T
Törölt tag 1945
Guest
Elvileg Jemeni R-27-es indítás, Szaudi F-16-os ellen, amit a pilóta jósok csali+manőverezéssel elhárít.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
szaudi F-16??Elvileg Jemeni R-27-es indítás, Szaudi F-16-os ellen, amit a pilóta jósok csali+manőverezéssel elhárít.
Ne a papír IOC-ket nézt. R-77 tesztlövészet volt már a '80-as évek közepén is. Az R-27ER IOC-re eg 1991-t is láttam már, összevissza értelmezik az oldalak ezt. Ebből idővonalat összerakni nemigen lehet. Maga az R-27R még a '70-es évek gyermeke, az R-27R teljesen új állatfaj.molnibalage
Nekem a sima R-27 elég átmeneti megoldásnak tűnt. Az fért föl a MIG-29-re, a hosszabb verzió meg nem. Az R-77 nagyobb ugrás volt technikailag, arra várni kellet még. Evolúciósan nekem ez úgy jön le, hogy:
R-23 - félaktív
R-27- pályakorrekciós autonóm repülés + félakítv
R-77 -pályakorrekciós autonóm repülés + aktív rávezetés
Dátumok szerint a sima R-27 1984-es, az R-27ER 1987-es.
Az R-77-et 1994-ban fogadták el.
Az R-27 és az R-77 adatai ebben a sorrendben: (Zárójelben az R-27ER)
Hossz: 3800 mm/3600 mm (4500 mm)
Átmérő: 230 mm /200 mm (260 mm)
Súly: 253 kg/175 Kg (350 Kg)
Hatótáv: 50 km / 50-80 km (110 km)
Elég hasonlóak az R-27/R-77 adatai szerintem. Az R-77 egy jobb fegyver főleg arra a szerepre amire szánták. De az R-77-et a 80's években nem lehetett volna létrehozni az SZU-ban.
Az eredeti AIM-120 tudtommal 55 km-s hatótávolságú volt és 1991-ben jelent meg, ez is közepes hatótáv. A C verzió viszont már 100+ km-t tud amit nevezhetünk szerintem nagy hatótávnak.
Az AIM-7M tudott 70 km-t jó esetben, azt hiszem az 1982-ben állt szolgálatba. Én az R-27-et jobb rakétának tartom, mint az AIM-7-et.
Amúgy csak elméletet gyártok. De a MIG-29 az 1982/1983 táján kezdett szolgálatba állni. Azért kellet rá valamilyen BVR fegyver akkoriban, nem lehetett megvárni egy R-77-hez hasonló rakétát ami vagy kész lesz vagy nem. Biztosabb megoldás volt egy R-27 közepes hatótávra is.
Valószínűleg azért a rövidebb R-27 került először rendszerbe mert:
1. A Szu-27 késett. (1985+)
2. Az akkori radartechnikával nem volt értelme a 110 km-s hatótávnak, a MIG-29-nek az 50 km is untig elég volt.
3. Az R-27 ER kettős tolóerejű hajtóműve kockázatosabb fejlesztés (és drágább) lehetett , mint a szimpla hajtóműves sima R-27-es.
Én ezt így látom, de nem voltam jelen ezeknél a döntéseknél. De kétlem, hogy véletlenül alakultak volna így a dolgok.
...Az R-27ER orosz viszonyos közt is eltérő, mert semmilyen más AAM esetén nem volt olyan, hogy a rakéta radikális áttervezésévelés megnövelésével értnek el nagyobb kinematikai HMZ-t...
Az R--27R ---> R-27ER váltás során:Dehogynem.
R-23 -> R-24
Nem érdekes, hogy az ER és R közötti alány mennyire durván eltér?molnibalage
Az idővonalat orosz forrás alapján raktam össze, ezen években "fogadta el" a hadsereg hivatalosan a rakétákat. (A források szerint)
Persze más kérdés, hogy mikor kezdtek elterjedni ezen cuccok.
Az R-77-nek meg az SZU összeomlása eléggé keresztbe tett. A mostani R-77 a beltartalmat tekintve szinte biztos nem azonos az eredetivel. Ez a hatótávolságokon is látszik, ez eredeti 50-80 km környékét tudott, a mai verzióra meg tettek már be képet, hasonló, mint az AIM-120 C.
