Orosz levegő-levegő rakéták

.
.
Szerintem viszont ma az elsödleges csatater nem a harcmezö, hanem az exportpiacok meghoditasa es megtartasa, es azutan persze mar harcmezök is megjelenhetnek kulönfele felsegjelekkel repulve, ahol nincs Tu-160, csak az van, ami a szarnyak ala fel van akasztva, pl India vs Pakisztan. Ha a Su-30/35, Mig-35 tipusokat el akarjak adni, de akar a Yak-130-hoz is, kellene modern es potens fegyverzet.
Az orosz legiharcraketak közul mondjuk csak egyet is, ami a maga koraban tenyleg bevalt, es olyan erös volt nemzetközi megiteleseben, mint az amerikai Sidewinder vagy eppen az AMRAAM. Egy se volt. Namost hogy lehet vadaszgepet eladni barkinek erös fegyverzet nelkul? Sehogy. Az, hogy jol murepul, az keves, ezt mar a Mig-29 eljatszotta.
Oroszország szerintem elég hosszú ideje másodhegedűs a harcigépek nemzetközi piacán, az vesz tőlük ilyent aki az USA/nyugattól nem kap (vagy valamiért, esetleg kevés pénz miatt nem is akar). Ekkor pedig édesmindegy milyen rakétákat tudnak hozzá adni, aki nem kaphat F-15/16/35-öt, az nem kaphat AMRAAM-ot sem, szóval vehet olyant amit Szergej ad a gépeihez, akármilyen rakéták is azok, a semminél jobbak.
 
erintem elég hosszú ideje másodhegedűs a harcigépek nemzetközi piacán, az vesz tőlük ilyent aki az USA/nyugattól nem kap (vagy valamiért, esetleg kevés pénz miatt nem is akar). Ekkor pedig édesmindegy milyen rakétákat tudnak hozzá adni, aki nem kaphat F-15/16/35-öt, az nem kaphat AMRAAM-ot sem, szóval vehet olyant amit Szergej ad a gépeihez, akármilyen rakéták is azok, a semminél jobbak.
.
.
Igen, másodhegedűs, ez igaz. De egyáltalán nem mindegy, hogy milyen a rakéta, mert ha pl most Indiában tényleg lelőtt F-16 képeket tudnának mutogatni, nem csak kamu fémlemezeket, akkor az orosz termékek iránt nőne a kereslet az USA szándékától függetlenül. A harc eredményességének a kulcsa pedig a rekéta, anélkül a rep.gép max légibemutatókra mehet, lásd Mig-29.
 
.
.
Igen, másodhegedűs, ez igaz. De egyáltalán nem mindegy, hogy milyen a rakéta, mert ha pl most Indiában tényleg lelőtt F-16 képeket tudnának mutogatni, nem csak kamu fémlemezeket, akkor az orosz termékek iránt nőne a kereslet az USA szándékától függetlenül. A harc eredményességének a kulcsa pedig a rekéta, anélkül a rep.gép max légibemutatókra mehet, lásd Mig-29.

Csak a rakétára lesarkosítani az eredményességet az elég nagy hiva szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Csak a rakétára lesarkosítani az eredményességet az elég nagy hiva szerintem.
.
Vegyuk pl az uj orosz raketat, az R-37M-et, sokszaz km hatotav, a vegen aktiv radaros öniranyitas az Agat 9B-1388 fejjel. Egy ilyen raketaval vivott legiharcban a repulögep szerepe elegge korlatozott, eljuttatja a raketat egy megfelelöen tunö inditasi pontba, a pilota megnyomja a gombot, azutan a cel is mozog mindenfele, a raketa is mozog mindenfele, a pilota meg jobb hijan nezi a kijelzöit es remenykedik.
Nyilvan nem a raketa a legiharc egyetlen faktora, de szerintem messze a legfontosabb.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
.
Vegyuk pl az uj orosz raketat, az R-37M-et, sokszaz km hatotav, a vegen aktiv radaros öniranyitas az Agat 9B-1388 fejjel. Egy ilyen raketaval vivott legiharcban a repulögep szerepe elegge korlatozott, eljuttatja a raketat egy megfelelöen tunö inditasi pontba, a pilota megnyomja a gombot, azutan a cel is mozog mindenfele, a raketa is mozog mindenfele, a pilota meg jobb hijan nezi a kijelzöit es remenykedik.
Nyilvan nem a raketa a legiharc egyetlen faktora, de szerintem messze a legfontosabb.

