KAB-ok folytatás 2
"A.Jegorov: pár szó a világon egyedülálló biplán irányítófelületekről:
A.Kozirjev: a biplán irányítófelületek a felgyorsított ráfutó levegő segítségével vannak irányítva. A bomba hátsó irányítófelületeit is körbeáramló levegő belép egy csőbe, ami a 4 irányítófelületet tartalmazó hátsó szárnyak fix részeinek külső felületén van. A cső a bomba oldásakor nyílik. A csőbe bejut a levegő, majd felgyorsul. Ezután a szelepek helyzetének megfelelően vagy a bal oldali vagy a jobb oldali belső részét megfújva mozgatja a kormányfelületeket. Ez a konstrukció lehetővé teszi a bombán használt elektromos energia gazdaságos beosztását, a kormányfelületek felesleges áramfelhasználás nélkül mozognak. Nem pazarolunk el feleslegesen elektromos áramot a kormányfelületek mozgatására.
A.Jegorov: Nem csak kormányfelületeket találtunk ki, hanem komplett szárnyakat is, amik egy másik bombához vannak. Bemutatjuk a "region" cég zászlóshajó bombáját, az UPAB-1500B-E-t. Ez a több mint 1 tonnás harcirésszel szerelt betonromboló bomba. Több méter vastag vasbeton bunker falát is át tudja ütni.
A.Kozirjev: A bombának penge szárnyai vannak, amelyek az oldás után nyílnak ki. Ezek biztosítják azt, hogy a bomba elérje a Védelmi Minisztérium által megkövetelt hatótávolságot. Nem közölhetjük, hogy pontosan mennyi, de a "családból" ő tud elrepülni a legmesszebb. (Megj: mivel a típusjele nem úgy kezdődik, hogy KAB, hanem úgy, hogy UPAB ezért annyit azért sejthetünk, hogy 50km feletti a bomba hatótávolsága)
A.Jegorov: ez a bomba(UPAB-1500B-E) is műholdas irányítású. Tehát nem csak jó időben, de akár hóviharban is célba talál.
Mi a helyzet, ha meghal a műholdas irányítás?
A.Kozirjev: Nincs baj, akkor áttér az inerciális navigációra. Benne van a szükséges giroszkóp, és annak illetve a már korábban említett 6 differenciál egyenlet segítségével célra vezeti a számítógépe.
A.Jegorov: az egyik legnehezebb dolog az ilyen giroszkópok megalkotása. A jövő az irányított bombák és rakéták kombinációjában van.
V. Fedcsenko: A legújabb ilyen kombinált eszközünk a Grom. A grom kétféle változatban elérhető. Irányított légiindítású rakétaként és irányított ejtőlőszerként. Az irányított rakéta változat rendelkezik saját hajtóművel. Ha ezt valaki nem akarja, akkor kiszedjük a hajtóművet, és a helyére teszünk még egy harci részt. A két változat teljesen egyformán néz ki és kinyíló szárnyakkal felszerelt.
A.Jegorov: a két változatot egyszerre tudja használni az indító repülőgép, a Grom ezáltal olyat tud, amit egy KAB sem, így nagyon megnehezíti a védekezést.
V. Fedcsenko: és a Grom többek közt direkt alkalmassá van téve belső fegyvertérből történő indításra, hogy a Szu-57 használhassa onnan.
B. OBnoszov: elmondhatjuk, hogy megváltozott a hozzáállás a KAB-okhoz a védelmi minisztérium részéről, így a fejlődés útjára léptünk, és lényegében ez a jövő fegyvere,amit folyamatosan fejleszteni kívánunk. Haladni kell tovább előre ezen a fejlesztési úton, hogy a konkurenseinkkel szemben itt is versenyképessé váljunk. A fejlődés egyik útja, hogy javuló pontosság mellett ezt a technológiát használni tudjuk 100,50 és később 25kg-os bombákon is. Igazodva a kedvenc megrendelőnk, a VM igényeihez.
