Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 341
58 258
113
Hmm,10.6 millió liter,meddig elpöfögne vele a primerám :rolleyes::D ,főleg,ha dízel olaj lenne,bár a fóliások annó használták a szovjet repcsi kerót dízelmotorba,némi 2T motorolajjal felütve.Gondolom a mai közös csöves motorok hamar eldobnák a kanalat tőle.
10.6 millió liter bakker,azt feltölteni,lefejetni sem kis mutatvány,anyahajót töltenek fel a tengeren,tankerről,vagy csak küldetés előtt telenyomják,majd vissza a kikötőbe pár újabb kanna szörpért?
 
M

molnibalage

Guest
Hmm,10.6 millió liter,meddig elpöfögne vele a primerám :rolleyes::D ,főleg,ha dízel olaj lenne,bár a fóliások annó használták a szovjet repcsi kerót dízelmotorba,némi 2T motorolajjal felütve.Gondolom a mai közös csöves motorok hamar eldobnák a kanalat tőle.
10.6 millió liter bakker,azt feltölteni,lefejetni sem kis mutatvány,anyahajót töltenek fel a tengeren,tankerről,vagy csak küldetés előtt telenyomják,majd vissza a kikötőbe pár újabb kanna szörpért?
Nem nagy truváj, 10 ezer m3-es tartály a kőolaj iparban a tücsökpöcsnyi kapacitás.

  • A DUFI-ban a stratégiai kőolajtartályok 80 ezer m3-esesek, az Adria vezeték tartályparkja 4x30 ezer m3. Ok, ez kőolaj...
  • A bázistelepeken levő terméktartályok is 1, 2, 5 és 10 ezer m3-esek. A DUFI termék tároló tatályai 10-20 ezer m3-esek, de asszem van 30 és 40 ezeres is startégiai kapactáson.
  • A legszutyokabb DN150/DN200 távvezeték kapacitása 250 km-en is 100 m3/h, de egyébknét 200-300-400 m3/h.
Szóval nem egy nagy valami ezt feltölteni vagy lefejteni, tisztességes szivattyúval legfeljebb 1 nap. Tengeren azért csinálják rendszeresen, mert a tömlők kapacitása korlátos, bár több tömlőn keresztül tolják.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 716
85 704
113
Na kérem. Belekerült az új orosz állami fegyverbeszerzési programba 2018-2025 évekre az új hordozó tervezése és építésének kezdése 2027 -ben. Ezenkívül egy új függőleges felszállású vadászbombázó kifejlesztése is benne a programban az új hordozóhoz.
Fő prioritások továbbra is a nukleáris elrettentő erők és mellette a precíziós csapásmérő fegyverek.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 780
113
Az új hordozó ok, főleg, ha 40-50 000 tonna közötti, "kezelhető" méretű és árú lesz, de az új VSTOL gépet komolyan gondolják?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 716
85 704
113
Az új hordozó ok, főleg, ha 40-50 000 tonna közötti, "kezelhető" méretű és árú lesz, de az új VSTOL gépet komolyan gondolják?
Komolyan.Már folynak a fejlesztések. A Szu-33 és MiG-29K helyett jönnek majd. A PAK-FA hajófedélzeti verzióból úgy néz ki nem lesz semmi.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 780
113
Komolyan.Már folynak a fejlesztések. A Szu-33 és MiG-29K helyett jönnek majd. A PAK-FA hajófedélzeti verzióból úgy néz ki nem lesz semmi.
Boki, azt lehet tudni, hogy ki csinálja? A Jak, vagy a Szuhoj, felhasználva a 141-es tapasztalatait? Gondolom, stealth-et szeretnének.
 
