abban a hitben, hogy bójákkal és hanglokátorokkal lefedhetik az egész világóceánt, és így nyomon követhetik tengeralattjáróink mozgását. Ami a Szovjetuniót illeti, egyedülálló mérnöki iskolát fejlesztett ki a nagyméretű katonai tengeralattjárók tervezésére, amelyek képesek voltak rendkívül nagy mélységeket elérni. Valójában az egész hidegháború egy nagy játék volt a világ óceánjain: ők kerestek minket, mi pedig bujkáltunk.

Belgorod-Atomtengeralattjaro-Oroszorszag-Submarine-Torpedo-Nuclear-Hajozashu7.jpg


Úgy vélik, hogy az USA valójában a mélytengeri tengeralattjárók fejlesztését az 1963. április 10-én elsüllyedt USS Thresher (SSN-593) többcélú atom-tengeralattjáró tragédiája után hagyta abba, amely 129 emberéletet követelt. A legénységnek még arra sem volt ideje, hogy vészjelzést küldjön, pedig a mi mércénk szerint a merülési mélység sekély volt - mindössze 360 méter.

A HY-80 típusú, nagy teherbírású acélból épített SSN-593, amely acél lehetővé tette a tengeralattjáró számára hogy négyzetcentiméterenként 5600 kg-nyi nyomást bírjon el, úgy tűnik, egyszerűen kipukkadt, mint egy léggömb. Ezt a nézőpontot képviselik a USS Skylark (ASR-20) üzemeltetői, akik végigkísérték a teszteket, és az utolsó pillanatig tartották a kapcsolatot a legénységgel.

Az elsüllyedt Thresher tengeralattjáró eredménytelen felkutatása után Kennedy elnök elrendelte a zászlók országos szintű kitűzését. Az elesett tengerészeknek országszerte emlékműveket állítottak, a legutóbbit 2019-ben az Arlingtoni Nemzeti Temetőben állították fel. Pete Seeger, zenész is megemlékezett a katasztrófáról. Mindezt minden bizonnyal minden amerikai politikus figyelembe vette és veszi még most is.

De vissza a Belgorodhoz, amelynek gyári tengeri próbái megkezdődtek, ami azt jelenti, hogy az amerikaiak legalább fél évszázaddal le vannak maradva a mélytengeri tengeralattjárók fejlesztése terén. Ezért a 09852-es projekt célja a nyugati elemzők és katonai szakemberek számára a legnagyobb rejtély.

A Naval News, az egyik legmegbízhatóbb haditengerészeti portál szakértői szerint a Belgorod két, látszólag egymásnak ellentmondó szerepet fog egyesíteni.

Az első az NN szerint a felderítés és a különleges küldetések. Úgy tűnik, hogy a tengeralattjáró méreteit és lopakodó képességét kifejezetten arra tervezték, hogy "anyahajó" legyen a mélytengeri nukleáris meghajtású törpe tengeralattjárók, számára. Ez utóbbiak nemcsak a nyugati országokat összekötő titkos internetkábeleket "csapolják" le, hanem titkos NATO katonai bázisokat is "meglátogatnak".

Ugyanezen a véleményen van Sidharth Kaushal, a Royal United Services Institute professzora is, aki a Daily Mailnek kifejtette, hogy a víz alatti harceszközök kulcsfontosságúak a Kreml számára. Egyetért azzal, hogy a Belgorod valóban megváltoztatja a játékot.

"A tengerfenéken áthaladó tenger alatti kábeleken bonyolítják az internetes forgalom 97%-át, amelytől napi 10 billió dollár értékű pénzügyi tranzakciók függnek" - jegyzi meg Kaushal, "Most Moszkva irányíthatja ezeket. Háború esetén pedig a NATO teljesen kommunikáció nélkül maradna.

Kaushal szerint baljós fejleménynek tekinthető, hogy a 09852-es projekt tengeralattjáró parancsnoka kifejezetten Putyinnak fog jelenteni, nem pedig az ország legfelsőbb haditengerészeti parancsnokságának. Ez önmagában is inkább hasonlít majd az orosz elnök mélytengeri felderítő igazgatóságára, mint egy közönséges tengeralattjáróra - panaszolja a The Sun. Röviden, olyan , mint egy víz alatti bunker a VVP számára, talán még egy saját irodával is rendelkezik.

Kíváncsi vagyok, honnan szerezték a britek ezt az információt, és miért érdekli őket, hogy ki a legújabb orosz tengeralattjáró parancsnoka? Talán a Mi-6-nak vannak ügynökei az RF védelmi minisztériumában? A válaszokat ezekre a kérdésekre a mi elhárításunkra bízzuk, sokkal érdekesebb, ha kitérünk a 09852-es típusú tengeralattjáró egy másik, (a külföldi szakértők szerinti )küldetésére.

A helyi katonai elemzőknek nincsenek kétségeik a tengeralattjáró második szerepét illetően - "a városok elpusztítása". Bár ez a tengeralattjáró egy szigorúan titkos tengeralattjáró, a nyugati tömegtájékoztatási eszközök egybehangzóan arról számoltak be, hogy "hat Poseidonnal lesz felfegyverezve, amely egy teljesen új típusú fegyver, amelyet egyetlen más flotta sem használ.

És valóban, a világhálón, valamint a nagy tekintélyű európai és amerikai médiában megjelentekből - bár az orosz védelmi Minisztérium hivatalos megerősítése nélkül - megérthetjük, hogy interkontinentális autonóm torpedókról van szó, amelyek nukleáris robbanófejjel rendelkeznek. "Több mint 20 méteres hosszukkal tulajdonképpen víz alatti drónok, amelyek gyakorlatilag korlátlan hatótávolsággal és 1000 méteres mélységgel rendelkeznek, ami nem sok jót ígér Oroszország ellenségeinek" - hangsúlyozza az NN.