A Szu-27-nél megemlíteném azért, hogy a gépet ők eredetileg PESA radarral képzelték el, az más kérdés, hogy erről, első körben végül lemondtak.
A Szu-30-asokban aztán megjelent végül a PESA technológia, meg a jobb felderítési távolság, azzal már ki lehet használni az R-27ER képességeit.
E mellet én nem gondolom az R-27ER-t marginális cuccnak. Az SZU szétesése után egy ideig nem rendeltek új rakétákat, aztán a 2000's évektől folyamatosan rendeltek R-27ER-t. Emlékeim szerint volt, hogy egyszerre több ezer db-ot!
Exportra Kína és India is kapott ER-t. :
"Kína: 1309 R-27R és 124 R-27ER rakéták szállítása az 1994-2010-es időszakban.
India: 442 rakéták (R-27R-292, R-27ER-100, R-27ET-56) az 1994 és 2010 közötti időszakban"
Exportra kevesebb ER ment mint R, de azért pár 100 db-ot elsóztak belőle.
Az R--27R ---> R-27ER váltás során:
R-23R ---> R-24R
- 254 kg ---> 350 kg (+37%)
- mezei hajtómű ----> kettős tolóerő
- tömegnövekedés számottevő része a + hajótanyag
Nem értem, hogy a két eset hol hasonló. Azt meg soha nem értettem, hogy az Osza rakéta mindig kettős tolóerejű volt, de az első légiharc-rakéta me az R-27ER volt 20 évvel később. Miért? A Buk-nál is kettős-tolóerő...
- 222 kg ---> 243 kg (+9%)
- változott a tolóerő karakterisztika? Tudtommal nem.
Az AIM-7F-nek volt R-77 szintű aránya. Az AIM-120-nak mindegyiknél jobb.molnibalage
"Nem érdekes, hogy az ER és R közötti alány mennyire durván eltér?"
Érdekesni érdekes, de nekem ami mindig érdekes az a rakéták hossz/átmérő aránya.
R-27R: 16.5
R-27ER: 17.3
R-77: 18
Nekem a sima R-27R kicsit tömzsinek tűnik.
Az én tippem a kettős tolóerő fokozat és az, hogy a súlypont miatt nem lehetett korlátlan hozzúságú, mert az meg a max. G-t korlátozná le vélhetőleg.A másik ami érdekes a számomra, hogy az ER hajtómű szekciója nem csak hosszabb hanem 30 mm-rel nagyobb átmérőjű is. Ezt viszont nem értem minek kellet. Az eredeti átmérővel 19.5-ös lenne a hossz/átmérő aránya. Nem értem mi indokolta technikailag a +30 mm átmérőt.
Csak az R-27ER esetén a rakéta kinematika változott brutálisan.Ja, én arra értettem, hogy a fedélzeti lokátor teljesítményének növelését (MF->ML) az egyik oldalon, a rakéta extra lőportöltetének növelésével ellensúlyozták a másikon (R23->R24), és az a pár extra kiló duplázta a hatótávolságot. (vagyis erősen megvilágító lokátor limitált volt a rendszer)
Orosz hajó elleni rakéták.Sziasztok! Szeretnék tőletek segítséget kérni, mert fogalmam sincs, pontosan milyen típusú rakéták láthatók ezen az amúgy elég rossz minőségű képen, és szeretném ezeket beazonosítani. Illetve a számsorokból bármire lehet következtetni? Egyáltalán a háttérben és előtérben lévő két rakéta vajon ugyanaz a típus? Előre is nagyon köszönöm, ha tudtok adni tippet.
Mert volt már.Hogy hogy nincs még betéve az a új R-77-(?) típus ami egy mig-31 szárnya alá lett függesztve.
H-25ös Levegő-föld rakéták. Olyan 20-25 évesek.Sziasztok! Szeretnék tőletek segítséget kérni, mert fogalmam sincs, pontosan milyen típusú rakéták láthatók ezen az amúgy elég rossz minőségű képen, és szeretném ezeket beazonosítani. Illetve a számsorokból bármire lehet következtetni? Egyáltalán a háttérben és előtérben lévő két rakéta vajon ugyanaz a típus? Előre is nagyon köszönöm, ha tudtok adni tippet.