Nem egészen."Ilyen kialakítással a hatvanas években a Szovjetúnióban nem álmodtak repülőt."
A Szu-15ös ilyen volt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem egészen."Ilyen kialakítással a hatvanas években a Szovjetúnióban nem álmodtak repülőt."
A Szu-15ös ilyen volt.
https://htka.hu/wp-content/uploads/cikkek/Pdf/Szu-15 Flagon.pdf"Ilyen kialakítással a hatvanas években a Szovjetúnióban nem álmodtak repülőt."
A Szu-15ös ilyen volt.
.A Jak-141es és a MiG-1.44 alól kihalt a Szovjetunió.
A Mig-31 is ránézésére egy vesztes típus, ormótlan és primitív kidolgozottságú ránézésre egyértelműen. Aztán arra amire építették, első osztályú harcrendszer volt a korában, elég sok egyedülálló képességgel, no meg olyan további lehetőségekkel, mint a nem is régi új Khinzal indító szerepkör..
.
A Jak-141-et nagyon sajnalom, szerintem a Szu legjobb, es önallo alkotasa lehetett volna. Sajnos elsullyedt alola a Szovjetunio, es rep.hordozok nelkul ez meghalt. Erdekes, hogy a mindent összelopo Kinat latszolag nem erdekli a Jak-141 terv.
A Mig-1-44-et viszont nagyon nem sajnalom, mert egy ormotlan, primitiv kidolgozasu valami volt, egyszeruen latszik rajta, hogy egy vesztes tipus.
Azért voltak ott csodák..
.
A Jak-141-et nagyon sajnalom, szerintem a Szu legjobb, es önallo alkotasa lehetett volna. Sajnos elsullyedt alola a Szovjetunio, es rep.hordozok nelkul ez meghalt. Erdekes, hogy a mindent összelopo Kinat latszolag nem erdekli a Jak-141 terv.
A Mig-1-44-et viszont nagyon nem sajnalom, mert egy ormotlan, primitiv kidolgozasu valami volt, egyszeruen latszik rajta, hogy egy vesztes tipus.
Én itt egy darab R-24R indítást sem látok....
.
Például az afganisztáni szovjet intervenció alatt, a pakisztáni F-16-ok ellen.
"(...)
A month after Rutskoy’s shootdown, a formation of twelve Soviet MiG-23s—eight loaded with bombs, and four carrying R-24 air-to-air missiles, zipped into Pakistani airspace near the Kunar valley at 32,000 feet—probably seeking to lure PAF F-16s into an ambush.
Obligingly, two F-16s raced towards the swing-wing fighters at only 11,000 feet. However, the Soviet radars failed to detect the lower-flying F-16s amidst the ground clutter. A Sidewinder fired at a steep angle by Squadron Leader Khalid Mahmood managed to riddle one MiG-23 with shrapnel, which limped back home for a crash landing. Two MiGs peeled away to engage the F-16s in a dogfight. But while Pakistani pilots claimed two MiG-23 kills, Soviet records show no additional aircraft were lost."
https://nationalinterest.org/blog/buzz/pakistan’s-f-16s-battled-soviet-jets—and-shot-down-future-vice-president-russia-47717
.Én itt egy darab R-24R indítást sem látok...
Látom nem érted. Egy légiharc-rakéta és a kapcsolódó rendszerek eredményességéhez azért egynél több indítás kéne. Itt még azt sem tudni, hogy azért nem indítottak, mert pl. nem volt szavad. A pakisztáni légtérben repülő paki gépekre milyen alapon indíthatott volna szovjet gép?.
.
Ki tudja mi törtent. Mindenesetre egy szituacio, amikor szovjet pilotakkal, a legmodernebb MLD valtozat, R-24 raketa ment harcba, de a rendszer becsödölt, pl mert nem lattak meg földhatterben a pakisztaniakat.
.A Mig-31 is ránézésére egy vesztes típus, ormótlan és primitív kidolgozottságú ránézésre egyértelműen. Aztán arra amire építették, első osztályú harcrendszer volt a korában, elég sok egyedülálló képességgel, no meg olyan további lehetőségekkel, mint a nem is régi új Khinzal indító szerepkör.
