Orosz levegő-levegő rakéták

.
.
Es akkor meg tegyuk hozza azt a hatranyt is, hogy a variaszarnyak ala nem egyszeru fegyvert fuggeszteni, mert ha a szarny mozog, akkor vele szinkronban a fuggesztönek is követni kell azt.
.
Egyebkent szerintem a szovjet rep.iparnak, söt par kivetellel akar az egesz szovjet hadiiparnak az lehetett a fö baja, hogy ritkan gondolkoztak önalloan, az esetek nagy többsegeben csak futottak a nyugat utan, ök mindig csak "valaszokat adtak" valamire, ritkan tudtak a fejlödest iranyitani. Amikor megprobaltak, az meg sokszor elhalt, pl Jak-141, ami szerintem a szovjetek legjobb önallo probalkozasa lehetett volna.
A Jak-141es és a MiG-1.44 alól kihalt a Szovjetunió.
 
Ha megnézed ezt a koncepciót, ez már erősen a hetvenes évek szárny kialakítása. Ilyen kialakítással a hatvanas években a Szovjetúnióban nem álmodtak repülőt.
Ott nem.
Bezzeg a franciák a Mirage F1-ese az mennyivel előremutatóbb lett.
Érdekes, hogy olyanról nem hallasz, hogy a Mirage F1 egy állásszögbajnok, vagy hogy milyen jól repül kis sebességeken. De mégis, csak amiatt, hogy jól mechanizált trapézszárnya van és nem változtatható szárnynyilazása (rajta a további "muszáj" mechanizációkkal), a gépnek lényegében hasonló méretek mellett akkora tömege van csupán, hogy a max forszázzsal 7.5 tonnás tolóerejű Atar 9K hajtómű is elég neki.
A MiG-23-as a variaszárny miatt annyira nehéz lett, hogy az R-29-es hajtóműnél a forszázs nélkül 7.5 tonnás tolóerőhöz még forszázs is kellett, 12.5 tonnáig, hogy azt tudja, amit a Mirage.

A fenti koncepció egy 15 tonnás tolóerejű, gazdaságosabb R-79-essel, mechanizált trapézszárnnyal valószínű az F-16-os szintjét hozta volna, energetikai vonatkozásban.
"Ilyen kialakítással a hatvanas években a Szovjetúnióban nem álmodtak repülőt."
A Szu-15ös ilyen volt.
 
A Jak-141es és a MiG-1.44 alól kihalt a Szovjetunió.
.
.
A Jak-141-et nagyon sajnalom, szerintem a Szu legjobb, es önallo alkotasa lehetett volna. Sajnos elsullyedt alola a Szovjetunio, es rep.hordozok nelkul ez meghalt. Erdekes, hogy a mindent összelopo Kinat latszolag nem erdekli a Jak-141 terv.

A Mig-1-44-et viszont nagyon nem sajnalom, mert egy ormotlan, primitiv kidolgozasu valami volt, egyszeruen latszik rajta, hogy egy vesztes tipus.
 
.
.
A Jak-141-et nagyon sajnalom, szerintem a Szu legjobb, es önallo alkotasa lehetett volna. Sajnos elsullyedt alola a Szovjetunio, es rep.hordozok nelkul ez meghalt. Erdekes, hogy a mindent összelopo Kinat latszolag nem erdekli a Jak-141 terv.

A Mig-1-44-et viszont nagyon nem sajnalom, mert egy ormotlan, primitiv kidolgozasu valami volt, egyszeruen latszik rajta, hogy egy vesztes tipus.
A Mig-31 is ránézésére egy vesztes típus, ormótlan és primitív kidolgozottságú ránézésre egyértelműen. Aztán arra amire építették, első osztályú harcrendszer volt a korában, elég sok egyedülálló képességgel, no meg olyan további lehetőségekkel, mint a nem is régi új Khinzal indító szerepkör.
 
.
.
A Jak-141-et nagyon sajnalom, szerintem a Szu legjobb, es önallo alkotasa lehetett volna. Sajnos elsullyedt alola a Szovjetunio, es rep.hordozok nelkul ez meghalt. Erdekes, hogy a mindent összelopo Kinat latszolag nem erdekli a Jak-141 terv.

A Mig-1-44-et viszont nagyon nem sajnalom, mert egy ormotlan, primitiv kidolgozasu valami volt, egyszeruen latszik rajta, hogy egy vesztes tipus.
Azért voltak ott csodák.
https://forum.htka.hu/threads/mig-1-44.1536/
 
.
.
Például az afganisztáni szovjet intervenció alatt, a pakisztáni F-16-ok ellen.