Érdekes, hogy a kordonon túl is hallatszanak olyan hangok, amelyek szerint a Belgorod elsősorban stratégiai elrettentő fegyver, és valószínűleg megelőző válasz a NATO azon jelzéseire, hogy középtávon az orosz ICBM-t az új rakétavédelmi technológiák leértékelhetik. És általában véve már maga az a tény, hogy a brit rombolónak a krími területeinken elkövetett szemtelen csínytevése után megkezdődtek a tengeri kísérletek, ennek Washington és London számára azt az üzenetet kell közvetíteni, hogy "hagyják abba Oroszország zaklatását".

Александр Ситников
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 008
38 090
113
Oroszország kénytelen lesz a lehető legnagyobb erővel megelőző csapást mérni a NATO-csoportokra,
Ajajaj...

Le van vezetve az oka. Az egyetlen út a számukra a hiteles elrettentés, mondhatni kellően őrültnek kell látszania annak, aki nem akarja, hogy belekössenek (lásd Észak-Korea). Oroszország (vagyis a jelenlegi elitje) számára sincs végül más válasz az egzisztenciális fenyegetésre, mint a Sámson-opció, végső soron akár olyan eszközök rendszerbe állítása, amelyek a "doomsday bomb" kategóriájába tartoznak, és akár saját területen felrobbantva okozhatnak olyan globális következményeket, amelyek elrettentik a támadót. Ilyen talán még nincs rendszerben, de a Poszeidon már egy lépés efelé.
Putyin hatalomra kerülésekor még kergetett olyan illúziókat, hogy Moszkvának helye lehet az új világrendben és lehet érdekszférája, de 2007-től (Putyin müncheni beszéde) kb. ez már szertefoszlott, amikor pedig az USA még Ukrajna előtt Oroszországban próbált színes forradalmat, orosz tavaszt csinálni, végleg. A Nyugat nyilvánvaló célja Oo-t a Jelcin-korszaki státuszba visszarakni, esetleg tovább darabolni, a globális hegemón nem tűr tőle félig független játékosokat sem. Persze a nagyobb falat Kína, de velük egyelőre nem mernek olyan szintű konfliktusba belemenni, mint az oroszokkal a gazdasági összefonódás miatt. Meg persze ott vannak a páriaállamok, Irán, ÉK, Kuba, ezek közül Irán a zsidólobbinak fontos, hogy leszámoljanak vele, de csak regionális játékos. ÉK meg olyan, hogy DK sem akarja bottal sem piszkálni jelenleg. Egy nyomortelep, aminek a felzárkóztatásába belerokkannának.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 688
89 724
113
Kronstadtban megkezdték a felkészülést július 25.-ére.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
Folytatódnak a Cirkon hiperszonikus cirkálórakéta repülési tesztjei. Az Admiral Gorshkov fregatt egy Cirkon hiperszonikus cirkálórakétát lőtt ki a Fehér-tengerről, a Barents-tenger partjainál található földi célpontra. Az objektív ellenőrzési adatok szerint a Cirkon rakéta közvetlen találattal sikeresen eltalálta a több mint 350 km távolságban lévő célpontot. A tesztek megerősítették a Cirkon rakéta teljesítményét. A repülési sebesség körülbelül 7 Mach volt. A Cirkon rendszert az orosz haditengerészet tengeralattjáróira és felszíni hajóira tervezik felszerelni.

294424485295-41034-900x.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
W

Wilson

Guest
Kora reggel a Néván. Képek a haditengerészeti parádé próbáiról..

1352661_original.jpg

A múlt héten Szentpéterváron már teljes gőzzel megkezdődtek a vasárnap megrendezendő haditengerészeti parádé előkészületei. Ennek a felkészülésnek és mindennek, ami a Haditengerészet napjához kapcsolódik, kétségtelenül a "vizuálisan legfinomabb" része a hajók átvonulásának próbája a Neva folyón, amelyre kora reggel, 5 órakor került sor. Ezek a próbák július 13-án és 15-én voltak Az alábbiakban a legjobb felvételek közül mutatunk be néhányat. fent, a Palota-híd alatt halad el a Balti Flotta "Dimitrovgrad" rakétahajója.

2. A felvonulást hagyományosan a "Grachonok" típusú felforgatóellenes/különleges célú vízterület-védelmi hajók hajók nyitják meg. A Nakhimovets hajó az első.
1351581_original.jpg


3.A Pavel Henov aknaszedő a Liteiny híd és az Arszenalnaja rakpart előtt.
1351857_original.jpg


4. Nagyobb hajók következnek. Az első az Alekszandr Obuhov aknaszedő, majd a már bemutatott Dimitrovgrad rakétahajó és az Odintsovo kis rakétahajó következik.
1352102_original.jpg


5. Az MPS Odintsovo néhány nappal korábban Szentpétervár belvárosának panorámája előtt.
1352958_original.jpg


6. A "hajójárat" "szentpétervári" részét a felvonuláson a Zelenyi Dol, (Bujan-M típus Kalibr cirkálórakétákkkal) kis rakétahajó egészíti ki. Ezt követik a Manguste típusú határőrhajók.
1352226_original.jpg
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 627
113
Wilson
Olyan, hogy rakétahajó, nem létezik, a fordítók nem jól fordítják. Mondják rakétás hajónak, ami nem olyan szerencsés megnevezés. Ha szakszerűen fogalmazunk, akkor rakéta hordozó hajó a helyes kifejezés.
A Dimitrovgrad korvett, a Pr.1241.1 Tarantul osztályba tartozik.