.Látom nem érted. Egy légiharc-rakéta és a kapcsolódó rendszerek eredményességéhez azért egynél több indítás kéne. Itt még azt sem tudni, hogy azért nem indítottak, mert pl. nem volt szavad. A pakisztáni légtérben repülő paki gépekre milyen alapon indíthatott volna szovjet gép?
A linkelt nyúlfarknyi anyagból nem derül ki semmi, nemhogy az hogy becsődölt a rendszer.
A MiG-31 feladata anno a Szu- légterébe berepülő csapásmérő gépek, de ELSŐSORBAN a Cruise Missile/manőverező szárnyasbombák lelövése volt. Az utóbbira bármilyen fegyverzet alkalmas, a fő nehézség az a cél felderítése/detektálása, de ez után a CM nem fog ellentámadást indítani a MiG-31 ellen, nem fog 8-9 g-vel manőverező légiharcot folytatni, tehát a helyzet/céltávolság függvényében a MiG-31 bármelyik fegyverzetével lelőhető. A lényeg, hogy ha már csak nagyon közelre kerülve tudta elfogni a CM-t, akkor is legyen olyan fegyvere amit azonnal használhat. Ugyanúgy ahogy a CM ősét, a V-1 szárnyasbombát is lelőhette gépágyúval vagy géppuskával bármelyik korabeli vadászgép amelyik legalább a sebességet tudta tartani hogy le ne maradjon, ki ne kerüljön a V-1 a hatásos lőtávolságból..
.
A Mig-31 erdekes pelda, hogy mi mindenre epitettek, mert felszereltek eredetileg közelharcfegyverzettel is, R-60MK, es GSh-6-23M gepagyuval! Nem tudom minek, de gepagyut is tettek bele.
.
Meg air policy esetén is jó, ha van gépágyú.A MiG-31 feladata anno a Szu- légterébe berepülő csapásmérő gépek, de ELSŐSORBAN a Cruise Missile/manőverező szárnyasbombák lelövése volt. Az utóbbira bármilyen fegyverzet alkalmas, a fő nehézség az a cél felderítése/detektálása, de ez után a CM nem fog ellentámadást indítani a MiG-31 ellen, nem fog 8-9 g-vel manőverező légiharcot folytatni, tehát a helyzet/céltávolság függvényében a MiG-31 bármelyik fegyverzetével lelőhető. A lényeg, hogy ha már csak nagyon közelre kerülve tudta elfogni a CM-t, akkor is legyen olyan fegyvere amit azonnal használhat. Ugyanúgy ahogy a CM ősét, a V-1 szárnyasbombát is lelőhette gépágyúval vagy géppuskával bármelyik korabeli vadászgép amelyik legalább a sebességet tudta tartani hogy le ne maradjon, ki ne kerüljön a V-1 a hatásos lőtávolságból.
A Mig-31-esen le is van fedve a tirkolat egy műanyag lappal. Vagy az inkább a max sebesség miatt került rá?Meg air policy esetén is jó, ha van gépágyú.
Mivel a futóművek mögött van beépítve a gépágyú, elsősorban inkább egyszerű porvédő. Egy gépágyút elég ritkán használnak, viszont sűrű a karbantartás és a zsírozás, ami sajnos nagyon jó porfogó. Viszont ha használni kell akkor fontos (akár csak egy figyelmeztető sorozat erejéig is, ez ugye rakétával "picit" drága lenne!), és elég rossz helyzet lenne ha a bekerült por, esővíz meg egyéb szennyeződések miatt elakadna, működésképtelen lenne.A Mig-31-esen le is van fedve a tirkolat egy műanyag lappal. Vagy az inkább a max sebesség miatt került rá?
A MiG-31-es (és a Szu-24-esek) gépágyúja a világon a legnagyobb tűzgyorsasággal lövő fedélzeti gépágyú.
9000 lövés a percenkénti tűzgyorsaság, illetve állítólag képes a 12 ezerre is!
Se a MiG-31-esek, se a Szu-24-esek nem szokták használni, még gyakorló lövészetek során se.
Idehaza a Szu-24-esek néha lőttek vele, de már akkor se volt jellemző.