A rendszer amiben működik szerintem fontosabb.Ha van két repülő század ahol az egyiknek gyengébb a fegyverzete de van EW,AWACS és légiutántöltő támogatása a másiknak meg nincs akkor abból nem lesz győzelem.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust
.
Vegyuk pl az uj orosz raketat, az R-37M-et, sokszaz km hatotav, a vegen aktiv radaros öniranyitas az Agat 9B-1388 fejjel. Egy ilyen raketaval vivott legiharcban a repulögep szerepe elegge korlatozott, eljuttatja a raketat egy megfelelöen tunö inditasi pontba, a pilota megnyomja a gombot, azutan a cel is mozog mindenfele, a raketa is mozog mindenfele, a pilota meg jobb hijan nezi a kijelzöit es remenykedik.
Nyilvan nem a raketa a legiharc egyetlen faktora, de szerintem messze a legfontosabb.
Az R-37M jellegű rakéták szerepe vadászgépek közötti légi harcban csekény, mert azok jellemző magasságán nagyon gyorsan lassulnak és igen hamar manőverképtelenné válnak. Ezek nem manőverező manőverező szárnyasbombákra, bombázókra és HVA (AWACS, tanker) elzavarására alkalmas eszközök.
Csak a rakétára lesarkosítani az eredményességet az elég nagy hiva szerintem.
Az eredményességi lánc utolsó nagy hardveres eleme, ha magát a rakétát nem bontod tovább alegységeire. A lánc csak annyira erős, mint a leggyengébb eleme egy adott helyzetben.
 
Az R-37M jellegű rakéták szerepe vadászgépek közötti légi harcban csekény, mert azok jellemző magasságán nagyon gyorsan lassulnak és igen hamar manőverképtelenné válnak. Ezek nem manőverező manőverező szárnyasbombákra, bombázókra és HVA (AWACS, tanker) elzavarására alkalmas eszközök.

Az eredményességi lánc utolsó nagy hardveres eleme, ha magát a rakétát nem bontod tovább alegységeire. A lánc csak annyira erős, mint a leggyengébb eleme egy adott helyzetben.

De attól,hogy van a láncban egy marha erős szem erősebb sem lesz tőle a lánc.
 
De attól,hogy van a láncban egy marha erős szem erősebb sem lesz tőle a lánc.
Viszonylag sok ember véleménye az, hogy az oroszok jó platformokat építettek, de a láncban a radar és ez volt mindig a leggyengébb. A komment erről szólt, semmi másról. Arról meg végképp nem, amit ebben a kommentedben írsz.
 
Viszonylag sok ember véleménye az, hogy az oroszok jó platformokat építettek, de a láncban a radar és ez volt mindig a leggyengébb. A komment erről szólt, semmi másról. Arról meg végképp nem, amit ebben a kommentedben írsz.

Melyik komment?Mert akkor nem ugyan úgy értelmezzük vagy nem ugyan arról a kommentről beszélünk.
 
A "kulcsa" meg az "egyik kulcsa" az nagyon nagy különbség.
.
.
Vegulis ezen a kerdesen el lehet filozofalni a vegtelensegig... söt elmehetunk addig, hogy a felszallopalya betonjat karbantarto gepeket karbantarto szerelö villaskulcsa a legfontosabb eleme a legiharcnak, mert ha nem muködik a betonkeverö, akkor nem tudja rendberakni a felszallopalyat, es akkor a vilag legjobb vadaszgepe nem tud felszallni a vilag legjobb pilotajaval es raketajaval.
 
.
.
Vegulis ezen a kerdesen el lehet filozofalni a vegtelensegig... söt elmehetunk addig, hogy a felszallopalya betonjat karbantarto gepeket karbantarto szerelö villaskulcsa a legfontosabb eleme a legiharcnak, mert ha nem muködik a betonkeverö, akkor nem tudja rendberakni a felszallopalyat, es akkor a vilag legjobb vadaszgepe nem tud felszallni a vilag legjobb pilotajaval es raketajaval.