"(...)
A month after Rutskoy’s shootdown, a formation of twelve Soviet MiG-23s—eight loaded with bombs, and four carrying R-24 air-to-air missiles, zipped into Pakistani airspace near the Kunar valley at 32,000 feet—probably seeking to lure PAF F-16s into an ambush.

Obligingly, two F-16s raced towards the swing-wing fighters at only 11,000 feet. However, the Soviet radars failed to detect the lower-flying F-16s amidst the ground clutter. A Sidewinder fired at a steep angle by Squadron Leader Khalid Mahmood managed to riddle one MiG-23 with shrapnel, which limped back home for a crash landing. Two MiGs peeled away to engage the F-16s in a dogfight. But while Pakistani pilots claimed two MiG-23 kills, Soviet records show no additional aircraft were lost."

https://nationalinterest.org/blog/buzz/pakistan’s-f-16s-battled-soviet-jets—and-shot-down-future-vice-president-russia-47717
Én itt egy darab R-24R indítást sem látok...
 
.
.
Ki tudja mi törtent. Mindenesetre egy szituacio, amikor szovjet pilotakkal, a legmodernebb MLD valtozat, R-24 raketa ment harcba, de a rendszer becsödölt, pl mert nem lattak meg földhatterben a pakisztaniakat.
Látom nem érted. Egy légiharc-rakéta és a kapcsolódó rendszerek eredményességéhez azért egynél több indítás kéne. Itt még azt sem tudni, hogy azért nem indítottak, mert pl. nem volt szavad. A pakisztáni légtérben repülő paki gépekre milyen alapon indíthatott volna szovjet gép?

A linkelt nyúlfarknyi anyagból nem derül ki semmi, nemhogy az hogy becsődölt a rendszer.
 
A Mig-31 is ránézésére egy vesztes típus, ormótlan és primitív kidolgozottságú ránézésre egyértelműen. Aztán arra amire építették, első osztályú harcrendszer volt a korában, elég sok egyedülálló képességgel, no meg olyan további lehetőségekkel, mint a nem is régi új Khinzal indító szerepkör.
.
.
A Mig-31 erdekes pelda, hogy mi mindenre epitettek, mert felszereltek eredetileg közelharcfegyverzettel is, R-60MK, es GSh-6-23M gepagyuval! Nem tudom minek, de gepagyut is tettek bele.
.
A Mig-1.44-et egy lopakodo, szupermanöverezökepessegu gepnek terveztek, az F-22 ellen, es a Szu-27 valtotipusanak szanva! Ebben a szerepkörben nezve szerintem vesztes tipus lett volna, de vegulis tech.demo statusban maradt, igy nem tudjuk, mit tudhatott volna, milyen elektronikaval tudtak volna felszerelni. A parhuzamosan futo Szu-47 program sokkal komolyabb, igenyesebb gepnek tunt, csak ott meg az elörenyilazott szarny volt a technikai buktato, nameg hogy leallt a szovjet rep.hordozo program, amire eredetileg szantak.
 
Látom nem érted. Egy légiharc-rakéta és a kapcsolódó rendszerek eredményességéhez azért egynél több indítás kéne. Itt még azt sem tudni, hogy azért nem indítottak, mert pl. nem volt szavad. A pakisztáni légtérben repülő paki gépekre milyen alapon indíthatott volna szovjet gép?

A linkelt nyúlfarknyi anyagból nem derül ki semmi, nemhogy az hogy becsődölt a rendszer.
.
.
Szerencsere nem tört ki a III.Vh. igy nem kerult sor tömeges alkalmazasra. Az, hogy a szirek hasznaltak-e az izraeli gepek ellen, az is egy kerdeses pont, de a szovjetek mindenesetre nem uraltak a legteret a Mig-23MLD / R-24 kombinacioval Pakisztan közeleben.
 