A.Jegorov: a legvégső kérdés persze az ár. A KAB fél úton van a szabadesésű bombák és az irányított levegő-föld rakéták között. viszont ha ilyen bomba van a gépen, akkor az biztonságot ad a hajózóknak, mert nem kell az ellenséges légvédelem működési területére berepülniük. A legdrágább kincs pedig a Haza védőinek élete, így a KAB-ok nagy jövő előtt állnak"
"A.Jegorov: pár szó a világon egyedülálló biplán irányítófelületekről:
A.Kozirjev: a biplán irányítófelületek a felgyorsított ráfutó levegő segítségével vannak irányítva. A bomba hátsó irányítófelületeit is körbeáramló levegő belép egy csőbe, ami a 4 irányítófelületet tartalmazó hátsó szárnyak fix részeinek külső felületén van. A cső a bomba oldásakor nyílik. A csőbe bejut a levegő, majd felgyorsul. Ezután a szelepek helyzetének megfelelően vagy a bal oldali vagy a jobb oldali belső részét megfújva mozgatja a kormányfelületeket. Ez a konstrukció lehetővé teszi a bombán használt elektromos energia gazdaságos beosztását, a kormányfelületek felesleges áramfelhasználás nélkül mozognak. Nem pazarolunk el feleslegesen elektromos áramot a kormányfelületek mozgatására.
A.Jegorov: Nem csak kormányfelületeket találtunk ki, hanem komplett szárnyakat is, amik egy másik bombához vannak. Bemutatjuk a "region" cég zászlóshajó bombáját, az UPAB-1500B-E-t. Ez a több mint 1 tonnás harcirésszel szerelt betonromboló bomba. Több méter vastag vasbeton bunker falát is át tudja ütni.
A.Kozirjev: A bombának penge szárnyai vannak, amelyek az oldás után nyílnak ki. Ezek biztosítják azt, hogy a bomba elérje a Védelmi Minisztérium által megkövetelt hatótávolságot. Nem közölhetjük, hogy pontosan mennyi, de a "családból" ő tud elrepülni a legmesszebb. (Megj: mivel a típusjele nem úgy kezdődik, hogy KAB, hanem úgy, hogy UPAB ezért annyit azért sejthetünk, hogy 50km feletti a bomba hatótávolsága)
A.Jegorov: ez a bomba(UPAB-1500B-E) is műholdas irányítású. Tehát nem csak jó időben, de akár hóviharban is célba talál.
Mi a helyzet, ha meghal a műholdas irányítás?
A.Kozirjev: Nincs baj, akkor áttér az inerciális navigációra. Benne van a szükséges giroszkóp, és annak illetve a már korábban említett 6 differenciál egyenlet segítségével célra vezeti a számítógépe.
A.Jegorov: az egyik legnehezebb dolog az ilyen giroszkópok megalkotása. A jövő az irányított bombák és rakéták kombinációjában van.
V. Fedcsenko: A legújabb ilyen kombinált eszközünk a Grom. A grom kétféle változatban elérhető. Irányított légiindítású rakétaként és irányított ejtőlőszerként. Az irányított rakéta változat rendelkezik saját hajtóművel. Ha ezt valaki nem akarja, akkor kiszedjük a hajtóművet, és a helyére teszünk még egy harci részt. A két változat teljesen egyformán néz ki és kinyíló szárnyakkal felszerelt.
A.Jegorov: a két változatot egyszerre tudja használni az indító repülőgép, a Grom ezáltal olyat tud, amit egy KAB sem, így nagyon megnehezíti a védekezést.
V. Fedcsenko: és a Grom többek közt direkt alkalmassá van téve belső fegyvertérből történő indításra, hogy a Szu-57 használhassa onnan.
B. OBnoszov: elmondhatjuk, hogy megváltozott a hozzáállás a KAB-okhoz a védelmi minisztérium részéről, így a fejlődés útjára léptünk, és lényegében ez a jövő fegyvere,amit folyamatosan fejleszteni kívánunk. Haladni kell tovább előre ezen a fejlesztési úton, hogy a konkurenseinkkel szemben itt is versenyképessé váljunk. A fejlődés egyik útja, hogy javuló pontosság mellett ezt a technológiát használni tudjuk 100,50 és később 25kg-os bombákon is. Igazodva a kedvenc megrendelőnk, a VM igényeihez.
A.Jegorov: a legvégső kérdés persze az ár. A KAB fél úton van a szabadesésű bombák és az irányított levegő-föld rakéták között. viszont ha ilyen bomba van a gépen, akkor az biztonságot ad a hajózóknak, mert nem kell az ellenséges légvédelem működési területére berepülniük. A legdrágább kincs pedig a Haza védőinek élete, így a KAB-ok nagy jövő előtt állnak"