M

molnibalage

Guest
Totál esztelen elképzelés. A PAK-FA tervezett tolóerő/tömeg arányával és a jelenlegitől minimálisan eltérő, de katapultálható kialakításával messze hatékonyabb hajófedélzeti gépet kapnak, mint az energetikailag sokkal rosszabb VTOL/STOL géppel.
A VTOL/STOL szerintem pont akkora, hanem nagyobb zsákutca, mint a variaszárny.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Komolyan.Már folynak a fejlesztések. A Szu-33 és MiG-29K helyett jönnek majd. A PAK-FA hajófedélzeti verzióból úgy néz ki nem lesz semmi.
Kizárt dolog, hogy ez VTOL gép legyen. A Szuhoj irányította UAC nem fog a vélhető költségkeretből egy VTOL gépet összeeszkábálni. Csinálnak egy hajót, meg valami EMALS-t is beszereznek a kínai csatornákon keresztül és navalizálják a PAK-FA-t. Senki sincs most az oroszoknál aki belátható időn belül össze tudna eszkábálni egy rentábilis, üzembiztos, de még így is kétes értelmű emelőhajtóművet, vagy lift fan-t.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A VTOL/STOL szerintem pont akkora, hanem nagyobb zsákutca, mint a variaszárny.
Te folyton szapulod azt a jó kis variaszárnyat, pedig ha a Tu-22M3-asban egy épkézláb nagykétáramúsági fokú, nagy impulzusú, de változtatható profilú GSF-el rendelkező forszázsnélküli hajtómű lenne, hátracsapott szárnyakkal ugyanúgy menne Mach 1.5 körül mint most, csak nem enné meg a kerója nagy részét a felszálláskor. Valószínű nem rohanna ki a világból, csakhogy elhagyja a betont és nem nyamvadt három tonnányi bombával rohangászna Szíriáig meg vissza, csak mert nem utántölthető. Jó kis dolog a variaszárny, ha megfelelően nagy géped van hozzá.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 716
85 704
113
A héten tárgyalt Szocsiban 3 napon keresztül Putyin az orosz védelmi-ipari komplexum vezetőivel,tervezőirodák vezetőivel, főkonstruktőrökkel, védelmi minisztérium vezetőivel és fegyveres erők parancsnokaival ahol a 2018-2025(2027) -es programról döntöttek.

Feketén van leírva.:
Приоритетом новой госпрограммы вооружений замглавы Минобороны называет системы ядерного сдерживания и высокоточное оружие. Также известно, что в ГПВ включат создание самолета вертикального взлета.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Jó vicc az egész.

Pakfa PAKDA, Mig-31 váltótípus Mig 5 gen gép, 20 tonnás drone ,10 tonnás drone, 5 tonnás drone, 5 gen VTOL gép, 500km/h gyorshelikopter.

És ez a baj ! hogy a sokféleség kárára megy az egész.

Vegyenek majd 600 pakfa gépet ha akarnak költeni oszt jó.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A héten tárgyalt Szocsiban 3 napon keresztül Putyin az orosz védelmi-ipari komplexum vezetőivel,tervezőirodák vezetőivel, főkonstruktőrökkel, védelmi minisztérium vezetőivel és fegyveres erők parancsnokaival ahol a 2018-2025(2027) -es programról döntöttek.

Feketén van leírva.:
Приоритетом новой госпрограммы вооружений замглавы Минобороны называет системы ядерного сдерживания и высокоточное оружие. Также известно, что в ГПВ включат создание самолета вертикального взлета.
Értem én, hogy oda van írva, meg azt is, hogy ezt megtárgyalták, de hidd el, az is ott lesz nemsokára feketén, hogy ezt ejtik. Ahogy sok egyéb mást is.
 
M

molnibalage

Guest
Te folyton szapulod azt a jó kis variaszárnyat, pedig ha a Tu-22M3-asban egy épkézláb nagykétáramúsági fokú, nagy impulzusú, de változtatható profilú GSF-el rendelkező forszázsnélküli hajtómű lenne, hátracsapott szárnyakkal ugyanúgy menne Mach 1.5 körül mint most, csak nem enné meg a kerója nagy részét a felszálláskor. Valószínű nem rohanna ki a világból, csakhogy elhagyja a betont és nem nyamvadt három tonnányi bombával rohangászna Szíriáig meg vissza, csak mert nem utántölthető. Jó kis dolog a variaszárny, ha megfelelően nagy géped van hozzá.
Mivel bombázógépekből nincs STOL/VTOL ezért a komment értelemszerűen a vadászgépekre vonatkozott... Az F-14-nél többe került a leves, mint hús úgymond...