.
.
A Mig-31 erdekes pelda, hogy mi mindenre epitettek, mert felszereltek eredetileg közelharcfegyverzettel is, R-60MK, es GSh-6-23M gepagyuval! Nem tudom minek, de gepagyut is tettek bele.
.
A MiG-31 feladata anno a Szu- légterébe berepülő csapásmérő gépek, de ELSŐSORBAN a Cruise Missile/manőverező szárnyasbombák lelövése volt. Az utóbbira bármilyen fegyverzet alkalmas, a fő nehézség az a cél felderítése/detektálása, de ez után a CM nem fog ellentámadást indítani a MiG-31 ellen, nem fog 8-9 g-vel manőverező légiharcot folytatni, tehát a helyzet/céltávolság függvényében a MiG-31 bármelyik fegyverzetével lelőhető. A lényeg, hogy ha már csak nagyon közelre kerülve tudta elfogni a CM-t, akkor is legyen olyan fegyvere amit azonnal használhat. Ugyanúgy ahogy a CM ősét, a V-1 szárnyasbombát is lelőhette gépágyúval vagy géppuskával bármelyik korabeli vadászgép amelyik legalább a sebességet tudta tartani hogy le ne maradjon, ki ne kerüljön a V-1 a hatásos lőtávolságból.
 
A MiG-31 feladata anno a Szu- légterébe berepülő csapásmérő gépek, de ELSŐSORBAN a Cruise Missile/manőverező szárnyasbombák lelövése volt. Az utóbbira bármilyen fegyverzet alkalmas, a fő nehézség az a cél felderítése/detektálása, de ez után a CM nem fog ellentámadást indítani a MiG-31 ellen, nem fog 8-9 g-vel manőverező légiharcot folytatni, tehát a helyzet/céltávolság függvényében a MiG-31 bármelyik fegyverzetével lelőhető. A lényeg, hogy ha már csak nagyon közelre kerülve tudta elfogni a CM-t, akkor is legyen olyan fegyvere amit azonnal használhat. Ugyanúgy ahogy a CM ősét, a V-1 szárnyasbombát is lelőhette gépágyúval vagy géppuskával bármelyik korabeli vadászgép amelyik legalább a sebességet tudta tartani hogy le ne maradjon, ki ne kerüljön a V-1 a hatásos lőtávolságból.
Meg air policy esetén is jó, ha van gépágyú.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
A Mig-31-esen le is van fedve a tirkolat egy műanyag lappal. Vagy az inkább a max sebesség miatt került rá?
Mivel a futóművek mögött van beépítve a gépágyú, elsősorban inkább egyszerű porvédő. Egy gépágyút elég ritkán használnak, viszont sűrű a karbantartás és a zsírozás, ami sajnos nagyon jó porfogó. Viszont ha használni kell akkor fontos (akár csak egy figyelmeztető sorozat erejéig is, ez ugye rakétával "picit" drága lenne!), és elég rossz helyzet lenne ha a bekerült por, esővíz meg egyéb szennyeződések miatt elakadna, működésképtelen lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
A MiG-31-es (és a Szu-24-esek) gépágyúja a világon a legnagyobb tűzgyorsasággal lövő fedélzeti gépágyú.
9000 lövés a percenkénti tűzgyorsaság, illetve állítólag képes a 12 ezerre is!
Se a MiG-31-esek, se a Szu-24-esek nem szokták használni, még gyakorló lövészetek során se.
Idehaza a Szu-24-esek néha lőttek vele, de már akkor se volt jellemző.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A MiG-31-es (és a Szu-24-esek) gépágyúja a világon a legnagyobb tűzgyorsasággal lövő fedélzeti gépágyú.
9000 lövés a percenkénti tűzgyorsaság, illetve állítólag képes a 12 ezerre is!
Se a MiG-31-esek, se a Szu-24-esek nem szokták használni, még gyakorló lövészetek során se.
Idehaza a Szu-24-esek néha lőttek vele, de már akkor se volt jellemző.


Bocs, de ezt rosszul tudod. A 22. GvIAP. (Centralnaja Uglovaja, Tengermelléki Terület) MiG-31BSzM-jei idén március végén lőttek felszíni célokra gépágyúval a Szpaszk Dalnyij melletti lőtéren, az ARMIJA-2019 felkészülésének részeként. Lőkörön is rendszeresen gyakorolnak, fotogéppuskával, és a gyakorló elfogások során is van szimulált gépágyú használatot előíró feladat. Nem hiszem, hogy csak náluk lenne így a 31-essel repülő alakulatok közül.
A GS-6-23M (9A-768) gépágyú tűzgyorsasága 10.000 l/p. Az alapváltozat "csak" 9.000-et tudott, de továbbfejlesztették. "A terv az terv elvtársak!" (Hofi Géza) Állítólag valóban ez a legnagyobb tűzgyorsaságú gépágyú a világon.