Ennyire nem bonyolult.Ha egy F-16 Block 50/52-re AMRAAM D-t raksz az F-22-re meg MICA EM-et*(ami jóval rosszabb képességű rakéta mint az amerikai) akkor sem lesz esélye az F-16-nak,pedig a rakéta sokkal jobb.

*Tudom,hogy nincs integrálva.
 
Ennyire nem bonyolult.Ha egy F-16 Block 50/52-re AMRAAM D-t raksz az F-22-re meg MICA EM-et*(ami jóval rosszabb képességű rakéta mint az amerikai) akkor sem lesz esélye az F-16-nak,pedig a rakéta sokkal jobb.

*Tudom,hogy nincs integrálva.
Mi alapján jelented ki, hogy rosszabb a MICA EM? Pl. TVC-s a MICA.
Ezen felül az AIM-120D-nél soha senki nem magyarázta meg, hogy mitől lenne lényegesen nagyobb a HMZ-je a C-7-nél, mert tök ugyanazon méretűek és tömegűek tudtommal. Ehhez képest egyesek 50%-os HMZ növekedést is írtak pálya optimalizációval, ami mese habbal. Ez legfeljebb az F-22 esetén lehet igaz, ha arra külön szoftvert írtak, ami figyelembe veszi annak sajátosságait, hogy 12-13 km magasan M1.7 táján dobálja azokat ki magából, ami messze a 4. gen gépek üzemi tartományán kívül van, mert erre lehet, hogy eddig nem írtak külön semmit.

Fizikai képtelenség az, hogy 50% HMZ-t nyerjen generálisan, mert az csak úgy lenne lehetséges, ha a mai rakéta szándékosan elbaszná a röppályát és azt javítod ki. Ez kb. akkor lenne, ha nem is loftolna soha az AIM-120 és 1 km repülő cél estén azonnal süllyedne 8 km magasan indításnál. Csak ilyen meg nincs. A rakéta hajtóanyagok fejlődéséről meg éppen pár napja tette be ábrát.

Kb. Nobel díjat érő felfedezése lenne ha nagy hirtelen találna valaki olyan hajtóanyagot, ami +50% SPI-t érne.
ispsolid.gif
 
Mi alapján jelented ki, hogy rosszabb a MICA EM? Pl. TVC-s a MICA.
Ezen felül az AIM-120D-nél soha senki nem magyarázta meg, hogy mitől lenne lényegesen nagyobb a HMZ-je a C-7-nél, mert tök ugyanazon méretűek és tömegűek tudtommal. Ehhez képest egyesek 50%-os HMZ növekedést is írtak pálya optimalizációval, ami mese habbal. Ez legfeljebb az F-22 esetén lehet igaz, ha arra külön szoftvert írtak, ami figyelembe veszi annak sajátosságait, hogy 12-13 km magasan M1.7 táján dobálja azokat ki magából, ami messze a 4. gen gépek üzemi tartományán kívül van, mert erre lehet, hogy eddig nem írtak külön semmit.

Fizikai képtelenség az, hogy 50% HMZ-t nyerjen generálisan, mert az csak úgy lenne lehetséges, ha a mai rakéta szándékosan elbaszná a röppályát és azt javítod ki. Ez kb. akkor lenne, ha nem is loftolna soha az AIM-120 és 1 km repülő cél estén azonnal süllyedne 8 km magasan indításnál. Csak ilyen meg nincs. A rakéta hajtóanyagok fejlődéséről meg éppen pár napja tette be ábrát.

Kb. Nobel díjat érő felfedezése lenne ha nagy hirtelen találna valaki olyan hajtóanyagot, ami +50% SPI-t érne.
ispsolid.gif

Ha azt feltételezzük,hogy mindenben egyformák de az AMRAAM D-nek nagyobb a hatótávja akkor jobb.Nekem sem magyarázták el,hogy mitől nagyobb de mindenki mindenhol ezt mondja tehát elfogadom.
 
Egyébként mindenhol azt írják egyöntetűen,hogy az AMRAAM D jobb mint a radaros MICA.
 
Egyébként mindenhol azt írják egyöntetűen,hogy az AMRAAM D jobb mint a radaros MICA.
Mi az a mindenhol és mi alapján? Miben jobb...? Van HMZ diagram? Ismerjük egyáltalán az üzemi frekit? Milyen célra? Mert a MICA ER-rel közelre könnyebb indítani TVC hajtómű miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and hurci10